Club Brugge pakt het momentum af van Racing Genk: ''Al paar weken aan de gang''

Club Brugge pakt het momentum af van Racing Genk: ''Al paar weken aan de gang''

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 17:25ma 11-03-2019 om 17:25

Club Brugge boekte met een 0-4 overwinning bij KAS Eupen de tweede zege op rij en lijkt op tijd in vorm te geraken voor Play-Off 1. Het Laatste Nieuws oordeelt dat het momentum in de titelrace met Racing Genk sinds lange tijd bij de Brugge ligt.

'De eerste zes op zes na Nieuwjaar zorgt voor een flinke boost vlak voor de Play-Offs. Voor wie er nog aan twijfelt, het momentum ligt voor het eerst in tijden weer in Brugge', oordeelt Club-watcher Tomas Taecke. Club Brugge-trainer Ivan Leko is het eens met de journalist. ''Het is al een paar weken aan de gang. We werken hard en we genieten hard'', liet de Kroatische oefenmeester na de match optekenen.

Taecke wijst vooral op de stijgende lijn en terugkerende pionnen bij Blauw-Zwart. 'Club wordt elke week beter. Vanaken heerst als vanouds, Vormer haalt weer zijn beste niveau. De verdediging staat op punt en doelman Horvath straalt weer wat vertrouwen uit. Diatta is in bloedvorm en ook Vlietinck vindt zijn draai. Straks komen daar ook nog Dennis, Danjuma, Mata en Mitrovic bij', somt Taecke op.

Lees ook: Titelstrijd met drie verwacht: 'Voor hun is dat altijd makkelijker geweest'

Plaats een reactie

taz +504
maandag 11 maart 2019 om 17:37
het momentum moet je hebben op juiste moment !
wat heb je eraan als het straks weg is ? in po1
Vind ik leuk
blondel +3523
maandag 11 maart 2019 om 17:41
Anderlecht heeft ook het momentum te pakken(zie:10 op 12)AA Gent heeft ook het momentum te pakken(zie:9 op 9).t Zal spannend worden .
Vind ik leuk
Boktor +804
dinsdag 12 maart 2019 om 10:14
Zonder de scheidsrechter en de VAR, zoals tegen Eupen met het buitenspeldoelpunt en daarna tegen Club met kloppende Santini en Milic, hadden wij een heel andere klassement gehad en stonden Gent en St Truiden nu al verdiend in PO1
Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 17:52
En de eerste match PO1 verliezen ze en is de titel weer mijlenver weg...
Al die scorebordjournalistiek is gewoon gazettenvulling. In PO1 kan het alle kanten uit en is vooral een kwestie van goed te beginnen en af en toe de nodige dosis geluk te hebben!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:15
Als dat zoal is is het met hulp van de arbitrage als ik de laatste wedstrijden bekijk wat ze KRC Genk telkens hebben onthouden en ploegen aks Brugge en Anderlecht dat dan wel krijgen voor gelijkaardige fases dat spreekt boekdelen en het laat zien hoe groot Genk is zij leggen zich steeds neer zonder veel gemor bij de beslissing ook al is die in hun nadeel en pakken dan toch het momentum met zuiver voetbal
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 18:16]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:22
Ik denk dat je een gekleurde bril moet afzetten. De laatste weken is zowel Genk als Brugge als kleine en andere grote ploegen die beslissingen in hun nadeel hebben gekregen, dubbeltjes op hun kant die de verkeerde richting uit vielen. Tijdens de match in alle emotie roept iedereen dit, nu moeten we nuanceren...
Vind ik leuk
Marcus_A +2102
maandag 11 maart 2019 om 20:47
Met alle respect , een volledig geldig doepunt niet toekennen is iets anders dan een fase die je aan 10 mensen kunt voorleggen en waarvan de interpretatie uiteenloopt over dat het misschien eventueel een strafschop zou kunnen zijn
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:33
Dus iemand torpederen met je lichaam langs achter zonder bal is geen zuivere penalty? (Verstraete vs Vanaken) bij ons was dat 2 punte, bij jullie zijn het er uiteindelijk 0 geweest. En ik ben de laatste die ontkent dar Genk daar een geldig doelpunt is ontnomen en die gezien het wedstrijdbeeld wel eens beslissend kon zijn.
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
maandag 11 maart 2019 om 18:24
Als ik de laatste wedstrijden bekijk, zie ik andere dingen hoor, buitenspeldoelpunt op cercle, geen penalty tegen gent, geen kaarten voor een slaande santini en milic, dit weekend een correct ingrijpen van de VAR op een belachelijke penalty... als je ons wil betichten van iets, zorg dan eerst dat je alle feiten eerst op een rijtje hebt! Moesten we dan toch zoveel voordeel krijgen van de VAR waren we de afgelopen weken serieus bij onze neus genomen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:48
Ach man, zijt ge daar weer met uw buitenspel op Cercle en penalty fase tegen Gent? Tegen Gent hebben jullie een punt cadeau gekregen vd scheids want tot aan de rode kaart voor Gent was club nergens en de eerste gele voor die Gent speler was heel licht zeker als je weet dat minstens 3 club spelers in die match rood hadden kunnen krijgen... Om dan te beginnen janken over die ene strafschopfase op het einde is heel hypocriet. Op STVV nog een dik cadeau met een ingebeelde penalty fase waar geen bal in de buurt was. Dus dat zijn al 3 ptn cadeau. Genoeg feiten op een rijtje? Vergeet ook niet alle gele/ rode kaarten die club steeds ontloopt waar andere clubs wel geel krijgen voor gelijkaardige fouten en protesten. Op Cercle idd wel uitzonderlijk eens benadeeld ja.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 20:57]
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
maandag 11 maart 2019 om 22:30
Als anderlechtsupporter best gewoon zwijgen over niet gegeven gele en rode kaarten, laatste weken ontsnappen jullie al genoeg, en laat ons het gefoefel van Hanni en delferiere ook niet vergeten, die speelde toen ook toevallig bij anderlecht.

Oh ja, en sinds wanneer moet er een bal in de buurt zijn om een fout te kunnen zijn? Nergens staat dat in het reglement vermeld, wat er wel in staat, is dat je als verdediger de aanvaller niet hoort vast te nemen...
En gemakkelijkheidshalve vergeet je de fase 30 seconden ervoor, waar Schrijvers ook aan het truitje werd getrokken in de 16 waardoor hij niet meer bij de bal kon komen...
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 22:47]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 15:56
Anderlecht supporter??? Ik? Nog altijd KRC Genk fan hoor... In het reglement staat ook dat je als aanvaller de verdediger niet hoort vast te nemen dacht ik... Maar dat geldt niet voor Wesley zeker he ;-)
Vind ik leuk
margot +218
maandag 11 maart 2019 om 18:26
Wat is momentum? Pas maar op voor Standard als je spreekt van momentum.
Je moet match per match bekijken. Waar ligt de druk. Niet bij Genk, die hebben hun doelstellingen al gehaald, alles wat erbij komt is meegenomen. Intussen al gecached en nu de voorbereiding op het momentum.... de periode na Pozuelo met jong en fris bloed. Brugge moet de titel pakken om geen deficit op te lopen, dat is het verschil met Genk. Laat ze in Brugge maar spreken van het momentum en Genk speelt als scherprechter.
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
maandag 11 maart 2019 om 18:43
Brugge MOET helemaal niks, Europees voetbal pakken, dat is een vereiste, CL is leuk, titel een lekkere kers op de taart , na 2 titels op 3 jaar moet Club juist niks
Vind ik leuk
blondel +3523
maandag 11 maart 2019 om 18:44
Als je niet weet wat het momentum is,laat dan die uitleg maar.
Vind ik leuk
margot +218
maandag 11 maart 2019 om 18:47
Denk je nu echt dat ik een analfabeet ben...…je Brugge alleen al vernoemd word de lijn van VP al rood.... Sorry jongens
Vind ik leuk
blondel +3523
maandag 11 maart 2019 om 21:00
Wat heeft dat met Brugge te maken,als jij niet weet wat het momentum betekent.Voor mij mag jij zeggen wat je wilt over Brugge,daar ga ik me niet druk over maken.Mij interessert het niet wat anderen over Brugge zeggen.Ik ben een voetbalsupporter en toevallig ook van Brugge.
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
maandag 11 maart 2019 om 22:45
En wat die deficit ermee te maken heeft snap ik ook niet, club rekent nooit op Europees om financieel break even te draaien
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:49
Larie en apenkool. Club heeft de laatste 3 jaar 2keer kampioen gespeeld. Genk moet kampioen spelen, volgend seizoen worden ze leeggeplukt en is titel mijn inziens onmogelijk. Het is nu of nooit voor Genk. Brugge kan relaxed PO1 ingaan. Iedereen sprak van een moeilijk seizoen voor Brugge met Leko om te bevestigen. Wij weten nu ondertussen wat het is om kampioen te spelen en hoe met de druk om te gaan. Laat PO1 maar komen.
Vind ik leuk
taz +504
maandag 11 maart 2019 om 18:56
Waarom MOET genk kampioen spelen ?
larrie en appekool,de spelers die vertrekken brengen veel geld
en zullen goed vervangen worden.en we zien dan wel weer
volgend seizoen.
wij hoeven volgend seizoen ook niet weer kampioen te worden
in bruggen zou dit een ramp zijn bij ons niet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:20
Das dan het verschil tussen een topclub als Clubbrugge en Anderlecht enerzijds, en meelopers zoals Genk en Gent. Bij Brugge en Anderlecht is het elk seizoen de bedoeling kampioen te spelen. Durf jullie zelf dan geen topclub te noemen
Vind ik leuk
taz +504
maandag 11 maart 2019 om 19:30
wat is een topclub ?
Vind ik leuk
Kingambo +2651
maandag 11 maart 2019 om 20:08
Liever Genk kampioen dan kunnen we er zeker van zijn dat Belgisch voetbal in CL tenminste niet belachelijk wordt gemaakt
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:40
Ja want club speelde echt zo slecht in de champions league. Gelijk tegen athletico en dortmund. 0-4 winnen tegen monaco. Wat een schande. (Is sarcastisch voor de mensen die het niet door hebben)
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
dinsdag 12 maart 2019 om 00:58

Komende van een supporter van een ploegske die de helft van de tijd met zijn klak ernaar smijt in Europa... onze puntenaantal de laatste 5 jaar voor het Europees coëfficiënt is 43, Standard 20... wie maakt er het Belgisch voetbal dan eigenlijk belachelijk?

Jij kan lullen wat je wil, wij hebben net Europees overwinteren vanuit de CL...
Vind ik leuk
Kingambo +2651
maandag 11 maart 2019 om 19:26
Enige ploeg die titel verdient zijn onze vrienden uit Genk, zo simpel is dat
Vind ik leuk
Philip R. +390
maandag 11 maart 2019 om 19:31
De enige ploeg die de titel zal verdienen is diegene die aan het einde van de rit de meeste punten heeft vriendeke...
Vind ik leuk
Kingambo +2651
maandag 11 maart 2019 om 19:36
Ten eerste ik heb geen vrienden die supp zijn van Brugge, ten tweede moest Brugge in de reguliere competitie eerste eindigen dan zou Bart vleesklak al zitten janken dat de play-offs eigenlijk niet eerlijk zijn
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:02
Ik denk dat je nergens geen vrienden hebt. Jij zou geld geven aan Bart vleesklak om je vriend te willen zijn
Vind ik leuk
Kingambo +2651
maandag 11 maart 2019 om 20:10
Als Brugge met nergens associeert dan heb je helemaal gelijk
Vind ik leuk
Philip R. +390
maandag 11 maart 2019 om 23:24
Haha goe gezegd Jonas... kon het nie beter verwoorden...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:00
Das juist
Vind ik leuk
Boerken +8336
maandag 11 maart 2019 om 23:48
Vrienden! Jullie hebben enkel vijanden
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
maandag 11 maart 2019 om 19:34
April-mei, daar moet het gebeuren. De opwarming is bijna voorbij.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws