Football Live: 'Anderlecht richt het vizier op goalgetter uit Serie B'

Football Live: 'Anderlecht richt het vizier op goalgetter uit Serie B'

Gepubliceerd: donderdag 7 maart 2019 om 20:15do 07-03-2019 om 20:15

Laatste update: donderdag 7 maart 2019 om 20:23do 07-03-2019 om 20:23

Anderlecht zou komende zomer wel eens een nieuwe aanvaller kunnen halen. Volgens het Nigeriaanse Football Live zou het namelijk een oogje hebben op David Okereke (21).

Die naam viel eerder al bij Standard, maar nu zou ook Anderlecht de spits van tweedeklasser Spezia volgen. Bij die Italiaanse club valt hij op met zeven doelpunten en negen assists. Spezia staat momenteel op de achtste plaats in de Serie B.

Okereke heeft in Italië wel nog een contract tot 2022, waardoor het moeilijker wordt om hem los te weken. Anderlecht heeft voor volgend seizoen in ieder geval een spits op het lijstje staan, want Ivan Santini zou na één seizoen al terug verkocht kunnen worden. Landry Dimata sukkelt dan weer met een knieblessure. Yannick Bolasie blijft vrijwel zeker niet. 

Plaats een reactie

Prpldynmt +7775
donderdag 7 maart 2019 om 20:34
Men had beter Dauda gehouden en Doku meer kansen gegeven. Men moet eerst kijken bij de eigen jeugdspelers en enkel een versterking halen op de posities waar we geen volwaardig alternatief hebben in de jeugd. We zijn nu eenmaal een opleidingsclub en moeten proberen om een mini-Ajax of gelijkwaardig aan FC Basel of Partizan te worden.
Vind ik leuk
DDT +3950
donderdag 7 maart 2019 om 20:37
Ken jij die spits van club nog die bij de beloften 40 goals maakte en moest starten, wel die heeft al een geweldige carrière gemaakt, NOT. Dauda heeft nog veel werk.
Vind ik leuk
Prpldynmt +7775
donderdag 7 maart 2019 om 20:38
Heeft Brodic dan ook degelijke kansen gekregen bij de A-ploeg? Ik dacht het niet.
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
donderdag 7 maart 2019 om 20:59
Club, Antwerp, Roeselare, catania, samen nog geen 10 matchen in een eerste ploeg gespeeld... denk niet dat het aan de kansen ligt die hij krijgt, sommige ontgroeien nooit het etiket van "groot talent"
Vind ik leuk
sus +1521
donderdag 7 maart 2019 om 21:13
Kansen krijg je niet ....
Kansen moet je verdienen...
Als je er kop en nek bovenuit steekt dan speel je overal of je nu 16 bent of 36....
Vind ik leuk
Prpldynmt +7775
donderdag 7 maart 2019 om 21:14
Is deels waar, maar als de trainer je niet moet hebben zal je ook niet spelen, ongeacht je talent.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 maart 2019 om 21:21]
Vind ik leuk
sus +1521
donderdag 7 maart 2019 om 22:08
als je er kop en nek bovenuit steekt speel je....
ongeacht of de trainer je wil of niet....
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
donderdag 7 maart 2019 om 22:40
Of je moet gewoon een achterlijke trainer hebben, zoals wij hadden met Leekens, die zag het niet in bacca....
Vind ik leuk
blondel +3523
donderdag 7 maart 2019 om 22:56
Niet eens met je stelling,sus.Nakamba is de beste middenvelder bij Club ,en toch krijgt een meeloper als Rits meer kans dan Nakamba.Vorig seizoen leek het ook zo te worden met Clasie.Gelukkig hebben de fans toen gereageerd.Leko moet Nakamba niet,andere uitleg heb ik er niet voor.
Vind ik leuk
sus +1521
vrijdag 8 maart 2019 om 00:34
nakamba is niet slecht ,maar steekt er niet kop en nek bovenuit...
moest hij bv heel veel doelpunten maken zou hij wel spelen...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 00:36]
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
vrijdag 8 maart 2019 om 00:47
Naka van fit jaar is niet dezelfde van vorig jaar, hij raakt maar niet op hetzelfde niveau, hij leidt te vaak gevaarlijk balverlies terwijl er andere opties waren, iets wat rits minder tegen komt
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 20:38
Een speler van 21 halen is ook investeren in de toekomst he, zoals men gedaan heeft met Mitrogol
Vind ik leuk
sus +1521
donderdag 7 maart 2019 om 21:11
Nee ,men moet 3 toppers kopen ,maar dan echte toppers ....
En dat aanvullen met eigen jeugd!
Met eigen jeugd alleen komen we er niet....
Vind ik leuk
Prpldynmt +7775
donderdag 7 maart 2019 om 21:13
Met alleen eigen jeugd komen we er zeker niet nee. Maar ik zou toch eerst in eigen huis kijken of er talent rondloopt voor de basisploeg en pas nadien met ervaren spelers aanvullen op posities waar we geen alternatief hebben.
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
donderdag 7 maart 2019 om 21:29
Mijn vraag is, wat versta jij onder 'topper' sus?
Vind ik leuk
sus +1521
donderdag 7 maart 2019 om 22:14
om een vb te geven ...ziyech van ajax konden wij kopen voor 10 miljoen...
mbemba had je altijd moeten terug pakken ....
marcovic .....
ajax heeft altijd 4 toppers in hun ploeg altijd aangevuld met talent uit eigen jeugd....
wij hebben de beste jeugd maar durven geen geld uitgeven aan goede spelers...wij kopen ieder jaar voor veel geld veel te veel rommel !spelers die niet beter zijn dan onze jeugd...
wanneer gaan ze nu eens leren dat we er elk jaar 3 kopen met een meerwaarde ipv 15 die niks betekenen....
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
donderdag 7 maart 2019 om 22:31
Probleem is de spelers die jij aanhaalt moeten ook willen komen. Ziyech heeft altijd gezegd geen interesse te hebben. Voor Mbemba werd wel degelijk een inspanning gedaan, die naar rsca normen zeker de moeite was. Markovic, mja, zwaar investeren voor een speler die 10 matchen op niveau is?

In mijn ogen moet rsca op zich niet zwaar financieel uithalen op de transfermarkt, maar eerder gericht transfereren. Wat goed is hoeft niet altijd veel geld te kosten. Tig aantal voorbeelden in onze eigen competitie.

De portefeuille moet niet zo nodig open. Wel het niveau van het scoutingsapparaat. Die moet terug op niveau komen.
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1480
donderdag 7 maart 2019 om 23:43
Wat het ook moeilijk maakt... Ajax kan toppers terughalen ... Tadic terug naar NL kunnen halen , Blind vind ik geen topper maar zijn ervaring is toch een meerwaarde , Huntelaar die misschien niet altijd speelt maar naar het schijnt wel heel belangrijk is voor de groep.
Bij RSCA lukt dit niet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 maart 2019 om 23:43]
Vind ik leuk
Geofpurple +6742