Update: 'Dury krijgt zijn zin, middenvelder wil lot verbinden aan Zulte Waregem'

Update: 'Dury krijgt zijn zin, middenvelder wil lot verbinden aan Zulte Waregem'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 07:10vr 15-03-2019 om 07:10

SV Zulte Waregem haalde tijdens de afgelopen transferperiode Stef Peeters en Ibrahima Seck op huurbasis naar de Gaverbeek. Als het van Francky Dury afhangt, spelen de twee ook volgend seizoen nog voor Zulte Waregem.

Essevee draaide voor de winterstop regelmatig vierkant. Na de komst van Peeters en Seck gaat het een pak beter met Zulte Waregem. Dury is dan ook een voorstander om de aankoopopties van de twee middenvelders te lichten. Volgens Het Nieuwsblad zijn beide aankoopopties spek voor de bek van Zulte Waregem.

Zulte Waregem huurt Seck van KRC Genk. Daar verdween de Senegalees dit seizoen uit beeld. Peeters zat dan weer op een zijspoor in de Ligue 1. Bij Caen kwam de 27-jarige Belg niet aan spelen toe. Naar verluidt wil hij maar wat graag aan de Gaverbeek blijven. Eind mei/begin juni wordt in beide dossiers een doorbraak verwacht.

Update 18/02, 16.11: Zulte Waregem-trainer Francky Dury heeft bevestigd dat hij langer door wil met Peeters en Seck. "Er bestaat niet de minste twijfel over dat we verder willen met Stef en Ibrahima. Natuurlijk moet er nog wat onderhandeld worden met hun clubs Caen en Genk. Laat mij nog maar even dromen, ze zijn hier nog maar net'', valt te lezen in Het Nieuwsblad.

Update 15/03, 07.10: Niet alleen Dury hoopt op een langer verblijf van Peeters bij Zulte Waregem. De speler hoopt dat ook. Peeters heeft nog een doorlopend contract bij het Franse Caen, maar volgens Het Nieuwsblad is een terugkeer deze zomer geen optie. Zulte Waregem sprak nog altijd met Caen om huurling Peeters voorgoed vast te leggen. 

Plaats een reactie

maandag 18 februari 2019 om 10:46
Blijkbaar hoeven ze tot die tijd niet meer te presteren, want de beslissing is al genomen? Voorbarig artikel moet ik zeggen.
Vind ik leuk
j.caesar +1329
maandag 18 februari 2019 om 17:13
Voor een appel, een peer en twee eieren zal het niet lukken Franky.
Vind ik leuk
Brubru +5309
maandag 18 februari 2019 om 18:18
Beide spelers zijn gehuurd met een aankoopoptie wat wil zeggen dat de aankoopprijs min of meer gekend is.
Altijd maar lachen met ZW terwijl er 10 ploegen zijn in 1a die meer huurspelers lopen hebben.
Vind ik leuk
freejazz +2590
maandag 18 februari 2019 om 19:03
Echt waar, de club waar ik het meeste bewondering voor heb is ZW. Blijkbaar weinig mensen die beseffen wat zij de laatste jaren hebben neergezet, met beperkte middelen. Ik ben nog steeds van mening dat zij enkele jaren geleden landskampioen hadden moeten worden, ik zal nooit die laatste thuismatch tegen Standard vergeten....foei foei foei (x 1000). Maar wie zijn wij Brubru, oude knollen uit het Pol Jacquemyns tijdperk.
Vind ik leuk
Brubru +5309
maandag 18 februari 2019 om 19:32
Niet overdrijven. Verleden jaar hadden we echt te veel huurspelers, dat kan Ik gerust toegeven.
Maar daar blijven over zagen, Zulte Huregem is onze bijnaam en we geraken dat niet meer kwijt.
Dit jaar heeft Cercle 12 huurspelers, Kortrijk 6, WB 5. Ook Eupen, Moeskroen hebben er veel. Wij hebben er 3 waarvan er waarschijnlijk 2 zullen aangekocht worden.
Gisteren noemde een Anderlechtsupporter (veel lawaai want ze hadden eindelijk eens gewonnen uit) ons schooiers terwijl ze verdorie vorig jaar zelf met Sels, Bruno, Onyekuro, Saief, Beric een pak huurlingen hadden.
Vind ik leuk
freejazz +2590
vrijdag 15 maart 2019 om 14:09