Genk reageert op Club Brugge-geruchten rond Clement: Nog niet klaar

Genk reageert op Club Brugge-geruchten rond Clement: "Nog niet klaar"

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 09:17wo 13-03-2019 om 09:17

Ivan Leko heeft nog steeds geen contractverlenging gekregen bij Club Brugge. Kwatongen beweren dat de Kroaat aan zijn laatste maanden bezig is bij Blauw-Zwart. Op Philippe Clement lijkt Club alvast niet te moeten hopen.

De naam van Clement viel al als mogelijke opvolger voor Leko, al ging dat vooral de ronde in de wandelgangen van het Jan Breydelstadion. KRC Genk is echter niet van plan om haar coach zomaar naar de concurrentie te laten verkassen.

Bij Le Grand Débrief laat Dimitri de Condé zich uit over de toekomst van Clement bij Genk. "We hebben een goed parcours afgelegd met Philippe en hij is tevreden in Genk. Hij is ook nog niet klaar in Genk", aldus de sportieve baas van de Limburgers.

Zelfs indien Genk geen kampioen wordt, is de club van plan om sowieso Clement aan boord te houden. "Als we geen titel pakken? Dan gaan we ook verder met Philippe, dat staat vast."

Poll

Zie je Clement trainer blijven bij Genk?

(1420 stemmen)

Plaats een reactie

Roger +68
woensdag 13 maart 2019 om 09:22
Oef ben ik glij!!!
Vind ik leuk
Vlad +4209
woensdag 13 maart 2019 om 12:41
Te veel ‘middel’ gebruikt?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:32
Hadden jullie iets anders verwacht ?? Eerst hem blijven zien als hulpje van MPH, geen vertrouwen geven in de positie van hoofdcoach , hem laten vertrekken naar de concurrentie waar blijkt dat hij het zeer goed doet, zowel bij Beveren als bij Genk !
En nu denken dat hij zomaar voor het grijpen is en dat hij staat te springen om terug te komen ??? Neen, wees eerlijk, ik begrijp hem zeer goed. Waar ze WEL in hem geloofden deed en doet hij het zeer goed, dus.... waarom zou hij ???
Ik hoop het zelf mee als Club-supp maar ...
Ons Club-bestuur moet maar eens in eigen boezem kijken en leren uit hun fouten...
Spijtig om zeggen van onze eigen Club maar het zij zo ...
Vind ik leuk
Zero123 +1001
woensdag 13 maart 2019 om 10:16
Welke fouten?
Kampioen + kans op nog eens kampioen met leko en dat in 2 jaar tijd...
Kritiek op het Brugse bestuur is weer zeer goedkoop zo te zien.
Vind ik leuk
Tornado79 +1354
woensdag 13 maart 2019 om 10:20
En waar heb jij de reactie van Clement gelezen?
Clement heeft de tijd gehad en gekregen om zich op het hoogste niveau te bewijzen.
Ik denk dat de meeste Clubsupporters hem niet klaar achtten, dus zo vreemd vond ik de beslissing van ons bestuur niet.
Als Clement wil, zal hij wel naar Club komen, en zeker als hij er van droomt om rechtstreeks in de champiuosn league te spelen. :-)
Dat Dimitri De Condé dat niet wil is een andere zaak.
Vind ik leuk
Vlad +4209
woensdag 13 maart 2019 om 12:47
Mss heeft dat hulpje van Preudhomme en hoofdtrainer bij WB zijn hem gemaakt tot de trainer die hij nu is. Dit was ook voor hem de beste weg om te bewandelen. Stel dat hij meteen hoofdtrainer werd bij Brugge en de resultaten tegen vielen, dan was hij meteen verbrand en stond hij nu niet waar hij nu staat. Van mij mag Leko nog steeds blijven, hij maakte ons trouwens kampioen, twee keer op rij is zelfs nog mogelijk en bezorgde ons een waardige CL campagne. Maar moest Leko (moeten) vertrekken hoop ik natuurlijk dat Clement zo snel mogelijk naar Brugge af zakt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:59
Na de periode als T2 bij Club is hij ook niet rechtstreeks naar een andere PO-1-club vertrokken. Het is maar omdat Genk tijdens het seizoen op zoek moest naar een nieuwe trainer, dat ze bij Clement zijn uitgekomen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19142
woensdag 13 maart 2019 om 09:34
Het zal ervan afhangen wat Clement zelf wil. Ik kan me voorstellen dat hij toch ooit trainer van Club Brugge wil worden..
Vind ik leuk
Fcb for ever +4265
woensdag 13 maart 2019 om 09:38
Het staat in de sterren geschreven,vroeg of laat komt de fluppe terug thuis.
En de dag dat zoiets gebeurd is het feest bij club
💙⚽️🖤
Vind ik leuk
Lodecol13 +3512
woensdag 13 maart 2019 om 09:50
Laat clement nog maar een paar jaar blijven in genk ,heeft nog tijd genoeg om later naar brugge te komen, wat leko betreft die maakt ons direct kampioen na het mpd tijdperk dat was al een stunt en dan zijn resultaten inde CL en nu weer groot kandidaat om ons een2e titel op rij te schenken , dat dan ook nog met de vele gekwetsten, en onterecht punten verlies door verdachte omstandigheden van var en refs wat het bestuur betreft zie waar waar de club nu staat ,ze hebben anderl van hun troon geduwd en we zijn al een paar jaren de beste van belgie dus.....
Vind ik leuk
Mofr +18
woensdag 13 maart 2019 om 09:58
Als de beste ploeg ,moeten jullie dan niet op 1 staan 🤪
Vind ik leuk
Tornado79 +1354
woensdag 13 maart 2019 om 10:21
We wachten tot het einde van het seizoen he...
Vind ik leuk
Lodecol13 +3512
woensdag 13 maart 2019 om 11:23
De beste ben je niet eenmalig maar na een aantal jaren in de compt gestreden te hebben om titel en Cl deelnames daardoor verwerft men een status dat anderl jaren heeft geclaimd ,de laatste 3 jaar 2 titels en 1 tweede plaats en nu weer groot titel kandidaat op een 3e titel of 2e plaats dan ben je wel de beste over de laatste 4jaar zeker
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
woensdag 13 maart 2019 om 15:08
typisch toch altijd die laag bij de grondse opmerkingen van Genkies die hier voorheen niet komen piepen. Een ploeg mag 39 speeldagen eerste staan. Het draait om wie eerste staat na 40 speeldagen, de rest is zinloze blabla.

Los daarvan, ben je niet de beste in eigen land, door 1 kampioenschap te winnen. Al zeker niet als je meerdere malen po 1 mist.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 15:09]
Vind ik leuk
Mofr +18
woensdag 13 maart 2019 om 19:31
Haha ben helemaal geen genkie 🤪
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
woensdag 13 maart 2019 om 19:44
Right ....
Vind ik leuk
Genome +772
woensdag 13 maart 2019 om 13:00
Anderlecht van de troon duwen zal nog een aantal decennia duren. Vanaf wanneer begin je te rekenen? Van zodra de goeie periode begonnen is, de jaren zonder prijzen tellen niet meer mee?

Brugge is inderdaad bij de beste ploegen van België, dat samen met de andere G5 ploegen, al vertaald dat zich niet altijd op het veld moet ik zeggen.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3512
woensdag 13 maart 2019 om 13:15
Begrijpend lezen man en de tegenwoordige tijd aannemen daar verwijs ik toch naar het verleden van andl die jaren de beste was in belgie
Vind ik leuk
Genome +772
woensdag 13 maart 2019 om 17:59
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld mijn jongen. De bewering dat jullie de 'beste' zijn op basis van klassering (in de laatste 4 jaar) is wat mij betreft wat kort door de bocht. Er komt veel meer bij kijken, waaronder het spelniveau en dergelijke. Het is niet dat Brugge er met kop en schouders bovenuit steekt, waardoor je niet kan spreken over zij zijn op dit moment de beste van België in de laatste x aantal jaren.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3512
woensdag 13 maart 2019 om 18:43
Wat je ook wil beweren het zijn toch de resultaten ,die een aanzien aan een club geeft en als ge de resultaten leest van de laatste jaren kunt ge die alleen maar behalen omdat het spel niveau het beste was in die periode
Vind ik leuk
FcRazor +1619
woensdag 13 maart 2019 om 09:53
Na een eerste goed seizoen komt nu het moeilijke 2de seizoen. Er gaan spelers vertrekken wat alles moeilijk gaat maken. Als het wat minder gaat, gaan de club en supporters dan geduld hebben? Dat is tegenwoordig het grote probleem.
Snap ook niet waarom club zo lang wacht met leko, die het toch behoorlijk doet.
Vind ik leuk
DragonEgg +119
woensdag 13 maart 2019 om 12:20
Er wordt vanuit gegaan dat het Club is die moeilijk doet, misschien is het Leko die wil afwachten. Vanuit officiële weg is er weinig over gezegd. (veel te) Veel speculatie via de pers, maar niets concreets.

MPH heeft voor zijn laatste seizoen ook lang gewacht met toe te zeggen. Hij had een sabbatjaar voor ogen, wat hij uiteindelijk niet is doorgegaan.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:55
"Dat staat vast" heb ik ook gelezen met de contractverlenging van Pozuelo dus wat is dat waard ?
Vind ik leuk
DragonEgg +119
woensdag 13 maart 2019 om 12:21
Zeker omdat de reactie van De Condé komt en niet van Clement. Uiteraard wilt Genk Clement houden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:33
Hij komt niet naar Brugge zo ie zo niet vanwege zijn kids die in Limburg wonen. Dat is ook zijn doorslaggevende keuze geweest om niet T2 MAAR T1 te worden bij Genk. Groot risico toen, maar blijkt nu een succes. Gelukkig voor Clement... trouwen wie beweerd er dat CLUB opzoek is...
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 23:30]
Vind ik leuk
Rebel +2039
woensdag 13 maart 2019 om 11:00
Ging hij dan van T1 in Beveren naar T2 in Genk ?
Beetje rare redenering niet .
Vind ik leuk
Vlad +4209
woensdag 13 maart 2019 om 13:48
En nu in het Nederlands aub?
Vind ik leuk
Jake Genk +130
woensdag 13 maart 2019 om 11:39
Daar staan de stokers van FCB dus te kakken ! Dit is trouwens momenteel ook geen stap hogerop voor Phil.
Vind ik leuk
DragonEgg +119
woensdag 13 maart 2019 om 12:24
Het is de pers die stookt Jake, niet FCB. Ik heb nergens gelezen dat het bestuur van FCB officieel Clement wil aantrekken.

Dat de fans Clement graag zouden zien terugkeren is eerder een compliment hé.

Op dit moment is het misschien geen stap hogerop, maar volgend jaar, na de transfers waarschijnlijk wel.
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
woensdag 13 maart 2019 om 15:10
Dat is altijd een stap hoger, flauwe plezanten :P
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:57
jaja Jaak, net zoals Pozuelo niet ging vertrekken, zal Clement ook niet vertrekken. Wie zou nu zo'n kans om een topclub te trainen laten schieten, zijt eens eerlijk???
Moest hij nu nog kampioen spelen, maar iedereen voelt aan dat het er niet van gaat komen meer. Ja, ook jullie supporters
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:35
Stokers? Nee wij zijn trots super trots op onze GEWEZEN Clement. Maar jullie KRC GENK SUPPORTERS zijn respectloze. Bewezen bij T. Buffel. Bij Jelle Vossen. Bij Siebe Schrijvers. En nu met Ponzuelo. Shame on you... deze man heeft jullie verdommen gebracht waar jullie nu staan. En nu beste,zal de boemmerang terug komen. GENK WORDT GEEN KAMPIOEN. Ik zeg ook niet CLUB BRUGGE. DE TOP 6 LIGT OP MAX 6 PUNTEN UIT ELKAAR DUS ALLE 6 KAN DE KAMPIOEN WORDEN
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:33
Het bestuur van Beveren dacht ook dat Clement bij hen ging blijven en zo dachten heel veel ploegen dat van hun trainer en spelers. Als een trainer of speler weg wil dan is hij weg dat weten jullie toch ook bij Genk.
Toen de Phille destijds niet bij ons 1e trainer geworden is was hij vrij op de markt en toen is Genk hem ook niet direct komen halen, ze hebben ook eerst z'n trainerschap afgewacht dus zo groot was het vertrouwen nu ook weer niet in hem.
Vind ik leuk
THOR4ever +3064
woensdag 13 maart 2019 om 13:07
Voor wat betreft je laatste opmerking: Genk heeft Clement niet onmiddellijk gehaald omdat ze al een trainer hadden natuurlijk. Pas toen die niet kon overtuigen zijn ze op zoek gegaan naar een nieuwe trainer. Is puur timing. Als je nu rond kijkt bv zullen velen wijzen naar wat Storck bij Moeskroen heeft neergezet op korte tijd. Vorig jaar zou iedereen in België gedacht hebben ‘wie is dat nu weer’.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 13:07]
Vind ik leuk
blondel +3522
woensdag 13 maart 2019 om 17:28
Clement was ook nog ni klaar bij W-Beveren.
Vind ik leuk
taz +481
woensdag 13 maart 2019 om 18:05
van beveren naar genk vooruitgang !
van genk naar brugge ?
Vind ik leuk
Jake Genk +130
donderdag 14 maart 2019 om 15:39
INDERDAAD!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws