KBVB voelt na Mechelen en Waasland-Beveren nog twee JPL-clubs aan de tand

KBVB voelt na Mechelen en Waasland-Beveren nog twee JPL-clubs aan de tand

Gepubliceerd: vrijdag 15 februari 2019 om 08:17vr 15-02-2019 om 08:17

De Belgische voetbalbond maakt werkt van het onderzoek naar matchfixing in onze Jupiler Pro League. Spelers en bestuursleden van KV Mechelen en Waasland-Beveren werden al ondervraagd, nu volgen die van Eupen en Moeskroen.

Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Eind vorig seizoen was de wedstrijd op de slotspeeldag tussen Eupen-Moeskroen (4-0) zeer opvallend. Het laatste kwartier, nadat Mechelen op voorsprong was gekomen, wist Eupen plots vier keer te scoren tegen Les Hurlus.

Na de wedstrijd waren heel wat insinuaties over mogelijke omkoping. Ex-Mechelenvoorzitter Johan Timmermans vond het scoreverloop opvallend. Zelfs Hendrik Van Crombrugge, doelman van Eupen, gaf achteraf toe dat er "gekke dingen" gebeurd zijn die wedstrijd.

KBVB zet onderzoek verder
Dat de KBVB beide clubs aan de tand voelt, is opvallend, want het onderzoek van het gerecht richt zich in het onderdeel matchfixing enkel tot Mechelen en Waasland-Beveren. De voetbalbond laat niks aan het toeval over en voelt dus ook Eupen en Moeskroen aan de tand.

Poll

Denk je dat er die bewuste match afspraken gemaakt zijn?

(487 stemmen)

Plaats een reactie

Freddyploiks +14976
vrijdag 15 februari 2019 om 08:20
Het blijft onwaarschijnlijk dat Mechelen en Beveren een match fixen terwijl de anderen het ook deden maar dan beter 😂
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
vrijdag 15 februari 2019 om 15:43
Lijkt mij echt een item voor "In de gloria", je kan het gewoon zo gek niet bedenken
Vind ik leuk
Toca +50317
vrijdag 15 februari 2019 om 08:20
Volgens mij heeft de bond wel een onderzoek maar niks bewijs.
Dus allemaal praat voor de vaak. Op basis van vermoedens kom je nergens. Wordt door de juiste advocaten allemaal van tafel geveegd.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
vrijdag 15 februari 2019 om 08:29
Het geval Beerschot/Namen was destijds evengoed op basis van vermoedens. Nu zijn er zelfs een pak aanwijzingen die aantonen dat het niet fair gespeeld is. Ik geloof nooit dat die telefoontaps verzonnen zijn. En die spreken voor zich.
Vind ik leuk
Toca +50317
vrijdag 15 februari 2019 om 08:30
klopt, maar dat waren toch nog andere tijden. De toekomst zal het uitwijzen, maar ben er vrij zeker van dat ze niet veel gaan kunnen doen voor het einde van het onderzoek. En dat zal nooit voor dit jaar zijn.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
vrijdag 15 februari 2019 om 08:31
Ik blijf erbij: dan zet je de poorten open voor nog veel meer.
Vind ik leuk
Toca +50317
vrijdag 15 februari 2019 om 08:33
Dat is iets anders. Ik zeg niet dat ik akkoord ben met wat ik hierboven schrijf. Denk gewoon dat het nu nog te snel is.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:29
Lees ik nu goed? Ik zeg niet dat ik akkoord ben met wat ik schrijf....goe bezig!
Vind ik leuk
Toca +50317
vrijdag 15 februari 2019 om 09:59
Eerst nadenken Guy.
Ik schrijf wat ik denk dat er gaat gebeuren, namelijk weinig of niks. Terwijl ik zelf vind dat er wel straffen moeten komen.
Vind ik leuk
AzEz86 +7369
vrijdag 15 februari 2019 om 08:21
Ik vind het raar dat de KBVB deze wedstrijden nu pas begint te onderzoeken, daar hadden ze zich afgelopen zomer eigenlijk al met bezig moeten gehouden hebben...
Vind ik leuk
Polleken 77 +2239
vrijdag 15 februari 2019 om 09:05
Dat er minstens een poging tot omkoping was tussen KVM en WB staat vast. Wat de andere wedstrijd betreft is er toch wel een heel abnormaal verloop geweest. Kan je enkel daarmee een bewijs van omkoping aantonen, ik denk het niet.
Vind ik leuk
DDT +3950
vrijdag 15 februari 2019 om 11:26
Het is niet omdat het in de gazet staat, dat het juist is
Vind ik leuk
Polleken 77 +2239
vrijdag 15 februari 2019 om 11:35
Daar ben ik het volledig mee eens.
Maar als de voorzitter van WB verklaart dat hij niet wist van een meldingsplicht, dan is er iets niet juist. Met andere woorden dan geeft hij wel toe dat er minstens sprake is van een poging tot.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
vrijdag 15 februari 2019 om 12:09
Voila, zo is het. Huyck vreest trouwens niks van het gerecht (als individu), maar duidelijk wel van de bond (de hele club).
Vind ik leuk
Brubru +5309
vrijdag 15 februari 2019 om 09:35
Misschien dat ze die 5 spelers van Eupen die een contract beloofd waren bij KVM nog eens willen spreken.
Vind ik leuk
TageMeister +7914
vrijdag 15 februari 2019 om 09:42
Eupen - Lokeren 4-1
KVK - Eupen 1-3
Eupen - RSCA 2-1
Eupen - Standard 2-1
ZW - Eupen 4-0


Moesten deze matchen op de laatste speeldag plaatsvinden vonden we "sommige" uitslagen ook enorm verdacht . Nu is dit niet het geval, dus niets aan de hand.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3546
vrijdag 15 februari 2019 om 11:19
Ok maar dat zijn resultaten over de duur van een ganse match hier gaat het over4 goals in een kwartier dat was toch straf
Vind ik leuk
TageMeister +7914
vrijdag 15 februari 2019 om 11:45
Maar niet ongezien int voetbal...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
vrijdag 15 februari 2019 om 12:10
Die eerste helemaal niet hoor, Lokeren speelt al het hele jaar zo.
Vind ik leuk
Frefke +1363
vrijdag 15 februari 2019 om 11:46
Wanneer gaan ze knopen doorhakken ? Regel eerst al het lot van KVM en WB en doe dan verder onderzoek.
Ze gaan zolang dralen tot ze in nesten gaan zitten bij het einde van de competitie.
Vind ik leuk
Markske +576
vrijdag 15 februari 2019 om 14:54
Mechelen en Beveren zijn hier weeral veroordeeld omdat er een keuken gekocht is. Ik vraag me af hoeveel er hier op het forum zitten die een huis gebouwd hebben zonder een keuken te kopen. Lijkt me dan ook nogal logisch dat je als voetbalmakelaar bij een potentiële klant die keuken koopt. De gewone gang van zaken is natuurlijk niet spectaculair genoeg. Toch ook Kortrijk eens ondervragen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 14:55]
Vind ik leuk
Frefke +1363
zaterdag 16 februari 2019 om 09:45
Haha, Markske de gewone gang van zaken... Ah ja en eens de keuken gekocht, gauw is bellen naar de vrienden dat het in orde is. Concreet gezien makelaar koopt (zogezegd) een keuken bij vrienden van WB en ja moet het goede nieuws snel melden aan zijn vrienden van KVM... ja dat noemt Markske de normale gang van zaken...
Vind ik leuk
Markske +576
zaterdag 16 februari 2019 om 15:34
Nu ja Velkjovic zijn vrouw heeft toch, het volgende weekend, de foto's van de nieuwe keuken aan de vrouw van Steegmans getoond. Dat lijkt mij toch een gewone gang van zaken.
Vind ik leuk
MoCa +686
vrijdag 15 februari 2019 om 20:27
Zal die operatie propere handen nog lang duren ????? Aan dit tempo zal die zaak verjaard zijn alvorens er uitspraak zal zijn !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws