'Het is een publiek geheim dat ze Adrien Trebel beu zijn op Anderlecht'

'Het is een publiek geheim dat ze Adrien Trebel beu zijn op Anderlecht'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 11:44wo 13-03-2019 om 11:44

Anderlecht plaatste zich onder Fred Rutten voor Play-Off 1. Al is het spel van Anderlecht nog altijd niet van de kwaliteit die ze in Brussel verwachten.

Volgens Jaques Sys kan daar mits wat geduld verandering in komen. "Wat zou een mix van een fitte Dimata, een flitsende Bolasie en een hongerige Trebel geven? Het zou het spel van paars-wit alvast ten goede komen. Rutten beseft zelf ook wel dat het voetbal van zijn ploeg weinig tot de verbeelding spreekt", schrijft hij in Sport/Voetbalmagazine.

Trebel en Dimata zouden twee sleutelpionnen kunnen zijn, al lijkt hun band met Rutten niet optimaal. "Er wordt op Neerpede beweerd dat Dimata en Rutten niet de beste vrienden zijn, maar voor een hoger doel zullen ze hun ego’s we opzij zetten. Ook met Trebel lijken er interne strubbelingen te zijn. Het is een publiek geheim dat ze hem binnenskamers beu zijn", aldus Sys.  

Plaats een reactie

FcRazor +1619
woensdag 13 maart 2019 om 11:58
Alsof ze er altijd bij zijn en precies weten hoe iedereen denkt en zich voelt. Ik voel ook wat intern borrelen over sys. Wat een zagevent.
Vind ik leuk
MoCa +686
woensdag 13 maart 2019 om 18:28
Sys is een 100% FCB-fan !!! Om z'n roddelboekje te verkopen publiceert hij dergelijke onnozele artikels vol met vermoedens en beweringen. Een geluk dat hij over RSCA kan schrijven, dit is voor hem een bron van inkomsten !!! Zagevent en profiteur tegelijkertijd !!!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:08
Ze hadden Trebel nooit dat monstercontract mogen geven. En Dimata ja. Ik blijf hem op dit moment te plat vinden om bij een topclub te spelen.
Vind ik leuk
Jasper55 +410
woensdag 13 maart 2019 om 12:19
Hij scoort wel en opzich 5 miljoen zou zeker met winst kunnen doorverkopen
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:44
Hij scoort wel... Tja. Tel daarbij die hattrick en het aantal penalty's af en het zal volgens mij niet indrukwekkend zijn. Ik vind ook dat hij zelf niet de kansen creëert en dan afmaakt. Het moet hem bij wijze van spreken aangeboden worden. Bij Oostende was het ook zo, dan kreeg hij meestal de bal in de voet en moest hij enkel trappen. Maar ik mis bij hem en ook bij Santini de techniek om zelf iets te creëren. Ik zou graag een spits bij Anderlecht zien die zonder de hulp van de ploegmaats, gevaar kan creëren. Zoals bv de eerste goal van Kums dit weekend. Zo'n situaties moeten er meer komen dat ook de spitsen zo'n goals kunnen maken en niet altijd afhankelijk zijn van de aanvoer. Als die aanvoer er niet is, dan heb je nog altijd een spits staan die in staat is om alleen het verschil te maken.
Vind ik leuk
Siculiana +144
woensdag 13 maart 2019 om 13:27
Gano is zeker zo een speler zoals je beschrijving. We zouden hem missen, maar voor vrienden moet je soms iets over hebben he...
Vind ik leuk
Robbie007 +768
woensdag 13 maart 2019 om 14:54
Eerlijk, Gano is bij elke playoff1 ploeg te licht bevonden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 14:55]
Vind ik leuk
Rune1891 +6383
woensdag 13 maart 2019 om 16:08
Goed geprobeerd!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:36
Ik hoor inderdaad ook niet veel positiefs over Gano.
Vind ik leuk
Frefke +1363
woensdag 13 maart 2019 om 12:22
Vooral te plat voor het monstercontract dat daar tegenover staat !!
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
woensdag 13 maart 2019 om 12:42
Die plaat heb je al 50 keer opgezet he :P

Vraagske als Dimata te plat is voor jou, zie je iemand in de JPL die niet te plat zou zijn voor rsca?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:54
Maar een goeie plaat he ;-). Toch volgens mij de juiste.
Ik vind gewoon dat Dimata te afhankelijk is van de aanvoer van andere spelers. Ik zie hem zelf geen kansen creëren en afmaken. Zo'n soort spits zou ik graag bij Anderlecht zien. Een spits die zelfs al spelen die andere 10 als een vod, zelf het verschil kan maken door zelf kansen af te dwingen en ze af te maken. Van de andere ploegen in de JPL zie ik enkel de samenvattingen. Ik heb geen naam van een speler die ik in de spits van Anderlecht zie.Al wil dat niet zeggen dat die er niet zijn. Want bv bij Moeskroen-Eupen of Lokeren-Oostende gaat de televisie uit. Dus de spitsen van de kleinere ploegen ken ik minder. Ik denk dat je die witte raaf in het buitenland moet zoeken.
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
woensdag 13 maart 2019 om 13:18
Hmmm, dan denk ik spontaan in de richting van een type Suarez. Dat loopt idd niet rond in de JPL.
Vind ik leuk
Frefke +1363
woensdag 13 maart 2019 om 16:15
Gisteren City gezien ? Daar hebben ALLE aanvallende krachten gescoord en laten scoren... Dat is voetbal en niet zoals bij ons alles africhten op 1 aanvaller, 1 spelverdeler etc.
Het moeten allemaal goei zijn. Dat we die niet kunnen halen ok, maar met minder talent moet dergelijk spel toch uit te voeren zijn. Als je aanval berust op 1 man, ja dan wordt het moeilijk hé cfr. JL.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:58
Ja, maar misschien dan iemand met meer durf, snelheid en vooral scorend vermogen. In mijn ogen was Mbokani de meest complete spits van de afgelopen 10 jaar. Je hebt Teo en Santini, die moeten meestal aanvoer krijgen. Zeker Teo. Dimata eigenlijk ook, die moet je meestal de bal in het strafschopgebied geven eer hij gaat scoren. En dan heb je nog Sylla gehad in het verleden. En dan die basketter Okaka was ook zoiets. Die had ook niet die actie, maar die kon ze er wel aflopen. En dan nog Ganvoula, Thelin,.... allemaal spitsen die het voor voornamelijk moeten hebben van aanvoer. En dat is al jaren het probleem van Anderlecht, die aanvoer. Zeker met flankaanvallers, dan moet je met zo'n spits de achterlijn kunnen halen, maar zowel naar binnen snijden. Maar Praet, Hanni, Bruno, .... dat zijn geen echte flankaanvallers. Dus nu er een TD is, hoop ik echt dat ze daar werk van maken en een kern samenstellen met de juiste profielen. Een uitvoetballende verdediger, verdediger met lange bal, een 10 met een afstandschot, 2 snelle flankspelers die de achterlijn kunnen halen, ... Maar die flankspelers waren jarenlang om te huilen.
Vind ik leuk
Toca +50314
woensdag 13 maart 2019 om 12:12
Als onze Fred met iedereen ambras moest hebben waar ze over schrijven had hij al lang buiten gelegen..
Vind ik leuk
Frefke +1363
woensdag 13 maart 2019 om 12:24
Ik denk dat dit komt omdat we nu zien wie de baas is en dat er getoond wordt hoe de normale gang van zaken is. Niet de spelers dus ! Was vroeger wel anders... met alle gevolgen van dien.
Vind ik leuk
camargue +6007
woensdag 13 maart 2019 om 12:17
"Er wordt op Neerpede beweerd" ...

Vertel ons dan ook eens even door wie want dit is toch weer allemaal goedkope onzin !
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:53
Ik ben waarschijnlijk ongeveer de enige maar ik was Trebel al beu na enkele maanden . Ik weet dat hij erg veel werkkracht heeft en dat hij vecht voor elke bal maar ik vind zijn rendement telkens zeer miniem , tegenover bij Standard , weinig goals , weinig assists .
Daarbij brengen zijn dikwijls slechte passen zijn ploegmaats regelmatig in de problemen die het dan gedaan hebben.
Tel daarbij nog af en toe rood en regelmatig geel . Ook de kwetsuren die steeds terug komen , Daarom voor mij de conclusie van zeer weinig bijgebracht aan onze ploeg . Slechts mijn mening ...
Vind ik leuk
Rebel +2039
woensdag 13 maart 2019 om 13:05
Ik zou het niet beter kunnen omschrijven,deel uw mening
Vind ik leuk
TageMeister +7840
woensdag 13 maart 2019 om 14:05
Het is een dragende speler met een contract van een bepalende en das nooit goed...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19142
woensdag 13 maart 2019 om 14:15
Gissen tot en met. Hoe kan S/VM dat nu weten. Juist ja: NIET!
Vind ik leuk
Brubru +5278
woensdag 13 maart 2019 om 16:26
Die hebben echt wel inside information hoor. Mij al opgevallen dat S/VM (Ik ben al abonnee van bij de start van hun magazine, was toen wel niet wekelijks en ook niet exclusief voetbal) dikwijls items heeft die niet in de gewone krant komen.
Vind ik leuk
ekakia +629
woensdag 13 maart 2019 om 14:38
Het is een publiek geheim dat wij Jacques Sys beu zijn.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:54
Trebel zal eerder die zwakke ploeg beu zijn!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:45
Brugge is Vanaken beu,Standard Carcela,Gent Odjida,Genk Malinovsky,gisteren gehoord op cafe,zo kan ik het ook,wat die Sys al uit zijn duim gezogen heeft AMAI.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws