17-jarige fan met terminale kanker krijgt steun van Beerschot Wilrijk en Mechelen

17-jarige fan met terminale kanker krijgt steun van Beerschot Wilrijk en Mechelen

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 07:31ma 11-03-2019 om 07:31

Een mooi gebaar in minuut zeventien tijdens het promotieduel tussen Beerschot Wilrijk en KV Mechelen. Beide supporterclans applaudiseerden een minuut lang voor Dries Meirsman, die momenteel de strijd aangaat met kanker.

De zeventienjarige supporter van Beerschot Wilrijk strijdt al sinds 2014 tegen een agressive hersentumor. Begin dit jaar is hij palliatief verklaard. De wedstrijd tegen KV Mechelen bekeek hij afgelopen zaterdag thuis samen met zijn vader. "Het was écht pakkend", zegt vader Eric Meirsman in Het Nieuwsblad. "Voor zo'n gast is dat een geweldig moment. Dat heeft hem zeker een boost gegeven."

Dries werd begin vorig jaar tumorvrij verklaard, maar de vreugde bleek van korte duur. In april zagen de artsen opnieuw een vlekje op de scan. Enkele maanden later was er weer een tumor te zien, die zou niet meer weggaan. "We maken er nu iedere dag het beste van en genieten zoveel we kunnen", zegt mama Karlien Garmyn.

Het hele verhaal kwam tot bij Beerschot Wilrijk en KV Mechelen. Beide clubs besloten dan ook om tijdens het promotieduel de supporter een hart onder de riem te steken.

Plaats een reactie

TageMeister +7859
maandag 11 maart 2019 om 07:35
Schitterend dat de bezoekers mee deden... Dit overstijgt voetbal klasse van beide fans.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 07:54
Zo hoort het ook... Zelfs als beide clubs aartsrivalen zouden zijn zoals bv Beerschot vs Antwerp, Club vs Anderlecht, Standard vs Anderlecht, dan nog moet het menselijke het sportieve weten overstijgen. Respect voor die van Mechelen die bewijzen dat menselijkheid in het voetbal nog kan. Het geeft hoop dat nog niet alles om zeep is.
Vind ik leuk
Wim1966 +1874
maandag 11 maart 2019 om 08:01
Club-Cercle niet vergeten 😉
Zijn er nog?

Het is nog ol nie nor de wuppe, doe mij voors.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:01
"klasse" ik denk dat ze dat weinig hebben op het Kiel. Toffe spandoeken zonder ook maar een greintje aan informatie. Hopelijk spandoeken met "sorry KV" wanneer uitkomt dat er niets is en was.
Vind ik leuk
AzEz86 +7366
maandag 11 maart 2019 om 08:48
Ik heb de spandoeken niet gezien maar volgens mij zijn dit gewoon plaagstoten om de supporters van de tegenpartij te jennen, zolang het er niet overgaat moet dit kunnen vind ik.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:06
www.inamateuristoekplezant.be
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 22:42]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:52
Heel waarschijnlijk geen Antwerpenaar want ge snap de typische humor niet , de supporters van KV hebben ons ook een koekje van eigen deeg gegeven met de faillisementen maar dat zijn dan ook echte stukje Antwerpenaars en wij beseffen als men uitdeelt moet men kunnen incasseren.
Het is door onze supporters en zelfs door de harde kern zéér gewaardeerd wat KV supporters deden tijdens minuut 17
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 10:54]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:13
Dit gaat ook buiten het voetbal om. Dus het feit dat alles wat Beerschot Wilrijk is een hele tweede periode zo gefixeerd is op het matchfixing verhaal(wat notabene niet gebeurd is). Das Antwerpse humor?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:20
Ik veronderstel dat gij mee het onderzoek gevoerd hebt omdat gij zo expliciet kunt zeggen dat er niets gebeurt is van matchfixing . Ge zult moeten leren : als men zijn gat verbrand moet men op de blaren zitten en daar kennen wij op het Kiel alles van . Als er echt niets gebeurt is zal men KV wel vrijpleiten maar de aanwijzingen zien er toch niet gunstig uit .
Als de KBVB 1 - 2 jaar geleden met Moeskroen zijn werk had gedaan was dit allemaal niet nodig geweest
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:37
Ik voer het onderzoek niet mee, nee. Maar ik hoor positieve signalen van personen die er heel dicht bij staan. En dan spreken we niet over Antwerpse kranten, Antwerpse voetbalanilisten of andere sympathisanten die de media als perfect instrument zien om druk te zetten. We zullen zien binnen een paar weken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:23
Ik hoop voor U mee want wij kennen het gevoel , dus zeker geen plezier in andermans miserie .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws