Doelman Butez is klaar voor stap hogerop: “Er is veel interesse”

Doelman Butez is klaar voor stap hogerop: “Er is veel interesse”

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 14:26do 14-03-2019 om 14:26

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 14:27do 14-03-2019 om 14:27

Jean Butez heeft nog een contract tot medio 2021 bij Moeskroen. De sluitpost is echter klaar voor een staop hogerop. Manager Paul Allaerts laat zich uit over de goalie tegenover Het Laatste Nieuws.

Butez ziet een stap naar een Belgische club ook wel zitten. Naar eigen zeggen is de doelman “klaar voor een stap hogerop”. Moeskroen verwacht echter een aardige som voor zijn sterkhouder.

De helft van het transferbedrag gaat immers naar ex-club Lille. Manager Allaerts bevestigt alvast dat er “veel interesse” is voor Butez. Afgelopen winter was KAA Gent nog geïnteresseerd in de sluitpost.

Plaats een reactie

Geofpurple +6667
donderdag 14 maart 2019 om 15:42
Geheel terecht ook.
Vind ik leuk
ekakia +629
donderdag 14 maart 2019 om 16:23
Goh ja... Goeie doelman.
Maar Kaminski, Van Crombrugghe of Dutoit zijn in mijn ogen niet slechter.

Ik heb het meer voor die Cercle-goalie, Paul Nardi, uiteraard uitgeleend door Monaco.
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
donderdag 14 maart 2019 om 16:47
Over heel de lijn kan je stellen dat er ondanks vaak afbreuk gedaan wordt over onze pintjes liga, het niveau van de keepers toch wel zeer degelijk is : Vukovic speelt sterk jaar, Bolat is sinds em bij antwerp zit op niveau, steppe bij stvv ook al verschillende keren onderscheiden. Diddilon bij rsca wrs beste transfer. Ochoa bij standard, Penneteau dit jaar mss iets minder maar toch nog boven de middelmaat, Nardi is idd ook een hele goeie. Verstond ook niet dat Dutoit zijn plek niet meteen had onder de lat bij oostende. Kaminski, doet Kalinic vergeten. Hebben we nog Roef, opkomend talent Dewolf, en Bossut.

Vind dat we over geen enkele kunnen zeggen, dit is echt een zwakke schakel. Neen het niveau van keepers hier, zeer degelijk in mijn ogen over de hele lijn.
Vind ik leuk
ekakia +629
donderdag 14 maart 2019 om 18:41
Helemaal akkoord. Behalve bij Club Brugge is er nog wat twijfel :-)
Misschien moeten ze gewoon in de pintjesliga een degelijke doelman halen.
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
donderdag 14 maart 2019 om 21:12
Eigenlijk een rare vasstelling. Brugge heeft altijd sterke, tot zeer degelijke doelmannen gehad, Om terug te keren tot in de jaren 90 tot wanneer het keepersprobleem begon.: Verlinden, Butina, Stijnen, Jorgacevic, Ryan. Daar zat je dus goed mee van 1990 tot 2014. Daarna is de wisselvalligheid begonnen, en niet meer een duidelijk betrouwbare nummer 1 gevonden. Butelle heeft het 1 seizoen degelijk gedaan, daarna viel Bolat door de mand, of men had er te weinig geduld mee, men trekt Horvath aan, zetten ze uit de ploeg na een paar foutjes, haalt men 2 nieuwe Gabulov en Vermeer (raar is dat Vermeer het ondertussen weer goed doet in Holland) Wil men duidelijk kom af maken en haalt men een keeper die te boek staat/stond als groot talent Letica. Om nu uiteindelijk toch terug te grijpen naar Horvath. Er zijn de laatse 4 seizoenen meer keepers gepasseerd dan de 25 jaar daarvoor.
Vind ik leuk
DragonEgg +119
vrijdag 15 maart 2019 om 10:49
Helemaal waar, Geof.
Vermeer was een huurcontract en hij is vrij snel geblesseerd geraakt. Spijtig, want ik vond hem de beste keeper. Een geblesseerde keeper kopen was een risico dat ze niet wilden lopen.

Ik verwacht een nieuwe keepr transfer bij FCB tijdens de zomer.
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
zaterdag 16 maart 2019 om 11:20
Begrijpelijk van brugs standpunt.

Wat ik mij afvraag is, kan de basis van het probleem niet liggen aan de keeperstrainer? Kweet dat ze van steenberghe daar de laan hebben uitgestuurd, overgestapt zijn naar Rogic, blijkt dan die man toch ook nergens lang blijft.1 jaar Zenit, 2jaar 4 maand Shaktar, 1 maand Split
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws