Club Brugge-duo onder vuur na wanprestatie: 'De definitieve begrafenis'

Club Brugge-duo onder vuur na wanprestatie: 'De definitieve begrafenis'

Gepubliceerd: vrijdag 15 februari 2019 om 07:46vr 15-02-2019 om 07:46

Laatste update: vrijdag 15 februari 2019 om 07:48vr 15-02-2019 om 07:48

Het niveau bij Club Brugge voor en na rust was een wereld van verschil. Twee wissels van Ivan Leko zijn één van de oorzaken daarvan. Zowel Sofyan Amrabat als Dion Cools maakten – niet voor het eerst – een slechte beurt.

Leko liet beide spelers starten, maar dat bleek geen goede zet. 'De Club-trainer had gezien hoe zijn ploeg er in de eerste helft niets van bakte. Hij koos voor Cools op de rechterflank en andermaal de gecontesteerde Amrabat als centrale verdediger. Dat waren precies de twee zwakste spelers van Club Brugge', schrijft Het Nieuwsblad.

Beter Club na de rust
Na de koffie liep het vlotter bij Club. 'Wisselen dus maar voor de meer logische Diatta en Poulain. Een snelle flankspeler die in aanvallend opzicht wel het verschil kan maken en een verdediger die het best kan wat hij in de defensie hoort te doen: verdedigen.'

Voor Amrabat en Cools ziet het er niet al te best uit voor de komende weken. 'Het betekent de wellicht definitieve begrafenis van het experiment met Amrabat als centrale verdediger. Ook Cools zal weer enige tijd in de wachtkamer moeten. Club speelde gewoon een pak beter zonder Cools-Amrabat en diende RB Salzburg zowaar de eerste nederlaag van het seizoen toe.'

Lees ookUEFA-ranking: België loopt klein beetje uit op Oekraïne, top zeven blijft ver weg

Poll

Horen zij op de bank thuis?

(503 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 15 februari 2019 om 07:49
Cools hoort zelfs niet op bank.
Amrabat hoort niet op de RCV te spelen, dus daar kan je hem moeilijk op beoordelen
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:35
Haha vorig jaar zat je nog te roepen dat Cools in de nationale ploeg moest ....
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:44
Nu al te diep in het glas gekeken, kurt?
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 17:35
Eindelijk iemand die hetzelfde ziet als ik.
Nu Leko nog...
Vind ik leuk
TageMeister +7914
vrijdag 15 februari 2019 om 07:51
Na 1 goede match tegen Standard werden de superlatieven reeds boven gehaald voor Amrabat. Nu wordt hij afgemaakt. Beide extremen zijn uiteraard fout.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 14:45
Vooral de fout van de trainer,hij moet Amrabat niet op de rcv zetten is zijn plaats niet en doet in zijn broek
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
vrijdag 15 februari 2019 om 08:30
Leko moet hen gewoon niet opstellen, dit was te voorspellen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 08:34
Amrabat gecontesteerd?? Omdat hij niet op zijn positie speelde...
Ti derover
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:30
Amrabat uitspelen op zijn beste plaats dus in het middenveld. Ook Cools op zijn beste plaats zetten dus OP DE BANK.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:40
Ze waren ook zwak die twee
Vind ik leuk
vampire81 +1340
vrijdag 15 februari 2019 om 09:43
geen van beiden hoeft te spelen noch op de bank te zitten, beiden zijn gewoon niks waard, weg ermee en hoe rapper hoe liever
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 12:06
Amrabat is nochtans een zeer degelijke speler, maar het is geen verdediger.
Vind ik leuk
Kris1 +1197
vrijdag 15 februari 2019 om 09:46
Amrabat op zijn beste plaats ? Op die plaats op het middenveld is Rits veel vinniger of is Nakamba een veel betere stofzuiger. Amrabat mist snelheid en rust aan de bal. Een eenvoudige bal inspelen loopt nogal eens mis. Club is sterker zonder Amrabat. Leko moet gewoon de beste spelers opstellen en daar is Amrabat niet bij.
Vind ik leuk
blondel +3523
vrijdag 15 februari 2019 om 16:12
Ja,dan moet hij altijd Nakamba opstellen;
Vind ik leuk
blondel +3523
vrijdag 15 februari 2019 om 16:12
Ja,dan moet hij altijd Nakamba opstellen;
Vind ik leuk
JanB +6723
vrijdag 15 februari 2019 om 10:05
M.i. zijn het niet die twee spelers die met de vinger moeten gewezen worden, maar Leko heeft een kemel van jewelste geschoten met die basisopstelling
Vind ik leuk
Kris1 +1197
vrijdag 15 februari 2019 om 21:25
Jan, je hebt gelijk, Leko stelt de ploeg op en geen enkele speler gaat aangeven dat hij tekort komt voor de basisploeg. Dus Cools of Amrabat treft geen schuld maar beiden komen wel veel tekort de basisopstelling van Club.
Vind ik leuk
j.caesar +1329
vrijdag 15 februari 2019 om 10:38
Niet eens op de bank; gewoon weg moeten ze !
Vind ik leuk
Vancamp +276
vrijdag 15 februari 2019 om 12:19
Als ge niet ziet dat Amrabat het nooit zal kunnen achteraan,daarbij een vergiftigd geschenk voor een jonge speler.Leko bewijst nu dat hij geen top is ,verleden jaar geluk gehad.
Vind ik leuk
blondel +3523
vrijdag 15 februari 2019 om 16:19
Zoals Van Haezbroeck dacht dat Kums ook laatste man kon spelen.Waarvan iedereen zei dat hij de beste trainer van Belgie was.Heeft Van Haezebroeck daarmee ook bewezen dat hij onbekwaam was;Nogal simpele uitleg he vindt je niet.
Vind ik leuk
Sweatisglory +1034
vrijdag 15 februari 2019 om 13:18
Het blijft mij een raadsel waarom Cools met moeite het niveau haalt dat hij bij de nationale selecties wel haalt, ook al ben ik mij bewust van het klasse verschil.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 14:46
zet hem of Mata in 4mansverdediging en ze gaan renderen maar zo niet
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 17:41
Amrabat is een middenvelder,punt uit.
Niet iedereen kan je omvormen van een flankaanvaller naar een flankverdediger zoals Meunier destijds.
We hadden toch geen versterking nodig,in de winter mercato?
Misschien hadden ze dan toch naar Spanje kunnen gaan dit jaar en een nieuwe grasmat leggen,had Club er meer profijt uit gehaald.
Vind ik leuk
Kris1 +1197
vrijdag 15 februari 2019 om 21:29
Hij is een middelmatige middenvelder die enkel zou spelen als er twee spelers gekwetst zijn van het trio Vormer; Rits of Nakamba. Hij heeft geluk dat Leko hem absoluut wilde en die zware investering kost wat kost ergens wil opstellen.
Vind ik leuk
MoCa +686
vrijdag 15 februari 2019 om 20:40
Wie weet, misschien was dit een tactische keuze van de verguisde trainer Leko om bepaalde spelers rust te geven met de clash tegen Genk in het vooruitzicht ? Een 16de finale EL tegenover de kansen op een titel te behouden, de keuze is vlug gemaakt !
Vind ik leuk
Kris1 +1197
vrijdag 15 februari 2019 om 21:32
Wie weet , misschien maakte Leko ook eens een taktische keuze, helaas voor hem was zijn eerste keuze weer mis
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws