Rutten en Zetterberg niet op dezelfde lijn: Het verbaast me, maar stoort me niet

Rutten en Zetterberg niet op dezelfde lijn: "Het verbaast me, maar stoort me niet"

Gepubliceerd: zondag 10 maart 2019 om 21:16zo 10-03-2019 om 21:16

Na de 2-0 zege van Anderlecht tegen KV Kortrijk stond Fred Rutten de pers te woord. De trainer van Anderlecht kwam terug op de uitspraken van Pär Zetterberg eerder deze week. Rutten heeft een andere visie dan zijn Zweedse assistent.

Rutten kreeg de vraag: 'Zetterberg vindt dat Verschaeren meer lange ballen moeten geven. Ben je het daar mee eens?' "Neen", antwoorden de trainer van Anderlecht kordaat. "Daarin verschillen wij van mening. Ik ben het daar absoluut niet mee eens." 

"Je moet jonge spelers niet zeggen wat ze moeten doen. Jonge spelers moet je laten ontplooien in de kwaliteit die ze hebben. Al dat andere gaat in de toekomst wel gebeuren. Ik leg mijn spelers nooit op wat ze moeten doen. Dat doe ik zeker niet bij toptalenten, want die hebben dat van zichzelf."

"Het bevreemdt mij zelfs dat een grote speler dat zo publiek zegt. Dat verbaast mij een beetje. Het stoort mij niet. We zitten in een land in een continent waar een mening vrij gegeven mag worden. Maar ik denk dat als je onderdeel bent van het geheel, dat je gepast moet omgaan met wat je publiek zegt."

Plaats een reactie

zondag 10 maart 2019 om 21:34
Toch nog niet alles koek en ei bij RSCA, het verwondert mij dat zoiets naar buiten komt dit is iets intern
Vind ik leuk
Boerken +8336
maandag 11 maart 2019 om 06:59
Ik zeg mijn spelers nooit wat ze meten doen ! Amaai das ne goeie trainer zeg
Vind ik leuk
AzEz86 +7369
maandag 11 maart 2019 om 08:36
En sinds er niet meer gezegd wordt wat ze moeten doen, doen ze het beter! Straf hé....?
Vind ik leuk
Boerken +8336
maandag 11 maart 2019 om 11:12
Voila das mijn punt
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1480
zondag 10 maart 2019 om 21:36
Het stoort hem niet maar hij reageerde toch zeer bitsig. Snap niet waarom... alsof zetterberg Verschaeren helemaal gekleineerd heeft... hij heeft gewoon gezegd wat zetterberg verschaeren graag zou zien doen.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 23:12
Ik denk op die positie dat hij van Pär Zetterberg wel iets meer kan leren dan van mannetjesputter Fred Rutten en lees dat eerstgenoemde hem raad geeft en niks verplicht
Vind ik leuk
rutger4444 +135
zondag 10 maart 2019 om 23:34
Leg die Rutten zijne C4 maar al klaar .
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1480
maandag 11 maart 2019 om 09:51
Ik denk ook dat ze nog veel kunnen leren van zetterberg... nu moeten we ook wel eerlijk toegeven dat de positie van de nummer 10 nu niet meer dezelfde is als in de tijd van zetterberg. Welke nummer 10 zien we nog veel lange ballen geven zoals Par het aanhaalt?
Vind ik leuk
Hierulf +1852
zondag 10 maart 2019 om 23:32
Bister ? Lol...
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1480
maandag 11 maart 2019 om 09:49
Bister??
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
zondag 10 maart 2019 om 21:41
Zetterberg zal nochtans wel nog iets te zeggen hebben volgens jaar, Rutten daarentegen...
Vind ik leuk
sus +1521
zondag 10 maart 2019 om 22:51
En wat is de meerwaarde van zetterberg?
Geweldige speler geweest ,maar nu totaal overbodige functie...
Of zie ik dat mis?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
zondag 10 maart 2019 om 22:52
Ik spreek niet van een meerwaarde, maar die zal er volgend seizoen wel nog rondlopen. Rutten denk ik niet.
Vind ik leuk
sus +1521
zondag 10 maart 2019 om 22:53
Ik denk niet dat Rutten ter discussie staat...
En trouwens iedere trainer wordt vroeg of laat ontslagen...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 00:47
Neem nu Jean Dock, dan was die ook totaal overbodig? Neen, Zetterberg zal normaliter er voor lange termijn zitten. En dat is goed voor de continuïteit. En de meerwaarde van Zetterberg - buiten dat hij voor die continuïteit moet zorgen - is dat hij ook nog op,dezelfde positie speelt als Verschaeren. Zetterberg heeft al verschillende titels gehaald en weet hoe het moet. En inderdaad, je kan nooit wapens genoeg hebben. Hoe meer Verschaeren kan, hoe beter.
Vind ik leuk
sus +1521
maandag 11 maart 2019 om 01:01
Neen dockx was niet overbodig ,die stond elke dag op het trainings veld en zat elke wedstrijd op de bank en was t2...
Helemaal niet te vergelijken met zetterberg...
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1480
maandag 11 maart 2019 om 09:47
Klopt maar dat is tegenwoordig het probleem. Vroeger had RSCA zijn technische staf waaronder meneer Jean. Dan kwam er een hoofdtrainer en daaronder stond meneer Jean. Nu komt er één of andere Pipo en die pakt dan drie assistenten of nog meer mee waardoor een rol als meneer Jean niet meer mogelijk is. Want die wordt dan gewoon aan de kant geschoven door de trainer en zijn vriendjes.
Vind ik leuk
w-b forever +1724
zondag 10 maart 2019 om 21:42
T'zal een stress dagje geweest zijn zeker voor de fred.
Vind ik leuk
strat2 +1118
zondag 10 maart 2019 om 21:59
Rutten heeft (volgens mij) natuurlijk meer dan gelijk.
Grote talenten ontwikkelen zich situationeel. M.a.w: ze spelen zoals de situatie van dat moment het vereist. Je mag ze niet dwingen van systematisch tegen hun natuur te spelen, omdat jij dat vroeger anders deed.
Ik was het trouwens ook niet eens met de stelling van Zetterberg dat Anderlecht alleen moet aankopen voor de centrale as, en voor de andere plaatsen spelers moet opleiden.
Dat is toch ook weer een systematische verplichting of beperking opleggen, die de ontwikkeling van de ploeg niet ten goede komt.
Ook dit soort zaken zijn duidelijk situationeel gebonden,
Zetterberg heeft dan ook geen enkele serieuze ervaring als trainer of manager, dus ik zou hem officieel enkel gebruiken om indien nodig zijn advies te geven bij transfers (raad van commissarissen?).
Vind ik leuk
j.caesar +1329
zondag 10 maart 2019 om 22:02
Geen wonder dat Zetterberg naar de tribune verwezen werd. Coucke zal een keuze moeten maken tussen een trainer die het maakt en een assistent stoorzender
Vind ik leuk
E.V +2916
zondag 10 maart 2019 om 22:44
Je hebt blijkbaar de historie niet gevolgd en geeft je mening zonder te weten over wat....Zetterberg heeft zelf aangegeven om in de tribune plaat te nemen....dus wat jij hier zegt raakt geen kant he.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:43
Trainer heeft gelijk das al
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
maandag 11 maart 2019 om 07:04
Ambiance in de keet !
Dat was lang geleden.
Rutten is momenteel de sportieve baas , tot spijt van wie beneid.
En de rest is bull schit
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws