UPDATE: Eindelijk schot in de zaak? ‘Onderhandelingen Pozuelo voortgezet’

UPDATE: Eindelijk schot in de zaak? ‘Onderhandelingen Pozuelo voortgezet’

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 13:16di 19-02-2019 om 13:16

De supporters van KRC Genk hopen ongetwijfeld dat Toronto FC de interesse in Alejandro Pozuelo laat bekoelen. Niets blijkt minder waar: de Canadezen willen de spelmaker er nog steeds erg graag bij. Daarom komen ze Pozuelo nu zelf opzoeken.

Volgens Het Nieuwsblad reist een delegatie van Toronto deze week af naar ons land om opnieuw te onderhandelen met Dimitri de Condé, technisch directeur bij Genk. Die was afgelopen weekend zelf nog naar Canada vertrokken. Gesprekken leverden toen niets op, maar Toronto is ervan overtuigd dat er een deal uit de bus kan komen.

De Canadezen deden de voorbije dagen al water bij de wijn. Zo zou Pozuelo de reguliere competitie mogen afmaken in loondienst van Genk. Pas bij de start van Play-Off 1 vertrekt hij in dat scenario naar Toronto, dat op dat moment al twee speeldagen in de MLS achter de rug zou hebben. Liefst van al houdt Genk Pozuelo echter gewoon aan boord.

Terugkeer
Overigens was er van Pozuelo maandag geen spoor op het trainingsveld. De technicus had zich blijkbaar geblesseerd bij zijn invalbeurt tegen Club Brugge, waardoor hij verzorging nodig had. Daarom kwam hij niet in actie op training. Vandaag (dinsdag, nvdr.) zou dat wel weer het geval moeten zijn.

Update 19/02, 13.16: De transfersoap rond Alejandro Pozuelo blijft voortgaan. Nu meldt Sporza dat de transfer eindelijk in stroomversnelling kan geraken. Bewindslui van Toronto hebben vandaag de onderhandelingen in Genk voorgezet. De Canadese club wil de clausule van acht miljoen euro betalen.

Plaats een reactie

Kess +535
dinsdag 19 februari 2019 om 07:39
Deze soap blijft maar duren...
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:07
🍿🍹
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:12
Iedere aflevering eindigt met een cliffhanger...
Vind ik leuk
Kess +535
dinsdag 19 februari 2019 om 08:17
Binnenkort op Netflix te bewonderen voor de echte bingewatchers
Vind ik leuk
freeman +13885
dinsdag 19 februari 2019 om 09:33
Fan van Cliff Richard ....? :-)
Vind ik leuk
Kess +535
dinsdag 19 februari 2019 om 21:48
Niet echt 😂
Vind ik leuk
Marcus_A +2102
dinsdag 19 februari 2019 om 08:30
Leuke voorbereiding voor de komende Europa League wedstrijd 😁😥😂
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:54
Laat hem vertrekken langs een achterpoortje in plaats van langs de grote poort en speel met die spelers er zijn en die in de zomer mogelijks vertrekken
Vind ik leuk
sus +1521
dinsdag 19 februari 2019 om 09:08
als het zo verder gaat kost het de titel...
laat hem gaan...
Vind ik leuk
Gheintje +249
dinsdag 19 februari 2019 om 10:08
Fiolic en Ingvartsen's niveau is nog niet hoog genoeg om voldoende punten te pakken in PO 1. Als Genk nog een beetje hoop wil hebben op de titel, denk ik dat het beter is om hem te houden tot het einde van het seizoen, ook al duurt deze soap nog tot het einde van de reguliere competite.
Dan is Pozuelo content dat hij zijn dik contract heeft én kan hij nog kampioen spelen dus misschien kan hij zich dan toch nog genoeg motiveren voor PO 1.
Vind ik leuk
sus +1521
dinsdag 19 februari 2019 om 10:50
geloof me maar als hij niet mag vertrekken gaat hij niet meer gemotiveerd zijn....
je moet je in zijn plaats stellen ...
deze kans op dat geld krijgt hij nooit meer...
in juni zijn er spelers genoeg te koop dan nu het geval is....
Vind ik leuk
Franco83 +211
dinsdag 19 februari 2019 om 14:49
Gelijk ik gisteren nog zei; het mbark boussafa verhaal 8 jaar geleden.

Zonder pozo wordt het aartsmoeilijk voor genk. Ik zie niemand in die kern die hem op de 10 kan vervangen
Vind ik leuk
DOMI +493
dinsdag 19 februari 2019 om 10:06
Het koppig voet bij stek houden om hem absoluut te willen houden doet er geen goed aan. Het is nefast voor iedereen en zelfs het zo vlotte spel van eerder lijdt er onder!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:10
Nooit van videoconferencing gehoord zeker? Djeezes de kosten die dat alleen al meebrengt.
OT: Denk dat ze hem beter gaan laten gaan, die gaan zo een "offer you can't refuse geven" waarom zou hij zich dan nog geven voor Genk?
Pas op, ik hoop dat ik het mis heb, want is een geweldige speler en voetballer in de jupiler league.
Vind ik leuk
3600 +13
dinsdag 19 februari 2019 om 12:34
Ik ben die hard Genk supporter maar een realist. En ik denk dat ze het hem echt niet makkelijk maken in Toronto. Met name nieuwe eigenaar Ali Curtis, en Gregg Vanney... 18miljoen aan loongeld op overschot, vermoed tot 6mlj voor pozo, dit seizoen(evenveel als hele huidige kern samen), Wereldstad op 1u vliegen van NY en Cleveland en laat staan de extra opties waar wij van kunnen dromen. Die respectloze ego's zullen hem hier weghalen vrees ik. Schuldige is een zielig makelaartje dat geen vuist kan maken en een deal afdwingen dat hij in mei pas moest gaan!!! Die geweldige voetballer en bescheiden familieman word privé 100 dingen ingefluisterd door naasten die hij 20 jaren kent....Hij lijd ook hieronder en ze hebben zijn hoofd gek gemaakt waardoor hij zichzelf niet is. Wat zou u doen? Maar dit is gwn maar mijn mening, want ik word hier gek van die zever hier allemaal!

Onze Enige hoop zijn onze toppers phil (mentaal) en De Conde tegen die onredelijke amerikanen. En ik hoop tot mei!! Want goed akkoord en die gaat spelen voor 2 in Genk! Maar ja mijn mening....
Vind ik leuk
Bart Joos +2658
dinsdag 19 februari 2019 om 14:34
Een zeer heldere en zelfs plausibele analyse.
Vind ik leuk
freejazz +2590
dinsdag 19 februari 2019 om 16:49
Jouw gedachtengang en gevoel hierover, dat volg ik helemaal. En je kan inderdaad aan de meerderheid hier niet uitleggen dat Pozo zelf zwaar lijdt door dat hele circus. Ik kan je verzekeren dat hij contractueel met handen en voeten gebonden is aan opperhaai David Garcia. Dat is degene die heel hard doordrukt om deze transfer rond te krijgen omdat............(je kan het wel raden). Zelfs vader Pozo lijdt hier heel erg onder.
Vind ik leuk
Hhti +1646
dinsdag 19 februari 2019 om 14:21
Geblesseerd, mijn voeten!!
Vind ik leuk
freejazz +2590
dinsdag 19 februari 2019 om 16:39
Neen, 'zijn' voeten, de rechtervoet zelfs......
Vind ik leuk
Gimini +1165
dinsdag 19 februari 2019 om 16:46
Hoe is het mogelijk, laat toch die man gaan. Daar hebben we niets meer aan. Met zijn hoofd is ie al in Canada. Liefde voor geld is nu eenmaal groter dan clubliefde, hoe zou je zelf zijn als je pakweg 5x zoveel kunt verdienen, het zijn profs, dat is nu eenmaal zo . Kan pozuelo niets kwalijk nemen. Intussen is er al een enorme schade opgelopen bij de groep, dat beperken moet nu de prioriteit zijn.
Vind ik leuk
margot +218
dinsdag 19 februari 2019 om 16:57
We zijn maar kleine Belgen. Voor de zoveelste maal wordt dit duidelijk. Een mogelijke visie, die niet door iedereen wordt gedeeld is hem met een grote strik laten vertrekken. Met spelers en makelaars die nog geen 14 dagen hun woord kunnen houden, sorry niet mee spreken. 8 miljoen direct op de tafel en vertrekken. Vergeet titel en dwing Europees voetbal af via de reguliere competitie. Gebruik PO1 voor ander systeem en posities uit te proberen. Dat nu eenmaal eens niet naar het geld gekeken wordt maar naar realistische doelen. De andere spelers en de supporters zijn de dupe van deze wansmakelijke soap.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws