‘Anderlecht wil contract openbreken, Europese clubs in de rij voor Verschaeren'

‘Anderlecht wil contract openbreken, Europese clubs in de rij voor Verschaeren'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 08:01wo 13-03-2019 om 08:01

RSC Anderlecht is in goede doen de laatste weken. Paars-wit wist zich al te verzekeren van Play-Off 1. Sven Kums en Yannick Bolasie doen het goed, maar vooral Yari Verschaeren maakt indruk. De interesse in het 17-jarige jeugdproduct neemt dan ook toe.

Verschaeren moet dan nog wel veel stappen zetten, toch zien verschillende buitenlandse (top)clubs veel potentieel in de jonge middenvelder van Anderlecht. Het Nieuwsblad schrijft dat heel wat Europese teams Verschaeren al op de radar staan hebben.

Anderlecht wil Verschaeren totaal nog niet laten gaan, maar gezien de hoge bedragen in het moderne voetbal maakt paars-wit maar beter snel werk van een contractverlenging. De gesprekken tussen beide partijen werden al opgestart.

Coucke schiet in gang
De Brusselaars hopen dat Verschaeren snel zijn handtekening zet. 'Marc Coucke staat immers te springen om het contract van de nieuwe chouchou van het Astridpark open te breken. Zijn huidige contract loopt eind volgend seizoen af', aldus de krant.

Poll

Zal Verschaeren bijtekenen?

(857 stemmen)

Plaats een reactie

Wankstar123 +2356
woensdag 13 maart 2019 om 08:05
Als hij een beetje verstand heeft dan blijft hij gewoon nog 2 seizoenen bij Anderlecht. Het zou spijtig zijn als hij de volgende svilar of musonda zou zijn...
Vind ik leuk
Brick +1108
woensdag 13 maart 2019 om 08:19
Video gezien van day in the life of verschaeren? Ziet er wel nuchter uit, vriendelijk, gaat eerder iemand zijn als Tielemans dan als Dendoncker volgens mij, maarja je weet nooit, kijk Pozu...
Vind ik leuk
Wankstar123 +2356
woensdag 13 maart 2019 om 09:20
Hopelijk volgt hij het vb van Tielemans en Dendoncker
Vind ik leuk
voyager +181
woensdag 13 maart 2019 om 15:02
Die is beter dan Tielemans en Dendoncker.
RSCA moet er dan ook alles aan doen om hem nog zeker 2 seizoenen (met beide voetjes op de grond) te houden en dan cashen.
Vind ik leuk
Brick +1108
woensdag 13 maart 2019 om 15:33
Hij is misschien beter dan Tielemans op zijn 17de maar hij is niet beter dan Tielemans an sich, hahahaha
Vind ik leuk
Toca +50314
woensdag 13 maart 2019 om 08:07
Denk wel dat hij nog even zal blijven. Zo n kerel mogen ze wel een deftig contract geven.
Vind ik leuk
Zetterberg +12692
woensdag 13 maart 2019 om 08:10
Hij zal de weg van Tielemans volgen, denk ik! Hij kan beter blijven, tijd voor andere ambities is er nog genoeg!
Vind ik leuk
Toca +50314
woensdag 13 maart 2019 om 08:17
Ook gewoon veel te snel hé, hij komt net kijken..
Maar hij heeft wel het verstand van Tielemans denk ik, hoop ik.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:43
De entourage zal heel belangrijk zijn , misschien is ten rade gaan bij Evenepoel
Vind ik leuk
Toca +50314
woensdag 13 maart 2019 om 10:10
Evenepoel had niet het talent van Verschaeren met de bal ..
naar t schijnt, want heb ik nooit zien spelen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:12
Ik bedoel op de entourage , verstandige opbouw met mensen die het goed bedoelen met hem en niet alleen poen willen scheppen .
Vind ik leuk
zapperboy +1226
woensdag 13 maart 2019 om 10:58
Barca komt binnen een 2 tal jaar met 80 miljoen aandraven ter vervanging van......De Jong.
Vind ik leuk
Mckenzie +4679
woensdag 13 maart 2019 om 08:10
Ik hoop en denk dat Verschaeren verstandig genoeg is en hoop dan dat Anderlecht het ook is.
Vind ik leuk
Vaneigens +1262
woensdag 13 maart 2019 om 08:28
Ajax!!!
Vind ik leuk
DragonEgg +119
woensdag 13 maart 2019 om 08:49
Hopen dat ie blijft want het is zeker een verrijking voor het Belgisch voetbal. Bovendien zijn er heel veel voorbeelden van jonge gasten die te vroeg naar het buitenland gaan, veel meer dan zij die het wel maken.
Vind ik leuk
Mario_ +1915
woensdag 13 maart 2019 om 09:29
ik hoop ook dat zulke spelers blijven, maar van degene die het wel maken zijn er toch heel veel die onder de 20j vertrokken zijn.....
Probleem is dat jonge talenten blijkbaar pas de kans krijgen als het echt niet draait... terwijl ze net de eerste keus zouden moeten zijn voordat er naar transfers gekeken moet worden om de kern te bepalen.
Vind ik leuk
FcRazor +1619
woensdag 13 maart 2019 om 09:21
En als hij dan toch wil gaan, vraag dan maar heel veel geld. Hoop gewoon dat hij verstandig genoeg is om nog enkele jaren te blijven.
Vind ik leuk
Rimka96 +1215
woensdag 13 maart 2019 om 09:22
Clausule van €80.000.000,00 op contract plaatsen, dan pas gaan de big teams naar hem uitkijken....
Vind ik leuk
Zelfkweek +1370
woensdag 13 maart 2019 om 10:36
Dan moet je ook naar die norm loon betalen , en dat kunnen ze niet......
Vind ik leuk
Rimka96 +1215
woensdag 13 maart 2019 om 11:23
Als we hem ( eventjes toch) nog kunnen houden, en we dan eindelijk een super doorverkoop kunnen realiseren à la Ajax, dan mogen we met zijn profiel toch niet twijfelen. En het is niet omdat er een extreem hoge clausule op contract staat dat de loon ook moet volgen, in dezelfde proportie wel te verstaan. Verschaeren heeft de juiste mentaliteit om op zijn leeftijd de juiste keuze's te maken, we moeten ons geen zorgen maken dat hij metéén na dit seizoen weg is. Ik verwacht wel, als hij dan dezelfde groeitempo kan aanhouden, dat hij de allerduurste verkoop zal zijn uit de JPL.
Vind ik leuk
Rune1891 +6382
woensdag 13 maart 2019 om 16:13
Als je als speler een prijskaartje van 80 miljoen op je rug geplakt krijgt en zelf maar een "habbekrats" verdiend, dan ga je snel strubbelingen creëeren...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19141
woensdag 13 maart 2019 om 09:37
Die jongen is - denk ik - wel verstandig genoeg om gewoon bij te tekenen en over een jaar of drie een absolute toptransfer te versieren. Yari heeft tijd zat om zich ontwikkelen.
Vind ik leuk
Fcb for ever +4265
woensdag 13 maart 2019 om 09:42
Super talent dat vraagt om bevestiging .
Dus best nog even in Anderlecht blijven.
Dan kunnen voetballiefhebbers ,en dus ook ik nog even deze kerel genieten.
Vind ik leuk
Zetterberg +12692
woensdag 13 maart 2019 om 10:31
Je wordt week na week angstaanjagender. Eerst beken je dat je veel paarse vrienden hebt, je geeft zelfs aan dat ze je frigo mogen uitdrinken...en nu wil je genieten van een speler van Anderlecht waarvan je hoopt dat hij bij Anderlecht blijft...

De metamorfose is compleet, misschien volgend seizoen nog een abonnementje bij ons 😜😜

Grapje hé
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:29]
Vind ik leuk
Fcb for ever +4265
woensdag 13 maart 2019 om 10:59
Inderdaad grapje 🤪
Vind ik leuk
Rebel +2039
woensdag 13 maart 2019 om 15:18
hij mag mee naar Scherpenheuvel
Vind ik leuk
Zetterberg +12692
woensdag 13 maart 2019 om 15:20
Ben wel weer vergeten, was dat Scherpenheuvel verhaal als we kampioen werden of de derde plaats zouden halen?

Alleszins present!
Vind ik leuk
Rebel +2039
woensdag 13 maart 2019 om 15:23
kampioen he
Vind ik leuk
Zetterberg +12692
woensdag 13 maart 2019 om 16:01
Oef, zal nog geen wandelschoen gaan kopen voorlopig 😉
Vind ik leuk
Wim1966 +1870
woensdag 13 maart 2019 om 11:45
Als hij slim is tekent hij niets bij zolang PO1 niet afgelopen is. Daar eerst op focussen en verder in de kijker spelen.
Als hij zo verder evolueert zal er zich wel mogelijks een Spaanse grootmacht aanbieden en dan moet hij niet twijfelen.
Hij moet nu de stap zetten als ze zich aanbiedt en al die verhaaltjes van nog een paar jaar rijpen da's larie. De slechte voorbeelden zoals Musonda zijn geen maatstaf. Jammer voor de supporters maar zijn carrière start NU.
Vind ik leuk
DDT +3929
woensdag 13 maart 2019 om 12:27
De slechte voorbeelden zoals Musonda zijn geen maatstaf. Die zijn net wel een maatstaf want 80% van die gasten die voor hun 20ste vertrekken komt niks van hun "carrière"
Vind ik leuk
Wim1966 +1870
woensdag 13 maart 2019 om 16:48
Wat een cliché dooddoener. Hoeveel % van wat in België blijft tot hun 20 maakt wel iets van hun carrière? Minder dan 1% dus bespaar me van die statistieken.
Een Musonda mocht je ook in België laten, met zijn ingesteldheid zou het nergens iets worden.
Een Hazard, Alderweireld,... vertrokken ook heel jong en daar stond wel een kop op en bleven met de voeten op de grond.
Uitdagingen en de lat hoger leggen maken een speler beter en dat gaat die jongen in België niet vinden.
Vind ik leuk
Rune1891 +6382
woensdag 13 maart 2019 om 16:20
Die jongen moet net het tegenovergestelde doen dan wat jij zegt, eerst nog een tijdje rijpen bij anderlecht, laat hem eerst een vaste waarde worden, een bepalende speler zijn, op zijn 20e kan hij met een kleine 100 matchen in 1e klasse in zijn rugzak een hele mooie transfer maken bij een ploeg waar hij direct uitzicht heeft op speelminuten.
Nu wil je hem naar een ploeg sturen waar hij goed zal kunnen trainen maar tegelijkertijd geen enkele ervaring kan op doen op een deftig niveau...
Vind ik leuk
Wim1966 +1870
woensdag 13 maart 2019 om 16:41
Elk zijn visie. Vaste waarde is hij voor mij sowieso al. Hij is momenteel zelfs bepalend voor het niveau van dit Anderlecht.
Tijdens PO1 zijn niveau en naambekendheid nog wat opkrikken en tegen het eind van dit seizoen kan hij een serieuze stap zetten.
Hij is beter af bij een Europese topper dan te stagneren bij Anderlecht maar dit mag in België niet verteld worden natuurlijk. Enkel door de lat hoger te leggen til je je niveau hoger.
Kijk naar Hazard, Alderweireld, Vertonghen, Mertens, Nainggolan, ... die zijn allen op heel jonge leeftijd vertrokken.
Als hij nu 2 jaar bij Anderlecht moet blijven heeft hij die 2 jaar verloren.
Vind ik leuk
Rune1891 +6382
woensdag 13 maart 2019 om 17:20
Al die voorbeelden die je hebt aangegeven zijn naar Europese opleidingsclubs getrokken waar ze gekend staan om jeugdige talenten te laten doorbreken, hazard naar Lille alderweireld en Vertonghen naar Ajax, Mertens naar PSV, radja naar Piacenza, al deze clubs kan je maar moeilijk grootmachten noemen he...
Bijkomend, die spelers zijn vertrokken in een tijd waar er in België 0,0 deftige accommodatie was en totaal geen jeugdvisie, die tijden zijn ondertussen al veranderd!

Beste voorbeelden dat je kan aanhalen komen alle 4 uit Anderlecht, bossaert en musonda, beide spelers die op jonge leeftijd al dachten dat ze rijp waren voor een stap naar een Europese topclub, musonda is volledig gestagneerd en bossaert speelt bij NEC...
Tielemans en dendoncker daarentegen zijn bij anderlecht gebleven, hebben een goed parcours afgelegd en hebben een mooie transfer gemaakt bij een ploeg waar ze spelen!

Tielemans is een jaar jonger en zit nu al aan zowat 170 matchen op het hoogste niveau, die 2 andere amper 30 matchen in een eerste ploeg...

Op die leeftijd is ervaring opdoen zoveel belangrijker dan op een hoog niveau te kunnen trainen
Vind ik leuk
Rune1891 +6382
woensdag 13 maart 2019 om 17:30
Begrijp me niet verkeerd he, ik ben absoluut voorstander om die gast deze zomer te verkopen aan 20M, liever dat dan dat hij nog enkele jaren kan rijpen en een veelvoud van dat bedrag oplevert...
Vind ik leuk
Wim1966 +1870
woensdag 13 maart 2019 om 20:49
Geen probleem hoor, ik kan je theorie wel volgen en heb begrip voor jouw standpunt.
Bij Europese grootmacht dacht ik ook echt niet aan Chelsea, PSG, City, ... die vooral kopen om te kopen.
Ik zou in zijn plaats niet bijtekenen omdat geld geen struikelblok mag worden om te kunnen verhuizen zoals dat bij Dendoncker het geval was. Bijtekenen betekent automatisch langer afhankelijk en dat is ook de drijfveer van de clubs.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:13
Inderdaad, geef die jongen een goed contract. Hij heeft het talent en hij heeft ook die drive. Ik denk dat er velen bij Anderlecht rondlopen met veel minder talent, maar wel met veel meer op hun loonbriefje. Hij is amper 17 en hij krijgt al veel verantwoordelijkheid. Anderlecht moet zo'n speler omarmen en belangrijk maken. Al zou het niet slecht zijn om hem eens naast de basis te zetten in de toekomst (volgend seizoen). Zo'n jongens moet je proberen niet op te branden.
Vind ik leuk
taz +481
woensdag 13 maart 2019 om 18:07
voor geld danst de beer !!
opletten als zeer goede aanbieding komt is hij weg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws