Zet De Decker opnieuw een stap hogerop bij Antwerp FC? Ik sluit het niet uit

Zet De Decker opnieuw een stap hogerop bij Antwerp FC? "Ik sluit het niet uit"

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 08:14wo 13-03-2019 om 08:14

Wim De Decker loodste Antwerp FC twee jaar terug als hoofdcoach naar Eerste Klasse, maar zette nadien een stap opzij als assistent van Laszlo Bölöni. De huidige T2  van The Great Old heeft zeker de ambitie om terug de sportieve leiding te hebben.

"Opnieuw T1 worden? Is dat zo, dan is dat zo. Het kan. Maar is het een must? Nee", opent De Decker in Sport/Voetbalmagazine. "Ik zal het zeker niet als een falen beschouwen als ik dat niet meer word."

Sportieve baas
De Decker mikt zelfs hoger dan het trainerschap. "Ik sluit ook niet uit dat ik op Antwerp nog een andere functie opneem dan T1 of T2. Welke? Misschien zou het ook een verrijking zijn om mee de sportieve lijnen te kunnen uitzetten", gaat de oud-voetballer verder.

"Ik weet dat ik het nodig heb om uitgedaagd te worden. Ik wil iets waarin ik een meerwaarde kan geven. Vind ik zoiets in het voetbal, dan blijf ik in het voetbal. Maar ik zou ook gelukkig kunnen zijn buiten het voetbal", besluit hij.

Plaats een reactie

1880 +476
woensdag 13 maart 2019 om 08:49
Doe die T1 job maar Wim. Je bent er klaar voor en wij hebben heimwee naar de goede WDD tijden: the return of Wim De Decker’s Red Army! Can you do it? YES, YOU CAN! 👊😉
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:47
Het spijtige is , het moment dat je een contract als trainer tekent teken je bijna je ontslag . Reuze mens die men ten alle tijden moet trachten te behouden . Zou de Jean Dockx van de rood-witten moeten worden .
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +1522
woensdag 13 maart 2019 om 09:03
Een jongen die we goed moeten bijhouden.
Mocht Bölöni het één van de jaren voor bekeken houden dan heb je meteen een vervanger die al bewezen heeft dat hij met de nodige druk om kan gaan én, aangezien hij hier ondertussen ook alweer zes jaar zit, iemand die het huis en haar spelers van binnen en van buiten kent.
Ook een kerel met de juiste mentaliteit en een realistische en nuchtere kijk op de zaken.

Daarnaast denk ik dat hij de onvoorwaardelijke steun zou krijgen van 99,99% van de supporters, wat op Antwerp toch ook altijd meegenomen is.
Wie daar aan mocht twijfelen vraagt dat maar eens bij gelegenheid aan John Bico. ;-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 09:04]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
woensdag 13 maart 2019 om 09:38
De supporters zouden hem alvast verwelkomen, dat is zeker. 'Wim de Decker is a red, he hates Beerschot', klinkt vaak geniaal luid op de Bosuil.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:50
Ik denk niet dat hij Beerschot haat , daar is hij te slim voor maar nu 500% inzet voor Antwerp siert hem .
Vind ik leuk
Toca +50317
woensdag 13 maart 2019 om 18:51
Ik was erbij bij de voorstelling van Beerschot wilrijk destijds en daar stond de decker met een paarse sjaal rond zijn nek. Dus hij haat Beerschot wilrijk sowieso niet.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:39
Dan kunt ge goed naast mij gestaan hebben , nu zijn er supporters die hem als verrader aanzien . Ik zeker niet , hij was profspeler en dat zou de eerste jaren niet mogelijk geweest zijn op het Kiel heel veel aanbiedingen had hij niet dus toen Antwerp kwam kon hij niet anders en is hij daar gegroeid eerst als speler daarna als trainer .
Ik wens hem dan ook alle succes en wie weet........
Vind ik leuk
Toca +50317
woensdag 13 maart 2019 om 19:55
Spelers en trainers in zijn geval nu zijn natuurlijk nooit zo emotioneel als supporters en hun 'haat' wat ik sowieso al een degoutante houding vind. Hij had toen een schitterende kans bij Antwerp en heeft die met 2 handen gegrepen.
Vind ik leuk
Brubru +5309
woensdag 13 maart 2019 om 12:14
Dus heeft hij al die jaren bij een ploeg gespeeld die hij haat ? Geloof Ik niets van.
Vind ik leuk
DDT +3950
woensdag 13 maart 2019 om 12:21
DDW heeft de ambitie om technisch directeur te worden eerder dan T1 😉
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws