Anderlecht wacht op beslissing Dimata: ‘Vijf maanden out’

Anderlecht wacht op beslissing Dimata: ‘Vijf maanden out’

Gepubliceerd: donderdag 21 februari 2019 om 09:14do 21-02-2019 om 09:14

Landry Dimata kampt al een tijdje met een blessure aan de knie. Het Laatste Nieuws meldt dat RSC Anderlecht op een beslissing van Dimata wacht of hij al dan niet onder het mes gaat.

Anderlecht sprak afgelopen week met Dimata over zijn aanhoudende knieblessure. De aanvaller moet nu een keuze maken over een eventuele operatie. Als Dimata onder het mes gaat zal hij waarschijnlijk zo’n vijf maanden out zijn. Toch ziet het er naar uit dat een operatie de beste oplossing is.

Nu moet Dimata nog beslissen wanneer hij onder het mes gaat. Als de spits nu geopereerd wordt dan is hij in juli weer fit. Als hij na de play-offs zijn knie laat behandelen, zal Dimata terugkeren in september. Het EKU21 met de jonge Duivels lijkt echter sowieso uit den boze.

Plaats een reactie

ekakia +639
donderdag 21 februari 2019 om 09:45
Een stukje logica

geen playoff I: meteen opereren
wel playoff I: opereren na playoffs (of wanneer Anderlecht hopeloos achterop hinkt na vijf speeldagen)

Eén groot voordeel

Als hij zich na de playoffs laat opereren, gaan ze bij het bestuur toch eens nadenken over een nieuwe spits!
Vind ik leuk
E.V +3053
donderdag 21 februari 2019 om 10:07
Daar zijn ze nu al over aan het nadenken, maar of het Ekakia zal worden blijft de vraag he...lol
Vind ik leuk
TageMeister +9205
donderdag 21 februari 2019 om 10:14
Nu laten opereren zodat hij volgend seizoen fit begint !
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 10:27
Mijn krant HLN is allang bezig om Anderlecht te trachten destabiliseren
Vind ik leuk
j.caesar +1921
donderdag 21 februari 2019 om 10:37
Snel dat sensatiedagboekje opgeven !
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 11:19
En terecht. Ze hebben jaren Anderlecht opgehemeld als het goed was. Waarom mogen ze dan niet schrijven als het slecht gaat. Mag alleen het goede gezegd worden? Anderlecht is slecht, dat is een feit! En ik ben sinds kleins af aan supporter van Anderlecht, dus ik zeg dat niet met leedvermaak. Denk je nu echt dat ze bij HLN niet liever zouden willen schrijven over een fantastische spits, een dribbelvaardige spelmaker, een pijlsnelle flankspeler, een reeks wedstrijden zonder verlies, een ongelofelijke reeks in Europa, .... maar als het er niet is kan je het ook niet schrijven. De enige die Anderlecht destabiliseert is Anderlecht zelf.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 10:42
De gezondheid blijft het belangrijkste, ook voor een voetballer! Waarom geen transfervrije spits aantrekken? Er zijn wel wat namen op de markt hoor!!
Vind ik leuk
Riddlin +2659
donderdag 21 februari 2019 om 10:54
Dacht dat hij gehuurd was van Wolfsburg. Die zullen niet willen dat hij pas in september weer fit is
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 11:19
Ik vrees dat ze hem al gekocht hebben... (al hoop ik van niet).
Vind ik leuk
Mario_ +2024
donderdag 21 februari 2019 om 12:26
einde seizoen
ik dacht een afkoopsom voor 5.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 11:21
Direct opereren. En mijn advies aan Anderlecht, als je hem kan verkopen voor al is het maar voor 2 miljoen euro, gewoond doen! Dat is geen spits voor een topclub en bovendien zie ik dat met zijn knie niet in orde komen. Dus al krijg je er nu kruimels voor, doen. Het zal goedkoper zijn dan een speler die niet voldoet en waar je elke maand geld op tafel moet leggen om zijn loon te betalen en die dan in de ziekenboeg (of op de bank) zit.
Vind ik leuk
THOR4ever +3424
donderdag 21 februari 2019 om 13:29
Geef die jongen wat meer tijd. Genk heeft zowel Trossard als Schrijvers eerst uitgeleend tot ze enkele jaren extra ervaring en kracht hadden. Allebei zouden ze vandaag niet misstaan in Anderlecht, maar geloof me, 3-4 jaar geleden zou je ook gezegd hebben dat ze te kort kwamen. Als RSCA meer met jeugd gaat spelen -toch nog even afwachten- dan zal je dit vaker meemaken.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 17:31
Nee hoor, ik heb altijd het potentieel gezien van Schrijvers en Trossard. Ben er altijd 'fan' van geweest en wou al langer dat deze spelers naar Anderlecht kwamen. Al van toen hij uitgeleend werd bij Genk, dus niet als hij bij Genk ook begon zich te manifesteren. Bij Dimata heb ik dat niet. En ik denk dat het voor hem over and out is. Ik zie het niet in hem. Ik vrees voor hem dat Anderlecht zijn top is enndat zijn volgende bestemming geen topland zal zijn maar eerder China of de woestijn of de VS of een Griekse ploeg. Wie weet een rijke Rus... Ik snap niet wat iedereen daar in ziet.
Vind ik leuk
Mario_ +2024
donderdag 21 februari 2019 om 12:28
Als de blessure zodanig ernstig is dat een operatie nodig is, dan moet je daar niet mee wachten.
Als je nog in staat bent om een meerwaarde te betekenen in PO1, dan is de blessure mi niet zo erg.......
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 12:39
Met zo'n knie kan je nooit voluit gaan. En het is niet dat Dimata zo'n superspits is.
Vind ik leuk
Davyrsca +307
donderdag 21 februari 2019 om 12:53
Er scheelt daar toch iets bij die medische staf, de zoveelste in het rijtje. Hoeveel gaan er nog volgen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws