Titelstrijd met drie verwacht: 'Voor hun is dat altijd makkelijker geweest'

Titelstrijd met drie verwacht: 'Voor hun is dat altijd makkelijker geweest'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 17:05ma 11-03-2019 om 17:05

Ludo Vandewalle, chef voetbal van Het Nieuwsblad, rekent op een titelstrijd met drie. Naast leider Racing Genk en achtervolger Club Brugge rekent hij ook op Standard, zo schrijft hij maandag in zijn commentaar.

'Wij tippen op een titelstrijd met drie, want Standard is nu ook zeker van Play-off 1. En voor de Rouches is het altijd moeilijker om in de kampioenenpoule te geraken dan daarin uit te blinken', schrijft Vandewalle, die niet volledig achter de competitieformule staat. 'De halvering van de punten voor Play-Off 1 en de non-competitie van Play-Off 2 schuren altijd in ons achterhoofd als we ons weer vermaken met de wisseling van kansen in Play-Off 1.'

Vandewalle blikte ook nog kort terug op de prestaties van Club Brugge en Genk op speeldag 29. 'Club Brugge lijkt intussen weer op dreef. Toch even op de rem staan. De 0-4 in Eupen is goed, maar verdient ook nuance. 1 op 21 haalde Eupen sinds het behoud eind januari nagenoeg zeker was. RC Genk kon echter tegen het reeds gedegradeerde Lokeren slechts met moeite winnen. Dus heeft blauw-zwart daar een streepje voor', aldus Vandewalle.

Lees ook: Bizar moment bij Genk-Lokeren zindert na: 'Welke heisa was er dan niet ontstaan?'

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 17:18
Brugge toch ook 'maar' 2-1 gewonnen tegen Lokeren. Zegt niets. De kleintjes zoals ze genoemd worden spelen ander voetbal dan de matchen in de PO's. Ik verwacht meer ruimtes in zo een matchen, 2 ploegen die voluit gaan ( dat is wat de gedachtegang van de bond is ) en als het niet zo is verwacht ik echt saai van de bovenste plank.
Vind ik leuk
Chroom +473
maandag 11 maart 2019 om 17:32
Vandewalle lik uw balle als ge niks anders weet, als bij Genk in de eerste helft het terechte doelpunt wordt goedgekeurd krijgt ge misschien een een heel ander doelsaldo, nu blijven ze met 11 voor de kooi liggen en raken ze er toch nog eenmaal door de 3 dubbele muur.
Tegen zo'n ploeg haalt niemand een goed resultaat.
Vind ik leuk
blondel +3523
maandag 11 maart 2019 om 17:36
Waarom moet die eerste zin zo geformuleerd worden.Kan dat niet wat respectvoller.
Vind ik leuk
Chroom +473
maandag 11 maart 2019 om 17:47
Dit is respectvol ,ik heb alle respect voor zijn balle vandaar dat hij ze ne keer mag likken maar ben het oneens met de rest van zijn analyse omdat hij geen rekening houd met het terechte doelpunt dat niet werd toegekend.
Vind ik leuk
Messifanboy +1222
maandag 11 maart 2019 om 20:35
Titel hadden we sws niet verdient vorig jaar, hoe erg ik het ook vond.

Dit jaar is het een ander verhaal, als we straks even goed knallen in de Play-offs als vorig jaar zullen we ditmaal wel op het einde van de rit op de eerste plaats staan.
Vind ik leuk
K1908 +2504
dinsdag 12 maart 2019 om 10:04
Gaat niet gebeuren...
Vind ik leuk
Messifanboy +1222
dinsdag 12 maart 2019 om 10:06
Zeg je nu, 6 punten kunnen we met wat geluk zo ophalen ;)
Vind ik leuk
K1908 +2504
dinsdag 12 maart 2019 om 10:59
Ik denk dat je minder sterk staat dan vorig jaar bij de start van de PO's. we zullen zien, er kan nog heel veel! :-)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:42
Opvoeding hé blondel .
Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 17:48
Als Standard titelkandidaat is, dan kan je ook Antwerp en Anderlecht daarbij rekenen. Persoonlijk zie ik vooral Genk en Club als favorieten, maar Standard, Antwerp en Anderlecht staan (virtueel) op een punt van elkaar na de halvering...
Vind ik leuk
CL +149
maandag 11 maart 2019 om 18:06
Niet vergeten waar Standard verleden jaar stond. En geschenk gekregen van scheids ander waren zij zelfs kampioen geworden (hands Vormer niet gefloten en daaruit doelpunt)
Vind ik leuk
JDP +664
maandag 11 maart 2019 om 19:38
Maar we hadden het geluk ook enkele keren aan onze kant...
Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 19:51
Maar tegen Anderlecht kon het evengoed verloren zijn. Anderlecht morste met kansen en Standard was super efficiënt.
Dat is gewoon wat ik bedoel. Voor hetzelfde geld verliezen Genk en Club allebei de eerste match en ligt alles weer open. Anderzijds als Genk wint, en Standard en Club verliezen punten, dan is Genk misschien weer gelanceerd...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:53
was geen hands. Het doet pijn he...
Vind ik leuk
K1908 +2504
dinsdag 12 maart 2019 om 10:05
Doet hier voor niemand pijn, na een jaar zou je trouwens ook verwachten dat je kan toegeven dat het hands was.. :-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 23:22
ik ga hier niet zitten liegen, dus neen :) leer de regels nog maar eens...
Hij raakte de bal onvrijwillig. “Er is pas sprake van handspel als het bewust gebeurt of de positie van de arm onnatuurlijk is. Hier gaat het om geen van de twee. Ja, hij speelt de bal met de hand, maar hij doet helemaal geen beweging naar de bal.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 23:32]
Vind ik leuk
K1908 +2504
woensdag 13 maart 2019 om 10:01
JE spreekt van verouderde regels vriend, dat is enkele jaren geleden aangepast aangezien het onmogelijk is in vele gevallen uit te maken wat al dan niet vrijwillig is.

Daarnaast was dat vrijwillig, hij kijkt zelfs naar de bal. Toevallig dit weekend nog over gehad met een bevriende Bruggesupporter, die is kennelijk minder slechtziend dan jij bent...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:15
ah dan is dat aangepast zonder dat de pers en de scheidsrechters dat weten? op dat moment was die regel nog geldig blijkbaar. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180514_03511561
En volgens Bram Van Driessche keek Vormer net niet naar de bal. Ruud had zelfs zijn ogen dicht, dus kon hij de bal niet zien. https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/video-waar-moet-vormer-anders-naartoe-met-zijn-arm-scheidsrechter-van-driessche-verdedigt-zich-nadat-hij-goal-vossen-goedkeurde~a9ad01c0/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Vind ik leuk
K1908 +2504
woensdag 13 maart 2019 om 15:15
HLN en het Nieuwsblad, nu ben ik overtuigd...

Ik zeg je dat iets als onvrijwillig handspel niet meer bestaat. Enkel wanneer de bal binnen de anderhalve meter reeds met de hand geraakt wordt, net na vertrek dus.

Overigens weten scheidsrechters niet dat een penalty en rood in prçincipe ook niet meer kan, ze doen het toch...

Als er iets is waar iedereen het toch over eens kan zijn is het dat de Belgische arbitrage ondermaats is. Dat ze de regelaanpassingen die er jaarlijks wel zijn door FIFA niet volgen, daar verschiet ik niet van...
Vind ik leuk
taz +504
maandag 11 maart 2019 om 18:14
Gelukkig is play-off1 maar met 6 ploegen.
anders hadden we nog meer kanshebbers op titel.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:20
Iedereen in P.O.1 heeft kans om kampioen te worden!!! Het beloofd spannend te worden!!! Ben toch blij dat Anderlecht erbij is... Zou anders saai zijn!!! Vooral hier op de Forum! Lol.
Moge de beste het halen!
Hopelijk staat de VAR op punt!
Vind ik leuk
taz +504
maandag 11 maart 2019 om 18:22
heb gehoord dat ze GSM's gaan aankopen :)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:35
Anderlecht is al zeker dat ze 1 thuismatch niet gaan verliezen,allez als de traditie van de laatste 21 jaar in ere word gehouden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:40
Aan alle series komt vroeg of laat een einde... Ik blijf hopen!!! Lol
Vind ik leuk
Weareleko +248
maandag 11 maart 2019 om 19:36
Ik ook
Vind ik leuk
taz +504
maandag 11 maart 2019 om 18:42
oei ,word het verschil dan meteen al 4 of 6 punten !
Vind ik leuk
JDP +664
maandag 11 maart 2019 om 19:40
En al 1 uitmach die ze zeker verliezen 😉
Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 19:52
Ze weten ook dat ze één uitmatch niet gaan winnen, want als ze voor staan op Standard dan steken de supporters desnoods het stadion in brand...
Vind ik leuk
taz +504
maandag 11 maart 2019 om 19:57
zolang het hun eigen stadion is heb ik er geen probleem mee.
maar wel serieus brandje he ! zijn we daar ook ineens vanaf.
Vind ik leuk
margot +218
maandag 11 maart 2019 om 18:34
Toch vermelden dat Genk een goal niet gevalideerd kreeg en nog eens afgevlagd voor een bedenkelijk buitenspel. De uitslag had er dan heel anders uitgezien. Toch meneer Vandewalle!!! Genk speelde een degelijke wedstrijd, weliswaar met hoogtes en laagtes tegen een ploeg die met 10 voor de goal bleven liggen en te weinig voetbal brachten. Trouwens Watford deed hetzelfde tegen MC en toch was het ook voor MC moeilijk om het blok te ontwrichten. Eupen is geen maatstaf. Pas op voor Standard, die zijn enkel groots in grootse omstandigheden, veel meer dan Genk.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
maandag 11 maart 2019 om 19:30
Koffiedik kijken, meer niet. Standard verwacht ik wel terug te verrassen.
Vind ik leuk
JDP +664
maandag 11 maart 2019 om 19:40
Ik zet mijn geld op den Antwerp. Die gaan ook op eigen veld naar hartelust counteren...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
maandag 11 maart 2019 om 19:44
Ze zouden beter voetbal spelen, dan eindigen ze volgens mij nog hoger.
Vind ik leuk
JDP +664
maandag 11 maart 2019 om 19:46
Ze zijn toch zo sterk in de omschakeling ...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
maandag 11 maart 2019 om 19:55
In eigen huis voor zo’n schare supporters moet er dominant gespeeld worden. 8x puntenverlies thuis, dat is veel te veel.
Vind ik leuk
Gimini +1165
maandag 11 maart 2019 om 22:39
Als de 1 ste goal niet wordt afgekeurd , wordt het een gewone walk-over ipv een hard bevochten zege . In voetbal is alles mogelijk . Kijk maar door wie Genk, Brugge en Anderlecht uit de beker werden gelepeld.
Vind ik leuk
Elise +548
dinsdag 12 maart 2019 om 00:58
Club in vorm, dat beloofd spannend te worden. Als ze de titel ontglippen hebben ze dit aan hunzelf te danken. Genk zit momenteel op hun tandvlees maar met 2w rust zouden alle kopjes fris moeten zijn. Elk team kan op de laatste speeldag nog punten verliezen en kan het er al iets anders uitzien voor de start van. We zijn benieuwd
Vind ik leuk
K1908 +2504
dinsdag 12 maart 2019 om 10:09
Als wie de titel ontglipt?
Hoop dat je het dan over Genk hebt, Brugge heeft namelijk niets in handen. En begin niet van '2 wedstrijden tegen Genk winnen'. Er zijn nog 4 andere tegenstanders en zekerheid hebben over die twee wedstijden is gewoon arrogante speculatie.. :-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws