Rutten verstevigt positie bij Anderlecht, verlengd verblijf is een mogelijkheid

Rutten verstevigt positie bij Anderlecht, verlengd verblijf is een mogelijkheid

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 07:00ma 11-03-2019 om 07:00

Anderlecht mag zich opmaken voor Play-Off 1. Na de zege tegen KV Kortrijk en het gelijkspel van STVV is het zeker van een plekje bij de eerste zes. Goed nieuws voor Anderlecht en voor Fred Rutten.

De Nederlander heeft zijn positie bij paars-wit namelijk opnieuw wat verstevigd. Rutten zette bij zijn komst naar Anderlecht zijn handtekening onder een contract van onbepaalde duur. Hij leek dus maar gewoon tussenpaus te gaan worden. Al is dat nog niet helemaal zeker.

"Als de kwaliteit blijft zoals ze nu is, moeten we zelfs niet discussiëren", alludeerde sportief manager Michaël Verschueren op een contractverlenging bij Proximus Sports.

Play-Off 1
Verschueren was alvast tevreden met het geleverde spel zondag. "Dat is het voetbal dat we willen. Er waren zelfs wat flitsende acties van Yari (Verschaeren, red.), Bolasie en Sven (Kums, red.). Op basis daarvan kunnen we Play-Off 1 met vertrouwen tegemoet. We hebben er onze plek, zo bewezen we tegen Antwerp al. En nu kunnen we bevrijd voetballen, dat kan iets opleveren."

Met Anderlecht wil hij een Europees ticket halen. "Dat is de doelstelling", geeft hij aan. Volgens hem is dat zeker mogelijk. "Zeker omdat we nog Dimata en Trebel hopen te recupereren na blessures", besluit hij.

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 07:12
Ik zou zeggen, maak zijn rekening na po1.
Vind ik leuk
Mckenzie +4693
maandag 11 maart 2019 om 07:13
Ik zou toch wachten met verlengen.
Vind ik leuk
DragonEgg +132
maandag 11 maart 2019 om 08:16
Het is een contract van onbepaalde duur, dus die verlenging is automatisch tenzij ze hem ontslaan. Genk heeft zoiets in het verleden ook gedaan.
Vind ik leuk
Mckenzie +4693
maandag 11 maart 2019 om 09:54
Ook goed.
Vind ik leuk
TageMeister +7914
maandag 11 maart 2019 om 07:34
Laat ons 21 op 30 halen alvorens we over een contract verlenging praten...
Vind ik leuk
Wim1966 +1903
maandag 11 maart 2019 om 07:50
Het spel is merkbaar beter dan onder de vorige grote mond, al heeft hij een zwakke verdediging. Obradovic haalt hij terecht snel van het veld bij 2-0 omdat hij deze geen blessure meer wil zien oplopen. Er is geen waardige vervanger op zijn plaats.
Fred doet het goed en haalt punten met bij momenten fris voetbal. Hij bracht hoop voor PO1 bij de veel negatieve "supporters" van Anderlecht.


Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 07:59
Ook al ben ik FCB fan, ik vind Rutten een verademing in het trainersgild. Hij zegt waar het op staat, zonder zijn spelers te schofferen. Zoals gisteren, toen hij niet lyrisch was bij de plaatsing voor PO1 maar nuchter zei dat ze het gehaald hadden met horten en stoten. En hij heeft er terug een collectief van gemaakt. Niet de topnaam die jullie in gedachten hadden misschien, maar zeker niet voortijdig afschrijven deze man
Vind ik leuk
Rudi653 +371
maandag 11 maart 2019 om 08:14
Amen.
Vind ik leuk
Xynix +1045
maandag 11 maart 2019 om 08:13
Een contract van onbepaalde duur ondertekenen impliceert dus volgens VP dat je maar een tussenpaus bent. Best wel een vreemde redenering...
Vind ik leuk
Patfey +6344
maandag 11 maart 2019 om 15:38
Kost meestal minder om te verbreken dan een van bepaalde duur, dus de conclusie ligt een beetje voor de hand. Een contract tot einde seizoen zou het natuurlijk helemaal duidelijk maken.😀
Vind ik leuk
CobraX +618
maandag 11 maart 2019 om 08:23
Nee, bedankt.
Vind ik leuk
Mrbai +448
maandag 11 maart 2019 om 08:33
Come on you mauves , Rutten zeker houden als hij zelf wilt natuurlijk :)
DIDILLON BOLASI VERSCHAERE KUMS(die er begint door te komen)
zijn toch enkele steunpilaren voor deze play offs.
Vind ik leuk
AzEz86 +7369
maandag 11 maart 2019 om 08:43
LOL, er wordt hier over een verlenging gesproken. Een contract van onbepaalde duur blijft lopen tot je ontslagen wordt of tot je zelf ontslag neemt, waarom zou je dan moeten verlengen?
Vind ik leuk
Brubru +5309
maandag 11 maart 2019 om 11:43
Ik dacht dat bij zijn aanstelling in de media kwam dat hij GEEN contract van onbepaalde duur had getekend.
Vind ik leuk
Patfey +6344
maandag 11 maart 2019 om 15:38
Toch wel.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:15
Als supporter ben je natuurlijk blij met dit resultaat,en het was ook wel verdiend,al zijn we 3maal goed weggekomen,maar als Verscheuren na deze match al een wauw gevoel heeft,dan vrees ik toch een beetje voor de toekomst,het was goed maar ook niet meer dan dat,Anderlecht moet nog veel beter kunnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws