Appiah is helemaal terug bij Anderlecht: Ik had dit zelf niet verwacht

Appiah is helemaal terug bij Anderlecht: "Ik had dit zelf niet verwacht"

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 11:45do 14-03-2019 om 11:45

Dennis Appiah is verrezen bij Anderlecht. De rechtsachter was uit beeld verdwenen, maar heeft nu zijn basisplaats terug. De Fransman is blij dat hij gebleven is, al had hij weinig keuze.

Appiah kwam tegen Club Brugge plots in de basis terecht. "Ik had dat niet verwacht. Het was niet gemakkelijk, maar ik heb het vertrouwen van de staf en vooral de spelers gevoeld. Zij hebben me niet laten vallen. Ondanks alles dat gebeurd is heb ik nooit kwaad gesproken over de club, de spelers of de fans. Ik heb gezwegen en ben blijven werken", vertelt hij in La Capitale.

Coach Fred Rutten leek eerst weinig te zien in Appiah. "Wanneer een nieuwe coach komt, begint iedereen vanaf nu. Ik wilde me tonen op stage en tonen dat hij kon rekenen op mij. Maar na de stage heb ik begrepen dat hij me niet wilde. Toen kwamen er voorstellen binnen, maar geen dat beter was dan Anderlecht."

Nu lijkt Appiah de strijd te winnen van Alexis Saelemaekers. "Mijn plaats is niet gegarandeerd voor de komende tien wedstrijden. Andy Najar komt terug en Alexis is er nog. Als ik goed speel zal ik meer kans hebben, maar als ik slecht speel kan alles veranderen."

Poll

Is Appiah goed genoeg voor RSCA?

(255 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 11:54
Als je natuurlijk maar 1 echte rechtback hebt is de keuze vrij snel gemaakt.
Maar ik zal net als bij Gerkens nooit een Anderlecht speler in Appiah zien.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:16
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
ekakia +629
donderdag 14 maart 2019 om 12:18
"Er kwamen voorstellen binnen, maar geen die beter waren dan Anderlecht".

1. Je speelt bij een club die -in principe- boven je niveau ligt
2. Je verdient tweemaal zoveel dan je zou verdienen bij een ploeg van jouw niveau.

In principe kan je een speler als deze slijten aan pakweg Groningen, maar uiteraard moet je met verlies verkopen én moet hij enorm inleveren.
Gelukkig heeft hij -in tegenstelling tot een goeie voorzet- een degelijke wedstrijdmentaliteit.
Vind ik leuk
Dirk H +3423
donderdag 14 maart 2019 om 15:26
Als je een afweging van de rest maakt, schiet er niet veel meer over, amper een ploeg om te gaan zaalvoetballen :)
Vind ik leuk
Patfey +6314
donderdag 14 maart 2019 om 22:32
Opnieuw, een goede reserve, die heb je ook nodig.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:17
Als je die laatste zin leest dan merk je dat er een filosoof in hem verborgen zit, carrièrewending !
Vind ik leuk
camargue +6007
donderdag 14 maart 2019 om 13:35
gelukkige verjaardag hé Stefaan :)
Vind ik leuk
Jasper55 +410
donderdag 14 maart 2019 om 13:54
Moest Alexis nu eens die rechtsachter spelen... Natuurlijk iedereen kan zien dat Alexis beter aanvallend is, neemt niet weg dat je hem geen kans moet geven
Vind ik leuk
sus +1457
donderdag 14 maart 2019 om 14:06
dan weet je wat je moet doen he appiah....
goed spelen is de boodschap....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:08
Appiah is inderdaad geen Anderlecht speler,al eens gezien hoe veel van zijn centers in of over de tribune belanden,evenals Milic,daarom ben ik bang dat als Rutten blijft,ze er allebei nog zullen zijn volgend seizoen,Gerkens van zijn kant is een harde werker die je kunt laten invallen in matchen waarin het moeilijk gaat,maar ook niet meer dan dat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws