'Real-spelers gingen voor Mourinho-terugkeer liggen: 'Was een stap terug geweest''

'Real-spelers gingen voor Mourinho-terugkeer liggen: 'Was een stap terug geweest''

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 22:08ma 11-03-2019 om 22:08

Zinedine Zidane was niet de eerste keus van de leiding van Real Madrid. Volgens oud-voorzitter Roman Calderon wilde De Koninklijke eigenlijk Jose Mourinho aanstellen als manager, maar daar staken enkele bepalende spelers een stokje voor.

Volgens Calderon zagen de 'leiders van de kleedkamer' de aanstelling van de Portugees niet zitten. De oud-voorzitter stelt dat Mourinho aanvankelijk wel bovenaan het lijstje stond om Santiago Solari op te volgen. "De kleedkamerleiders hebben erop aangedrongen om Mourinho niet aan te stellen", stelt hij tegenover Sky Sports. "Hij is met veel problemen weggegaan bij Real Madrid en het zou alleen maar meer problemen opleveren als hij was gekomen", aldus Calderon.

De oud-voorzitter is blij dat de keuze niet op Mourinho is gevallen. "Ik denk dat Jose Mourinho een stap terug was geweest. Er was veel controverse toen hij hier was. Hij is een goede coach en heeft veel prijzen gewonnen, maar veel leiders in de kleedkamer mochten hem niet en ik denk dat dat heel belangrijk is geweest bij de besluitvorming."

Plaats een reactie

Prpldynmt +7750
maandag 11 maart 2019 om 22:12
Inderdaad. The Special One is niet meer en is nu eerder The Annoying/Whining One. Wat heeft hij de laatste seizoen nog bereikt behalve ergernissen?
Vind ik leuk
firedwarf +3924
maandag 11 maart 2019 om 22:20
Laatste seizoen niets maar haalde wel nog een uefa cup binnen met man u ...
Vind ik leuk
Prpldynmt +7750
maandag 11 maart 2019 om 22:24
Inderdaad, die was ik even vergeten. Maar toch .. :)
Vind ik leuk
firedwarf +3924
maandag 11 maart 2019 om 22:29
tsja kunt ervan zeggen wa ge wilt ik ben alles behalve ne mourinho lover maar resultaten haalt die tuinkabouter wel :p
2 CL's
2 Uefa cups
2 ligas in portugal
3 premier leagues
4 football league cups
1 FA cup
2 FA Community Shields
2 seria A titels
1 coppa d'italia
1 supercoppa italia
1 primera division titel
1 copa del rey ( waar ze met de bus over gereden zijn omdat Ramos hem liet vallen en tot em zo plat als een vijg was :p)
1 spaanse supercopa
1 beker van portugal
en 1 supercup van portugal

Tel daar nog de individuele prijzen bij:
2002/03: UEFA Manager of the Year
2003/04: UEFA Manager of the Year
2003/04: World Soccer Coach of the Year
2003/04: IFFHS World Manager of the Year
2004/05: World Soccer Coach of the Year
2004/05: BBC Sports Personality of Year Coach Award
2004/05: FA Premier League Manager of the Year
2004/05: IFFHS World Manager of the Year
2004/05: Manager of the Month, FA Premier League: november 2004, januari 2005
2005/06: FA Premier League Manager of the Year
2006/07: Manager of the Month, FA Premier League: maart 2007
2009/10: FIFA Manager of the Year
2014/15: FA Premier League Manager of the Year

En ik moet u niet zeggen dat hij mss wel de meest succesvolste manager aller tijde zal zijn tot op heden...
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 22:29]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 22:22
Het is nu ... the special once.
Vind ik leuk
AlexGMillian +1290
maandag 11 maart 2019 om 22:16
Marcelo en Ramos zaten praktisch al op het vliegtuig na de Mou roddels
Vind ik leuk
firedwarf +3924
maandag 11 maart 2019 om 22:22
ik zie Ramos en Marcelo na het seizoen zowiezo vertrekken nu zidane trainer wordt hoor
Real zie ik nog voor Tagliofico gaan van Ajax, hazard van chelsea, alderweireld en erikssen van tottenham en dan nog een aanvaller genre lewandowski /kane/ Higuain...OF ze gebruiken Ramos en Marcelo als pasmunt voor Dybala van Juventus
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 22:22]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:32
Mijn geliefde RMFC zal er volgend seizoen wel weer staan.... ZIZOU is thé best solutions for good results.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws