Gerkens in dienst van Verschaeren: Boodschap van de coach begrepen

Gerkens in dienst van Verschaeren: "Boodschap van de coach begrepen"

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 18:42ma 11-03-2019 om 18:42

Pieter Gerkens is niet de favoriete speler van de Anderlecht-supporters. Toch mocht hij tegen KV Kortrijk opnieuw in de basis starten van Fred Rutten.

Nadat hij vorige week tegen Lokeren voor het eerst onder Fred Rutten mocht starten én scoorde, mocht Gerkens tegen Kortrijk (2-0) opnieuw zijn kunnen tonen. Hij was ook tevreden met de kwalificatie voor Play-Off 1. "We wisten dat we het tegen Kortrijk niet cadeaou zouden krijgen, maar nu kunnen we bevrijd die tien finales aanvatten", vertelde hij tegenover Het Laatste Nieuws.

Gerkens kreeg van Rutten ook duidelijke instructies over zijn rol. "Ik heb de boodschap van de trainer begrepen. Hij vraagt dat ik voor diepgang zorg. Ik moet ruimte maken voor Verschaeren, want die voetbalt erg graag tussen de lijnen. Volgens mij is dat tegen Kortrijk, zeker in de eerste helft, goed gelukt", aldus Gerkens.

Plaats een reactie

Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 18:55
Dat is de reden dat we Gerkens niet zien tijdens de match. Hij maakt de weg vrij.
Vind ik leuk
taz +504
maandag 11 maart 2019 om 19:02
je kan niet alleen renpaarden hebben toca.
je moet ook werkpaarden hebben.
en werken meestal heel hard in de schaduw ,en vallen niet op.
Vind ik leuk
AzEz86 +7369
maandag 11 maart 2019 om 19:07
Zoals Biglia, iedereen vond die te lateraal. Toen hij weg was wisten we pas hoe belangrijk hij eigenlijk was voor ons...
Vind ik leuk
Prpldynmt +7775
maandag 11 maart 2019 om 19:49
Inderdaad. Ik vind Gerkens wel een nuttige speler die regelmatig zijn doelpuntje of assist meepikt. Hij is een harde werker en loper en die moeten er ook zijn.
Vind ik leuk
K1908 +2504
dinsdag 12 maart 2019 om 10:26
Ik was verliefd op het spel van Biglia na één wedstrijd, nooit gesnapt dat ze daar zo op hamerden, was destijds de beste speler op de Belgische velden!

Gerkens wordt ook te hard neergesabeld, maar om ene biglia te zijn komt hij wel te kort hoor.. ;-)
Vind ik leuk
ekakia +637
maandag 11 maart 2019 om 19:19
Gerkens is een invaller. Bij PSV, Ajax, Club Brugge of Standard haalt hij niet eens of met moeite de bank.
Vind ik leuk
taz +504
maandag 11 maart 2019 om 19:32
bij psv en ajax niet nee, maar bij brugge en standard ?
Vind ik leuk
Bonanza +1087
maandag 11 maart 2019 om 19:26
Sorry gast, je bent nu eenmaal niet goed genoeg.
Vind ik leuk
taz +504
maandag 11 maart 2019 om 19:44
ja bonanza, wie is er volgens jou dan wel goed genoeg
voor anderlecht ?
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 19:57
Gerkens is toch heel erg beperkt hoor. Wat mij betreft mag die na het seizoen beschikken.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
maandag 11 maart 2019 om 20:09
Gerkens en Zulj waren gisteren de 2 zwakke schakels. Hopelijk komt Trebel nog op topniveau. Verder zou ik Verschaeren centraal zetten en Amuzu op de flank. Het middenveld dus met Kums en Trebel centraal en Yari achter onze spits.
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 20:15
En toch heeft verschaeren ook zijn nut op de flanken. Neem maar is op rechts waar we nu erg scherp zitten. Normaal zou ik zeggen Saelemaekers op rechts maar die is ook de weg wat kwijt he.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
maandag 11 maart 2019 om 20:46
Verschaeren is sowieso op beide posities goed, da menneke heeft het.
Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 20:18
Ik vraag me toch af hoe het komt dat Zulj niks goed kan doen en Trebel niks verkeerd kan doen. Zulj vond ik gisteren in de eerste helft goed spelen, alleen zakte hij de tweede helft weg, wat niet abnormaal is voor iemand die nog moeten wennen aan een club/competitie...Bolasie had net hetzelfde voor!

Trebel speelde vorig seizoen goed, maar dit seizoen was het veel minder en intussen heeft hij al maanden niet meer gespeeld, dus welk niveau gaat die brengen?

Verschaeren speelt trouwens veel beter als hij vanop de flank kan komen dan als hij centraal staat.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
maandag 11 maart 2019 om 20:47
Zulj was veeeeeeeeel te traag, zowel zijn loopacties als zijn passing. Hij speelt zelden in 1 tijd. Bovendien teveel met zijn haar bezig, ik stoor mij daar enorm aan.
Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 21:10
Sorry, maar volgens mij heb je een andere match gezien. Ik denk dat je je inderdaad enorm stoort aan zijn haar, of zijn kop,... en dat je de rest erbij fantaseert. Heel jammer dat je een speler om die reden afschrijft, want de rest van de punten die je aanhaalt slaan nergens op.
Als er één ding is dat Zulj héél vaak doet, dan is het wel in één tijd spelen en de bal laten rond gaan. Verder is hij zeker zo traag niet als sommigen laten uitschijnen. Hij heeft geen explosieve versnelling, maar eens op snelheid is hij allesbehalve traag.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
maandag 11 maart 2019 om 21:15
Ik vond hem gisteren de zwakste man bij paars-wit. Ik sta achter die jongen en geloof er echt wel in, alleen is het nu nog veel te zwak. Mits sneller inspelen creëert hij veel meer kansen. Je zag de ergernis bij Bolasie en Verschaeren. Heb de match trouwens live en nuchter gezien.
Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 20:11
We hebben nog altijd 6 Belgen nodig op het wedstrijdblad, dus als bankzitter zou ik die nog eventueel houden, maar voor de basis is hij te licht/plat.
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 20:16
Moet toch een betere belg te vinden zijn. Niet?
Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 20:20
Tja, ik kan niet direct een belg bedenken die haalbaar is en een meerwaarde zou zijn. Misschien gewoon een extra youngster meenemen en die langzaam kansen geven...?
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 20:22
Toen ik het schreef dacht ik zelf maar wie 😊 dus misschien beter een jeugdspeler idd.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:12
Een foutje. Gerkens mocht niet tegen Lokeren starten. Hij was er slechts invaller, hij kwam Amuzu vervangen.
Vind ik leuk
Heppen1J +865
maandag 11 maart 2019 om 20:27
zou Gerkens niet te snel afschrijven blijft een zeer nuttige
speler en ook nog goed voor invaller heeft heel goede momenten gekend
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 22:24
Maar te licht voor Anderlecht.
Vind ik leuk
JaiVes +75
maandag 11 maart 2019 om 21:50
Niet akkoord over Gerkens gisteren. Volgens mij speelde hij een behoorlijke wedstrijd. Herbekijk maar eens de beelden met o.a. een perfecte pass op Zulj die de wenkende doelkans verkwanselde.
Daarnaast ook nog eens naar een andere verguisde speler wijzen, die de laatste 2 wedstrijden wel behoorlijk presteerde en gisteren zelfs een pluim verdiende: nl. Appiah. Behoorlijke passing gisteren en daarbovenop enkele erg mooie oprukkingen.
De spelers die uit de toon vielen: op de eerste plaats Zulj (alles wat hij deed was knoeiwerk), dan Santini (was nergens) en ook Lawrence (belabberde passing)
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 21:51]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws