Opvallend: opvolger Blue Army wil 6.000 euro ophalen bij Club Brugge-fans

Opvallend: opvolger Blue Army wil 6.000 euro ophalen bij Club Brugge-fans

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 19:15wo 13-03-2019 om 19:15

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 20:45wo 13-03-2019 om 20:45

Tot vorig seizoen zorgde Blue Army voor de sfeeracties bij Club Brugge, maar die organisatie is stopgezet. Hun opvolgers, The Blues of F.C. Bruges, willen die traditie verderzetten. Daarvoor hebben ze nu een crowdfunding opgezet.

Het budget van The Blues ligt veel lager dan dat van hun voorgangers, waardoor het aantal sfeeracties beperkt is. 'In ons eerste seizoen zijn we met 400 'Blues'. Daar zijn we heel blij mee. Nogmaals bedankt voor jullie steun! Jammer genoeg is dat niet voldoende om te doen wat we willen doen', schrijven ze zelf op de website.

De groep heeft dit seizoen al ongeveer 6.500 euro geïnvesteerd, maar vraagt nu hulp van de fans. 'Er is nog geld in kas voor één grote tifo in de Noord, zoals in augustus. We hopen om tegen de PO's een beperkt aanbod aan merchandise te kunnen voorstellen en rond 10 mei een digitaal fanzine af te leveren.
Op basis van 400 memberships is dat de limiet. Dat is geen schande. We hebben tijd en vertrouwen nodig om te groeien naar de kwantiteit van Blue Army.'

Crowdfunding
The Blues willen echter gaan voor drie tifo's tijdens Play-Off 1. Daarvoor hopen ze op bijdrages van de fans. Op dit moment werd al 1.431 euro opgehaald. In totaal wordt er gehoopt op een investering van liefst 6.000 euro.

Plaats een reactie

freeman +13838
woensdag 13 maart 2019 om 19:35
Heel mooi dat ze het prachtige werk van destijds van Blue Army willen verder zetten !
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:40
Vind dat de club jaarlijks een budget mag voorzien voor sfeer in het stadion. De fans betalen al genoeg.
Vind ik leuk
freeman +13838
woensdag 13 maart 2019 om 19:45
idd voor Club zou dit zelfs maar een peulschilletje betekenen !
Ze kunnen misschien al eens een aanvraag indienen ?
Vind ik leuk
Blue-Blanc +747
woensdag 13 maart 2019 om 19:46
Vind ik ook! Enkele weken terug was er ook een collecte voor onze sfeergroep. Als club zijnde geef je die mannen toch 15000 euro om een jaartje rond te komen.
Vind ik leuk
Tornado79 +1354
woensdag 13 maart 2019 om 20:42
En nog eens 15000 euro om de north fanatics hun trommels af te pakken.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:21
idd die trommels zijn hatelijk,dat zijn de europese vuvuzelas.En die megafoons mogen ze ook afpakken van die brullers bij sommige clubs:)
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 22:21]
Vind ik leuk
Rune1891 +6382
donderdag 14 maart 2019 om 00:51
Deze week ging er op een pagina van Club een filmpje rond van onze spionkop uit de jaren 60 en 70 mét orkest, wat zou ik die graag terug op de tribune hebben, die zorgen tenminste voor sfeer ipv die achterlijke trommels en megafoons
Vind ik leuk
freeman +13838
donderdag 14 maart 2019 om 11:18
Heuglijke tijden ! Ook op verplaatsing voerde dit orkest de supporters aan doorheen de straten naar het stadion ! Met voorop een dame die zowat als orkestmeester(es) fungeerde .
Vind ik leuk
Roger +68
donderdag 14 maart 2019 om 22:06
Bestuur van club kan toch eenoverschrijving van 10.000euro geven of de spelers een deel van hun winstpremie.het is ten slotte voor hun dat die mensen willen sfeer brengen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws