'Wat doet Club Brugge met Leko als het voor de tweede keer op rij kampioen wordt?'

'Wat doet Club Brugge met Leko als het voor de tweede keer op rij kampioen wordt?'

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 11:00di 12-03-2019 om 11:00

Club Brugge is in goede doen de laatste weken. De kloof met leider KRC Genk is momenteel zes punten, maar in de Play-Offs worden dat er straks drie. Jacques Sys van Sport/Voetbalmagazine denkt het Blauw-Zwart in het voordeel is.

De hoofdredacteur van het weekblad ziet een Club Brugge op toerental. 'Ze brengen goed voetbal en werken efficiënt af, dan ben je een ploeg in vorm. Diatta op de linkerflank is een revelatie, Vormer haalt weer niveau, Vanaken speelt al weken sterk.'

Dat is nog niet alles, want binnenkort heeft Club er weer een extra troef bij. 'En dan keert straks in principe ook nog Danjuma terug. Eigenlijk start Club Brugge in PO I meer als favoriet dan Genk', gaat Sys verder.

Wat met Leko?
De positie van Ivan Leko oogt onzeker, maar Sys betwijfelt of Club Brugge na dit seizoen afscheid neemt van de Kroaat. 'Als hij straks een tweede keer op rij kampioen wordt, vraag ik mij af wat ze met hem gaan doen. Want enkele weken geleden heette het nog dat de Kroaat aan zijn laatste maanden bezig was bij Club. Een verrassende wending toch.'

Poll

Moet Club verdergaan met Leko?

(1153 stemmen)

Plaats een reactie

Kingambo +2635
dinsdag 12 maart 2019 om 11:06
Overbodige vraag als u begrijpt wat ik bedoel...tous ensemble !
Vind ik leuk
Toco +5
dinsdag 12 maart 2019 om 11:59
Leko zijn toekomst : in den bak !
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:48
Daar zal jij eerder geraken dan Leko, alleen al omdat je een dwaze kloot bent
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 06:56
Amai, jouw likes is evenwaardig aan je IQ, me dunkt.
Vind ik leuk
Toca +50314
dinsdag 12 maart 2019 om 11:14
Volgens mij heeft gewoon de pers altijd over het eventueel einde van Leko bij Brugge gesproken. Dus zo n verrassend wending zou ik dat niet noemen.
Vind ik leuk
Brugois +439
dinsdag 12 maart 2019 om 11:17
Denk ik ook, leko heeft het nooit zelf aangehaald over zijn contract. Club ook niet. De pers denkt ook alles te weten en zijn veelal uit op sensatie en ploegen proberen te destabiliseren.
Vind ik leuk
TageMeister +7864
dinsdag 12 maart 2019 om 11:31
Ligt het aan de pers of aan een gebrek aan communicatie?
Vind ik leuk
Brugois +439
dinsdag 12 maart 2019 om 11:36
Waarom zou club of leko moeten communiceren hierover. Club heeft gecommuniceerd dat ze 2 voorstellen hebben gedaan naar leko toe waar die niet op ingegaan is, hierop heeft club geantwoord te zien wat leko zou presteren en daarna een nieuw contractvoorstel te doen. Daarmee is de kous af.
Vind ik leuk
TageMeister +7864
dinsdag 12 maart 2019 om 11:41
daarmee zet je de deur naar speculaties open !
Vind ik leuk
Weareleko +247
dinsdag 12 maart 2019 om 11:24
Denk dat het nieuwe contract al getekend is, maar dat ze het pas na het seizoen zullen bekendmaken.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3542
dinsdag 12 maart 2019 om 11:28
Dus een trainer met een contract van2jaar ,die 2x kampioen speelt die geeft ge toch terug een contract van 2j zeker zo denk ik er toch over,wat de media en analisten uitkramen is maar sensatie nieuws
Vind ik leuk
Boerken +8336
dinsdag 12 maart 2019 om 18:57
En die geef je ook een standbeeld 😜
Vind ik leuk
Reagens +3164
dinsdag 12 maart 2019 om 11:31
M.i. moeten ze op zoek gaan naar een nieuwe coach en hem een mooi afscheid geven ongeacht het uiteindelijke resultaat.
Er is teveel gebeurd en Leko heeft niet genoeg krediet om een slechte start begin volgend seizoen te overleven.
Gewoon een nieuwe coach die de hele zomer zijn team kan samenstellen en klaarstomen voor een nieuw seizoen. Niet omdat Leko het niet goed doet, maar omdat het gevoelsmatig het einde van een cyclus is.
Vind ik leuk
Kris1 +1196
dinsdag 12 maart 2019 om 13:03
Inderdaad Reagens, zelfs na een nieuwe titel is het voor beiden partijen beter dat Leko vertrekt. Het seizoen teveel zit eraan te komen. Als Club kampioen speelt kan Leko met dat palmares ergens anders een dik contract versieren. Club kan dan met een nieuwe coach een nieuwe ploeg bouwen met enkele jongeren. Want het enige wat je Leko kan verwijten is dat hij de eigen jeugd te weinig kansen geeft. Hij kiest liever voor middelmatige spelers als Mitrovic en Amrabat. Jeugdige talenten een kans geven kan leiden tot puntenverlies maar spelen met Mitrovic en Amrabat heeft ook punten gekost.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3542
dinsdag 12 maart 2019 om 14:09
Eerst u eens informeren ngongo, vlietincks,openda, zijn toch jonge spelers die speelkansen gekregen hebben en mogen proeven hebben van eerste klasse voetbal , zo negatieve commentaar geven op een trainer is maar povere commentaar
Vind ik leuk
Kris1 +1196
dinsdag 12 maart 2019 om 15:27
Ik weet heel goed dat Openda en Ngono af en toe eens mochten spelen. Ik heb het over het feit dat er bij onze beloften ook twee goede verdedigers rondlopen die gepasseerd werden toen we een pak gekwetsten hadden. Neen liever een Amrabat opstellen op een positie waar hij veel tekort komt dan een verdediger uit de jeugdopleiding een kans geven. Veel geld uitgeven aan een nieuw jeugdcomplex en dan de jongens geen kans geven als een ploegonderdeel geteisterd wordt door blessures. Onze beloftenkapitein vertrekt al en er zullen nog jongeren vertrekken. Maar wat ik nog erger vind is dat veel talenten niet meer voor Club gaan kiezen omdat de jeugd er geblokkeerd wordt door middelmatige voetbalvriendjes van de trainer.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:29
Kris,kijk eens wanneer Amrabat in de fout gegaan is.
Amrabat is een middenvelder,geen verdediger.
Indien iedereen op zijn plaats zou uitgespeeld worden zou ik uw reactie begrijpen,nu vind ik dat wat kort door de bocht.
Niet iedereen kan omgevormd worden van flankaanvaller naar flankverdediger zoals met Meunier.
Vind ik leuk
Kris1 +1196
dinsdag 12 maart 2019 om 19:20
Daniel, het punt van mijn betoog is dat Leko een beloftevolle verdediger niet durft zetten en kiest voor een middenvelder die tekort komt als verdediger.
Vind ik leuk
hoekschop +3973
dinsdag 12 maart 2019 om 11:37
In Brugge weet of vermoed men meer dan wat er in de pers al verschenen is. Anders had die toch al lang een nieuw contract.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14899
dinsdag 12 maart 2019 om 12:28
Exact
Vind ik leuk
Boerken +8336
dinsdag 12 maart 2019 om 18:59
Ach den Freddy op de clubsite
Vind ik leuk
Vaneigens +1277
dinsdag 12 maart 2019 om 12:02
Ik zie het scenario al voor mij. Club wordt kampioen nadat de VAR een 100% terecht doelpunt van de tegenstander afkeurt. Vervolgens wordt Leko als kampioenenmaker ontslagen en gaan ze inzetten op een jonge, talentvolle Belgische coach; Wesley Sonck.

Lach maar, maar ik acht het niet onbestaande. Typisch Belgisch.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:13
Denk dat je Club Brugge en RSC Anderlecht door elkaar haalt. Is nog zo geweest vorige seizoenen.
Vind ik leuk
AlexGMillian +1290
dinsdag 12 maart 2019 om 19:24
Hahhahahahahahahaha
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:08
tenzij er dingen uitkomen bij propere handen die club kunnen schade toe brengen moet hij mijn inziens blijven.
Vind ik leuk
Frefke +1363
dinsdag 12 maart 2019 om 12:18
Voor enkele weken kon géén enkele FCB-fan een goed woord kwijt over Leko (slechte vervangingen, geen doordacht spelsysteem, geen taktisch inzicht etc.) en nu is het ineens voor iedereen logisch dat hij gaat bijtekenen...
Vind ik leuk
Boerken +8336
dinsdag 12 maart 2019 om 19:02
Waar lees jij dat? Iedereen breekt leko niet af , maar weinigen vragen een verlenging, alleen al om het jaar teveel nier tegen te komen
Vind ik leuk
Frefke +1363
woensdag 13 maart 2019 om 12:33
Onder andere in de kommentaren van de artikels die over dit thema bvb : Club Brugge verlengt contract van Leko nog steeds niet: 'Geruchten over opvolger', en er zijn er nog andere hoor, waar men snoeihard voor zijn eigen trainer.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3542
dinsdag 12 maart 2019 om 20:05
Frefke iedereen ,mijn.colums leest ge dan toch niet, waren meer anti sup van brugge die dat hier uitschreeuwden en waarschijnlijk een paar sukses sup , trouwe sup van brugge steunen nog altijd de trainer die na kampioen spelen grandioos In CL en zelfs de ploeg nog na de winterstop inEL bracht en nu op de hielen zit van de zo ongenaakbare leider Genk zit ,alle respect voor MR Leko
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 20:44]
Vind ik leuk
Frefke +1363
woensdag 13 maart 2019 om 12:27
Daarom heb ik, als anderlecht sup, dat ook zo gemeld. Als je zo een resultaten kan voorleggen kan je moeilijk anders dan verlengen toch.
Vind ik leuk
Heppen1J +852
dinsdag 12 maart 2019 om 12:19
Ik vermoed als Leko terug kampioen word dat heeft hij prachtig werk geleverd en dan een Nieuwe uitdaging zoek want het 3jaar kan er eentje te veel worden
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:29
BUITEN EN CLEMENT NAAR CLUB , LEKO kon bij top ploegen dat hij maar ga, propere handen ook nog niet gedaan, neen een BUITEN ERMEE
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:46
LEKO BUITEN EN CLEMENT IN DE PLAATS, PROPERE HANDEN, hij en RITS beiden Velkjovic , samen bij Beerschot moet niet meer zeggen, en hij wilde een grote topteam, wel LEKO GA MAAR , en als jullie eerlijk zijn laten jullie NAKAMBA vertrekken naar Spanje, RITS IS BETER
Vind ik leuk
Zelfkweek +1369
dinsdag 12 maart 2019 om 15:11
Rustig......denk aan uwe bloeddruk !
Vind ik leuk
freejazz +2590
dinsdag 12 maart 2019 om 19:01
Slik........(X 1000)
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:12
Zondag en al de matchen dat komen nog zijn naam scanderen en spandoeken met aan bestuur gericht voor verlenging contract leko!!!!! Ivan moet blijven
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 13:13]
Vind ik leuk
Zelfkweek +1369
dinsdag 12 maart 2019 om 15:13
Rare situatie.......speelt hij geen kampioen ligt hij buiten denk , maar speelt hij 2x achter elkaar kampioen heb je ook een nieuwe trainer nodig ...
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 16:30
Als;en ik herhaal als Club straks zichzelf kan opvolgen dan is het toch de grootste onnozelheid da je een kampioenentrainer buiten gooit.Dit is gewoon not done.Alleen als hy by een beter bod zelf zou vertrekken kan er sprake zyn van een nieuwe trainer.
Vind ik leuk
Hhti +1645
dinsdag 12 maart 2019 om 17:22
Niemand heeft dit ooit gepretendeerd, alleen SYS heeft en anderen hebben dit wel geïnsinueerd. Stop toch met artikels te schrijven waarvan je nog niets af weet. Bij Dag allemaal hebben ze misschien nog schrijvers tekort heren!!
Vind ik leuk
freejazz +2590
dinsdag 12 maart 2019 om 19:03
Er worden heden ten dage in de gehele pers enkel nog artikels gebracht waarvan men niets afweet........
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws