Vannieuwkerke in opspraak na voorspelling in zaak-Propere Handen: 'Zij zakken'

Vannieuwkerke in opspraak na voorspelling in zaak-Propere Handen: 'Zij zakken'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 11:16ma 11-03-2019 om 11:16

Zondag werd Speeldag 29 in de Jupiler Pro League afgewerkt. Alle acht de partijen werden op hetzelfde moment afgewerkt. Bij Play Sports zorgde Karl Vannieuwkerke voor ophef door zich uit te laten over Operatie Propere Handen.

Tijdens de Multi-Live op Telenet liet de presentator zich zowaar – net als Filip Joos vorige week – uit over een eventuele uitspraak in de zaak-Propere Handen. Volgens Vannieuwkerke hangt er zowel KV Mechelen als Waasland-Beveren een sanctie boven het hoofd.

Op de sociale media was de kritiek op Vannieuwkerke dan ook niet min. Eén supporter van Waasland-Beveren vindt het niet kunnen dat een 'neutrale' presentator zulke woorden in de mond neemt.

Poll

Slaat Vannieuwkerke hier de bal mis?

(1719 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 11:20
Das hem een grote mond ,tijd om hem eens op zijn plaats te zetten
Vind ik leuk
Glennovic +94
maandag 11 maart 2019 om 11:27
Geestige mens om samen iets te drinken hoor hehe
Vind ik leuk
Filiep +380
maandag 11 maart 2019 om 11:21
Als het geruchten zijn zou hij beter zwijgen maar misschien weet hij meer dan een ander
Vind ik leuk
JanB +6723
maandag 11 maart 2019 om 11:22
Het is niet de eerste keer dat Vannieuwkerke denkt het warm water te hebben uitgevonden
Hij moet zich houden aan zijn journalistieke onafhankelijkheid en niet voor rechter spelen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:24
Vannieuwkerke, ga bij Justitie werken als je het allemaal zoveel beter weet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:31
eens ne loser altijd ne loser he
Vind ik leuk
Toca +50314
maandag 11 maart 2019 om 11:35
Als journalist moet je gewoon je mond houden tot er zekerheid is.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:09
Inderdaad, voor geruchten en halve waarheden te verkondigen dienen deze sites en de voetbalfans niet de 'neutrale' commentatoren
Vind ik leuk
Toca +50314
maandag 11 maart 2019 om 12:11
Helemaal mee eens makker. K wou het er nog bijschrijven 😁
Vind ik leuk
Zetterberg +12736
maandag 11 maart 2019 om 12:17
Is niet zijn eerste slipper!
Vind ik leuk
Vlad +4223
maandag 11 maart 2019 om 12:49
Met één slipper ben je niet veel he, je moet minstens een paar hebben 😉
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 12:50]
Vind ik leuk
Vlad +4223
maandag 11 maart 2019 om 12:51
Oesje, had bericht twee keer geplaatst ipv mijn tikfout te wijzigen 😳
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 12:59]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:06
Ik heb gisteren een interview met Walter Damen op ATV gezien , al goed dat dit een advocaat is die er niet met beide voeten intrapt want de interviewer heeft ontelbare keren die man woorden in de mond gegeven om toch maar een uitspraak te doen over KV en een eventuele sanctie
gewoon degoutant .
Vind ik leuk
blondel +3522
maandag 11 maart 2019 om 17:47
Wat is daar degoutant aan.Dat is toch de intervieuwer z n job zeker.Als je niet begrijpt wat die man z n job is ,moet je zo geen reactie geven.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:20
Als ik op 10 minuten 20 maal dezelfde vraag stel aan U en op een van die vragen zeg jij een half woord verkeerd en we maken rond dat half woord een sensatietitel volkomen uit de context getrokken dan ben je in Uw ogen een topinterviewer ?
Ik ben een Beerschot Wilrijk supporter maar ik denk dat het in het voordeel van KV is om het gerecht zijn werk te laten doen in de plaats van sensatieverhalen met hele en halve leugens en gissingen te verkondigen . Als mensen dan heel duidelijk aangeven van op die dubieuze vragen niet wensen te antwoorden vind ik het ongelofelijk onbeleefd van hier toch op door te gaan .
Vind ik leuk
blondel +3522
maandag 11 maart 2019 om 21:06
Ja daarom noemen ze die mannen ook intervieuwers.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:22
Ik noem dat broodrovende sensatiezoekers die geen job vinden bij Dag Allemaal
Vind ik leuk
Roger +68
maandag 11 maart 2019 om 15:38
Mischien is da wel de zekerheid
Vind ik leuk
camargue +6010
maandag 11 maart 2019 om 11:42
Wat voelen ze zich toch allemaal geroepen om hun eigen gelijk te komen verkondigen ...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:43
Hij kan nooit iets weten. Zonder uitspraak. Van een journalist zou men toch enig objectiviteit verwachtten. En anders houden jullie je kop. Wat voor een flutjournalisten zijn jullie om zo voor heel Vlaanderen u mening te geven. Schoenmaker blijf bij je leest.....
Vind ik leuk
hoekschop +3973
maandag 11 maart 2019 om 11:47
De kans dat KV en WB moeten zakken is groot en dat weet iedereen. Niet nodig om dit nogmaals de wereld in te sturen als het niet gebaseerd is op nieuwe feiten.
Vind ik leuk
Mario_ +1916
maandag 11 maart 2019 om 12:15
en waarop baseer jij je dan om idd die conclusies te trekken ? Toch info die je via journalistiek krijgt , of niet ?
Dat onderzoek had al in een veel verder stadium moeten zijn, zodat er concrete info was, nu is er een hele storm die stilletjes is gaan liggen.....
Vind ik leuk
hoekschop +3973
maandag 11 maart 2019 om 12:41
ik trek geen conclusies. ik zeg dat er een reële kans bestaat aangezien iedereen weet dat die match onderzocht wordt omwille van matchfixing en aangezien de fixer spijtoptant is.
Vind ik leuk
Mario_ +1916
maandag 11 maart 2019 om 14:23
dan is die kans voor iedere ploeg reëel want er is zeer weinig officieel vrigegeven....
dus allemaal speculaties.
Enkel komt een deel wel in de media, het andere niet.
Conclusie die dan getrokken wordt....KV en WB moeten vrezen......
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19181
maandag 11 maart 2019 om 11:50
Toch opvallend hoe Joos en nu ook Vannieuwkerke daarmee naar buiten komen.
Vind ik leuk
j.caesar +1308
maandag 11 maart 2019 om 12:06
Waarom zou een presentator de waarheid niet mogen vertellen ? Als het bewezen is dat zij deden aan match fixing zullen KVM en WB zakken.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:10
Maar dat is voorlopig nog iet het geval
Vind ik leuk
vanhimst +1179
maandag 11 maart 2019 om 12:36
caesar hij moet niet komen met deze uitspraken want er is nog niets beslist ,
Vind ik leuk
freejazz +2590
maandag 11 maart 2019 om 19:02
.....en tot op dit moment ook nog niets bewezen....
Vind ik leuk
Mario_ +1916
maandag 11 maart 2019 om 12:12
zulke uitspraken komen er natuurlijk door het uitblijven van echt relevant nieuws.
Verder dan 1% extra korting zijn we nog niet geraakt....
kleine visjes aan de schandpaal en de grootste schurken blijven rondlopen....
Vind ik leuk
blondel +3522
maandag 11 maart 2019 om 17:54
Heb jij mischien meer nieuws daarover,daar je weet dat "de grote schurken" nog vrij rondlopen.Of ben jij zo iemand als Vannieuwkerke,geruchten de wereld inzenden.Nu doe jij toch hetzelfde en dan Vannieuwkerke uitmaken en zeggen dat hij moet zwijgen.Mooie meneer jij.
Vind ik leuk
Mario_ +1916
dinsdag 12 maart 2019 om 07:38
en waar maak ik Vannieuwkerke uit ? Lees jij eigenlijk wel wat er geschreven staat ? En dan mij beoordelen op dingen die ik niet hebt gezegd..... mooie meneer jij !
En hetzelfde doen is veel gezegd, ik ben ervan overtuigd dat er vanalles gebeurt dat het daglicht niet mag zien, maar net omdat ik geen info heb, noem ik ook geen namen of ploegen....

Enige dat is schrijf is dat het normaal is dat er geruchten komen, net omdat er geen info gelost wordt, dus als je dat dan een beetje interpreteert, kan je stellen dat ik Vannieuwkerek NIET uitmaak, maar net een beetje begrijp waarom dingen worden gezegd.
Ik zie hier heel wat reacties die zonder inhoud inderdaad Vannieuwkerke uitmaken (bv voor loser).....maar daar reageer je dan niet op ? Mooie man jij ....... ;-)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:29
Kareltje, blijf maar beter op uw velo, of op uw nieuw lief.
Vind ik leuk
vanhimst +1179
maandag 11 maart 2019 om 12:34
hij moet neutraal blijven maar zoals Joost weet hij het nu ook beter
Vind ik leuk
Vancamp +273
maandag 11 maart 2019 om 12:36
Wat boven hun hoofd hangt moeten ze toch zelf weten.
Vind ik leuk
Polikarpus +199
maandag 11 maart 2019 om 12:47
Toch opvallend hoe iedereen op zijn tenen getrapt is. En zeker van de ploegen die in nauwe schoentjes staan. Best dat er hier en daar wat in de media over gespeculeerd wordt of er komt gewoon niets van. Dit ter zijde is het makkelijk om enkele uitspraken te doen en dan achteraf zeggen van "kijk, ik had gelijk."
Vind ik leuk
Brubru +5293
maandag 11 maart 2019 om 13:18
Heeft men niet gezegd dat men wacht tot einde reguliere competitie om meer info te geven ?
Om nu geen beinvloeding te hebben van de resultaten ?
Want kan je je voorstellen wat een uitspraak laat ons zeggen 10 matchen voor einde competitie zou betekenen ?
We hebben dat al meegemaakt en dan eindigt alles in chaos.
Vind ik leuk
w-b forever +1712
maandag 11 maart 2019 om 13:17
Heeft precies pinten gaan drinken met de loridon want die had vorige week al het groot licht gezien.
Vind ik leuk
Darta +9
maandag 11 maart 2019 om 13:50
Het is altijd hetzelfde, de basisprincipes van de Vlaamstalige journalisten , is ver zoek. Ze geven gewoon hun mening, en dat is fout. Joos en Raes zijn de grote uitblinkers daarin.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:22
Hij en joost hebben altijd nr grote mond en denken dat zij altijd alles best weten stienske
Vind ik leuk
Heppen1J +852
maandag 11 maart 2019 om 15:54
Het is niet de eerste keer met zo een uitspraken zo lang er geen uitspraak is zou Vanieuwkerken
beter leren zwijgen


Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:57
De journalisten zijn in de eerste plaats lullen dan advocaat, rechters alweters en nietsnutten.
Vind ik leuk
freejazz +2590
maandag 11 maart 2019 om 19:05
.....zolang als ze maar van mijn vrouw afblijven...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws