De Condé legt druk bij Club Brugge: 'Geen titel zou teleurstelling zijn voor hen'

De Condé legt druk bij Club Brugge: 'Geen titel zou teleurstelling zijn voor hen'

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 12:16di 12-03-2019 om 12:16

Met zes punten voorsprong is KRC Genk voor velen dé grote titelfavoriet. De Limburgers lijken goed op weg om kampioen te worden. Maar bij Genk zelf denkt men daar anders over.

Genk strijdt uiteraard mee om de titel, maar volgens Dimitri De Condé is Genk zeker niet de favoriet. "Onze grootste titelconcurrent blijft Club Brugge. Voor mij is Club Brugge ook de grote favoriet om de titel te pakken", zegt de technisch directeur van Genk bij Le Grand Débrief.

"Ze zijn ook een beetje verplicht om de grote favoriet te zijn. Anderlecht is niet aan een goed seizoen bezig, Standard heeft het aan het begin van dit seizoen moeilijk gehad", geeft De Condé aan als redenen.

Dat Club Brugge de favoriet is, is voor hem evident. "Met het budget dat Club Brugge heeft moet het ook voor de titel strijden. Als het de titel niet wint, moet het een grote teleurstelling zijn voor Club Brugge", aldus De Condé.

Plaats een reactie

Boerken +8336
dinsdag 12 maart 2019 om 12:18
Tuurlijk daar hebben we geen probleem mee
Vind ik leuk
Genome +773
dinsdag 12 maart 2019 om 12:18
De druk proberen weerleggen richting Club.
Vind ik leuk
Toca +50317
dinsdag 12 maart 2019 om 12:20
Flauwe praat vind ik.
Sorry maar je voelt aan alles dat de spanning er afloopt in Genk.
Nu de druk zogezegd afschuiven naar Brugge gaat echt niks uitmaken.
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
dinsdag 12 maart 2019 om 12:24
Blijkbaar hebben ze in Genk meer last van druk ,dan in Brugge.
Het grote verschil op dit moment is dat club in de flow zit.
En als ze dat kunnen aanhouden kan er nog veel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 12:24]
Vind ik leuk
Toca +50317
dinsdag 12 maart 2019 om 12:27
Logisch dat Brugge beter met druk omkan. Dat is ook ervaring. Maar wat helpt het om daar altijd over te zeveren. Ik denk nog altijd dat 17 of 18 punten op 30 genoeg moet zijn voor Genk om kampioen te worden.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3546
dinsdag 12 maart 2019 om 12:45
Hoop dat wij eerst naar andel mogen de 4ematch van de po om daar dat record weg te spelen , om dan in de terug ronde thuis tegen andlvoor de titel te spelen dat zou dan een grooote taart met een reuze kers er bovenop zijn
Vind ik leuk
Toca +50317
dinsdag 12 maart 2019 om 12:48
Wij hopen zelfs om te beginnen tegen brugge..
Om op die manier jullie nog wa zenuwachtiger te maken.
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
dinsdag 12 maart 2019 om 13:35
Allee we zijn vertrokken!
Ambiance in de keet.
💙⚽️🖤
Vind ik leuk
DragonEgg +132
dinsdag 12 maart 2019 om 13:55
Zenuwen zijn absoluut niet nodig, we spelen op dit moment als een kampioen, dus jullie zijn meer dan welkom op de slachtbank.
Vind ik leuk
Toca +50317
dinsdag 12 maart 2019 om 14:07
De slachtbank? Dat is al ruim 20 jaar geleden.
Dus die slachtbank kent niemand meer.
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
dinsdag 12 maart 2019 om 14:24
Inderdaad 20 jaar geleden
Dus het 🐷is nu vet genoeg om 🍽
En zij maar zeker dat het zal smaken.
Vind ik leuk
Heppen1J +865
dinsdag 12 maart 2019 om 20:23
Pas maar op dat het geen zoere kers word dan kan RUDJE weer beginnen te JANKEN en Zagen
Julie zagen al bijna 22 jaar dat je op Anderlecht
komt winnen nu of nooit
lodecol
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 20:31]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
dinsdag 12 maart 2019 om 12:25
Tuurlijk zou dat een teleurstelling zijn, dat lijkt me logisch.
Vind ik leuk
riksken +41
dinsdag 12 maart 2019 om 12:27
Club kan dan ook beter met de druk om denk ik.....
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:27
Doe eens het omgekeerde en zeg : potverdomme JA wij gaan voor die titel want wij staan er dicht bij, we hebben er eigenlijk bijna recht op.
In plaats van dat janlulverhaaltje.
Als je dan een paar weken geleden vertelt van dat je aan de hand van de cijfers en transfers eigenlijk de rijkste bent.
Vind ik leuk
ToCa1969 +90
dinsdag 12 maart 2019 om 13:22
Er is nergens te lezen dat ze niet voor de titel willen gaan hé .. Weggeven gaan ze het niet zomaar doen hé, maar zoals de kaarten er voor Brugge bijliggen staan ze momenteel mss idd iets voor, maar den bal moet nog altijd rollen hé Stefaan ;)
Vind ik leuk
freeman +13885
dinsdag 12 maart 2019 om 13:33
Genk is hoe dan ook DE rijkste club van België !
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:01
In Genk zullen ze wel volop voor de titel gaan. Hij zegt alleen dat voor hem club favoriet is. In Genk is men nu eenmaal bescheiden, en terecht. Ze hebben niet het recht om hoog van de toren te blazen omdat ze een heel goed seizoen draaien. Rijkste club van het land zijn heeft daar niets mee te maken. Deze info is trouwens niet door Genk in de media gebracht.
Vind ik leuk
Quizmaster +791
dinsdag 12 maart 2019 om 12:48
Laten we eerlijk zijn: voor Genk zou het ook een teleurstelling zijn!
Vind ik leuk
ToCa1969 +90
dinsdag 12 maart 2019 om 13:24
Dat zou het zeker zijn.. Da’s het enige dat ze nu nog kunnen winnen .. Okay ze hebben hun Europees ticket al terug vast, maar daar koop je nog steeds nix voor. Dus een landstitel zou mooi zijn idd.
Vind ik leuk
freeman +13885
dinsdag 12 maart 2019 om 13:31
Genk meet zich nu al de rol van underdog aan ?
Een tijdje geleden hoorden we het nochtans anders !
Vind ik leuk
K1908 +2504
dinsdag 12 maart 2019 om 13:36
Inderdaad. Belachelijk ook als je met voorsprong begint, de term (top-)sportclub onwaardig!
Vind ik leuk
Mofr +23
dinsdag 12 maart 2019 om 14:50
Wat anders,er is maar 1ploeg die altijd zeggen dat ze de beste zijn🤪
Vind ik leuk
THOR4ever +3092
dinsdag 12 maart 2019 om 20:02
Toch niet van het bestuur of de trainer. Mensen die hier posten vertegenwoordigen hun club niet.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 14:03
Dat heet limburgse bescheidenheid, kunnen jullie iets van leren.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 14:05
wat meer ambitie mag toch ?
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 12 maart 2019 om 14:18
Dat heet welles nietes de druk gewoon weghouden, en proberen de druk ergens anders te leggen. Waarheid is, Genk staat veel meer onder druk dan dat het bij Brugge het geval is.

Is gewoon flauwe praat van Genk uit. Dat heet vals bescheiden. Ook al van gehoord?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 17:55
Wat weet een Anderlechtsupporter nu van bescheidenheid?
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 12 maart 2019 om 18:13
En we gaan lekker veralgemenen :P

Trouwens, mss siert bescheidenheid een mens, maar vals bescheidenheid allesbehalve. Kies dan eerder voor oprechtheid. Just my 2 cents :D
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:21
1. Soms eens proberen de grap te zien en wat minder serieus zijn 😂
2. Als hij zegt dat Genk de grote favoriet is, krijgt hij daar gegarandeerd ook het nodige commentaar op.
M.a.w. eender wat De Condé zegt, er zal hier altijd iemand wel zijn commentaar gereed hebben. Laat hem maar doen, wij zijn heel tevreden met De Condé.
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 12 maart 2019 om 18:29
1 Fail
2 Dit is gewoon tactisch pre po steekspel, nie meer nie minder.
Vind ik leuk
THOR4ever +3092
dinsdag 12 maart 2019 om 20:07
Misschien is dit gewoon de waarheid. Jij bent noch Genk, noch Club supporter. Zet nu eens alle sentiment voor of tegen opzij en kijk eens nuchter naar : 1. de vorm en resultaten van de jongste weken en 2.de breedte van de kern in kwaliteit (vooral voorlijn). Wie is er dan volgens jou favoriet ?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 20:19]
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 12 maart 2019 om 20:59
de waarheid is, dat hij die uitspraak, terecht of onterecht doet eigenlijk niet terzake, gewoon doet om de druk bij brugge te leggen.

Goed geprobeert Dimi, maar de druk ligt effectief in Genk.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:05
Ik denk dat het meeste druk bij Leko ligt.
1. Door zijn uitspraken.
2. Volgend seizoen nog geen contract
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 12 maart 2019 om 22:24
Hier zijn we het dan niet eens. :P
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:03
Mag dat niet?
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 12 maart 2019 om 22:05
tuurlijk
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:17
Prima, hierover zij we het eens 😃
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 14:37
Is zeker juist wat De Conde verteld.De kranten staan vol met artikels en interviews van Brugge trainer en spelers dat ze de besten zijn.Niet kampioen spelen is een blamage met hun CL miljoenen.
Vind ik leuk
K1908 +2504
dinsdag 12 maart 2019 om 16:08
Reden te meer om ze op hun plaats te zetten.. :-)
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 12 maart 2019 om 16:14
Hoezo, Genk is toch de 'rijkste' club van België :P
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:13
Deze reactie geeft aan dat je weinig weet over KRC Genk, hetgeen eigenlijk ook normaal is.
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 12 maart 2019 om 22:24
waarom denk je dat het tussen haakjes staat? voor de lol?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:39
Het is mij niet duidelijk wat je exacte bedoeling is.
Vind ik leuk
Brubru +5309
dinsdag 12 maart 2019 om 17:19
De enige ploeg waar de kranten altijd vol mee staan komt uit Brussel.
Ik hoop op Genk want een ploeg - zeker in ons land - die te vaak kampioen speelt en de CL miljoenen krijgt zorgt voor een onevenwicht op termijn.
Nu is het redelijk verdeeld onder Club, Anderlecht, Standard, Gent. Terug tijd voor Genk dus.
Vind ik leuk
DOMI +493
dinsdag 12 maart 2019 om 15:24
De druk weghouden uit Genk is inderdaad de enige reden van zo'n flauwe uitspraak. Het zou immers geen blamage zijn voor club om geen kampioen te worden maar wel een enorme teleurstelling en blamage voor Genk en alle supporters om na bijna constant aan de leiding te staan met meer dan 10 punten voorsprong, nu alsnog in de PO de titel uit handen te geven en geen kampioen te worden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 16:22
Genk moet gewoon vol voor de titel gaan geen gezever van Brugge is beter als ge zoveel geld verdient moet ge u ook maar bewijzen dat ge dat geld waard bent en alles geven voor u ploeg.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:15
Dat zullen ze ook wel doen hoor. Trouwens, ik denk dat de Bruggespelers meer verdienen dan deze van Genk
Vind ik leuk
Hhti +1646
dinsdag 12 maart 2019 om 17:33
Je voelt idd aan alles dat ze er zich zelfs al bij neerleggen!! Hoewel ik hen nog altijd hoog inschat ,vooral moest Berge direct op niveau terug kunnen keren!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:35
Wat een zeveraar. Eerst maandenlang verkondigen dat ze titel en beker gaan winnen, tot de supporters het geloven. En nu met 6 punten voor is opeens de dichte achtervolger favoriet. Stefaan, Genk de rijkste club? Van al die miljoenen is er bitter weinig blijven hangen in Genk, kan niet anders want ze fungeren gewoon als Facturatie-adres.
Vind ik leuk
Brubru +5309
dinsdag 12 maart 2019 om 18:51
Misschien gewoon eens de balans inkijken bij de NBB. Zou veel zever voorkomen.
Vind ik leuk
taz +504
dinsdag 12 maart 2019 om 19:25
wie heeft er bij genk ooit gezegt ''wij worden kampioen''
zeveraar !
kan er ook niks aandoen maar genk is inderdaad rijkste club
tot spijt wie het benijdt.
Vind ik leuk
THOR4ever +3092
dinsdag 12 maart 2019 om 20:24
Met een begroting die maar 1/3de is van die van Club (en Anderlecht) kan je alleen maar hopen op af en toe eens een seizoen waar we de traditieclubs kloppen. Die begroting legt vast hoeveel werkingsmiddelen er besteed worden. Kan niet anders dan dat de loonmassa bij Anderlecht en Brugge een stuk hoger ligt, en dus zouden ze in theorie er ook moeten boven uitsteken. Gelukkig is het voetbal en kan je af en toe de wiskunde kloppen, maar nooit structureel (op lange termijn).
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:26
Een hele flauwe uitleg, als je zo een heel seizoen de competitie gedomineerd hebt kan je geen vrede nemen met een tweederangsrol in PO1 en proberen de druk te leggen bij Club Brugge gaat hen niet nerveus maken, zij lijken beter gewapend voor PO1
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 12 maart 2019 om 22:31
Voila een nuchtere kijk van een Genkie, Congratz
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 14:09
Vergeet Standard niet , met zes punten achterstand op Genk en drie punten op Brugge mag er al niet veel gebeuren bij Genk en Brugge . Want dan is Standard er als de kippen weer bij , ook al pakken ze maar vier punten tegen beide ploegen dan bibberen ze in Genk en Brugge . Zo snel kan het gaan . Ik moet wel kwijt dat de scheidsrechters en de VAR een cruciale rol zullen spelen in de titelstrijd .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws