STVV-fans viseren Van Driessche, Brys steunt ref: 'Een hele goede scheidsrechter'

STVV-fans viseren Van Driessche, Brys steunt ref: 'Een hele goede scheidsrechter'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 08:31wo 13-03-2019 om 08:31

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 08:49wo 13-03-2019 om 08:49

De fans van STVV lieten in een open brief hun ongenoegen blijken over de aanstelling van Oost-Vlaming Bram Van Driessche voor de levensbelangrijke wedstrijd tegen KAA Gent. Johan Verbist en Marc Brys geven de supporters ongelijk.

Ref Van Driessche komt dan wel uit een deelgemeente van Gent, volgens scheidsrechtersbaas Verbist maakt dat niks uit. "Simpel: dit is een zeer belangrijke match en voor de zeer belangrijke matchen duid ik mijn beste scheidsrechters aan. En Bram is één van de beste. Punt", reageert hij in Het Nieuwsblad.

Een correct verloop
STVV-coach Brys deelt die mening. "Want ik vind Van Driessche gewoon een heel goede scheidsrechter. Ik kan me geen slechte ervaringen herinneren. Al wat ik vraag, en dat vroeg ik ook al voor de aanduiding van Van Driessche, is een correct verloop. Daar heeft iedereen recht op."

"Er zal ongetwijfeld met een vergrootglas op zijn prestatie worden toegekeken", beseft Brys. "Maar ik vraag alleen om geen van beide ploegen te bevoordelen of te benadelen. Een correcte leiding dus, en daar heb ik alle vertrouwen in."

Poll

Is de kritiek van de fans terecht?

(211 stemmen)

Plaats een reactie

TageMeister +7914
woensdag 13 maart 2019 om 08:36
Kritiek valt te begrijpen en Brys heeft gelijk!
Vind ik leuk
Xynix +1045
woensdag 13 maart 2019 om 08:41
Brys is een heel intelligente coach.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
woensdag 13 maart 2019 om 09:39
Vertenten heeft de Wase derby tussen WB en Lokeren ook enkele keren gefloten, terwijl die woont in... Beveren.

Onnodige commentaren van de supporters om de druk op te voeren bij deze dus.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:51
en Vertenten is ook geboren in Beveren
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
woensdag 13 maart 2019 om 14:18
Inderdaad.
Vind ik leuk
Rebel +2039
woensdag 13 maart 2019 om 11:11
Wat hebben we toch allemaal vertrouwen in de wedstrijdleiding tegenwoordig,België is toch echt het land van de Calimero's .
Nu al druk zetten op de scheidsrechter is er toch echt over ,STVV kopieert het gedrag van een topclub die hier een patent op heeft maar had al lang geplaatst moeten zijn.Slechte mentaliteit en ik hoop nu echt dat Gent ze vernederd !
Vind ik leuk
Brubru +5309
woensdag 13 maart 2019 om 12:18
Wat een zever. Het is een supportersgroep die commentaar had, niet de club.
Voor de rest lekker wat anoniem haat uitspreken tegen andere ploegen ....
Vind ik leuk
Rebel +2039
woensdag 13 maart 2019 om 13:02
Blijft toch hetzelfde,supporters groep of enkeling,media gebruiken om druk te zetten,maar jij vindt het enkel geen zever als het over Anderlecht zou gaan.
Vb Santini zijn elleboog ,waar zat je nu met de elleboog van Bongonda .
Alle weken zeveren over arbitrage voor de Mauve.
Beetje hypocriet .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws