Antwerp-speler na strafschopfase met Didillon: Hij raakte me, maar ook niet echt

Antwerp-speler na strafschopfase met Didillon: "Hij raakte me, maar ook niet echt"

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 10:16ma 18-02-2019 om 10:16

Laatste update: maandag 18 februari 2019 om 10:17ma 18-02-2019 om 10:17

Het moment van de wedstrijd tussen Antwerp-RSC Anderlecht was de geannuleerde strafschop na een duel tussen Thomas Didillon (RSCA) en Didier Lamkel Zé (Antwerp). De Kameroener reageerde achteraf op de bewuste strafschopfase.

Scheidsrechter Bram Van Driessche legde de bal meteen op de stip, maar na ingreep van de VAR – en het bekijken van de beelden – kwam de ref terug op die beslissing. Daarbovenop kreeg Lamkel Zé nog geel onder de neus geduwd.

De Antwerp-middenvelder kwam nadien met een 'bizarre' reactie. "Hij heeft me geraakt, maar ook niet echt", klinkt het bij Sudinfo. De gele kaart voor een schwalbe vond Lamkel Zé dan weer overdreven. "De gele kaart daarbovenop, dat is wel te streng."

Reactie Didillon
Ook Anderlecht-doelman Didillon kwam terug op de bewuste fase. "Ik heb hem geraakt, maar dat was op het moment dat hij al op de grond was gevallen. Ik ben tevreden, want er is gerechtigheid", aldus de Franse goalie, die in het absolute slot nog een quasi gemaakt doelpunt verhinderde.

Poll

Werd de strafschop terecht geannuleerd?

(414 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +52290
maandag 18 februari 2019 om 10:20
Zelfs Refaelov zegt dat hij meteen wist dat ze geen penalty zouden voor krijgen. Al de rest is bullshit. Dit was uiteraard geen penalty.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 10:21
Wat is dat nu voor zever? Raken maar dan ook niet echt??
Vind ik leuk
Mario_ +2024
maandag 18 februari 2019 om 12:34
iets dat 100'en keren gebeurd op een wedstrijd.
Spelers hebben een extra zintuig ontwikkeld dat hen doet vallen bij minste aanraking.
Zowel speler als keeper geven toe dat er contact was. Maar het contact is onvoldoende om te vallen zoals hij deed. Nu wordt erover gezeverd, maar hoeveel keer gaan ze niet liggen in een luchtduel, of bij miniem tikje op de hakken.......verdediger die aanvaller voelt ademen in zijn nek.....
Terecht afgekeurd, ook al was er contact.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 10:23
Degryse stelde het juist : slechte balcontrole en dan maar proberen een penalty te versieren met een schwalbe...
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 10:24]
Vind ik leuk
JanB +6986
maandag 18 februari 2019 om 10:24
Ik erger me soms aan de alles behalve rechtlijnigheid van de VAR

De ene keer zitten ze er met een microscoop naar te kijken en keuren ze een strafschop (terecht !) af terwijl een doodschop (Maximiliano Caufriez op Beveren tegen Gent) het bekijken niet waard is !
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:37
Meestal zegt de VAR wel iets, maar reageert de scheidsrechter daar niet op. Je zou er van versteld staan hoe vaak de scheids de VAR in zijn oortje hoort en er niet in gaat
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2201
maandag 18 februari 2019 om 10:28
Hij raakte me maar niet echt, dus ik viel maar ook niet echt...
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 10:29]
Vind ik leuk
Mario_ +2024
maandag 18 februari 2019 om 12:37
ook verdedigers hebben deze vallende ziekte ontwikkeld als er door aanvallers een beetje druk wordt gezet..... ook daar zou meer doorgespeeld moeten worden.
Vind ik leuk
Mr. +89
maandag 18 februari 2019 om 10:41
Proberen gaat mee zeker...
Vind ik leuk
camargue +6555
maandag 18 februari 2019 om 12:18
Zo'n mannen zouden ze in het vervolg onmiddellijk ROOD moeten geven want dit is toch zuiver spelbederf!

Gisteren mocht je niet in de buurt van een Antwerpspeler komen of hij viel al neer op de grond. Zo'n mannen zou je onmiddellijk geel moeten geven dan zou dat voor eens en voor altijd gedaan zijn met die komedie!
Vind ik leuk
Strider +163
maandag 18 februari 2019 om 13:45
Medicatie vergeten te nemen?
Vind ik leuk
Heppen1J +935
maandag 18 februari 2019 om 15:41
vergeten aan de fles te drinken
Vind ik leuk
camargue +6555
dinsdag 19 februari 2019 om 09:46
ze zouden beter die spelers een pilleke geven tegen de vallende ziekte :)
Vind ik leuk
RAFC4000 +810
maandag 18 februari 2019 om 17:25
Nie het schaarpste potlood uit de doos den Didier. Hij kan sjotten ma veel te nonchalant. Gisteren was hij de beste bij ons ma is toch de eerste volledige goeie wedstrijd die ik hem heb zien spelen. Ik Ben nog geen fan.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 17:27]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws