Vader van Courtois treedt op voor zijn zoon: Hij wordt geviseerd

Vader van Courtois treedt op voor zijn zoon: "Hij wordt geviseerd"

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 07:17di 12-03-2019 om 07:17

Thibaut Courtois kent geen al te fijne periode bij Real Madrid. De club doet niet meer mee voor de prijzen en Courtois wordt daar als één voor de redenen van gezien. Onterecht, zo oordeelt vader Thierry Courtois.

In Het Laatste Nieuws verdedigt hij zijn zoon. "Ik heb het gevoel dat Thibaut door alles en iedereen wordt geviseerd", zei Thierry Courtois. "Door de Spaanse pers, maar ook door de Vlaamse. Als ouder kan ik dat niet zomaar over mij laten gaan", klinkt het.

Thierry Courtois geeft aan dat zijn zoon een makkelijk target is. "Een doelman is altijd de eerste die geviseerd wordt, dat is nu eenmaal het lot van een keeper. Terecht of onterecht, dat laat ik in het midden. Tegen Ajax kreeg hij de wind van voren, terwijl hij op die vierde goal na een prima partij keepte. Alleen wordt die ene fout nu enorm uitvergroot."

Maar niet alleen zijn prestaties op het veld worden uitvergroot. "Er komen ook dingen naar buiten uit de privésfeer en ik merk dat journalisten proberen te scoren op de kap van mijn zoon. Ik heb het daar heel moeilijk mee. Gelukkig staat Thibaut daarboven. Hij weet wat hij kan en hoe goed hij is, dit zal hem niet doen twijfelen", besluit pa Courtois.

Plaats een reactie

FcRazor +1623
dinsdag 12 maart 2019 om 07:26
Helaas is dat een deel van het leven als topsporter, zeker bij clubs van zulk niveau. Als hij daar niet tegen kan moet hij er maar mee stoppen. Maar hij kan er blijkbaar tegen, ondanks dat incindentje?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 07:28]
Vind ik leuk
Bart Joos +2658
dinsdag 12 maart 2019 om 07:41
Enige terughoudendheid van zijn zoontje -op diverse vlakken- zou ook veel kunnen helpen.
Vind ik leuk
Wim1966 +1874
dinsdag 12 maart 2019 om 08:09
Je bedoelt toch niet dat hij plots niet meer met een blonde del in bed mag duiken?
Heb je haar goed bekeken? Hij zou gek zijn om daar zijn fysiek niet even mee te onderhouden. 😂
En papa moet daar niet over zeuren want TC heeft er geen last van.
Hij heeft wel gelijk dat hij een prachtige wedstrijd keepte maar die ene flater moet hij ook vermijden want een wedstrijd wordt over 90 minuten beslist.
Vind ik leuk
Bart Joos +2658
dinsdag 12 maart 2019 om 08:21
Wim, vooral die blonde del, dat steekt..:-)
Vind ik leuk
Kingambo +2635
dinsdag 12 maart 2019 om 07:42
Allee,allee,allee zo ne grote jongen en papaatje moet voor hem nog in de bres springen..Ocharme toch
Vind ik leuk
DOMI +493
dinsdag 12 maart 2019 om 07:42
Als alles goed gaat zegt men niks, lacht men, heeft men geen kritiek en is alles koek en ei. Het is maar wanneer het niet meer zo goed gaat en de resultaten te wensen overlaten dat men gevoelig wordt voor bemerkingen en kritiek! Thibaut had zijn eerste jaar bij Real natuurlijk anders voorgesteld!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:43
Papaatje moet helpen. Er zijn echte sterren met veel meer verdiensten die niet geviseerd worden en waar geen privézaken worden uitgesmeerd, gewoon omdat ze hun manieren houden en bijvoorbeeld niet de vriendin van ploegmaats zoals die van Debruyne vogelen. Courtois wordt betaald met geld van supporters, dus is hij tot hij stopt met voetballen bezit van diezelfde supporters, daar moet hij maar tegen kunnen, de janker.
Vind ik leuk
TageMeister +7864
dinsdag 12 maart 2019 om 08:08
En zi zorgt hij voor het omgekeerde effect.

Papa zou dringend media training moeten krijgen. Iedereen weet dat als je zwijgt en hard werkt een storm int glas water snel over is...

Verder is dit ook niet slim met se komst van een nieuwe trainer....
Vind ik leuk
zapperboy +1237
dinsdag 12 maart 2019 om 10:40
"" Papa zou dringend media training moeten krijgen ""

Och jong, papa staat ook verdomd graag in de "pikser" , op VI is hij al een hype.
En hij laat ons al genoeg zien dat hij graag mee deint op de beroemdheid van z'n zoon.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14899
dinsdag 12 maart 2019 om 08:21
Thibaut is nen heten teen
Vind ik leuk
CZNK +361
dinsdag 12 maart 2019 om 08:23
Real supporters zijn een van de meest ondankbare ter wereld. Rot publiek
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:35
En de Belgen die constant onze eigen spelers afbreken en in de grond trachten te boren dan ? Waar is de tijd dat men zelfs met gratis tickets de Heizel amper gevuld kreeg met 10000 man voor de nationale ploeg , dat was de tijd van de analisten van NU die alles komen afbreken .
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:38
Hij heeft dan ook nog geen onuitwisbare indruk nagelaten bij pers en supporters
Vind ik leuk
Roger +68
dinsdag 12 maart 2019 om 10:39
Als je zelf altijd een grote bek opzet dan moet je tegen een stoot kunnen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:19
Goede keeper, maar heeft nu wel een probleem met de terugkeer van Zidane. Gaat Navas nu een kans krijgen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws