Anderlecht betaalt Bayat niet omdat ze met financiële problemen kampen

"Anderlecht betaalt Bayat niet omdat ze met financiële problemen kampen"

Gepubliceerd: woensdag 20 februari 2019 om 15:31wo 20-02-2019 om 15:31

Laatste update: woensdag 20 februari 2019 om 15:40wo 20-02-2019 om 15:40

Dinsdag raakte bekend dat Mogi Bayat geslag heeft gelegd op de tegoeden van Anderlecht. Zowel Anderlecht als Bayat reageerden al op de zaak. Nu reageerde ook Jean-Philppe Mayence, de advocaat van Bayat. 

Bij de RTBF haalde de advocaat van Bayat scherp uit naar Anderlecht. "Ik begrijp de houding van Anderlecht niet. Ze zijn altijd een respectabele club geweest en nu gaan ze halve waarheden verkondigen in de pers. Dat is beneden alle niveau", klinkt het bij Jean-Philppe Mayence.

Volgens Mayence spelen er andere zaken bij Anderlecht. "Anderlecht heeft veel geld verdiend aan de transfers van Mogi en Mogi heeft daarvoor ook recht op zijn deel. De commissies die Anderlecht aan Mogi moet betalen zijn contractueel vastgelegd. Ze hebben al meerdere keren uitstel gekregen, en nu beslissen ze ineens om toch niet te betalen. Volgens mij gewoon omdat ze met financiële problemen kampen. Maar dan moeten ze niet met een vals excuus afkomen", aldus Mayence.

Plaats een reactie

Toca +50317
woensdag 20 februari 2019 om 15:39
Dus als Coucke zegt ik kan het niet betalen moet hij niet. Want dat is dan een echte reden. Tja we zijn dood en bijna begraven 😥😥
Vind ik leuk
Wankstar123 +2376
woensdag 20 februari 2019 om 15:40
Laten we ons al voorbereiden op het ergste! 😪
Vind ik leuk
Toca +50317
woensdag 20 februari 2019 om 15:44
Een leven zonder voetbal dan ..
Dan zal ik mij nog meer met mijn 2e liefde, de Antwerp Giants moeten bezighouden.. en mijn vrouw :-)
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
woensdag 20 februari 2019 om 15:53
Ik wist dat wij zoveel gemeen hadden ,en dan bedoel ik niet u vrouw, maar wel de giants
Vind ik leuk
Toca +50317
woensdag 20 februari 2019 om 15:56
De wereld is klein he. En dan heb ik het ook niet over mijn vrouw 😁😁
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
woensdag 20 februari 2019 om 15:57
👍
Vind ik leuk
ekakia +637
woensdag 20 februari 2019 om 15:44
Ik zou eens graag een dag in het hoofd van Marc Coucke zitten.
Hoewel. Dan moet ik al die Vlaamse schlagers door m'n trommelvliezen horen knallen.
Vind ik leuk
Toca +50317
woensdag 20 februari 2019 om 15:45
Ik zou eerst is snel effe naar de bank gaan denk ik..
Vind ik leuk
ekakia +637
woensdag 20 februari 2019 om 15:46
per giraf.
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
woensdag 20 februari 2019 om 15:51
Ach Toca de financieele trukke van de foer ,die kenne we toch alle moal,en ne nen auwe aep als couckenbak
Moete gin smoele liere trekke .
En de nekken doet en begrave ,ik mag ope van ni.
Tzou Ier anders mor nen saaien boel zen
Vind ik leuk
Toca +50317
woensdag 20 februari 2019 om 15:55
Natuurlijk zal het na een tijdje goedkomen. Maar het gaat voor de ongeduldige onder ons nog veel vloeken worde denk ik. Over wie gaan de blauw zwarte dan moeten klagen ? S toch waar he.
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
woensdag 20 februari 2019 om 15:59
Zoë langk da we kunne zevere
Blijve we leve
😃
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 16:03]
Vind ik leuk
ekakia +637
woensdag 20 februari 2019 om 15:40
De grandeur van Anderlecht... begint steeds en meer te vervagen.

Jammer.
Vind ik leuk
FL +276
woensdag 20 februari 2019 om 18:23
Overdreven en het artikel nog meer ... 30 likes ? OMG
Vind ik leuk
Toca +50317
woensdag 20 februari 2019 om 19:38
30 hopende brugge fans natuurlijk. Ben nochtans sarcastisch begonnen maar ze waren niet allemaal mee 😆
Vind ik leuk
TageMeister +7914
woensdag 20 februari 2019 om 15:40
ik vrees dat hij gelijk zou kunnen hebben .

Verder vind ik het ook niet kunnen dat RSCA dit doet , dat ze dit wijzigen naar de toekomst oké, maart verleden niet .
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 15:47
Ik vrees dat het bijna over en uit is met het grote Anderlecht 😑
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 15:47]
Vind ik leuk
Sweatisglory +1034
woensdag 20 februari 2019 om 16:08
Waar zijn de ophemelende commentaren over Marc Coucke heen? De man die aan één blik op een bedrijfsbalans wist waar de opportuniteiten en problemen lagen.....
De wind uit Oostende vertelt ook al rare verhalen....
Vind ik leuk
Reagens +3189
woensdag 20 februari 2019 om 16:19
Advocaten praat om Anderlecht en Couckie onder druk te zetten.
Aan de andere kant zie ik wel niet in hoe Couckie hier zijn gelijk in kan halen...
Vind ik leuk
ROBSON +3929
woensdag 20 februari 2019 om 16:32
Als het gaat blijven duren ga ik nog medelijden krijgen.
Vind ik leuk
Xytox +2794
woensdag 20 februari 2019 om 16:56
Dus de advocaat van een crimineel doet een uitspraak en opeens is Anderlecht failliet!?
Ik denk dat veel mensen hier hun dromen voor waarheid nemen.
Vind ik leuk
JanB +6723
woensdag 20 februari 2019 om 17:10
Graag toch een paar opmerkingen:
1) Een 'crimineel' is iemand die m.i. veroordeeld is door de rechtbank
2) het feit dat Anderlecht een nieuwe (nodige !) kapitaalsverhoging plant is veelzeggend
3) Niemand in de voetbalwereld is gebaad met een zwak Anderlecht laat staan een failliet Anderlecht. Anderzijds moeten we de ogen niet sluiten voor de zware problemen die ze daar momenteel moeten ondergaan. Ook de nalatenschap in Oostende was niet zó mooi om te zien / horen !
Vind ik leuk
LDN +260
woensdag 20 februari 2019 om 20:37
je eerste punt, serieus... je verdient de djoef van de week
Vind ik leuk
Brubru +5309
woensdag 20 februari 2019 om 17:12
Er is een groot verschil tussen financiele problemen hebben en failliet zijn.
Coucke wil gewoon het verlies zo laag mogelijk houden en dat is normaal.
Of hij de bestaande contracten kan negeren zal de rechtbank wel uitmaken.
Volgens bepaalde bronnen is Bayat maar 1 van de vele makelaars die nog geld moeten krijgen.
De normvervaging in deze mooie sport is niet meer te stoppen. Supporters denken dat een speler 5 miljoen opbrengt terwijl de makelaar daar al een groot percentage van krijgt, de speler zelf een groot deel en wie nog allemaal?
Maar Coucke moet natuurlijk niet heiliger willen zijn dan de paus want anders speelden mannen als Lombaerts, Berrier etc. ook niet bij KVO.
Vind ik leuk
j.caesar +1329
woensdag 20 februari 2019 om 17:42
Als dat waar is Mr. Mayence, dan moeten die vergoeding overdreven extreem hoog zijn.
Vind ik leuk
Vancamp +276
woensdag 20 februari 2019 om 18:28
Coucke beging op J P Van Rossem te gelijken
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 18:54
Zelfs als Coucke zou zeggen ik steek er morgen 50 miljoen extra in ,dan nog kan dit zo maar niet,alles heeft te maken met eigen vermogen dat in balans moet zijn met uitgaand kapitaal.
Vind ik leuk
AlexGMillian +1290
woensdag 20 februari 2019 om 19:18
Het Klein Anderlechtje :)
Vind ik leuk
LDN +260
woensdag 20 februari 2019 om 20:31
Wat een depri toon hier? Dat het woord van de advocaat van een mafiosi hier onmiddellijk geaccepteerd wordt als voldongen feit vind ik merkwaardig. Anderlecht komt uit een situatie waarop het overleven moest aan uitgaande transfers. De gehele boel was verlieslatend, dat is voetbalmanagement op zijn kop. Geef M. Coucke de tijd om de boel gezond te maken. Voornaamste inkomsten horen via tickets, sponsors en televisie rechten te zijn. Transfers een extra, maar toch niet de levenslijn via krapuul als Bayat (ja ik kan de smeerlap niet af al sinds zijn mafiosi gedrag bij Charleroi) zoals wat er zich de laatste 5 jaar voor de verkoop van Anderlecht zich voordeed. Afin, niet opgeven, doordoen en de kop niet laten hangen
Vind ik leuk
Vlaming +1770
donderdag 21 februari 2019 om 09:16
welke grandeur ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws