Genk-voorzitter Croonen baalt van makelaars Pozuelo: ''Dat maakt het zo zuur''

Genk-voorzitter Croonen baalt van makelaars Pozuelo: ''Dat maakt het zo zuur''

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 15:40di 19-02-2019 om 15:40

Racing Genk-voorzitter Peter Croonen baalt van de rol die de entourage van Alejandro Pozuelo speelt in de hele transfersoap. Volgens Croonen is er een juridisch akkoord tussen beide partijen en had de kous daarmee af moeten zijn.

Croonen gaf vorige week te kennen vertrouwen te hebben in een goede afloop. Croonen blijft wijzen op een waterdicht contract. "Er was na de wintermercato op 31 januari een volledig onderhandeld akkoord met alle partijen. Dat maakt het ook voor ons zo zuur'', laat Croonen weten aan Sport/Voetbalmagazine.

Volgens Croonen hadden Pozuelo en zijn belangenbehartigers nadien niet meer over een vertrek moeten beginnen. ''Zijn makelaars hadden op zo'n moment tegen Pozuelo moeten zeggen dat het niet meer kon. Dat hij plots weer gaat twijfelen, is menselijk, maar dan moet zijn entourage de juiste inschatting maken en zeggen: stop, Pozo", baalt de preses.

Sereen
VoetbalPrimeur.be meldde dinsdag dat een delegatie van Toronto FC naar Genk is afgereisd om alsnog te onderhandelen. Afgaande op het interview in Sport/Voetbalmagazine zal Croonen zich niet snel van de wijs laten brengen. "We hebben een sluitend juridisch akkoord. Dan is het makkelijk om sereen te blijven en vol vertrouwen te zijn."

Plaats een reactie

Geofpurple +6742
dinsdag 19 februari 2019 om 15:54
Uiteindelijk zullen er in deze zaak enkel verliezers zijn, Genk kan en mag vertellen wat het wil. Het is niet aan Croonen om te zeggen, de makkelaars hadden zus en zo moeten handelen. Das praat na de vaak. Wat Genk te doen staat, is lessen trekken uit dit debacle en inzien dat beloftes niet bestaan in het voetbal
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 18:37]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 19:16
.Ik denk dat jij Croonen en bij uitbreiding KRC Genk geen lessen te geven hebt.
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 19 februari 2019 om 19:17
En ik denk dat ik geen onzin verkoop. :P Het is wrs omdat het zo goed en duidelijk geregeld is, dat er nu zoveel heisa is
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 19:31]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 19:36
Jij kent geen details. Enkel wat de media schrijft. Meehuilen met de wolven noemt men dit.
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 19 februari 2019 om 19:40
En jij zat erbij aan de onderhandelingen? slaat nergens op
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 19:44
Ik zit hier ook niet hoog van de toren te blazen. Trouwens als Genk geen poot heeft om op te staan, zat pozo al lang op een vliegtuig richting Toronto.
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 19 februari 2019 om 19:49
waar en hoe zit ik hoog van de toren te blazen?Dat is gewoon uw interpretatie. Zeg ik dat ze geen poot hebben om op te staan? Ik zeg gewoon dat croonen niet kan bepalen hoe een makelaar zich moet of hoort te gedragen. Die heeft op dat vlak even weinig te zeggen dan dat ik te zeggen heb op het Genks beleid. Wat ik wel zeg, is dat er klaarblijkelijk geen duidelijke afspraken waren, anders was er geen sprake van een Pozu affaire. Zeg ik daar iets verkeerd mee? Neen anders was er gewoon geen pozu affaire geweest. Los daarvan zou men moeten weten dat in voetbal zoiets niet bestaat als 'een belofte'.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 19:56
Croonen heeft het ook niet over beloftes maar over een waterdicht contract.
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 19 februari 2019 om 19:59
Als dat echt zo was, dan denk ik niet dat het weken zou aanslepen. Enfin , het is en blijft dubbel. Genk verdient de titel, geen discussie over. Denk dat iedereen het daar wel eens over is.

Alleen lijkt het zonder pozo lastiger te worden. En zelf al houden ze hem, kan pozo dan de klik maken , ik verwacht ook niet dat die telkens zo sterk gaat invallen. Een speler die echt weg wil, en perse houden, daar hebben we al voldoende voorbeelden van zien voorbijkomen dat het uiteindelijk toch niet goed uitdraait.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 20:27
We zullen zien wat de toekomst brengt.
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 19 februari 2019 om 20:31
Hoop voor hun dat het niet te lang meer aansleept, dat de focus weer kan naar waar het moet, op voetbal.
Vind ik leuk
ekakia +637
dinsdag 19 februari 2019 om 16:00
Pozuelo gaat ook niet elke keer invallen zoals tegen Slavia Praag. Ik vond die Fiolic daar wel een leuke ontdekking trouwens. Het is natuurlijk geen Pozuelo. Ik hoop maar dat Genk geen slachtoffer wordt van zijn (te?) smalle kern.
Vind ik leuk
freejazz +2590
dinsdag 19 februari 2019 om 16:53
Genk heeft juist een vrij brede kern, met enkele spitsfiguren. Pozo is echter samen met Berge dé spitsfiguur.
Vind ik leuk
THOR4ever +3092
dinsdag 19 februari 2019 om 17:07
Vergeet Samatta toch maar niet. Ingvartsen en Ghano komen niet in de buurt van Samatta dit seizoen. Als die uitvalt hebben we ook een dik probleem.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:09
Hopelijk is de voorzitter niet naïef en lichtgelovig.
Het is wel een vreemde situatie dat een ploeg als Toronto financieel aantrekkelijker is dan Genk. Of zou het z'n droom zijn om in de voetsporen van Victor Vazquez te treden bij Toronto?
Vind ik leuk
taz +504
dinsdag 19 februari 2019 om 16:15
is niet enkel financieel aantrekkelijker dan bij genk,
maar in heel belgie !
de lonen die daar betaald worden kan geen enkele club
in ons landje betalen.
maar zover reikt jou informatie blijkbaar niet !
Vind ik leuk
Mario_ +1927
dinsdag 19 februari 2019 om 16:27
Toronto heeft gemiddeld 26000 toeschouwers ....
Qua sponsor en reclamecontracten.... USA + Canada tov Belgie ....
Een reden om dus bv na te denken over een BeNe-league....
Zoals we in andere sporten al doen of sterk overwegen.
Vind ik leuk
3600 +13
dinsdag 19 februari 2019 om 16:46
Toronto was kampioen van MLS 2017 en heeft 18miljoen euro loongeld vrij door 3 recente transfers. Kunnen wel wat aanbieden dit jaar. Vazquez heeft er maar 1.5milj per jaar ma Deze gaat er 4 krijgen daar. Maar Genk is zeker van de zaak anders was dit niet zo ver. contract is contract. MLS neemt geen spelers aan met contractbreuk. Maar een mooi akkoord kan iedereen blij maken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 16:48]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:20
Jullie praten over zaken waar je niks van af weet, ik denk dat Peter Croonen als voorzitter toch wel meer weet over het nieuwe onderhandelde contract na de winter mercato dan jullie. Nu is de kern van Genk plots te smal zouden jullie ook je voeten niet aan de grond houden. Genk wilde in eerste instantie de play offs halen dat is al gebeurd ze wilde overwinteren in Europa dat is ook gebeurd dus eigenlijk doelstellingen bereikt en al wat er bijkomt zijn bonussen, dus schoenmakers hou jullie bij je leest.
Vind ik leuk
freejazz +2590
dinsdag 19 februari 2019 om 16:55
Volledig akkoord. Trouwens, Genk heeft helemaal geen smalle kern.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3546
dinsdag 19 februari 2019 om 17:19
Wat is er nu feitelijk aan de gang daar in genk , is die zogezegde belofte op papier en getekend of zijn het woordelijke beloften in een gesprek tussen bestuur ,speler en makelaar ,dan is hij zeker weg bij dit laatste ,woorden zijn als wind die verdwijnen in het niets
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 17:20]
Vind ik leuk
Wolf1986 +1983
dinsdag 19 februari 2019 om 19:40
ik denk dat de meesten dit denken, omdat Genk geen twintig spelers koopt iedere zomer.
Vind ik leuk
Gimini +1165
dinsdag 19 februari 2019 om 17:19
Zo is het wel , maar we zien wel allemaal hoe de groep onder die soap lijdt, daar moet een einde aan komen ASAP. Pozuelo zit met zijn hoofd in Canada, daar heb je in Genk niets meer aan. ASAP laten vertrekken , er zijn nog anderen die de kar perfect kunnen trekken. Zoals hierboven vermeld, het doel is al bereikt , nu nog de bonus.

DE RUST MOET TERUGKEREN.
Vind ik leuk
Brubru +5309
dinsdag 19 februari 2019 om 18:01
Men moet nu ook niet gaan overdrijven. De enige verrassende uitslag in 2019 was de nederlaag tegen Moeskroen maar die wonnen ook op Gent ondertussen.
Voor de rest gewonnen op Sint Truiden, op WB, tegen Standard en een goede uitgangspositie op Slavia Praag.
Op Club Brugge kan iedereen verliezen. Ook Standard, Antwerp werden daar van het veld gespeeld de eerste helft.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:13
Janken janken janken, tot ze ze kunnen gebruiken in eigen voordeel. Canada is niet alleen financieel aantrekkelijker, de stad, het land, alles zeven trappen hoger dan wat hij nu heeft.
Vind ik leuk
Brubru +5309
dinsdag 19 februari 2019 om 18:18
Waarom is die dan jaren geleden naar hier komen spelen ? Als alles hier toch zo slecht is. Ik herinner me de periode dat hij helemaal nog niet de Pozuelo was van nu. Zou hij dan een deel van zijn riant loon hebben teruggestort omdat hij niet voldeed ?
Ik ben van oordeel dat voetballers rechten hebben maar ook plichten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:14
Groot gelijk Peter, maar gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. Belangrijk dat deze zaak zo snel mogelijk van de baan is nu. Want ze infecteert het team en het kampioenschap. En dat zou zonde zijn voor alle Genkies! Succes en altijd welkom, Johan
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws