Anderlecht nog steeds op zoek naar échte leider: “Hij is de geknipte man”

Anderlecht nog steeds op zoek naar échte leider: “Hij is de geknipte man”

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 15:28wo 13-03-2019 om 15:28

RSC Anderlecht kan zijn seizoen nog redden. Als paars-wit een goede reeks kan neerzetten in Play-Off 1 dan zijn de slechte resultaten uitgewist. Sport/Voetbalmagazine stelt dat Anderlecht echter nog steeds op zoek is naar een échte leider.

Sven Kums stond als aanvoerder op in de wedstrijd tegen KV Kortrijk. Met twee doelpunten was hij dé man bij Anderlecht. “Het moest gebeuren vandaag en als kapitein moet je het voortouw nemen”, liet Kums na afloop weten. Toch is er nog geen echte leider opgestaan.

De vacature staat al jaren open. ‘Kara is in theorie dé geknipte man voor de job, maar onder andere vorig seizoen kwam hij tot de vaststelling dat zijn autoriteit niet altijd wordt aanvaard. Het staat wel vast dat King Kara bepaalde zaken die tijdens zijn passage bij FC Nantes zijn gebeurd niet had laten passeren mocht hij op dat moment op Neerpede gezeten hebben’, klinkt het bij Sport/Voetbalmagazine.

Poll

Vind jij dit ook?

(266 stemmen)

Plaats een reactie

K1908 +2409
woensdag 13 maart 2019 om 16:00
Zotteke, Kara, het grootste licht in Anderlecht had alle miserie voorkomen, tuurlijk....
Het is waar dat hij autoriteit uitstraalt, maar wat voor autoriteit? Een dictator heeft ook autoriteit door angst op te wekken, niet dat dat de manier van Kara is, maar om maar aan te tonen dat niet alles wat op autoriteit lijkt ook positief is in een ploeg...

Daarenboven flatert die te veel om op langere termijn een leider in de kleedkamer te zijn...
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 08:37]
Vind ik leuk
camargue +6007
woensdag 13 maart 2019 om 16:45
inderdaad, hij speelt meestal met een enorme nonchalance wat regelmatig enorme frustraties wekt bij de supporters, maar op corners vloeren ze hem toch niet al te vaak.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:20
En daar van bo ven?
Vind ik leuk
K1908 +2409
donderdag 14 maart 2019 om 08:37
Had het gisteren al gezien maar was te lui, bij deze voor je aangepast hoor.. ;-)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:35
😜
Vind ik leuk
camargue +6007
woensdag 13 maart 2019 om 16:03
vertel ons dan ook eens wat er zoals gebeurt is bij Nantes, want dit slaat weer nergens op hé zeg ...
Vind ik leuk
Gheintje +248
woensdag 13 maart 2019 om 16:12
Er staat geschreven dat er bij Anderlecht bepaalde zaken niet gebeurd zouden zijn als hij niet bij Nantes zat. Wat hij bij Anderlecht voorkomen had, kan je idd best eens vragen. Dat vraag ik me ook af.
Vind ik leuk
camargue +6007
woensdag 13 maart 2019 om 16:33
die tekst is toch weeral enorm dubbelzinnig, maar inderdaad "wat ruist er in het struikgewas" zou Toon Hermans zeggen :)
Vind ik leuk
Xytox +2761
woensdag 13 maart 2019 om 16:04
Kara zijn autoriteit wordt niet aanvaard omdat hij niet het niveau heeft om een leider te zijn op Anderlecht. Om als leider aanvaard te worden, moet je eerst maken dat je eigen prestatie elke match top is, voor je commentaar gaat geven op anderen, en daarvoor is hij gewoon niet goed genoeg!
Vind ik leuk
camargue +6007
woensdag 13 maart 2019 om 16:35
klopt, de enige die momenteel recht van spreken heeft is Yari, maar daar gaan ze volgens mij ook niet naar luisteren hé :)
Vind ik leuk
K1908 +2409
woensdag 13 maart 2019 om 16:41
Die heeft geen recht van spreken, het gaat wel om een samenspraak van prestaties, ervaring en leiderscapaciteiten. Ten minste dat vind ik ervan.. :-)

Of Yari een geboren leider is weet ik niet, dat hij kan shotten staat buiten kijf, maar ervaren kan je hem bezwaarlijk noemen.. :P
Vind ik leuk
camargue +6007
woensdag 13 maart 2019 om 16:43
dat was enkel bij wijze van spreken hé K :)
Vind ik leuk
Toca +50314
woensdag 13 maart 2019 om 17:09
Kums lijkt me ook niet meteen een leidertype. Heeft toch ook 0 uitstraling he. Moet altijd aan de 80's denken bij kums, weet niet waarom.
Vind ik leuk
K1908 +2409
woensdag 13 maart 2019 om 17:16
zit de reden misschien ergens in deze lijst?
https://www.imdb.com/list/ls002916617/
:-P
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:16]
Vind ik leuk
Toca +50314
woensdag 13 maart 2019 om 17:26
Loool 😄😄😄
Vind ik leuk
camargue +6007
woensdag 13 maart 2019 om 17:20
klopt T, komt waarschijnlijk doordat die geen "moderne" uitstraling heeft ...
Vind ik leuk
Toca +50314
woensdag 13 maart 2019 om 17:27
Zal door die snor zijn. 😄😄
Vind ik leuk
camargue +6007
woensdag 13 maart 2019 om 17:35
da's toch ook geen volwassen snot hé T, meer een probeersel :)
Vind ik leuk
Toca +50314
woensdag 13 maart 2019 om 17:57
Doet me aan vanalles denken wat ik hier niet kan schrijven C. 🤗🤗
Vind ik leuk
Xytox +2761