Bondsparket maakt strafeis Carcela bekend na middenvinger: “Onaanvaardbaar”

Bondsparket maakt strafeis Carcela bekend na middenvinger: “Onaanvaardbaar”

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 18:01di 19-02-2019 om 18:01

Mehdi Carcela stak zijn middenvinger op tijdens de gewonnen topper tegen RSC Anderlecht (2-1). VTM Nieuws meldt dat het bondsparket twee speeldagen schorsing plus een boete van 2.000 euro heeft gevraagd.

Carcela ging door het lint nadat scheidsrechter Lawrence Visser zijn doelpunt tegen Anderlecht afkeurde. Bondsprocureur Kris Wagner geeft meer uitleg. "Onaanvaardbaar. Hij weet dat er een 40-tal camera's op hem gericht zijn. Zulke handgebaren zijn obsceen en vulgair."

Carcela verdedigde zich eerder al en had geen kwade bedoeling richting arbiter Visser. "Ik nam eerder het systeem van de VAR op de korrel. Het was geen gebrek aan respect. Ik maakte een geweldige goal en was gefrustreerd dat hij afgekeurd werd", aldus Carcela.

Poll

Een terechte eis?

(622 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 19 februari 2019 om 18:05
Skeun dingen !
Vind ik leuk
JDP +837
dinsdag 19 februari 2019 om 19:26
🖕
Vind ik leuk
Rij +91
dinsdag 19 februari 2019 om 20:43
Das dan 100.000€ boete😩
Vind ik leuk
Toca +52290
dinsdag 19 februari 2019 om 18:10
Vind ik vrij normale straf. In beroep gaat daar nog 1 af waarschijnlijk.
Vind ik leuk
hoekschop +4351
dinsdag 19 februari 2019 om 18:27
Aangezien het over een standard speler gaat is dit een normale straf. Ze zullen hun advocaten er nog wel opzetten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 18:27]
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 19 februari 2019 om 18:44
Aangezien het om een Standard speler gaat zouden ze veel strenger moeten zijn. Recidivisten zijn't!!
Vind ik leuk
hoekschop +4351
dinsdag 19 februari 2019 om 18:57
Tuurlijk zijn het recidivisten. Elke Standard-Anderlecht worden de grenzen van het fatsoen verlegd en ze komen er altijd mee weg. Vandaar dat dit een normale straf is voor een standard speler.
Vind ik leuk
DOMI +646
dinsdag 19 februari 2019 om 20:18
Of het nu een Standard-speler is of van een andere club heeft geen belang. 2 speeldagen is inderdaad de maat. Jammer dat men 2 speeldagen moet vragen om waarschijnlijk toch maar 1 te krijgen!
Vind ik leuk
hoekschop +4351
dinsdag 19 februari 2019 om 21:08
Als je je middelvinger opsteekt naar de scheidsrechter in de provinciale reeksen of bij de jeugd kom je er niet vanaf met 2 speeldagen. Dit is nog nooit gebeurd op het hoogste niveau dus stellen dat er een maat is klopt niet. En het is echt geen toeval dat zoiets gebeurd tijdens een Standard-Anderlecht. Deze wedstijden staan ervoor bekend. De vuurpijlen naar Proto, het spandoek van Defour, het glas dat gegooid werd, de middelvinger naar de scheids, het schelden in de megafoon, ...
Vind ik leuk
JDP +837
dinsdag 19 februari 2019 om 19:53
🖕🖕🖕
Vind ik leuk
K1908 +2991
woensdag 20 februari 2019 om 11:56
https://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/55aslt/why_does_using_emoticons_nowadays_give_people/
Vind ik leuk
Mckenzie +4943
dinsdag 19 februari 2019 om 20:06
Er zou een moeten bijkomen in beroep. Carcela 's gedrag...'t is niet de eerste keer, he.
Vind ik leuk
Toca +52290
dinsdag 19 februari 2019 om 20:26
Ik weet dat niet iedereen het er mee eens is maar ik probeer het ook een beetje in het heetst van de strijd zien. Ik praat het niet goed he maar kan wel leven met de straf.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:12
De eis vind ik normaal, een dag volstaat wel.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:24
Het strikte minimum die 2 speeldagen !
2000€ boete is belachelijk weinig voor een grootverdiener...
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:25
Straf dan al de rest ook eh!! In Brugge vechtpartij, Trossard gaat uitdagen op STVV door vlag in de middenstip te planten... Carcela krijgt per match min 10 stampen maar alles wat hij doet wordt zwaar bestraft. Toch logisch dat ge gefrustreerd zijt als zo’n goal afgekeurd wordt??? Ze hebben schrik van Standard...
Vind ik leuk
hoekschop +4351
dinsdag 19 februari 2019 om 18:30
En hoe ver mag je gaan in het uiten van frustratie?
Vind ik leuk
Rij +91
dinsdag 19 februari 2019 om 21:50
En ga je ook spelers schorsing opleggen die F Y tegen de scheids roepen, das toch ook hetzelfde.
Vind ik leuk
Messifanboy +1229
woensdag 20 februari 2019 om 02:22
Nee
Vind ik leuk
hoekschop +4351
woensdag 20 februari 2019 om 06:54
ik speel ondertussen voetbal op cafévoetbal niveau. nog nooit is het in mij opgekomen om fuck you naar de scheids te roepen. mocht ik of een ploegmaat dat wel doen vind ik het maar normaal dat daar een schorsing aan vast hangt. dat kan met opvoeding te maken hebben.
Vind ik leuk
Rij +91
donderdag 21 februari 2019 om 20:42
Salzburg - Fcb: bij gele kaart van Dennis : kijk es wat hij zegt tegen de scheids, het wordt dus degelijk gedaan.
En ja hij krijgt een gele kaart maar geen schorsingsdag(en)
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik goedkeur dat carcela dit doet eh
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 20:47]
Vind ik leuk
K1908 +2991
woensdag 20 februari 2019 om 11:58
Ik stel voor dat je eens naar de jeugd gaat kijken, daar hoef je maar iets tegen de scheids te zeggen, zonder scheldwoorden en je kan gaan douchen. En terecht ook!

Mij leerden ze altijd dat er maar een waarheid is op een veld: de scheids heeft gelijk, zelfs al vind je van niet...

Ben er zelf ook genoeg voor gevlogen destijds. Zonder fuck you... :-P
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 19 februari 2019 om 18:46
Wa ne zever, vergelijk anders appelen met peren.

Overigens 'Het was wel niet naar de scheids he, het was naar de VAR'
Dat is een uitspraak van een klein kind, of van iemand die de zaken niet zo goed begrijpt. We weten allemaal dat het tweede correct is...
Vind ik leuk
MoCa +690
dinsdag 19 februari 2019 om 18:59
Als het naar de Var was moest hij eerst het bekend teken, zoals de scheids zo mooi tonen na raadpleging, tonen en dan z'n vingertje opsteken !!! Wie weet was hij er dan helemaal mee weggekomen ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 19:03
Het kleine kind zit hier commentaar te geven.
Vind ik leuk
MoCa +690
dinsdag 19 februari 2019 om 19:56
Dat klein kind loopt rond in sclessin, zou beter z'n eigen 'systeem' aanpakken want daar heeft hij het op het veld nogal lastig mee.
Vind ik leuk
Messifanboy +1229
woensdag 20 februari 2019 om 02:24
Maar hij heeft al veel meer bereikt dan wat jij en je hele familie ooit zullen gaan bereiken!
Vind ik leuk
MoCa +690
woensdag 20 februari 2019 om 17:17
Zal wel zijn, maar denk dit ook bij jou en je familie het geval is ! In onze familie zijn nog 3 gasten actief, weliswaar op provinciaal niveau, maar zouden dergelijke dwaze actie nooit ondernemen omdat ze de juiste opvoedingswaarden hebben meegekregen !!!!!
Vind ik leuk
Messifanboy +1229
woensdag 20 februari 2019 om 18:22
Over het eerste stuk moet ik je gelijk geven, het 2de stuk kan ik natuurlijk niet weten.
Vind ik leuk
MoCa +690
woensdag 20 februari 2019 om 18:25
Respect !!!
Vind ik leuk
K1908 +2991
woensdag 20 februari 2019 om 11:54
Alles wat je zegt ben je zelf.. xD
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
dinsdag 19 februari 2019 om 18:47
frustraties uiten kan ook op andere manieren. die 10 stampen zijn geen verzachtende omstandigheden. Hazard krijgt bvb de meeste overtredingen op zich in de PL. Nog een meer fysieke competitie dan de onze. Zie jij Eden zo'n gedrag vertonen? dacht het niet he
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 18:56]
Vind ik leuk
freejazz +2644
dinsdag 19 februari 2019 om 19:11
U zit waarschijnlijk nog in de kleuterklas, zo te lezen. Mag jij van mama en papa zomaar zonder begeleiding al op internet ?
Vind ik leuk
Rij +91
dinsdag 19 februari 2019 om 20:01
Gij ligt echt op alles en nog wa te kakken precies. Triestig
Vind ik leuk
freejazz +2644
dinsdag 19 februari 2019 om 23:21
Enkel op jouw (belachelijke) uitspraken. En nu vlug het beddeke in jij.
Vind ik leuk
Watcher +1104
dinsdag 19 februari 2019 om 18:25
dus de matchdelegate ziet niks, in het VAR busje zien ze niks en de 4 refs op het veld hebben ook niks gezien? Het Bondsparket gaat af op foto's in de kranten en beelden op sportslatenight en extratime.
Vind ik leuk
hoekschop +4351
dinsdag 19 februari 2019 om 18:40
Waarom zou het bondsparket afgaan op foto's in de krant als dit tijdens de live verslaggeving duidelijk in beeld gebracht is en benoemd is door de verslaggever? En waarom mag dit niet meer bestraft worden omdat de ref (die op dat ogenblik bestormd werd) het niet gezien heeft?
Vind ik leuk
j.caesar +1921
dinsdag 19 februari 2019 om 18:56
Inderdaad. Zo ver zijn wij nu gekomen dat verklikkers - de journalisten die de zaak uitvoerig aankaarten - hun gelijk krijgen. Ik dacht nochtans dat met de VAR de "review commissie" afgeschaft was; maar dat zal niet voor iedereen gelden.
Vind ik leuk
TageMeister +9203
dinsdag 19 februari 2019 om 18:41
Moest der nog beroep aangetekend worden mag de straf verzwaard worden...
Vind ik leuk
j.caesar +1921
dinsdag 19 februari 2019 om 18:57
Minstens 4 speeldagen als een tegenstander in de grond boren - zie WB-AA Gent - met geel bestraft wordt.
Vind ik leuk
freejazz +2644
dinsdag 19 februari 2019 om 19:22
Jij bent de kampioen in het vergelijken van totaal verschillende situaties, appelen zijn geen peren, kiekens geen mussen, trams geen autobussen.
Vind ik leuk
Diego A M +4494
dinsdag 19 februari 2019 om 18:56
Erger vond ik wat mpoku deed tegen didillon.
Vind ik leuk
freejazz +2644
dinsdag 19 februari 2019 om 19:16
Ik heb zelden zoveel bewondering gehad voor een speler als toen voor de Anderlecht-doelman, een heel sterk staaltje van zelfbeheersing toonde hij. In zijn plaats zou ik een levenslange schorsing hebben opgelopen omdat ik............
Vind ik leuk
Rij +91
dinsdag 19 februari 2019 om 20:04
Mpoku heeft toch sorry gezegd? Niet?
Vind ik leuk
Mr. +89
dinsdag 19 februari 2019 om 20:13
Wat ben je met sorry? Niet?
Vind ik leuk
Rij +91
dinsdag 19 februari 2019 om 20:22
Sorry zeggen was toch voldoende bij RSCA-doelman?
Vind ik leuk
freejazz +2644
dinsdag 19 februari 2019 om 23:15
Er is een groot verschil tussen wat er op en wat er naast een voetbalveld gebeurt, wist je dat al ?
Vind ik leuk
Keith +28
dinsdag 19 februari 2019 om 20:27
En de vrije meningsuiting?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 20:28]
Vind ik leuk
Makke53 +424
woensdag 20 februari 2019 om 01:44
Wij hier maar zeveren over Carcela, Robbie Williams nie gezien hé!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws