‘Akkefietje tussen Rutten en Zetterberg bijgelegd door Anderlecht-bestuur’

‘Akkefietje tussen Rutten en Zetterberg bijgelegd door Anderlecht-bestuur’

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 07:00do 14-03-2019 om 07:00

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 07:04do 14-03-2019 om 07:04

Het Nieuwsblad meldt dat het akkefietje tussen Fred Rutten en Pär Zetterberg is bijgelegd. De Nederlandse trainer van RSC Anderlecht pikte het niet dat adviseur Zetterberg openbaar advies gaf aan Yari Verschaeren.

Zetterberg liet publiekelijk weten dat toptalent Verschaeren soms meer lange ballen moet trappen en meer met zijn hoofd rechtop moet voetballen. Het bestuur heeft nu aan Rutten uitgelegd dat de Zweed het niet slecht bedoelde en gewoon zijn job deed. Zetterberg is bewaker van het RSCA-DNA.

Intern zal er wel meer overlegd moeten worden, maar Zetterberg mag zijn mening geven en zal dus niet op de vingers worden getikt door Anderlecht. Op training waren beide heren weer aan het overleggen. Middenvelders Kums en Gerkens luisteren ook veel naar Zetterberg, maar Rutten blijft uiteraard de baas.

Lees ook: 'Bestuur Anderlecht grijpt in en wil Zetterberg en Rutten met elkaar verzoenen'

Plaats een reactie

Manambre +168
donderdag 14 maart 2019 om 07:32
Zetterberg is rsca DNA, Rutten is de baas
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 08:15
Allemaal veel zever voor niks. Ze doen allebei hun job. En bovendien een strijd die Rutten op termijn nooit van zetterberg kan winnen. Zetterberg is Anderlecht!!
Vind ik leuk
Zetterberg +12692
donderdag 14 maart 2019 om 08:18
Van een scheet best geen orkaan maken...
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 08:44
Dat vind ik ook..
Die woorden gebruik ik thuis alle dagen :-)
Vind ik leuk
K1908 +2409
donderdag 14 maart 2019 om 08:45
Of van een mug geen olifant. :-)
Vind ik leuk
Mckenzie +4679
donderdag 14 maart 2019 om 08:50
Denk dat 't niet eens een scheet was. De pers houdt van conflicten, vindt ze desnoods zelf uit.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19141
donderdag 14 maart 2019 om 09:44
Zetterberg was een topspeler, Rutten heeft als speler nooit wat bewezen (buiten 12 jaar Twente), dus dat zegt al veel. Laat Pär zich maar moeien, die weet waarover hij spreekt.
Vind ik leuk
Brubru +5278
donderdag 14 maart 2019 om 10:07
Ik vind dat een gedurfde uitspraak.
Er zijn voorbeelden genoeg van topspelers die er niets van terecht brengen in de voetbalwereld na hun carrière net als er voorbeelden genoeg zijn van bescheiden voetballers (of zelfs niet voetballers) die uitgroeien tot heel goede trainers.
Wat heeft Zetterberg gedaan sedert zijn voetbalpensioen?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19141
donderdag 14 maart 2019 om 10:14
Waarom maakt Rutten daar zo'n drama van? Er worden wel ergere dingen verteld in de pers. Het is zever dat een assistent dezelfde mening moet hebben dan de hoofdcoach.
Vind ik leuk
Mckenzie +4679
donderdag 14 maart 2019 om 11:02
Maakt hij er een drama van? Of maken anderen drama?
Vind ik leuk
Brubru +5278
donderdag 14 maart 2019 om 11:04
Je vraag heeft niets te maken met mijn reactie.
Of Rutten daar een drama van maakt weet Ik zelfs niet. Much to do about nothing.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19141
donderdag 14 maart 2019 om 11:38
Dat goede voetballers ook slimme voetballers zijn, dat is wat ik wil zeggen ;)
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 10:10
Zet heeft gewoon gelijk ! een flankverandering is een lange bal en nuttig . Hij moet niet plots ballen blind in de box gooien .

En ik vermoed da dit de oorzaak van het conflict was , andere interpretatie(en vooral de pers)
Vind ik leuk
Zetterberg +12692
donderdag 14 maart 2019 om 11:07
Ik denk ook dat zet bedoelde dat hij nog meer lef mag krijgen om ook die risicopassing te durven trappen, buitenuit hetgeen hij al schitterend doet! that’s all folks
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:07]
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 11:10
idd ! Zet is niet de man die negatief praat in de media over iemand !
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
donderdag 14 maart 2019 om 13:22
Akkefietje? waar wat hoe. Zetterberg heeft gewoon gezegd dat Verschaeren heel goed is, maar die nog moet werken aan zijn 'lange bal'. Daarop heeft rutten in mijn ogen nogal overdreven gepikeerd gereageerd.

Heel dat verhaal valt voor mij onder, een conflict maken van iets die eigenlijk geen conflict is, kortom de pers op zijn 'best'.
Vind ik leuk
Brubru +5278
donderdag 14 maart 2019 om 14:25
Je was toevallig aanwezig als beiden hun zegje deden ?
Nee serieus dat zijn toch dingen die dagelijks op elke werkplaats voorvallen ?
Enige verschil dat daar geen journalisten interesse in hebben.
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
donderdag 14 maart 2019 om 14:27
dat ist em net, der wordt een scheet gelaten op rsca, en der moet over gezeverd worden.
Vind ik leuk
Brubru +5278
donderdag 14 maart 2019 om 15:24
Bwa, valt wel mee toch. Als er hier 20 man over zeveren zoals je zegt zijn er meer dan tien miljoen die er over zwijgen-:) VP is maar VP hoor, tijdverdrijf en dat nog vooral in de winter maanden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws