De wederopstanding van Anderlecht in zicht? Elke match zal finale zijn

De wederopstanding van Anderlecht in zicht? "Elke match zal finale zijn"

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 14:16ma 11-03-2019 om 14:16

Na de zege tegen KV Kortrijk is RSC Anderlecht zeker van Play-Off 1 Het kan weer meestrijden voor Europees voetbal. Of misschien zelfs meer?

Volgens analist Joachim Mununga zal Anderlecht de komende weken nog beter voor de dag gaan komen. "Het zal een nieuwe start worden voor hen", zegt hij bij RTBF.

"Zowel voor de spelers als de club wordt het een kans om het blazoen op te poetsen en de fans mooi voetbal te serveren. Bijna elke match zal een finale zijn. De spelers zullen bevrijd zijn van de druk. Ik denk vooral aan spelers als Bolasie, die zich absoluut zal willen onderscheiden in de topmatchen."

Hij denkt dan ook dat Anderlecht goede Play-Offs zal spelen. Wat spelers van een grote club als Anderlecht vaak verweten wordt, is vaak niet kwaliteit, maar een constante in de prestaties. Dat betekent een week na de Clasico bijvoorbeeld met dezelfde intensiteit spelen tegen Sint-Truiden. Maar in de Play-Offs zullen er bijna alleen maar toppers zijn, dus de trainer zal niet veel moeite moeten doen om zijn spelers te motiveren", besluit hij.

Plaats een reactie

TageMeister +7914
maandag 11 maart 2019 om 14:20
als fan erger ik mij over zulke uitspraken !
Hebben we dit seizoen iets getoond dat deze woorden rechtvaardigen?
Vind ik leuk
Brubru +5309
maandag 11 maart 2019 om 14:40
Je ziet toch al een groot verschil sedert de winterstop.
Zonder dat verschil was het nu PO2.
Ik vind ze niet kansloos. En ze zullen nog verbeteren.
Vind ik leuk
TageMeister +7914
maandag 11 maart 2019 om 14:49
Tzal ne zware worden
Vind ik leuk
K1908 +2504
maandag 11 maart 2019 om 16:38
Hoop doet de zotten in vreugde leven. Ik reken me voorlopig graag bij de zotten...

Als analist vind ik het belachelijke uitspraken, als supporter bijna verplichtte uitspraken! Als wij niet in een mirakel geloven wie dan wel? Onze jongens hebben nu support nodig boven alles!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:59
Siert je! Kon gisteren ook helemaal anders draaien, reddingen Didillon en 2x doelhout....
Vind ik leuk
blondel +3523
maandag 11 maart 2019 om 17:59
Het kon ook meer zijn.Altijd dat negatieve benadrukken.Geef gewoon toe dat Anderlecht gisteren niet slecht speelde en verdient gewonnen heeft.
Vind ik leuk
Wankstar123 +2376
maandag 11 maart 2019 om 14:22
Laat ons hopen! Ik verwacht niet veel meer dit seizoen maar het zou een mooi einde zijn aan toch wel een rampseizoen.
Vind ik leuk
Mario_ +1927
maandag 11 maart 2019 om 14:28
Punten pakken is mooi op dit moment, maar ik zie toch nog te weinig "voetbal" dat Anderlechtwaardig is.
Mooie PO's.... dan is het niet tegen Lokeren en KVO waarbij het seizoen reeds voorbij is.
Laat ons hopen dat alle 6 de ploegen op hun beste niveau kunnen strijden.
Vind ik leuk
j.caesar +1329
maandag 11 maart 2019 om 14:56
"De hoogmoed neemt precies zoveel plaats in als de domheid voor hem inruimt." Emanuel Wertheimer
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 15:24
Het voornaamste is dat we er bij zijn. De schande van play off 2 en de nutteloze matchen zag ik niet zitten. Nu kan de 3e plaats nog. Maar t zal ni simpel worden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:48
"In de po's kan alles".
Stefaanblauwzwart
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 15:56
Als we 3e worden na zo n rampseizoen zou ik dat toch een heel speciaal vinden. T kan ook zomaar 6e plaats worden.
Vind ik leuk
blondel +3523
maandag 11 maart 2019 om 18:01
De eerste match zal de belangrijkste zijn om de droom te doen uitkomen.,Toca.
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 18:04
Das waar. Mss beginnen thuis tegen brugge. Wie weet. 😊
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:35
🤔De vloek doorbreken in de po's; geen slecht idee Toca.
Helemaal niet slecht....
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 18:47
We gaan er altijd van uit dat we thuis tegen brugge zeker een punt pakken 😄
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:33
Andere sfeer, andere belangen,andere druk, wie weet.
Gebeuren altijd verrassingen...
Vind ik leuk
Lodecol13 +3546
maandag 11 maart 2019 om 15:49
Als jullie beste speler van het seizoen de keeper ,op dit niveau blijft spelen zit er zeker nog wat in voor andl mischien 3of4plaats
Vind ik leuk
K1908 +2504
maandag 11 maart 2019 om 16:39
Of mss 1 of 2..
Of mss 5 of 6...

Hopen op dat eerste! :-P
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
maandag 11 maart 2019 om 16:04
Omdat ze winnen tegen Lokeren en Kortrijk? Even serieus blijven. Ze mogen blij zijn dat ze in PO1 zitten. Ze kunnen zeker vlot meedraaien, maar evengoed winnen ze geen 3 wedstrijden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:12
Gewonnen tegen Antwerpen, Brugge gelijk en rest verloren met kleinste verschil. Plaats 3 zou al succes zijn voor ons. Maar wie weet plaats 2 ;). Na halvering staan we er niet ver van.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:33
Beste VeeDeeVee,ook gelijk tegen Club en gewonnen op Antwerp,dat het niet goed is besseffen wij ook wel ,maar je moet het ook niet erger maken dan het al is,Genk is er dit seizoen zelfs niet in geslaagd om te winnen van Kortrijk.
Vind ik leuk
Wolfje +13
maandag 11 maart 2019 om 16:49
Hoop doet leven ! En het kan maar beteren !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws