KBVB plaatst Roeselare in aanleg van schorsing: forfaitnederlagen dreigen

KBVB plaatst Roeselare in aanleg van schorsing: forfaitnederlagen dreigen

Gepubliceerd: donderdag 21 februari 2019 om 11:50do 21-02-2019 om 11:50

Roeselare heeft zich in een zeer lastig pakket gebracht. De ploeg uit Proximus League is vanwege schulden door Belgische voetbalbond in aanleg van schorsing van sportactiviteiten geplaatst. Dat brengt Sporza naar buiten.

'De financiële directeur van de KBVB stelde Roeselare in gebreke voor verschuldigde bedragen aan Voetbal Vlaanderen, de Vlaamse amateurvleugel van de bond', klinkt het. Roeselarre, dat momenteel de derde plaats bezet in de tweede periode, heeft naar verluidt een aanmaning gekregen om de schulden af te lossen, maar zou hier nog niet op hebben gereageerd.

Roeselare heeft nog een week de tijd om alsnog aan zijn verplichtingen te voldoen. Ondertussen kan Roeselare gewoon in actie blijven komen. In het geval Esvee niet op tijd de schulden weet af te lossen, dan hangen er welkom donkere wolken boven Schiervelde. De KBVB kan Roeselare effectief schorsen, met forfaitnederlagen tot gevolg. 'Daarover beslist het Uitvoerend Comité van de KBVB op zijn eerste zitting na woensdag 27 februari', weet Sporza.

Plaats een reactie

donderdag 21 februari 2019 om 12:40
Ze moeten die aanmaningen in het Chinees sturen, madame de voorzitster verstaat dat anders niet.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 13:28
Het bedrag van 400 en zoveel euro is al een kleine week betaald. Alles rust hier op een fout bericht in Sportleven.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 13:29
En onze voorzitter is Yves Olivier. Een heer die perfect zijn Nederlands begrijpt.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 13:44
Was niet spottend bedoeld hoor Max, we weten natuurlijk wel waar de centen vandaan komen. Maar blij te lezen dat "Schiervelde" zich herpakt in het klassement en begint te scoren.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 14:29
Och ja, hadden ze de punten gepakt die ze verdiende dit seizoen stonden ze al safe. Maar daar moeten we niet meer naar kijken. Wat gepasseerd is is gepasseerd en enkel in hetgene wat nog moet gebeuren hebben we wat vat.

Onze lage plaats in het klassement heb ik nooit echt representatief gevonden maar wat doe je eraan? De weg is sowieso nog lang.

En wat Hawken betreft. Noem haar mede aandeelhouder, noem haar bestuurslid. Da's allemaal correct. Maar haar voorzitster noemen niet. De voorzitter is Yves.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 21:37]
Vind ik leuk
FCCVP +3
donderdag 28 februari 2019 om 14:15
Ongeveer 38% van de aandelen zijn in niet-Belgische handen als ik de cijfers correct interpreteer. Dat is het einde van de wereld niet. Beter zo dan dat één (Belgische) persoon > 90% van de aandelen heeft.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws