Gerucht bevestigd: ''Martinez sprak na de match met Verhaeghe over Wesley''

Gerucht bevestigd: ''Martinez sprak na de match met Verhaeghe over Wesley''

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 15:03di 19-02-2019 om 15:03

Wesley Moraes is weer in goede doen bij Club Brugge. De spits heeft het weg naar doel weer gevonden en daar kan Blauw-Zwart van profiteren. Doen de Rode Duivels dat binnenkort ook?

Zo komt de journalist Sam Wilson met een bijzonder opvallend gerucht op Twitter. Volgens hem heeft de KBVB namelijk contact opgenomen met Club Brugge en de entourage van Wesley. Zo hoopt men de Braziliaan te kunnen naturaliseren en in de toekomst in te zetten bij de Rode Duivels.

De spits speelt al enkele jaren in ons land en lijkt ook op weg naar een topcompetitie. Onder andere Lazio Roma, Arsenal en ook PSG worden genoemd als mogelijke opties. Bij de Rode Duivels zou hij het vooraan dan moeten uitvechten met onder andere Romelu Lukaku, Michy Batshuayi en Christian Benteke.

Update 19/02 15.03: Paulo Nehmy, één van Wesley's zaakwaarnemers, heeft aan Calciomercato bevestigd dat bondscoach Roberto Martinez het oog heeft laten vallen op zijn cliënt. ''Na de match sprak hij met Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe en verzocht hij om de naturalisatie van Wesley'', beweert Nehmy.

Plaats een reactie

sceptomaan +387
maandag 18 februari 2019 om 22:33
Waarom?
Ik zie voor geen van beide partijen een meerwaarde...
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
maandag 18 februari 2019 om 22:44
Als ge dat niet ziet ,tja dan je blind ,of dom
En ik zeg dit huis niet als club supporter !
Vind ik leuk
Cripler +562
dinsdag 19 februari 2019 om 06:23
Dan zeg je het als analfabeet ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:30
En jij zit er op te pissen.
Nog nooit gehoord van autocorrect?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 07:32]
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
dinsdag 19 februari 2019 om 09:13
👍😃💙🖤
Vind ik leuk
Mrbai +448
dinsdag 19 februari 2019 om 15:09
Wesley Beter als Batshi of Luky ?

Dan is deschacht / Poulain beter als alderweireld
Vind ik leuk
VaSy +1200
dinsdag 19 februari 2019 om 15:10
Waar is dit een voordeel voor Wesley?
Als hij echt een topper is (in de grote competities) dan zal Brazilië hun oog ook wel op hem laten vallen en dan speelt hij voor het grote Brazilië. Is nog altijd meer als België, denk ik dan? :)
Vind ik leuk
Diego A M +4352
dinsdag 19 februari 2019 om 16:33
😂😂😂😂
Vind ik leuk
VaSy +1200
woensdag 20 februari 2019 om 18:04
Niet mee eens, Diego? 😊
Vind ik leuk
Diego A M +4352
donderdag 21 februari 2019 om 08:57
Oh, jawel 😜. Hij kan de lijnen gaan kalken in Brazilië. 1 ding kan hij al bijna even goed als Neymar. Zich laten vallen..
Vind ik leuk
Intel +1576
dinsdag 19 februari 2019 om 16:05
Maar hij is toch geen Belg ? Hij is hier niet opgegroeid niet geboren en woont hier nog maar recent . Dus voor mij hoeft dit echt niet zelfs al wordt hij 1 vd betere spitsen van Europa geen genaturaliseerde Belgen gewoon om u ploeg wat beter te maken vind ik . Zou echt een domme beslissing zijn van de bond dan gaan we 15 a 20 jaar terug in de tijd hier loopt talent genoeg rond die hier wel geboren en opgegroeid zijn .
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:37
Meerwaarde voor hem : in Brazilië zal hij geen plaats krijgen.
Meerwaarde voor de rode duivels : er is geen één aanvaller in België die zo goed een bal kan afschermen en zo sterk is als aanspeelpunt. Ik geloof dat hij momenteel één van de sterkste is in heel Europa op dat vlak. Akkoord, technisch kan het allemaal wat beter en hij is nog jong maar verdomme, jawadde zulle. Ook tegen Salzburg was hij outstanding. Niemand kon hem foutloos de bal afhandig nemen en met fouten lukte het ook niet goed.
Vind ik leuk
Jp Peeters +135
maandag 18 februari 2019 om 22:39
Goeie zet. Lukaku gaat ook niet zo lang meer meedraaien. België heeft geen spitsen in de wachtkamer
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 01:09
En een Trossard dan
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
dinsdag 19 februari 2019 om 01:36
Trossard is een flankspeler. Die basiskennis van sommigen hier....
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 19 februari 2019 om 15:34
Tis erg gesteld e, mij ook al opgevallen :P
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:41
Inderdaad, sommigen reageren echt zonder nadenken..
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:56
Ni belachelijk doen he
Vind ik leuk
agdh +2175
maandag 18 februari 2019 om 22:43
Hij spreekt de taal niet en is niet opgegroeid in België, en heeft buiten voetballen bij Club Brugge geen enkele Belgische connectie.. gaan we nu ook al spelers bij België opstellen omdat ze 3j in Belgen hebben gespeeld?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 22:45]
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
maandag 18 februari 2019 om 22:52
Iedereen mag hier een mening hebben ,en ik volg je wel voor een stuk .
Maar eerlijk gezegd ikzelf krijg nu nog altijd de kriebels van de uitspraak
Onze landgenoot Mohamed mourittes .
De vraag is alleen ,zijn wel zo multicureel als we zelf denken?
Vind ik leuk
agdh +2175
maandag 18 februari 2019 om 23:48
Dat is anders, die is wel geboren in België, en vaak al de 2de of 3de generatie, dat zijn echte Belgen, Wesley is en voelt zich denk ik ook absoluut geen Belg, maar inderdaad iedereen zijn mening
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
maandag 18 februari 2019 om 23:54
Viola ,iedereen zijn mening
En als we op het einde geen rasisten zijn
No problem
Vind ik leuk
Dirkkk +218
dinsdag 19 februari 2019 om 07:29
Steek dat woord racist in u gat. De werkende Belg draagt genoeg af aan allochtonen om een mening te mogen hebben over de toekomst van zijn land. (Blind racisme / puur op basis van kleur is uiteraard heel fout)
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:37
Heel Nationalistisch klinkt je reactie niet...🙄
Vind ik leuk
Vlaming +1770
dinsdag 19 februari 2019 om 00:10
Het is wel gebeurd met scifo,Weber en Strupar
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 01:08
Toen had men niet de jonge talenten rondlopen die er nu wel zijn in België
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:38
Zoek me 1 speler die aan het profiel van Wesley voldoet incl het talent, jonger of zijn leeftijd....

Vind ik leuk
Mrbai +448
dinsdag 19 februari 2019 om 15:14
Dimata (indien volledig fit)
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:09
Schelen 10 cm en 10 kilo. Letterlijk.
Vind ik leuk
VaSy +1200
donderdag 21 februari 2019 om 13:10
Ik zie Dimata ook niet direct als hetzelfde type.

Maar moeten we dat type hebben? Ik zeg niet dat het slecht is he.
Ik bedoel gewoon dat er meerder systemen zijn om in te spelen. Wesley zou in het huidig systeem draaien omdat hij de bal kan bijhouden.
Maar als de 3/4de van de ploeg verandert over 2-3 jaar. Is dat het type dat we dan nodig hebben?
Wat als we dan type Batsman gaan gebruiken.

Wil ma zeggen dat het niet is omdat je dat type niet direct hebt, dat je het nodig hebt. :)
Vind ik leuk
Mckenzie +4693
dinsdag 19 februari 2019 om 07:10
En Scifo was in België geboren en getogen. Zoals tegenwoordig Fellaini, Lukaku, Carasco enz..Van mij mag Wesley belg worden. Niet eens een slecht idee.
Vind ik leuk
Gheintje +249
dinsdag 19 februari 2019 om 10:19
Scifo is in la Louvière geboren + woonde en speelde tot het moment van zijn naturalisatie (18) nog steeds in België. De andere twee zijn betere voorbeelden :-)
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
dinsdag 19 februari 2019 om 17:13
scifo geboren belg, Weber speelde 6 seizoen en strupar 5 seizoenen in belgische loondienst voordat er sprake was van de nationale ploeg. Wesley zal nooit dat type binding hebben met belgie. Om de simpele reden dat die next year al weg is. Als we iedereen met kwaliteit die 2 jaar in belgie speelt gaan nadenken over naturalisatie, kunnen we sommige andere ook naar voren beginnen schuiven voor de nationale ploeg
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
maandag 18 februari 2019 om 22:44
Wat een belachelijk idee..
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
maandag 18 februari 2019 om 22:55
Be(lachelijk)?
Geen gevoel voor humor , of een gebrek aan voetbalkennis?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
maandag 18 februari 2019 om 23:14
Geen van beiden :) Hij heeft niks met het land België, dus waarom die zever van nationaliseren.
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
maandag 18 februari 2019 om 23:19
Wat zijn we toch allemaal zeer kort van memorie ,
Als het ons uitkomt!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:40
Oei oei oei. Jij kent niets van ons voetballand.

En daarbij, willen we deze status aanhouden in de toekomst is hijb zeker welkom.
Vind ik leuk
Dirkkk +218
maandag 18 februari 2019 om 22:52
Met batshuayi in een 2 spitsensysteem zou dit perteng wel kunnen werken. Dries mertens enzo gaan geen 5 jaar meer mee he
Vind ik leuk
Hierulf +1852
maandag 18 februari 2019 om 23:56
Pffffff
Vind ik leuk
TageMeister +7914
dinsdag 19 februari 2019 om 00:02
Slimme actie vab het Brugse bestuur, maak der snel een Belg van en hij kan plots overal gaan spelen...
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
dinsdag 19 februari 2019 om 01:37
Als Braziliaan niet dan ? :/
Vind ik leuk
TageMeister +7914
dinsdag 19 februari 2019 om 03:20
Meen je deze opmerking? Nog nooit gehoord van beperking in niet Eu voetballers.

Of dat je in Engeland niet zomaar een werkvergunning krijgt? Als Belg zijn deze problemen van de baan...
Vind ik leuk
Lord Wenger +17710
dinsdag 19 februari 2019 om 15:19
Hem Belg maken zal sowieso zijn tijd kosten. Tchité indertijd en Asare bij ons hebben toch een tijd aangesleept.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:21
Als ploegen van het kaliber Roma,PSG enz echt achter hem aanzitten is een vergunnings-uitzondering geen enkel probleem ALS hij naar UK trekt.
Vind ik leuk
blondel +3523
dinsdag 19 februari 2019 om 09:18
Komt niet van het brugse bestuur.De voetbalbond zet deze actie in gang,zegt het "gerucht".
Vind ik leuk
TageMeister +7914
dinsdag 19 februari 2019 om 09:21
en waarin zetelt het club bestuur ?
Vind ik leuk
wesleyvb +1331
dinsdag 19 februari 2019 om 00:25
Dieje kan goed targetman spelen, om de bal bij te houden bij Brugge, zodat de rest kan aansluiten! hebben we bij de rode duivels niet nodig, daar zijn ze snel genoeg, daar moet niemand de bal nog ne minuut bijhouden dat de rest is bijgesloten
Vind ik leuk
mrnice +16
dinsdag 19 februari 2019 om 01:19
Nieuwe Oliviera ?
Wesley heeft echt een uniek profiel
Ik denk dat hij als hij de juiste keuzes maakt, nog redelijk ver kan komen
Zou wel passen bij de duivels, is een echte balvaste spits met goede voeten , wat leuk zou zijn voor Hazard en Mertens , ook voor Debruyne met zijn strakke passen .
Toch vind ik het niet kunnen want heeft niks met België
Maar het zou kunnen werken denk ik, wel wat trainen op af werking, maar dat komt wel met de jaren
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 05:10
Als fan van Wesley en zijn speelstijl zou ik zeggen goed idee. Als fan van rode duivels ben ik minder voorstander. Is geen echte Belg. En daarmee bedoel ik heeft geen enkele connectie met België behalve dat hij even in een Belgische ploeg speelt. En ja er zijn er hem voor geweest. Oliveira, scifo, strupar. Maar was daar ook geen fan van. Net zoals ik ook geen fan was van Tchmil in de nationale wielerselectie. Je moet roeien met de riemen die je hebt en niet enkele riemen aanmaken omdat het goed uitkomt
Vind ik leuk
hoekschop +3987
dinsdag 19 februari 2019 om 07:05
Scifo is in La Louviere geboren. Die kan je toch niet in hetzelfde rijtje als Oliveira en Strupar en Weber zetten.
En Oliveira, Strupar en Weber spraken nog 1 van de landstalen. Hoe zit dat met Wesley?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 08:00]
Vind ik leuk
blondel +3523
dinsdag 19 februari 2019 om 09:22
En Pozouelo,kunnen we die ook niet Belg maken?Er lopen er genoeg rond die je nog kan Belg maken,dan kunnen we tenminste de jeugdploegen afschaffen en op deze manier aan een Belgische ploeg geraken.Zou de ploegen veel geld besparen.
Vind ik leuk
taz +504
dinsdag 19 februari 2019 om 09:51
is goede speler voor belgische competitie ,maar geloof me als hij bij brugge vertrekt is dat het laaste wat je van hem gaat horen.
komt te kort voor grote competitie.
zijn al veel betere uit belgie vertrokken maar deze die doorbreken kan je op 1 hand tellen de laatste 5 jaar.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:24
Grappig: dezelfde tekst las je over Meunier. Ging zelfs maar af en toe de bank halen bij PSG en zeker nooit vaste waarde bij Rode Duivels worden. Die anti Club bril maakt sommigen echt stekeblind !
Vind ik leuk
taz +504
dinsdag 19 februari 2019 om 15:48
Hoeveel wedstrijden speelt hij bij PSG ?
toch effe die blauwe bril afzetten dan zie je beter !
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:11
Ja hallo... Nog een een kenner erbij.
36-34 en nu al 23 in z'n derde seizoen alle competities samen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 16:17]
Vind ik leuk
taz +504
dinsdag 19 februari 2019 om 16:18
blij dat je een kenner... herkent
af en toe eens buitenlands voetbal volgen dan zie dat er nog een wereld buiten brugge bestaat sul !
Vind ik leuk
Lodecol13 +3546
dinsdag 19 februari 2019 om 15:51
Ik wist niet dat bart verhaeghe minister was of ja die kan alles kopen he dat zeggen hier genoeg snullen ,zelfs een andere nationaliteit is een kleine moeite
Vind ik leuk
Mario_ +1927
dinsdag 19 februari 2019 om 16:30
Wordt hij Belg, ok tof en hopelijk hebben we er dan veel plezier aan. Maar mi hoeft dat niet en richten we beter ons peilen op eigen jeugd en ontwikkeling.
Vind ik leuk
freejazz +2590
dinsdag 19 februari 2019 om 16:35
Wesley Belg of niet, wat kan het mlij schelen. Wat ik me wel afvraag, heeft Martinez die Veraeghe benaderd in functie van ondervoorzitter van KBVB of van voorzitter van Brugge.......of misschien toch van beide ? Eerst staat te lezen dat KBVB (= Linard, Verhaeghe ea) contact opneemt met Brugge en Wesley, en vervolgens dat Martinez contact opneemt met Verhaeghe. Guess what ?
Vind ik leuk
Vancamp +276
dinsdag 19 februari 2019 om 17:29
Enkel meerwaarde voor Wesley (en ook brugge)? is een transfer naar Engeland niet gemakkelijke voor hem Belg zijnde?
Vind ik leuk
j.caesar +1329
dinsdag 19 februari 2019 om 17:46
En als men dat niet gelooft wordt een ander kwakkel geserveerd !
Vind ik leuk
dethklok28 +5439
dinsdag 19 februari 2019 om 18:31
Feit is gewoon dat hij een Belgische pas kan aanvragen. Wat hem interessanter maakt voor sommige ploegen aangezien sommige ploegen maar een bepaald aantal niet Europeanen in de ploeg mogen hebben. Eens dat hij die pas heeft wordt hij dus aantrekkelijker voor buitenlandse ploegen en kan hij dus ook opgeroepen worden voor de Rode duivels.

Van mij moet hij niet he, maar als hij toch Belgisch paspoort zou aanvragen dan zou Martinez gek zijn als hij niet polst.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
dinsdag 19 februari 2019 om 19:23
Martinez zou al even geleden eens gepost hebben
Vind ik leuk
freejazz +2590
dinsdag 19 februari 2019 om 19:51
Hier ? Onder welke nickname ?
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
woensdag 20 februari 2019 om 07:23
Niet hier he :D
Martinez zou al 2 à 3 maand geleden gepolst hebben naar de beschikbaarheid van Moraes Wesley
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws