Anderlecht zag droomtransfer in rook opgaan: Wij waren ver opgeschoten

Anderlecht zag droomtransfer in rook opgaan: "Wij waren ver opgeschoten"

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 18:15wo 13-03-2019 om 18:15

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 19:28do 14-03-2019 om 19:28

Ajax sloeg afgelopen week iedereen met verstomming door Real Madrid met 1-4 in de pan te hakken. Onder meer Hakim Ziyech speelde een uitstekende match. Die had ei zo na bij Anderlecht gezeten.

Dat vertelt Herman Van Holsbeeck, voormalige manager bij Anderlecht. FC Twente vroeg acht miljoen euro, een prijs die Anderlecht wilde betalen. "Ziyech was in de zomer van 2016 inderdaad de eerste optie. We waren goed opgeschoten, tot Ajax in paniek na de uitschakeling in Europa ineens op de proppen kwam, waardoor het prijskaartje plots de hoogte in ging, tot boven de tien miljoen euro. Dat konden wij niet betalen. Maar Ziyech had zeker het Anderlechtprofiel", vertelt hij in Sport/Voetbalmagazine.

In zijn plaats kwam de Roemeen Nicolae Stanciu, maar die kon nooit echt doorbreken bij Anderlecht. "Nochtans had hij ook het Anderlechtprofiel. Zelfs wanneer hij op de bank begon en inviel, ging er een siddering door het stadion", geeft Van Holsbeeck nog mee. 

Plaats een reactie

Toca +50314
woensdag 13 maart 2019 om 18:23
Ziyech is en was toen al van een andere orde als stanciu. Dat hebben we de laatste jaren teveel gehad. Een matig tot slecht plan B. Wegens ondermaatse of geen scouting.
Vind ik leuk
Bonanza +1076
woensdag 13 maart 2019 om 18:45
Ik.blijf erbij....Stanciu kan voetballen
Vind ik leuk
Toca +50314
woensdag 13 maart 2019 om 18:53
Maar als je hoopt op ziyech tegen beter weten in natuurlijk en je komt uit op stanciu. Daar zit toch veel verschil op hoor. En zijn marktwaarde is ook al onder de 5 miljoen gezakt nu.
Vind ik leuk
K1908 +2409
woensdag 13 maart 2019 om 18:55
Dat laatste wist ik niet, maar als die bij ons normaal evolueert is dat volgens mij wel een ander verhaal. Voetballend zat daar echt wel veel in!

Zou die daling komen door in de zandbak te spelen of komt hij er gewoon niet meer bovenop?
Vind ik leuk
Xytox +2761
woensdag 13 maart 2019 om 19:30
Omdat hij in Zandbakkistan speelt waar niemand een 'tuut' om geeft, maar Al-Ahli heeft wel €10 miljoen betaald...
En niet €10 miljoen zoals bij ons, waarbij het uiteindelijk met veel goede wil €8 miljoen was. 😉
Vind ik leuk
Toca +50314
woensdag 13 maart 2019 om 19:56
Waarom die Arabieren daar 10 miljoen voor hebben betaald begrijp ik nog niet.
Vind ik leuk
Xytox +2761
woensdag 13 maart 2019 om 20:11
Hij zat bij Praag aan een gemiddelde van bijna een goal en een assist per twee matchen... Ik vind het nog altijd een goede speler, maar net als sommige anderen was hij al afgeschreven, nog voor hij een bal geraakt had in een Anderlecht shirt.
De pers doet niks liever dan elke aankoop van Anderlecht met de grond gelijk maken, maar wat ik niet begrijp is dat onze eigen supporters daarin meegaan...
Vind ik leuk
Toca +50314
woensdag 13 maart 2019 om 20:20
Pas op ik was ook wel fan van stanciu maar vond hem nu ook geen superman. Denk ook niet echt dat hij een super carrière gaat maken. Maar naar Belgische normen zat er wel veel meer in dan wat we gezien hebben.
Vind ik leuk
Xytox +2761
woensdag 13 maart 2019 om 21:04
Ik heb het gewoon wel voor lichtvoetige technische spelers. Misschien had hij kunnen doorbreken als hij meer kansen had gekregen op zijn eigenlijke positie, maar ik veronderstel dat we het nooit zullen weten...
Vind ik leuk
Frefke +1363
donderdag 14 maart 2019 om 12:21
Als je echt goed bent dan mogen ze nog zoveel afbeken dat ze willen maar enkel resultaten smoren dan de kritiek ide kiem. En resultaten hebben we spijtig genoeg niet gezien.
Vind ik leuk
taz +481
woensdag 13 maart 2019 om 18:24
Hakim Ziyech wou zelf niet komen naar anderlecht !
in interview op ned tv studio sport liet hij toen zelf doorschemeren
dat hij niet veel zin had in anderlecht. en koos voor ajax
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:26
Ziyech is er nu al 30 waard,soms moet ge eens durven.




Vind ik leuk
Geofpurple +6667
woensdag 13 maart 2019 om 18:27
We waren goed opgeschoten??? Hakim had nooit interesse om te komen beste herman, heeft hij zelf meermaals aangegeven. Maw nogal slap verhaal
Vind ik leuk
K1908 +2409
woensdag 13 maart 2019 om 18:56
Wilde het niet zeggen, want was onzeker, maar ik meende me dat ook te herinneren...

En zoals hieronder aangegeven zaten we achter Ziyech en zat Ajax er ook achter en heeft die voor het tweede gekozen met de gekende gevolgen...
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 18:57]
Vind ik leuk
E.V +2904
woensdag 13 maart 2019 om 22:26
Zoals het altijd met HVH was.....Een verhaaltje achteraf om uit te leggen waarom plan B is genomen.....Wel gewoon omdat hij nooit capabel was om plan A uit te voeren....is ook moeilijk uit je ligstoel op Tenerife...
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 22:26]
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
woensdag 13 maart 2019 om 23:00
Schitterende reactie dit :P
Vind ik leuk
Rune1891 +6382
woensdag 13 maart 2019 om 18:30
Ajax vroeg 8 miljoen? Kdenk dat het Twente zal geweest zijn die content was met 8...
Vind ik leuk
Xytox +2761
woensdag 13 maart 2019 om 19:33
Wat ze in België nog niet begrijpen is dat spelers hun waarde ook toeneemt door met andere goede spelers te spelen. Hier in België zeggen ze; 'we hebben al één speler van €10-15 miljoen, dus waarom zouden we er nog één halen. Van die ene speler verwachten ze dan dat die alles op zichzelf gaat forceren en als dat niet lukt, dan daalt zijn waarde...

Bij Ajax halen ze 5 spelers van €10 miljoen en als die enkele maanden samen spelen en goed presteren, zijn ze alle vijf €30 miljoen waard!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:31
Geef stanciu aan Rutten en die speelt de pannen vh dak . In het systeem van Hein moest die teveel mee harken en lopen .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws