'Pozuelo bleef wachten op een voorstel, hij trok bij gebrek aan beter naar Genk'

'Pozuelo bleef wachten op een voorstel, hij trok bij gebrek aan beter naar Genk'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 20:30wo 13-03-2019 om 20:30

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 20:43wo 13-03-2019 om 20:43

De transfer van Alejandro Pozuelo heeft heel wat stof doen opwaaien bij KRC Genk. De Spaanse nummer tien speelt nog één wedstrijd en kiest dan voor het geld van FC Toronto. Sport/Voetbalmagazine is daar niet zo verbaasd over.

Guillaume Gautier van Sport/Voetbalmagazine weet dat de keuze van Pozuelo nooit van harte is geweest. 'Pozuelo bleef tevergeefs wachten op een aantrekkelijk voorstel en zal pas enkele uren voor het verstrijken van de noodlottige transferdeadline besluiten om zijn loopbaan voort te zetten in Zuid-Limburg. Een beslissing die hij neemt bij gebrek aan beter. Hij ziet zijn verhuizing naar België als een kortverblijf en de Jupiler League moet dienen als middel om zijn veelbelovende carrière, die in het slop zit, opnieuw te lanceren', staat te lezen.

De keuze voor Toronto is drie jaar later dan ook niet zo verbazend. 'Op zijn 28e beseft Pozuelo maar al te goed dat zijn kansen om de top te bereiken op het oude continent schaarser geworden zijn. Hij komt net tekort voor een absolute topclub, hij is te oud voor de Europese subtoppers die mikken op jonge gasten die ze met een meerwaarde kunnen doorverkopen, en voor de rest is hij gewoon te duur. Voor de Spanjaard was het dus zaak om voor zijn 30e een dik en langdurig contract te versieren.'

Pozuelo gaat dan ook langs de achterdeur weg. 'Pozuelo trekt na de laatste speeldag van de reguliere competitie een streep onder zijn Limburgse avontuur. Veel te vroeg, zullen Clement en zijn staf denken. Maar in de mindset van Pozuelo, die ooit was gekomen om zo snel mogelijk weer te vertrekken, heeft zijn Belgische intermezzo lang genoeg geduurd.'

Lees ook: "Verlies van Pozuelo is even erg als dat van Ronaldo bij Real"

Plaats een reactie

THOR4ever +3064
woensdag 13 maart 2019 om 20:51
Sport/Voetbalmagazine moet eens een kaart van Limburg bekijken. Pozu heeft nooit in Zuid-Limburg gespeeld.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:35
Toch wel, met Genk tegen STVV 😎
Vind ik leuk
Gheintje +248
donderdag 14 maart 2019 om 07:25
Ik denk dat dat een voetbalmagazine uit Nederland is.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 10:58
In de originele Franstalige bijdrage van SportFootMagazine staat gewoon 'le Limbourg'. VP heeft zelf Genk laten zakken (gelukkig alleen op de kaart 😉)
Vind ik leuk
Wim1966 +1870
woensdag 13 maart 2019 om 20:57
Nog eens natrappen in zijn laatste week in België: how low can you go.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:27
Pozuelo heeft nooit in Zuid-Limburg gespeeld 😂😂
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:27
Misschien wel. misschien niet.
Maar je kan onmogelijk ontkennen dat hij hier vaak de pannen van het dak heeft gespeeld. Of dat nu met veel plezier was of niet.

Zo, en zo alleen, hoort Alejandro onthouden te worden.
Vind ik leuk
agdh +2150
woensdag 13 maart 2019 om 21:58
Was hij tijdens de transferperiode in januari vertrokken en zo de kans aan Genk had gegeven om een deftige vervanger te halen dan had ik hem inderdaad onthouden zoals jij hierboven beschrijft, nu onthou ik hem ( en ik denk dat ik niet alleen voor mijn eigen spreek ) als kapitein die zijn ploeg en supporters midden in de titelrace in de steek laat, onaanvaardbaar
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:32
En dus reageer je als iemand die al het goeie dat pozuelo ooit heeft gedaan nu gewoon in de vuilnisbak kiepert?
triestig.
In feite is pozuelo een voorbeeldprof. In die zin dat niémand, en al zeker de supporters niet, zijn beslissing voor hem kunnen nemen. hij moet beslissen waar hij zich 't beste bij voelt. Daar hoeft niemand een oordeel over te vellen. Maar ik heb nog nooit een speler die wist dat hij ging vertrekken zich tijdens zijn laatste matchen nog zo weten inzetten voor de ploeg die hij zou verlaten. nog nooit.
In feite hoop ik, dat mòcht Genk de titel nog pakken, er nog steeds verstandige mensen zijn die zullen beseffen dat ze die titel ook nog steeds voor een stuk aan hem te danken zullen hebben.
Vind ik leuk
agdh +2150
donderdag 14 maart 2019 om 00:50
De reden dat Genk de laatste weken zoveel punten heeft verloren is door de Pozuelo soap, dat kruipt in een spelersgroep, heeft impact op de wedstrijdvoorbereidingen etc. Ik zal jou stelling omdraaien, als Genk de titel niet pakt heeft het dat voor een stuk te danken aan Pozuelo. Ten eerste heeft hij de afgelopen weken punten gekost aan Genk waardoor hun bonus flink geslonken is. Ten tweede valt met zijn vertrek een belangrijke troef van Genk weg.
Jij zegt het eventueel behalen van de titel hebben ze ook voor een stuk aan hem te danken. Iedereen in België weet dat de competitie nu pas echt gaat starten. Als Genk na de Play offs nog steeds op 1 staat is dat de verdienste van de spelers die wel gebleven zijn, die niet voor het grote geld vertrokken zijn, die loyaal aan hun ploeg zijn. En ik zal zeker niet vergeten van waar hij Racing Genk en daarbij heel België zo heeft van kunnen laten genieten, een briljante voetballer maar de manier waarop hij vertrekt geeft mij toch een zure nasmaak aan de persoon Pozuelo.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 00:51]
Vind ik leuk
Marcus_A +2102
woensdag 13 maart 2019 om 22:00
Goeie zienswijze!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:34
Al jullie gezever ten spijt, inhoudelijk klopt het wel. Wim, probeer eens uit te leggen hoe je tot de conclusie van natrappen komt? Heb jij begrepen wat de journalist zegt?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:37
Aghd, netto gaat hij 5 x zijn loon van bij Genk verdienen, qua omgeving 100000 keer beter. als je dan niet snapt dat hij die keuze maakt scheelt er iets met u.
Vind ik leuk
agdh +2150
donderdag 14 maart 2019 om 11:23
Hij verdient nu bij Genk tussen de 1,5m - 2m bij Toronto gaat hij 4miljoen verdienen, misschien nog eens een wiskundeles nemen ;)
Vind ik leuk
freejazz +2579
donderdag 14 maart 2019 om 11:52
Bespaar u bij hem de moeite. Vraag mij soms af of die nog plezier heeft in het leven.
Vind ik leuk
margot +215
donderdag 14 maart 2019 om 10:22
Dat nu pas geschreven word. Dat was al langer bekend. Bij Genk zijn carrière redden....Spreek met een aantal mensen die bekend zijn binnen de club dan heeft Genk te laat gehandeld om hem van de hand te doen. Het was geen gemakkelijk bazeke, zoals vele voetballers uit zogenaamde grote voetballanden. Het ga hem goed in Canada, maar daar is het ook niet alle dagen peis en vree. Hij en zijn eega zullen nog terugdenken aan "Zuid" Limburg. Och was ik maar daar gebleven....Maar ja Spanjaarden hebben nu eenmaal een speciale eigenheid...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:57
Ik denk dat die Canadezen al lang spijt hebben dat ze hem gekocht hebben!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws