STVV-legende legt alle druk bij KAA Gent: Alleen Genk heeft dat gekund

STVV-legende legt alle druk bij KAA Gent: "Alleen Genk heeft dat gekund"

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 20:45di 12-03-2019 om 20:45

Vijf deelnemers aan Play-Off 1 zijn al bekend, maar wie wordt nummer zes? STVV moet thuis winnen van KAA Gent om dat ticket nog af te nemen. Volgens Lon Polleunis is dat best mogelijk.

De Gouden Schoen van 1968, een coryfee van STVV, hoopt dat de underdog het haalt. "Gent heeft een budget dat vijf keer zo hoog ligt dan dat van de Kanaries. De druk zal bij hen dus ook veel groter zijn, de Play-Offs missen zou een drama betekenen. STVV zal wel vrijuit kunnen voetballen en maakt zeker kans", klinkt het in Het Belang Van Limburg.

"Wij vinden het net goed dat de Buffalo's de favorietenrol toebedeeld krijgen. Dit seizoen is alleen Genk op Stayen komen winnen, voor het overige niemand, dat zegt genoeg."

De match tegen Moeskroen (1-1) was wel een enorme teleurstelling. "Eén keer scoren uit zes of zeven open kansen, dat is niet genoeg. We mogen echter niet vergeten hoe onwaarschijnlijk het zou zijn als Sint-Truiden bij die eerste zes zou eindigen. In het begin van het seizoen werd het door velen nog als degradatiekandidaat bestempeld. Een Play-Off 1-ticket voor STVV zou een even straffe toer zijn als een eventuele titel voor KRC Genk."

Plaats een reactie

Milo Ke +9
dinsdag 12 maart 2019 om 21:08
De 1-3 voor Gent natuurlijk vergeten in de beker....
Vind ik leuk
Blue-Blanc +813
dinsdag 12 maart 2019 om 21:12
Inderdaad en toen was STVV verlamd door de druk. Dit zal nu ook het geval zijn. 1-2 voor de buffalo's met een penalty gefloten op Brechtje in minuut 93.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:49
4-0 zal niks overdreven zijn! Badmuts lauwe Guy en vette vleesklak voorzitter rennen al bleitend het stadion uit.
Vind ik leuk
Blue-Blanc +813
dinsdag 12 maart 2019 om 23:05
Een breezerke teveel gezopen bazeke?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:59
Beste werkmier, helemaal niet. Met welke ploeg denk jij dat je STVV, thuis op kunstgras, in de hel gaat kunnen bekampen? Je bent op voorhand verloren, de kanaries staan de eerste helft al 3-0 voor! Boeken toe en terug t zwembad in Lauwe Guy
Vind ik leuk
Genome +773
dinsdag 12 maart 2019 om 21:15
Op die leeftijd kan het wel eens voorvallen dat een mens iets vergeet natuurlijk. Hopelijk een mooie match zondag en dat de beste mag winnen!
Vind ik leuk
Gimini +1165
dinsdag 12 maart 2019 om 21:30
Bedoeld wordt in de competitie .....dus zie gent niet winnen . Gelijkspel is wel voldoende , maar denk niet dat ze bij STVV daar aan gaan meewerken . Wees gerust, de PO1 ploegen hebben liever met Gent te maken dan met het stugge STVV.
Vind ik leuk
Lord Wenger +17710
dinsdag 12 maart 2019 om 21:22
De interviewer mag toch beter geïnformeerd zijn of 't op z'n minst eens controleren. Nog geen twee minuten googlewerk dit.
Vind ik leuk
Jake Genk +130
woensdag 13 maart 2019 om 03:00
Hopelijk wint STVV! Wij willen spannende derby's.
Vind ik leuk
taz +504
woensdag 13 maart 2019 om 18:17
enigste ploeg die in competitie in stvv kon winnen was genk !
dus stvv in play off1 en genk loopt alweer enkele punten uit .
:) :) :) :(:(:(
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws