Verbist geeft uitleg bij VAR-situatie tijdens Antwerp-Anderlecht: Terecht

Verbist geeft uitleg bij VAR-situatie tijdens Antwerp-Anderlecht: "Terecht"

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 17:10di 19-02-2019 om 17:10

Royal Antwerp FC heeft zondagavond met 0-1 verloren tegen RSC Anderlecht. De Great Old leek tien minuten voor affluiten een penalty te krijgen na een fout op van Didillon op Lamkel Zé, maar de VAR (Video Assistent Referee) besliste daar anders over.

De videoscheidsrechter besloot in te grijpen en de beslissing werd omgekeerd. Lamkel Zé kreeg zelfs een gele kaart voor een schwalbe. Helemaal terecht volgens scheidsrechtersbaas Johan Verbist. Didier Lamkel Zé gaat alleen op doel af maar duwt de bal te ver voor zich uit", staat te lezen op de website van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB).

"Hij probeert Thomas Didillon nog te omspelen en gaat neer wanneer de doelman komt aanglijden. De scheidsrechter fluit voor penalty maar komt na VAR-tussenkomst op zijn beslissing terug. Hij geeft een indirecte vrije schop aan Anderlecht en een gele kaart aan Didier Lamkel Zé voor simulatie. Terechte tussenkomst", besluit Verbist.

Plaats een reactie

dinsdag 19 februari 2019 om 17:16
voor eenmaal in ons voordeel
Vind ik leuk
JoeCanoe +1326
dinsdag 19 februari 2019 om 17:28
Sarcastisch bedoeld?
Vind ik leuk
Toca +50317
dinsdag 19 februari 2019 om 17:17
Elk normaal denkend mens had die conclusie al getrokken.
Vind ik leuk
Den Didi +446
dinsdag 19 februari 2019 om 18:56
Toca een vraagje en denk dat jij het weet, als een arbiter fluit voor strafschop en hij wijst naar de stip! Mag de var dan nog veranderen? Ik weet het niet.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
dinsdag 19 februari 2019 om 19:08
Daar dient de VAR juist voor. Penalty is een clear error.
Vind ik leuk
Den Didi +446
dinsdag 19 februari 2019 om 19:23
Ok merci voor de update
Vind ik leuk
Toca +50317
dinsdag 19 februari 2019 om 19:10
Ja sowieso zoals Freddy hier ook schrijft.
Vind ik leuk
Rebel +2039
dinsdag 19 februari 2019 om 17:19
Was toch geen discussie over,behalve uit blauw zwarte kamp
Vind ik leuk
camargue +6019
dinsdag 19 februari 2019 om 17:44
ja maar die staan altijd te janken wanneer het over de grootste ploeg van 't land gaat hé :)
Vind ik leuk
JanB +6723
dinsdag 19 februari 2019 om 17:46
Was dit niet RFC Antwerp tegen RSC Anderlecht ?
Ik zie hier toch geen blauw zwart
Vind ik leuk
Rebel +2039
dinsdag 19 februari 2019 om 17:50
Na de wedstrijd was het een en al blauw zwarte reactie's,zijn wel altijd dezelfde personen
Vind ik leuk
Brubru +5309
dinsdag 19 februari 2019 om 17:48
Ik denk dat de duscussie eerder was waarom de VAR nu wel tussenkwam maar niet toen Obradovic meters buitenspel stond tegen Eupen en ook niet toen Anderlecht op ZW binnen de 5 minuten twee keer een voordeel haalde uit een verkeerde beslissing van de ref (eerst keurt hij een zuivere goal van Harbaoui af om paar minuten later ook een zware fout van Sanneh op De Pauw niet te fluiten).
Pas op ik vond het ook geen penalty maar de ene keer komen ze tussen en de andere keer dan weer niet.
Vind ik leuk
Diego A M +4352
dinsdag 19 februari 2019 om 17:54
Of hoe Brugge vorig seizoen kampioen speelde. Ahja gij zijt supporter van Z.W. Dat is waar
Vind ik leuk
Brubru +5309
dinsdag 19 februari 2019 om 18:13
Waar heb Ik het over Brugge ?
Voor mijn part zakt Brugge.
Vind ik leuk
Toca +50317
dinsdag 19 februari 2019 om 18:14
Staat los van het feit of dit juist was. Als we bij elke juiste beslissing de oude koeien uit de gracht gaan halen blijven we bezig. Vroeger maakte de scheidsrechters ook alle weken fouten. Nu kan er nog gecorrigeerd worden. Verloopt alles goed? Uiteraard niet maar het blijft altijd interpretatie. En ja de grote clubs worden bevoordeeld, dat geef ik toe.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 17:54
Verbist geeft de VAR gelijk, maar ik betwijfel of deze laatste ook zou opgetreden hebben wanneer de rollen omgekeerd waren. Straffer nog, moest Yatabaré de bal in de 92’ binnenkoppen met Najar onder zich, zou het doelpunt gevalideerd zijn geworden ???
Ik denk er het mijne van...
Vind ik leuk
Diego A M +4352
dinsdag 19 februari 2019 om 17:56
Zo kunt ge blijven zeveren.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3546
dinsdag 19 februari 2019 om 20:03
Dat kunnen er hier veel, u ook maar werkelijk een feit negeren dat conform de reglementen niet discuteerbaar is gaat ge nog aanvallen om toch u haat tegen alles wat brugge is te uitten trouwens brugge werd kampioen met het dubbel aantal gemaakte goals van de 2e die goals hebben de refs daar ook waarschijnlijk ingefloten
Vind ik leuk
Diego A M +4352
woensdag 20 februari 2019 om 08:26
Daar versta ik geen ballen van. Laat uw meester dit eens nalezen en verbeteren.
Vind ik leuk
Charlie VS +270
dinsdag 19 februari 2019 om 18:41
Ook ik ben zondag van op tien minuten tijd van euforie (80') naar "dju" (82') naar "GODVERDOMME" (92') gegaan.
Neemt niet weg dat de VAR de juiste beslissing heeft genomen. Ik dacht/hoopte ook dat er bij het doelpunt een fout door Bolasie gebeurd zou zijn, 'k heb er echter geen in de herhalingen gezien. Zowel Bolat als de verdediger waren gesjareld door de kwaliteit van de voorzet. Jammer.
Volgende keer misschien iets meer voetballers in de ploeg? Ik ben Hairemans niet graag kwijt, maar als het is om bij ons de bank warm te houden, had ik hem graag zijn transfer gegund.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 01:40
Het was Owusu die de bal kopte niet Yatabaré
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws