Rutten wil meer: “Ik vind wel dat de lat nu hoger mag”

Rutten wil meer: “Ik vind wel dat de lat nu hoger mag”

Gepubliceerd: zondag 10 maart 2019 om 22:36zo 10-03-2019 om 22:36

RSC Anderlecht won zondag met 2-0 van KV Kortrijk. Door de zege is paars-wit eindelijk zeker van Play-Off 1. Fred Rutten wil nu de lat voor zijn troepen hoger leggen.

"Ik ben niet helemaal tevreden, maar wel hoe we de eerste helft hebben ingevuld. Onze intentie was goed, maar het is jammer dat we dat geen hele wedstrijd kunnen volhouden. Ik ga ervan uit dat dat een groeiproces is. In andere wedstrijden kregen we soms het deksel op de neus. Het is goed dat we daar een stap in hebben gezet. Dat moet vertrouwen geven", noteerde Sporza uit de mond van Rutten.

Anderlecht is nu zeker van een plaats bij de beste zes van de Jupiler Pro League. Daar is Rutten blij mee. "Er is nu zekerheid en het is mooi dat daar grote tevredenheid over is, maar anderzijds: dit is Anderlecht. Is dat dan niet normaal? Ik vind wel dat de lat nu hoger mag. Ze hebben mij aangepraat dat in POI alles mogelijk is. We zijn tot iets in staat in Play-Off 1."

Lees ookRutten en Zetterberg niet op dezelfde lijn: "Het verbaast me, maar stoort me niet"

Plaats een reactie

zondag 10 maart 2019 om 22:44
Europees moet nu het minimum doel zijn
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 23:06
Idd, daar komt de druk al. :)
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 23:16
Als je op 1 p van de derde plaats staat moet je daarvoor gaan en al wat meer is is meegenomen
Vind ik leuk
sus +1521
zondag 10 maart 2019 om 22:46
2xwinnen tegen club is ok...
Laat Genk maar winnen tegen ons...
Vind ik leuk
Boerken +8336
zondag 10 maart 2019 om 22:53
Hoer van Genk ja ?
Vind ik leuk
sus +1521
zondag 10 maart 2019 om 22:55
Ja hoor ,hopelijk spelen wij de laatste match tegen Genk en hopenlijk kunnen we ze helpen...
Mijn natte droom..
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
zondag 10 maart 2019 om 23:39
Ik dan weer de andere kant, hoewel fcb historisch gezien een grotere concurrent is van rsca , gun ik het hen meer dan genk. Deels ingegeven omdat ik meer voeling heb met west vlaanderen dan met Limburg.
Vind ik leuk
sus +1521
maandag 11 maart 2019 om 01:03
Raar....
Maar ik gun fcb helemaal niks...
Vind ik leuk
Minunten +517
maandag 11 maart 2019 om 10:15
Snap ik nu ook niks van. :-)
Vind ik leuk
Vlad +4226
maandag 11 maart 2019 om 08:02
Triestig dat de ambitie van een club als Anderlecht volgens u blijkbaar moet zijn, ervoor zorgen dat Club geen kampioen wordt in plaats van zelf kampioen te worden. Jullie zijn laag gevallen blijkbaar.
Vind ik leuk
sus +1521
maandag 11 maart 2019 om 08:03
hahahahaha
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
maandag 11 maart 2019 om 09:22
Zelfde ambitie als cercle blijkbaar, die zijn er ook niet in geslaagd...
Vind ik leuk
sus +1521
maandag 11 maart 2019 om 09:37
nee jongen onze ambitie is kampioen worden...
jammer maar helaas voor ons gaat het dit jaar niet lukken?maar als we dan toch club punten kunnen afpakken gaan we dat niet laten liggen he....
stel dat de laatste match tegen ons is en je heb de punten nodig om kampioen te worden, dan vrees ik ervoor...
maar stel dat de laatste match tegen genk is ,en die hebben de punten nodig, wat denk je dan????
whoehahahahaha
Vind ik leuk
K1908 +2504
maandag 11 maart 2019 om 11:09
Toegegeven, ik verwacht geen kampioenschap, lijkt me duidelijk. Maar 7 punten op Genk, 4 op Brugge..

Alles kan!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
zondag 10 maart 2019 om 22:51
Toch maar niet overdrijven, Fredje. Een Europees ticketje zal al een enorm succes zijn.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 23:34
Ik vind dit al een mirakel op zich, dromen van meer mag, maar laat ons toch maar bescheiden zijn en zeker vooral realistisch blijven, mijnheer Rutten
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 23:35]
Vind ik leuk
Prpldynmt +7775
zondag 10 maart 2019 om 23:36
Nu nog de 3e plaats halen zou het hoogst haalbare zijn en gelijkstaan aan kampioen spelen na dit miserabel seizoen.
Vind ik leuk
K1908 +2504
maandag 11 maart 2019 om 11:11
Ik zou een gat in de lucht springen, maar het is niet het hoogste haalbare, ZELFS na zo'n rotseizoen.. :-)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 07:10
Ik zou zeggen ,maak zijn rekening na de po1.
Vind ik leuk
Mrbai +448
maandag 11 maart 2019 om 08:42
Vol voor kampioenschap gaan ! Come on you mauves!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws