Trossard na verloren topper: 'Club Brugge zegt de beste ploeg te zijn? Zever! '

Trossard na verloren topper: 'Club Brugge zegt de beste ploeg te zijn? Zever! '

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 08:55ma 18-02-2019 om 08:55

Club Brugge klopte zich zondag op de borst na de 3-1 zege tegen KRC Genk. Leandro Trossard vond de feestroes bij Blauw-Zwart, maar niks en liet dat weten voor de camera van Play Sports.

Na de match kreeg Trossard de vraag of Genk zondag een mentale tik kreeg door de 3-1 nederlaag tegen Club Brugge. "Een mentale tik? Absoluut niet! We staan nog acht punten voor", bleef de Genkse aanvaller strijdvaardig.

"Ze hebben wel gesproken wie de beste ploeg is, ik vind dat zever. Ik denk dat zei het dit seizoen al moeilijk hebben gehad. Terwijl wij lof kregen. Wij moeten met onze voetjes op de grond blijven en keihard werken. We staan nog altijd aan de kop van het klassement. Wij hebben een hele mooie uitgangspositie. Nu moeten we de resterende vier wedstrijd vol voor de overwinningen gaan."

Was Club Brugge zondag niet beter dan Genk? Jawel, maar als aan het einde van het seizoen onze daden groter zijn dan hun woorden, dan ben ik absoluut heel content", aldus nog Trossard. 

Lees ook: Toronto doet geste richting Genk: 'Pozuelo kan blijven … tot Play-Offs'

Poll

Wie wordt kampioen?

(1376 stemmen)

Plaats een reactie

Bart Joos +2658
maandag 18 februari 2019 om 09:16
In sé heeft hij gelijk. Die uitspraak van Leko vond ik persoonlijk ook niet echt gepast.Laten we het misschien houden op de frustraties van dat moment!
Vind ik leuk
freeman +13885
maandag 18 februari 2019 om 09:45
Was Club dan soms niet VEEL BETER dan Genk ? Even serieus zijn hé ! Wat heeft Leko dan verkeerds gezegd ???
Vind ik leuk
pie_111 +328
maandag 18 februari 2019 om 10:01
Club was gisteren op veel vlakken beter dan Racing Genk.
Maar om te zeggen dat we nu de beste ploeg van België zijn is vrij kort door de bocht.
Een nederlaag tegen Salzburg en eventueel Anderlecht, dan ziet de wereld van de beste ploeg van het land er weer helemaal anders uit.
Laat ons de grote uitspraken binnenkamers houden en gewoon het elke wedstrijd op het veld laten zien.
Vind ik leuk
Mrbai +448
maandag 18 februari 2019 om 12:36
Brugge kan niet zo veel hoor :) Haal Vanaken weg en die ploeg valt uit elkaar , Kzie de mauves jullie nog inhalen in PO1
Vind ik leuk
freeman +13885
maandag 18 februari 2019 om 18:00
Keep on dreaming !
Vind ik leuk
Kess +535
maandag 18 februari 2019 om 09:17
Volkomen gelijk !
Vind ik leuk
jacowako +186
maandag 18 februari 2019 om 09:24
Als Rsca supporter weet ik maar al te goed dat ik hier niet te hoog van de toren moet blazen maar soms kijk er toch wel eens naar uit om naar een topper te zien in ons Jupke-League zoals Brugge-Genk en dan mag het toch wel gezegd zijn dat Brugge oververdiend gewonnen heeft, lag het aan de omstandigheden ( Pozuelo ) of misschien had Genk een Off-day, maar nogmaals, Brugge was gisteren gewoon beter en heeft verdiend de drie punten thuis gehouden.
Vind ik leuk
Kess +535
maandag 18 februari 2019 om 09:30
Het zou wel een mooiere voetbalwedstrijd zijn geweest als het op een echt voetbalveld werd gespeeld maar club heeft inderdaad terecht de veldslag van gisteren gewonnen
Vind ik leuk
Zelfkweek +1373
maandag 18 februari 2019 om 09:43
Dus door het veld hebben we volgens jou gisteren dus slecht voetbal gezien ?? Zever man...
Vind ik leuk
freejazz +2590
maandag 18 februari 2019 om 09:47
Lees wat hij schrijft, sla het op, denk erover na, trek vervolgens de juiste conclusie, en reageer vervolgens zoals het hoort.
Vind ik leuk
Zelfkweek +1373
maandag 18 februari 2019 om 09:50
Ni muggeziften....of het zoveel mooier kon zijn , zalige match....misschien natuurlijk als Genk supporter dat je toch maar een excuus moet zoeken om je eigen wanprestatie te verdoezelen.....
Vind ik leuk
freejazz +2590
maandag 18 februari 2019 om 10:07
Zo kinderachtig ben ik nu ook niet, daar ben ik al veel te oud voor geworden. Ik kan zonder probleem toegeven dat de overwinning verdiend was, maar hun op basis van die ene match de beste van België noemen, dat is toch wel heel kort door de bocht.
Vind ik leuk
Kess +535
maandag 18 februari 2019 om 09:50
Het veld in Brugge kun je toch geen voetbalveld noemen ? Ik vind dat een ploeg die het heel jaar goed combinatievoetbal brengt en dat gisteren niet kon brengen dat dat voornamelijk kwam door het veld . Volgens u beïnvloed een slecht plein dus niet het niveau van de Wedstrijd ?
Vind ik leuk
Zelfkweek +1373
maandag 18 februari 2019 om 09:52
Dus Brugge kon niet voetballen volgens u door het veld ? Anders mooie combinaties gezien....
Vind ik leuk
Kess +535
maandag 18 februari 2019 om 09:55
Ik zeg niet dat Brugge slecht was en onverdiend heeft gewonnen , verre van zelfs maar een beter veld had voor Genk zijn speelstijl zeker meer voordeel gehad
Vind ik leuk
Zelfkweek +1373
maandag 18 februari 2019 om 12:40
Dus je bekend kleur......
Vind ik leuk
AlexGMillian +1290
maandag 18 februari 2019 om 21:53
Dus met een goed veld was het 7-1 voor Club, jouw punt als Genk fan is...?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 21:54]
Vind ik leuk
Kess +535
maandag 18 februari 2019 om 22:03
Oké , zeer spijtig dat ge alles blauwzwart ziet
Vind ik leuk
freeman +13885
maandag 18 februari 2019 om 09:47
Jammer genoeg niet op een perfect veld ! Dan had se score idd nog veel hoger geweest ! Wees " het veld " maar dankbaar .....!
Vind ik leuk
Kess +535
maandag 18 februari 2019 om 09:51
Brugge wint verdient maar Clement had zijn tacktiek niet veranderd als het een fatsoenlijk veld was geweest...
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 09:59]
Vind ik leuk
freeman +13885
maandag 18 februari 2019 om 09:58
Haalden 4 op 6 tegen Genk ! Club verdiende in Genk ook de overwinning op een " goed veld " ! We mogen nog TWEE KEER tegen Genk .... dat zal je dan ook wel niet belachelijk vinden !!!!
Vind ik leuk
Kess +535
maandag 18 februari 2019 om 10:03
Amai zo zelfzeker...
Vind ik leuk
freejazz +2590
maandag 18 februari 2019 om 10:10
Den deze is zichzelf al maanden moed aan het inspreken. Je moet hem maar eens een beetje volgen, interessant geval.
Vind ik leuk
Kess +535
maandag 18 februari 2019 om 10:11
😂
Vind ik leuk
freeman +13885
maandag 18 februari 2019 om 11:45
Moed ? Club - supporters moet je nooit moed inspreken ! Hebben al meer oorlogen gewonnen dan jullie provincieclubke ! Je schijnt precies " The Blue Army " niet te kennen .... DIE zijn wel terdege een interessant geval !
Vind ik leuk
freejazz +2590
maandag 18 februari 2019 om 09:58
Hier zat je dus al maanden lang op te wachten, het is je gegund. Maar de strijd is nog lang niet gestreden. Uiteindelijk staan we in de rangschikking quasi terug op hetzelfde niveau als een week geleden. Heeft Brugge verdiend gewonnen ? Zeker en vast. Maar zijn jullie nu plots de beste ploeg van België zoals Leko aanhaalde ? Op basis van een momentopname zou ik zoiets niet durven te zeggen. We zullen allebei nog punten verspelen (zelfs nog voor het einde van de reguliere competitie). Maar je staat veel beter 8 punten voor dan achter, zelfs met halvering der punten.
Vind ik leuk
freeman +13885
maandag 18 februari 2019 om 09:59
Gelijk heb je ! Maar ik herhaal nog steeds : in mei worden de prijzen gedeeld !
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:48
als RSCA suppoter moet je in eerste plaats achter je eigen ploeg staan ipv hier de populairen uit te hangen
Vind ik leuk
ScheveStek +2020
maandag 18 februari 2019 om 09:30
Sèèèèh! Wasche allemaal aan zegge? Dikke zever joh!
Vind ik leuk
Kess +535
maandag 18 februari 2019 om 09:32
Wa make Fons !
Vind ik leuk
ScheveStek +2020
maandag 18 februari 2019 om 09:37
Drek é beetje shopping hange 😄
Vind ik leuk
Kess +535
maandag 18 februari 2019 om 09:40
Majaa , shopping 1,2 of 3 😂
Vind ik leuk
sceptomaan +387
maandag 18 februari 2019 om 09:31
‘Het speelt niet in ons hoofd’ verbolgens gaat hij er gans zijn interview gefrustreerd op door.
Natuurlijk is Genk dé ploeg van het seizoen, maar als je je zo eenvoudig laat opnaaien, heeft Clement toch nog veel mentaal werk daar in Genk.
Vind ik leuk
Kess +535
maandag 18 februari 2019 om 09:33
Ik kan niet opmaken door een interview te lezen dat hij gefrustreerd is...
Vind ik leuk
sceptomaan +387
maandag 18 februari 2019 om 14:35
Dan moet je het interview bekijken ;-)
Vind ik leuk
freeman +13885
maandag 18 februari 2019 om 09:48
Wie is de beste ploeg van het seizoen ? Dat zien we straks wel in de maand mei ! Alle uitlatingen zijn momenteel voorbarig !
Vind ik leuk
Kess +535
maandag 18 februari 2019 om 09:52
Akkoord !
Vind ik leuk
vampire81 +1340
maandag 18 februari 2019 om 09:43
brugge was al gewoon de betere ploeg in genk en al bij al was een draw nog redelijk billijk maar als er toch een winnaar had moeten zijn dan had dat overduidelijk brugge moeten zijn

thuis hebben ze genk compleet overklast en overheest, helemaal weggespeeld, genk mag eigenlijk zeer tevreden zijn met de 3-1 want het had op zijn minst 5-1 of zelfs 6-1 moeten zijn, dat was absoluut geenszins overdreven geweest

dus in de rechtstreekse duels was brugge 2 keer de betere, toeval?, misschien wel of misschien ook niet, brugge heeft een terugslag gekend en genk niet maar nog veel belangrijker is dat brugge reeds meerdere en meerdere punten gewoon werd afgepakt (en dit is absoluut geen toeval), bij andere ploegen gebeurt dat niet systematisch dus daar is genk zeker heel zwaar in het voordeel (gesteld)
Vind ik leuk
freeman +13885
maandag 18 februari 2019 om 09:50
100 % correcte analyse !
Vind ik leuk
freejazz +2590
maandag 18 februari 2019 om 10:00
Elke 'fanatiek' blauw-zwarte analyse is voor jou 100% correct. Wat dat betreft val jij hier toch wel echt op.
Vind ik leuk
freeman +13885
dinsdag 19 februari 2019 om 00:04
Dan moet je evenwel dan ook gezien hebben dat ik analyses van Genk supporters evenzeer 100 % correct vind !!!
Vind ik leuk
BW +368
maandag 18 februari 2019 om 10:27
Ca-ca-ca-calimero.....
Vind ik leuk
blondel +3523
maandag 18 februari 2019 om 16:01
Kijk he Vampire,als je op 8 punten staat,moet je niet afkomen met te zeggen dat je de beste ploeg bent,of is Cercle evengoed als ons na hun draw verleden week?Genk is gewoon tot nu de best spelende ploeg en die overwinning doet daar niks aan.En de VAR is voor iedereen hetzelfde,de ene keer voor en de andere keer tegen;Dat is voetbal.
Vind ik leuk
AlexGMillian +1290
maandag 18 februari 2019 om 21:57
Ik heb even een geheugenfoto genomen van die 0 likes op je reactie. Golden.
Vind ik leuk
vampire81 +1340
dinsdag 19 februari 2019 om 10:33
ge zegt hetzelf cercle, dat is 1 van de MEERDERE matchen waarin ze brugge gewoon punten hebben afgepakt

de 1e goal van cercle moet afgekeurd worden voor een fout op wesley en de 2e goal van cercle moet afgekeurd worden voor offside, uiteindelijk krijgt een tegenstander van brugge dus zomaar 2 doelpunten cadeau, toeval? ik zou zeggen absoluut niet

als die punten niet systematisch worden afgepakt, staat brugge geen 8 punten achter, dan is de achterstand veel kleiner of is er helemaal geen achterstand of even goed mogelijk een voorsprong voor brugge

de VAR is totaal incompetent, voor zover heb je gelijk, maar het is zeker veel meer dan dat, in wedstrijden met brugge (en ook anderlecht) is het heel zeker ook zo dat de VAR het niet goed wil doen en verkeerd wil zijn en foute beslissingen wil nemen, dat is het grote verschil: extreme incompetentie vs voorbedacht en vrijwillig verkeerd willen zijn
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 09:43
Laat ze maar genieten van dat één matchke, wij genieten al een héél seizoen !!💙💙💙
Een kinderhand is snel gevuld 😆😆😆
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 09:44]
Vind ik leuk
Boerken +8336
maandag 18 februari 2019 om 09:48
Hopelijk tot eind bant sezioen dan voor jullie😜
Vind ik leuk
Lodecol13 +3546
maandag 18 februari 2019 om 10:16
Wakker worden man en van uw wolk komen , wij hebben ook ge noten van ons seizoen tot hiertoe met de kers op de taart genk gisteren 3-1 naar huis gespeeld schitterend gespeeld in de eerste helft van de compt waar we zeker zoveel matchen als jullie op de 1e plaats stonden ,in de Cl schitterende matchen gespeeld en dat met soms 6a7 gekwetste spelers en dan al maanden zonder danjuma ,top zes ploegen stand,antw, gent , genk naar huis gespeeld , dan salzburg de beste van de EL hun in de2e time ook al weg gespeeld en dat na 32 zonder nederl El matchen inbegrepen zodus klagen als brugse sup doe ik zeker niet ben zeker dat het nog zeer spannend zal worden in po
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 10:19]
Vind ik leuk
AlexGMillian +1290
maandag 18 februari 2019 om 21:58
Ahja, hebben jullie een mooie opvalbeurt in de Champions League achter de rug? Dacht het niet.
Vind ik leuk
BW +368
maandag 18 februari 2019 om 09:45
Beste ploeg gisteren: Club Brugge
Beste ploeg van het seizoen: KRC Genk

En de uitspraken van Leko zouden wel eens als een boemerang in zijn gezicht kunnen komen tijdens de play-offs. Ideaal voor Clement om zijn manschappen op scherp te zetten door deze uitspraken. Val de pers aan, maar blijf respect hebben voor de tegenstander ....
Vind ik leuk
freeman +13885
maandag 18 februari 2019 om 09:51
Beste ploeg ? Weten we ..... in de maand mei !
Vind ik leuk
freejazz +2590
maandag 18 februari 2019 om 10:01
Volgens Leko toch niet. Foei, jij durft je trainer tegen te spreken.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 10:01]
Vind ik leuk
RSCA2703 +119
maandag 18 februari 2019 om 10:21
Als RSCA-supporter zou ik het er op houden dat Club gisteren beter was dan de ploeg die tot voor de match zeker de beste ploeg van het land was. Kunnen we volgende week, indien RSCA met goed voetbal wint van Club, dan besluiten dat RSCA de beste ploeg van het land is? Ik zou wel willen, maar vrees dat dit belachelijk zou overkomen. Maar de reactie van Leko valt in de euforie van het moment wel te begrijpen. Leuke wedstrijd was het overigens, laat ons hopen dat we volgende week dezelfde spektakelwaarde krijgen in het CVDS-stadion, evengoed met de thuisploeg als winnaar 😉.
Vind ik leuk
BW +368
maandag 18 februari 2019 om 10:32
2 weken gelden won Standard van Anderlecht en was het de ploeg in vorm en een grote titelkandidaat. Vorige week won Genk van Standard en was het de ploeg in vorm en wie zou hun nog van de titel kunnen houden. Nu wint Brugge en is het de ploeg in vorm. Hoe belachelijk is dit. En volgende week is dan Anderlecht misschien de ploeg in vorm. Als Brugge er uitgaat in Salzburg en niet wint van Anderlecht spreekt de pers weer van een opflakkering .... De pers tja ....
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 10:29
De melkverkoop heeft plots een boost gekregen na uitspraken van Leko...nooit geen grotere melkmuil in het voetbal tegen gekomen
Vind ik leuk
THOR4ever +3092
maandag 18 februari 2019 om 10:30
Laat het ons erop houden dat een beetje nuancering wel gepast is. Genk was beter tot nu toe (anders stonden ze niet eerste), maar er hangt met de Pozuelo affaire een zwaard van Damocles boven de ploeg, terwijl Brugge gisteren overduidelijk beter was en dus vol vertrouwen mag zeggen ‘wij doen mee voor de titel’ of ook ‘wij waren zondag veel beter’. En als Genk Pozuelo verliest of hij is er met zijn hoofd niet bij gaan we het nog zeer zwaar krijgen in de play-offs. Als de spelbepalende speler wegvalt is het nu eenmaal niet meer dezelfde ploeg en kan het goed zijn dat Genk niet langer de beste ploeg is. Lijkt me nogal logisch, maar even afwachten wat de uitkomst van die affaire zal zijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 10:31]
Vind ik leuk
freeman +13885
maandag 18 februari 2019 om 10:44
Toch eindelijk iemand die alles in het juiste daglicht kan plaatsen . Dit tussen de vele zever en jalousie hier ....! Dikke duim voor jou ! :-)
Vind ik leuk
Quizmaster +791
maandag 18 februari 2019 om 11:07
En volgende week verliest Brugge weer op Anderlecht (wat perfect kan) en dan moet Leko weer buiten, is 8-9-11pnt ophalen een onmogelijke zaak en zo blijven ze maar zeveren....
Vind ik leuk
Quizmaster +791
maandag 18 februari 2019 om 11:06
Perfect verwoord! Geen verdere commentaar nodig...
Vind ik leuk
Vlad +4226
maandag 18 februari 2019 om 11:10
Is toch gewoon eigen aan de naderende play offs en de bijhorende titelstrijd, wat spierballengerol en straffe uitspraken maken het allemaal wat pittiger, meer is dat niet..
Vind ik leuk
dethklok28 +5439
maandag 18 februari 2019 om 11:43
"Ik denk dat zei het dit seizoen al moeilijk hebben gehad. "

Pfff zucht ...

On topic
Geen drama maken. Wat moet Leko zeggen? Genk is beter?
We zullen op het einde van de rit wel zien.
Al de rest is gewoon theater.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:29
Sorry Trossard maar de beste spelers aan u binden tot het eind van het seizoen behoort ook tot de beste ploeg.
De beste ploeg ben je op en naast het veld, spelers motiveren om goed
te presteren en te blijven hoort daar ook bij.
Vind ik leuk
THOR4ever +3092
maandag 18 februari 2019 om 13:50
En precies omdat Genk daar zo goed in geslaagd is tijdens het zomermercato en het Europese wintermercato staan ze op kop. Tegen monstersalarissen staan ALLE Belgische clubs machteloos. Ondanks een budget dat bijna drie keer zoveel is dan het budget van Genk geldt dat ook voor Club Brugge. Als ze morgen 4-5 miljoen per jaar naar het hoofd smijten van Wesley zal die jongen ook serieus nadenken.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 13:55]
Vind ik leuk
THOR4ever +3092
maandag 18 februari 2019 om 14:00
.., en zou je je misschien eens moeten afvragen waarom Brugge en ook Anderlecht niet los op kop staan. Is het beleid daar beter dan in Genk als ze met 70-75 miljoen budget niet veel en veel beter doen dan een ploeg met een budgetje van 25 miljoen.
Vind ik leuk
Heppen1J +865
maandag 18 februari 2019 om 14:08
deze wedstrijd had nooit mogen doorgaan op zo een PATATEN veld de bond moet optreden forfait cijfers 0-5
Vind ik leuk
AlexGMillian +1290
maandag 18 februari 2019 om 22:03
Op een goed veld was het dus 7-1 voor Club. Nog steeds 3 punten en grotere afstraffing dan het al is.
Vind ik leuk
Vlaming +1770
maandag 18 februari 2019 om 16:57
Wat heeft trossard zondag laten zien ?
Vind ik leuk
Hhti +1646
maandag 18 februari 2019 om 17:48
Ik denk dat de uitspraak en de manier waarop hij het gezegd heeft alleen maar spek voor de bek is voor FCB. Je kan hier alleen maar motivatie uithalen en zeker na zo'n non match van Genk moet gelijk hoe nederig zijn. Vergeet niet dat FCB ook in Genk de betere ploeg was en een gelijkspel gespeeld heeft. Mag ik het zeggen dat Trossard sinds zijn fantastische doelpunten een beetje aan het zweven gaat?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws