Durft Anderlecht hoger te kijken dan de derde plaats in Play-Off 1?: Altijd

Durft Anderlecht hoger te kijken dan de derde plaats in Play-Off 1?: "Altijd"

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 20:15ma 11-03-2019 om 20:15

Anderlecht verzekerde zich met een 2-0-overwinning tegen KV Kortrijk van een plaatsje in Play-Off 1. Michael Verschueren kijkt alleen nog naar boven nu.

Ook Verschueren ziet dat de kloof met de top drie na de halvering van de punten ontzettend klein wordt. "We hebben de ambitie om Europees te spelen. Die ambitie moeten we ook hebben. We mikken op positie drie, positie twee zou onverhoopt zijn", aldus Verschueren tegenover VTM Nieuws.

Positie twee is maar vier punten weg beseft ook Verschueren. "Dat is waar, maar na speeldagen kan dat er nog één zijn, maar even goed al zeven. We gaan het wedstrijd per wedstrijd bekijken. Durft Anderlecht hoger kijken dan de derde plaats? Altijd. Idealiter spelen we ook Europees voetbal zonder voorrondes te moeten spelen, en met die tweede plaats heb je natuurlijk altijd het opvangnet", weet ook Verschueren.

Plaats een reactie

Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 20:03
3e plaats is een gezonde realistische ambitie. En al lastig genoeg.
Vind ik leuk
Prpldynmt +7775
maandag 11 maart 2019 om 20:05
Inderdaad. En na dit rotseizoen zou dit al gelijkstaan aan kampioen spelen. Maar alles onder de 3e plaats zou toch een teleurstelling zijn, ook al verdienen we eigenlijk niet beter.
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 20:18
Op basis van het seizoen verdienen we die 3e plaats niet maar mss na de play offs wel. T zal niet simpel worden want het spel is toch nog altijd matig.
Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 20:49
Tja, als we na zo'n rotseizoen maar 2 punten achter staan op Standard en 1 op Antwerp, is het ook niet alsof zij het veel meer verdienen... 😉
Vind ik leuk
tom1981 +654
dinsdag 12 maart 2019 om 05:37
Ze zitten toch al in po. En het verschil is niet zo veel he. Ook al hoop ik dat ik ongelijk krijg haha. We zullen zien wat de po geven e.
Vind ik leuk
tom1981 +654
maandag 11 maart 2019 om 20:19
Anderlecht kennende... En kan vlug gaan in po... ik zie ze nog altijd kampioen worden. Jammer genoeg...
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 20:21
Moet zeggen dat je dat al maanden schrijft. Dus ik hoop dat je gelijk krijgt 😉😉
Vind ik leuk
Rebel +2039
maandag 11 maart 2019 om 20:54
Dan ga ik te voet naar Scherpenheuvel en das ver van hieruit 😅
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
maandag 11 maart 2019 om 21:01
Ik ga mee!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:09
De VP anderlecht crew on tour, de iets ouderen volgen in het busje.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
maandag 11 maart 2019 om 21:17
Van het stadion naar Scherpenheuvel, echt een goed idee! En bovendien gezond, tenzij we overnachten in de buurt van cafeetjes 😉
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:40
Spijtig genoeg past alcohol niet in mijn trainingsregime, nu ja een uitzondering mag al is.
Vind ik leuk
Zetterberg +12754
dinsdag 12 maart 2019 om 06:48
Count me in!
Vind ik leuk
Prpldynmt +7775
maandag 11 maart 2019 om 21:59
Als we kampioen worden, worden de play-offs terecht meteen afgeschaft door de rest. Het kan niet dat nummer 5 of 6 na de reguliere competite nog kampioen kan worden.
Vind ik leuk
tom1981 +654
dinsdag 12 maart 2019 om 05:38
Kijk nr de luikse vrienden vorig jaar. Ze stonden dan veel achter. En deden mee tot op het einde.
Vind ik leuk
K1908 +2504
dinsdag 12 maart 2019 om 10:36
Dat zou hoogstwaarschijnlijk de (belachelijke) reactie zijn inderdaad. + Mauven bond.. -.-'
Vind ik leuk
Zetterberg +12754
dinsdag 12 maart 2019 om 06:46
Lijkt me al een heel succes en zou er gerust voor tekenen!
Vind ik leuk
Toca +50317
dinsdag 12 maart 2019 om 08:00
Sowieso. Het zou me verrassen mochten ze dat nog klaarspelen.
Vind ik leuk
Heppen1J +865
maandag 11 maart 2019 om 20:06
wil toch zo hoog mogelijk mikken
en ook logisch
Vind ik leuk
Boer +366
maandag 11 maart 2019 om 20:11
Kunt kampioen spelen ook hoor. Jullie spelen nu toch een beetje zoals onder Weiler, hadden jullie die niet buiten gepest waren jullie nooit zo diep afgegleden.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 20:12]
Vind ik leuk
Patfey +6344
maandag 11 maart 2019 om 20:41
Dan stonden we nog dieper ja. En vergeet de doorbraak van jongeren dan maar helemaal. Weiler was een grote vergissing, de zoveelste kemel van het vorige bestuur.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 22:43
Ja maar met het vorige bestuur hadden we nog biglia’s, suarez’en, boussoufa’s en ne wilhelmsson rondlopen
Vind ik leuk
Geofpurple +6738
dinsdag 12 maart 2019 om 11:38
idem dito met de opgebouwde schuldenberg, maar dat wordt dan gemakkelijksheidshalve effe vergeten.
Vind ik leuk
Patfey +6344
dinsdag 12 maart 2019 om 17:29
En dat is toch al een ruime tijd geleden, wat hebben we met hen de laatste vijf seizoenen gehad.
Vind ik leuk
Boer +366
dinsdag 12 maart 2019 om 07:53
Weiler speelde in functie van de sterkte van zijn spelers.
Vind ik leuk
Patfey +6344
dinsdag 12 maart 2019 om 17:34
En als dat al waar is (want waarom geen jongeren met talent proberen), is dat een foute benadering. Je moet trachten te voetballen. Weiler was een van de vele vergissingen en van het feit dat het vorig bestuur nul komma nul visie had.
Putten maken en zo met een aantal titels de supporters paaien tot het water aan of boven de lippen stond. Weiler was een toevallige passant zonder feeling met Anderlecht die met veel geluk een titel gehaald heeft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:31]
Vind ik leuk
Boer +366
woensdag 13 maart 2019 om 07:15
Wat telt er binnen 30 jaar, toch het aantal titels, niet hoe deze behaald zijn!
Vind ik leuk
Patfey +6344
woensdag 13 maart 2019 om 12:31
Niet als je daardoor failliet gaat of irrelevant wordt. Beerschot, Union en Daring Brussel (Molenbeek) hebben ook een klad titels. Ligt daar nog iemand wakker van?
Vind ik leuk
Boer +366
woensdag 13 maart 2019 om 17:50
Als jullie slecht spelen, of andere ploegen lachen met jullie. Wat is het eerste wat jullie zeggen. Kom eens terug als je evenveel titels hebt. Er wordt wel nog van wakker gelegen hoor.
Vind ik leuk
Patfey +6344
woensdag 13 maart 2019 om 21:10
Maar dat werkt enkel als je zicht hebt op beterschap. Zie de drie vermelde teams.
Vind ik leuk
riksken +41
maandag 11 maart 2019 om 21:16
Iedereen.in top 6 MOET titel ambities hebben anders hoor je er niet thuis.
Vind ik leuk
Genome +773
dinsdag 12 maart 2019 om 12:43
Er zal rekening moeten gehouden worden met 'alle' ploegen in die top zes. Het ligt letterlijk allemaal op 1 à 2 wedstrijden van elkaar. Van zodra de PO's beginnen zullen we de verschuivingen in het klassement week na week kunnen waarnemen.De eerste kan nog laatste worden en de laatste nog eerste.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws