Leko cynisch na goede afloop: ''Ik zal wel een slechte coach zijn zeker?''

Leko cynisch na goede afloop: ''Ik zal wel een slechte coach zijn zeker?''

Gepubliceerd: vrijdag 15 februari 2019 om 11:00vr 15-02-2019 om 11:00

Club Brugge heeft dankzij een 2-1 thuiszege op FC Salzburg een prima uitgangspositie voor de return in Oostenrijk. De overwinning van Club Brugge kwam mede dankzij stevig ingrijpen van Ivan Leko tot stand. Leko was desondanks cynisch na afloop.

Leko was ontevreden over het optreden voor de pauze en haalde aan de rust zowel Sofyan Amrabat als Dion Cools naar de kant. Het inbrengen van Benoît Poulain en Krepin Diatta bleek een uitstekende zet. Maar gaf ook stof tot nadenken. ''Ben ik een topcoach omdat ik goed gewisseld heb of een slechte coach omdat ik slecht gestart ben?'', vroeg Leko zich af. ''Het zal wel het laatste zijn, zeker?'', gaf hij op cynische wijze zelf het antwoord aan Het Nieuwsblad.

De Kroaat wilde toch vooral de focus leggen op de knappe prestatie van zijn mannen. ''Mijn spelers zijn niet doof en blind. Ze horen en lezen ook de twijfels die rond mij worden verspreid. Dat ze deze energie en wilskracht hebben laten zien, maakt me supertrots. Op basis van onze inzet en mentaliteit verdienden we de zege'', aldus een trotse Leko.

Lees ook: Leko maakte opvallende keuze bij Club Brugge: 'Dat is onbegrijpelijk'

Lees ook: Denswil complimenteert Leko: ''Dubbele wissel pakte heel goed uit''

Plaats een reactie

Toca +50317
vrijdag 15 februari 2019 om 11:14
Precies Preud'homme. 🙄
Vind ik leuk
BST83 +1153
vrijdag 15 februari 2019 om 11:19
Hij meet zichzelf een deftig Calimero-gehalte aan op deze manier...
Vind ik leuk
Dirkkk +218
vrijdag 15 februari 2019 om 11:37
waar blijft men zulke onnozele praat halen zoals dit hierboven? Wat is er Calimero aan Leko? Men zou zich niet zo als een kuddedier mogen gedragen en zomaar gratis onnozele praat verspreiden
Vind ik leuk
BST83 +1153
vrijdag 15 februari 2019 om 11:51
Serieus gast, nie te fanatiek gaan wezen he...

''Ben ik een topcoach omdat ik goed gewisseld heb of een slechte coach omdat ik slecht gestart ben?

Dat is echt wel reactie willen krijgen op zijn keuzes...

Vind ik leuk
Dirkkk +218
vrijdag 15 februari 2019 om 15:48
ik vind dat eerder anticiperen op kuddedieren :p
Vind ik leuk
BST83 +1153
vrijdag 15 februari 2019 om 20:54
Wat ik al eerder zei: only dead fish following the stream
Vind ik leuk
rutger4444 +135
vrijdag 15 februari 2019 om 12:51
Groot gelijk . Als leko een goede coach was had hij nu op de eerste plaats gestaan . Gisteren hebben de spelers voor zichzelf gespeeld om hun prijzenkaartje wat aan te dikken en gelijk hadden ze .
Vind ik leuk
blondel +3523
vrijdag 15 februari 2019 om 15:00
Dus al die trainers (de overige15) zijn slechte trainers want ze staan niet eerstes.Knap jong,mooie reactie.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 14:51
Hij had al in vorige matchen kunnen zien dat Amrabat niet op de rcv kan spelen ,waarom hem daar nog neerzetten zo verbrand je hem
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 11:19
Of Ariël Jacobs 😂
Vind ik leuk
Toca +50317
vrijdag 15 februari 2019 om 11:23
Idd, dat was ook zo'n geweldig norse man na een tijd.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 11:38
Ja die kon de druk op den duur ook echt niet meer aan. Al denk ik niet dat het eenvoudig moet zijn als de pers het éénmaal op je gemunt heeft.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3546
vrijdag 15 februari 2019 om 11:23
Zolang dat het maar HEIN niet is ,
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 11:26]
Vind ik leuk
Boer +366
vrijdag 15 februari 2019 om 12:41
Volgend seizoen pas, doet al goed de ronde in Lauwe
Vind ik leuk
Wankstar123 +2376
vrijdag 15 februari 2019 om 11:22
Het was gewoon een zeer goede prestatie in de 2de helft. In Salzburg zal het nog moeilijker zijn natuurlijk maar brugge maakt kans!
Vind ik leuk
j.caesar +1329
vrijdag 15 februari 2019 om 11:49
Naar zijn opstelling voor de rust zeker geen top coach.
Vind ik leuk
Vlaming +1770
vrijdag 15 februari 2019 om 11:51
Slechte coach omdat je slecht gestart bent
Vind ik leuk
TageMeister +7914
vrijdag 15 februari 2019 om 11:58
De frustratie druipt der af...
Vind ik leuk
vampire81 +1340
vrijdag 15 februari 2019 om 12:02
ja
Vind ik leuk
Kris1 +1197
vrijdag 15 februari 2019 om 12:05
Ik blijf bij mijn versie van vorig jaar na de titel. Leko is een goede coach maar geen topcoach. Dat baseerde ik toen op het feit dat hij Club kampioen hielp maken maar ook dat we toen in de play offs een matig niveau haalden en het maar heel nipt haalden. Gisteren was Leko zijn taktische ingreep goed maar om een topcoach te zijn moest hij met Diatta en Poulain begonnen zijn. Een topcoach start niet met Cools die nog maar amper wedstrijdritme heeft en met Amrabat die al vaak te kort kwam als verdediger.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 12:16
Je bent gewoonweg verkeerd gestart,zo simpel is het. Toen hij zijn fout inzag heeft hij noodgedwongen moeten wisselen of het werd een katastrofe. En dit is niet de eerste keer.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 februari 2019 om 12:40
Begint koppig te worden den Ivan
Vind ik leuk
Brubru +5309
vrijdag 15 februari 2019 om 12:48
Het is toch opvallend hoe rap trainers tegenwoordig - vooral op fora zoals deze - afgeschreven worden.
Hein toen die bij Gent zat was veel te goed voor onze competitie. Een jaar later kan hij voor dezelfden niets meer.
Leko idem, Vanderhaeghe idem, Dury idem, Rutten al na 4 matchen.
Een trainer is ook maar een mens. Ik kan me niet indenken dat een trainer in de uren voor een match in zijn eigen zegt Ik ga hier eens met een slechte opstelling spelen.
Vind ik leuk
Boerken +8336
vrijdag 15 februari 2019 om 13:02
Dan zijn er nooit geen gouden wissels meer, alleen altijd slecht gestart van de trainer
Vind ik leuk
bolclbr +1023
vrijdag 15 februari 2019 om 13:01
Ik vind dat Leko tegen Salzburg de juiste tactiek toegepast heeft.

Door de winterstop in Oostenrijk heeft Salzburg te weinig matchritme.
Het beste wat Leko kon doen was dus zijn beste spelers opsparen voor na de rust. Die konden zich 45 minuten fysisch 100% uitleven terwijl Salzburg op zijn tandvlees zat. Die hielden het geen 90 minuten vol.

Zij die Leko geen goede coach vinden kunnen misschien de coaches van Athletico Madrid, Monaco of Dortmund vervangen. Zij vonden Leko nl. een topcoach.
Vind ik leuk
Boktor +804
vrijdag 15 februari 2019 om 13:22
Het was toch onbegrijpelijk dat hij Amrabat en zeker Cools opstelde . Mogelijks wou hij Diatta sparen voor de wedstrijden die nog komen, maar toch. Cools had nog niet gestart van na zijn 'prachtige' wedstrijd tegen Deinze en toch liet Leko hem beginnen. Raar.
Vind ik leuk
viperkebas +395
vrijdag 15 februari 2019 om 14:11
Leko begint met twee onbegrijpelijke starters in de basis: Cools en Amrabat als verdediger waar hij wel degelijk een middenveld speler is. In de tweede helft doet hij geen twee goede wissels maar hij zet gewoon zijn beginfouten recht. Het had ons verlies kunnen zijn. Leko is duidelijk de pedalen kwijt want hij gaat tijdens de match als een bezetene tekeer voor zijn dug-out en de zijlijn wat waarschijnlijk afstraalt op de spelers..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 14:16]
Vind ik leuk
Brubru +5309
vrijdag 15 februari 2019 om 16:18
Leko staat al van zijn eerste match zo langs de zijlijn hoor.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws