'Amuzu kreeg racistische opmerkingen van Antwerp-fans na VAR-beslissing'

'Amuzu kreeg racistische opmerkingen van Antwerp-fans na VAR-beslissing'

Gepubliceerd: zondag 17 februari 2019 om 23:30zo 17-02-2019 om 23:30

Laatste update: zondag 17 februari 2019 om 23:45zo 17-02-2019 om 23:45

Francis Amuzu kreeg tijdens de wedstrijd tussen Royal Antwerp FC en RSC Anderlecht (0-1) racistische opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd. Dat blijkt uit een post op Instagram dat door de flankspeler zelf werd gedeeld.

De thuisploeg leek tien minuten voor affluiten een penalty te krijgen na een fout van Didillon op Lamkel Zé. Na tussenkomst van de VAR corrigeerde scheidrechter Van Driessche echter zijn beslissing. Enkele supporters van Antwerp waren het daar duidelijk niet mee eens.

Amuzu was op dat moment aan het opwarmen en kreeg volgens een post op Instagram racistische opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd. "Racisme gaat te ver! Omdat Antwerp geen penalty kreeg werd Amuzu die aan het opwarmen was uitgescholden voor nutella, neger, stront, ... Nergens respect bij Antwerp (en ook andere ploegen)", staat te lezen in de post die Amuzu deelde.

Antwerp-doelman Jens Teunckens reageerde meteen en nam het op voor Amuzu. "Dit is iets wat echt niet kan. Respect moet altijd aanwezig zijn... Hier bereik je als mens niet mee om dit te doen. Maar ik weet ook 100% zeker dat dit niet de 'die hard' Antwerp-fans waren!! Deze zouden dit nooit doen en zijn er echt enkel om ons op eender welk moment te steunen... Maar dit gedrag blijft onaanvaardbaar!!! Want vorige week werden er ook spelers van onze ploeg uitgescholden als "bananenplukker". Dit zijn gewoon dingen die niet kunnen en nergens thuishoren!!! Dus denk aub 2x voor je zo iets zegt."

Plaats een reactie

Rune1891 +7231
maandag 18 februari 2019 om 00:28
Jammer genoeg heb je in ieder stadion nog altijd ongemanierde idioten..
Vind ik leuk
Charlie VS +284
maandag 18 februari 2019 om 00:37
Zeker idioot. Bij ons in de ploeg spelen elke week minstens 4 à 5 gekleurde spelers mee. Die vallen waarschijnlijk dan bij deze "supporters" plots onder een andere kleurcode.
Vind ik leuk
Rune1891 +7231
maandag 18 februari 2019 om 00:54
Ik snap die mensen niet, ik ben zelf redelijk rechts, maar gratuit iemand uitschelden op basis van zijn huidskleur heb ik toch nooit gedaan, ook nooit gesnapt trouwens...
Vind ik leuk
Gimini +1328
maandag 18 februari 2019 om 00:43
Er wordt ook teveel publiciteit gemaakt na zulke uitspraken ....Heel verleidelijk voor wie in de belangstelling wil staan.
Ze laten het uitschijnen alsof iedere supportersclub vol zit met racisten, dat is echt niet zo , niettegenstaande er "regelmatig" misdragingen zijn .
Vind ik leuk
hoekschop +4351
maandag 18 februari 2019 om 07:04
"Heel verleidelijk voor wie in de belangstelling wil staan" ???
Amuzu zoekt nooit in de aandacht. Kan me geen interview met hem herinneren. Als je dit soort zaken niet aankaart dan ga je er stilzwijgend mee akkoord dat het gebeurt.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 07:05]
Vind ik leuk
Hierulf +1941
maandag 18 februari 2019 om 06:32
Marigalen on tour...
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
maandag 18 februari 2019 om 08:41
Bij frustratie komt racisme vaak boven drijven. Fout. We moeten dit met z’n allen blijven veroordelen.
Knap van Teunckens. Na een nederlaag toch zo in stijl reageren, hoedje af.
Vind ik leuk
Marcenkie +255
maandag 18 februari 2019 om 08:53
Dat dit gebeurt na een korrekte beslissing is het gevolg van het steeds terugkerende gedrag van Bolonie...hij hitst steeds die mensen op na zo'n beslissingen...spijtige zaak....
Vind ik leuk
Mario_ +2024
maandag 18 februari 2019 om 09:20
wat heeft dat er mee te maken ? Elk stadion reageert op zulke fases van de VAR, ook al weten ze dat de beslissing terecht is. Dat is emotie.
Druk zetten op de leiding is iets dat elke coach doet, dat is een deel van zijn taak. Zonder daar in te ver te gaan natuurlijk.
Als je daar als persoon een reden in ziet om tot racisme over te gaan,.........sorry, te gek voor woorden !
Vind ik leuk
Marcenkie +255
maandag 18 februari 2019 om 11:47
Bölöni die zet wel altijd druk op de leiding....terecht en onterecht....en je kan voor je eigen ploeg supporteren, maar ook tegen de andere ploeg...das een groot verschil...en als er iets is met de VAR dan weet hij het altijd beter...sommige supporters laten zich daar dan in mee gaan...door de tegenstander dan uit te schelden....gelukkig ni allemaal (echte supporters).... Of dat biergooien das precies een gewoonte geworden..... Op Standaard en Antwerp vooral...Geen bier meer op tribune....mssn een oplossing
Vind ik leuk
Dirk H +3480