Enkel op die manier kan Anderlecht de kloof met ploegen als Ajax verkleinen

"Enkel op die manier kan Anderlecht de kloof met ploegen als Ajax verkleinen"

Gepubliceerd: donderdag 7 maart 2019 om 22:42do 07-03-2019 om 22:42

Laatste update: donderdag 7 maart 2019 om 22:52do 07-03-2019 om 22:52

Ajax wist dinsdag Real Madrid uit te schakelen in de Champions League. Volgens Het Nieuwsblad zou ook Anderlecht in staat moeten zijn om het niveau van Ajax te halen.

Volgens Aad de Mos moet Anderlecht dan eerst stoppen met zoeken in het buitenland. "Een club als Ajax gaat eerst kijken wat ze zelf in huis hebben, vooraleer ze in het buitenland een speler gaan zoeken. In België doet men het tegenovergestelde", vertelt de Nederlander.

Nog een groot verschil: het eigen vermogen van Anderlecht bedraagt momenteel iets meer dan 8 miljoen euro, dat van Ajax bijna 160 miljoen euro. "Anderlecht heeft een omzet van 60 à 70 miljoen per jaar, Ajax zit nog eens 30 miljoen hoger. Dat is een gevoelige kloof die Anderlecht alleen kan dichten met de bouw van een nieuw stadion", denkt Thomas Peeters, econoom bij de Erasmus Universiteit van Rotterdam.

Plaats een reactie

donderdag 7 maart 2019 om 22:45
Ajax wist Ajax uit te schakelen?
Dat dat ze Real hadden uitgeschakeld...
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 22:47
En laat dat nu net het grote probleem hier in België zijn...Kijk maar hoe veel problemen Club Brugge heeft om een nieuw stadion te kunnen bouwen...een schande vind ik dat...
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 maart 2019 om 22:48]
Vind ik leuk
Hierulf +1852
donderdag 7 maart 2019 om 23:43
Een schande dat eigenaren hun rechten laten horen ? Ja zeg...
Vind ik leuk
Franco83 +211
vrijdag 8 maart 2019 om 05:52
Ze moeten anders toch ni klagen want ze spelen al 20 jaar voor niks in een door de belastingbetaler gebouwd stadion
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:27
Verbouwd he Franco!!!!
Vind ik leuk
Franco83 +211
vrijdag 8 maart 2019 om 19:11
Ja ok.. een 3cm dik laagje beton over het bestaande betonrot heen en we zijn vertrokken. Nog een etage erop en maar klagen 20 jaar aan de stuk
Vind ik leuk
Vlaming +1770
donderdag 7 maart 2019 om 22:58
waarom altijd dat gezwam over het franstalige anderlecht.
Club Brugge is veel beter
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
donderdag 7 maart 2019 om 23:05
Waarom altijd uw geleuter over dat west vlaams clubke? :D
Vind ik leuk
Vlad +4226
donderdag 7 maart 2019 om 23:15
Omdat de kloof tussen Club en Ajax, hoewel nog steeds zeer groot, minder groot is dan die tuus Anderlecht en Ajax...maar ik kan je gerust stellen tot op zekere hoogte, want ik geloof er niet in dat om het even welke Belgische club ooit nog dat niveau haalt...die kloof was er 20 jaar geleden al en die is sindsdien enkel groter geworden.
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
vrijdag 8 maart 2019 om 00:45
De link tussen rsca en ajax is eenvoudiger gelegd dat met andere Belgische clubs, omdat de filosofie meer in elkaar verweven zit. Rsca heeft nu eenmaal altijd zwaar geinvesteerd in hun jeugd, en de basis van rsca is nog steeds techniek (al valt daar de laatste jaren weinig over te zeggen) Bij ajax is het gewoon 2 niveaus hoger dan hier. Verder heb je wel gelijk , geen enkel Belgisch team haalt ooit dat niveau. Wij mogen gelukkig zijn met het feit dat onze competitie in de breedte sterker is, en dat we als belgische clubs niet afhankelijk zijn van 1 team. Laat standard, steken vallen, raapt een ander het wel op, brugge heeft eens een top jaar, dan weer genk, dan es rsca, en of standard. In Nederland draait praktisch alles om Ajax.
Vind ik leuk
Kess +535
vrijdag 8 maart 2019 om 01:51
Je vergeet PSV 😁
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
vrijdag 8 maart 2019 om 09:38
Bwa, vergeten niet echt, kweet wel dat het om ajax, psv, feynoord gaat, nationaal gezien dan. Maar Europees, tja, Feynoord staat daar niet eens in de top 100, en PSV moet krasselen voor een top 50, dan bedoel ik juist met België moet Europees gezien zeker niet onder doen. Ajax steekt er gewoon een niveau bovenuit, maar zoals eerder gezegd, is dit nu gewoon een momentopname.
Vind ik leuk
Boerken +8336
vrijdag 8 maart 2019 om 06:55
Je hebt hier Anderlecht club en standard , en daar heb je Ajax PSV en Feyenoord . Eigenlijk een beetje vergelijkbaar , die kloof hoeft in principe zo groot niet te zijn. En in het verleden hebben onze ploegen ook ooit resultaten gehaald tegen die ploegen toch
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
vrijdag 8 maart 2019 om 09:39
klopt helemaal, vandaar dat ik ik niet meestap in dat, het niveauverschil is zo groot. Ja heel mooie stunt van ajax, maar voor hetzelfde geld, is het binnen 1 of 2 seizoenen een mager beestje.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:29
Enige link tss Ajax en rsca is dat het alletwee joden ploegen zijn!!!
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
vrijdag 8 maart 2019 om 11:15
Wauw, positieve toevoeging in de discussie, proficiat
Vind ik leuk
Vlad +4226
donderdag 7 maart 2019 om 23:12
En financieel gezonder...
Vind ik leuk
Hierulf +1852
donderdag 7 maart 2019 om 23:44
Hahaha... wanker !
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:08
Is u vrouw ooit gaan lopen met
Ne Brusseleir of een Franstalige ???
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1480
donderdag 7 maart 2019 om 23:33
De kloof tussen elke Belgische club en Ajax is dit seizoen alweer een heeeeeel pak groter geworden. Ajax pakt 75 miljoen voor Frenkie, nu al 78 miljoen in de CL en daar komt nog eens de transferprijs van De Ligt bij... dat zal ook wel rond de 75 gaan schommelen... dat is 225 miljoen op één seizoen..
Vind ik leuk
Xynix +1045
vrijdag 8 maart 2019 om 07:57
Het is met een flinke dosis tegenzin en laat het vooral tussen ons blijven, maar ik geef Aad De Mos in deze gelijk. Ik kan het mis hebben maar ik vermoed dat de kloof tussen de jeugdelftallen van beide clubs minder groot is dan die tussen hun A-teams. De jeugd van paars-wit heeft toch al mooie resultaten behaald op internationale tornooien. Op de fandag zagen we onze jongeren nog een jeugdteam van Chelsea over de knie leggen.
Voor meer financiele draagkracht is een groter stadion nog, ook bij onze andere topclubs. Je kan de zitjes dan misschien ook wat minder duur aanbieden en via allerhande acties gezinnen aantrekken. Op dit moment is de kloof op het vlak van infrastructuur met de rest van Europa een stuk groter dan de sportieve kloof.
Vind ik leuk
JaiVes +75
vrijdag 8 maart 2019 om 09:36
Goed advies van Aad De Mos. Voor wat men maar kan betalen krijgt men zelden kwaliteit. Kijk eerst bij wat je hebt, ga op zoek naar jonge beloftevolle spelers en leidt die verder op en als het echt nodig is, koop dan een speler met ervaring van niveau (zie Tadic, Ziyec en Blind).
Vind ik leuk
Rimka96 +1214
vrijdag 8 maart 2019 om 15:28
We komen er wel, beetje per beetje gaan de juiste mensen RSCA goed beheren. Maar we moeten echt geduld hebben, er loopt een mooi project bij ons zonder onze principes aan te tasten, zoals de jeugdopleiding en de spirit bij het bestuur om champagnevoetbal opnieuw in te brengen. Binnen 2à3 seizoen moeten er zeker al een duidelijk beeld zijn om Europees iets te betekenen. Moeten en/of mogen we ons vergelijken met onze beste vrienden Ajax, jazeker, op verschillende vlakken, alleen is hun verkoopstructuur op punt, waardoor ze spelers voor gigantisch veel geld kunnen verkopen. Wij gunnen het Ajax zeker, hopelijk gaan we ( alle belgische ploegen ) die richting in, want we mogen die trein echt niet missen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws