Club Brugge schrijft stukje voetbalgeschiedenis, Blauw-Zwart verslaat Salzburg

Club Brugge schrijft stukje voetbalgeschiedenis, Blauw-Zwart verslaat Salzburg

Gepubliceerd: donderdag 14 februari 2019 om 22:54do 14-02-2019 om 22:54

Laatste update: donderdag 14 februari 2019 om 23:04do 14-02-2019 om 23:04

FC Salzburg kwam ongenaakbaar naar het Jan Breydelstadion, maar vertrekt zonder aureool. Club Brugge kon de Oostenrijkers een eerste nederlaag van het seizoen aansmeren. Blauw-Zwart haalde het na een sterke tweede helft met 2-1 van FC Salzburg.

Het was van mei 2018 geleden dat Salzburg nog eens een match met inzet verloor. Het zakte dus als favoriet af naar ons land. De afgelopen weken lag Salzburg wel stil. In Oostenrijk ligt het voetbal immers al een tijdje stil. Toch was daar op het veld weinig van te merken. In de eerste helft was Salzburg baas in het Jan Breydelstadion.

Nadat Vormer in de eerste minuut nagelaten had om Club Brugge een droomstart te bezorgen – de Nederlander trapte ver naast vanuit de tweede lijn – nam Salzburg het heft in handen. Voor de pauze kwam Club Brugge amper in het stuk voor. Zlatko Junuzovic bracht de bezoekers verdiend op voorsprong. Nadat Ethan Horvath was uitgegleden nam Junuzovic de doelman te grazen.

Na de rust keerde de partij volledig. De wissels van Leko wierpen hun vruchten af. Poulain kwam in de plaats vab Amrabat. Diatta verving Cools.Plots speelde Club Brugge wel met overtuiging. Het scorebord veranderde mee. Na een perfecte corner van Ruud Vormer kopte Stefano Denswil de 1-1 op het bord.

Na de gelijkmaker voelde Club Brugge dat er nog meer mogelijk was. Blauw-Zwart maakte ook de winnede goal. Een voorzet week af, maar Wesley was bij de pinken en zette de 2-1 eindstand op het bord

Volgende week donderdag staat de return in Oostenrijk al op het programma. Tussendoor neemt Club Brugge het in de Jupiler Pro League nog op tegen KRC Genk. De topper staat zondag op het programma. Om 14u30 wordt er afgetrapt in het Jan Breydelstadion. Genk speelde donderdag ook in Europa. Het speelde 0-0 op het veld van Slavia Praag

Plaats een reactie

donderdag 14 februari 2019 om 22:59
Vooral inbreng van Diata en verschuiving van Dennis naar rechts heeft in de 2de helft het verschil gemaakt
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:07
En vergeet niet dat de kaarsjes van de spelers van Salzburg begonnen te doven. Die winterstop heeft daar veel mee te maken.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:09
En aan de andere kant zijn ze frisser want minder matchen en vorig jaar hadden ze geen last van de winterstop
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:17
Vergelijk het met een loper die een maand niet gelopen heeft, die kan het nog wel, maar veel moeizamer. Dat is ook zo voor een ploeg. Je traint wel, maar die intensiteit van een wedstrijd is er niet. Dat ritme, die extra jus, die krijg je pas door wedstrijden te spelen. Dat speelt zeker mee en is effectief een nadeel. Als je week na week na week speelt, dan zal een lichaam daar beter mee omgaan dan dat je een maand geen wedstrijden gespeeld hebt. Je kan fit zijn, maar dat ritme is zeker een factor. Laat Salzburg een maand aan het spelen zijn, en die terugval in de tweede helft zal veel langer op zich laten wachten hebben.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:21
Maar als je 2 matchen per week speelt is ook niet ideaal
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:28
Als je een ruime kern hebt met evenwaardige spelers dan wel, maar dat is - zeker in aanvallend opzicht voor Brugge - maar een klein probleem. Nu, dat gaat wel als je tegenstander net hetzelfde probleem heeft en tegen Genk en opnieuw Salzburg is dat het geval. Die spelen ook 2 keer per week nu, dus ze komen met gelijke wapens aan de start.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:31
Veel te veel gekwetsten om te roteren en gedeeltelijk daardoor minder goed voetbal
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 00:00
Het probleem bij Brugge is dat ze als ze nog willen groeien, dat ze dan aanvallend nog 2 goede spelers moeten halen. Hans en Ruud moet het vuur aan de schenen gelegd worden en vooral Hans. Je basiselftal is OK, je bank ook wel. Maar ik mis zo een beetje de slagroom op de taart. Alles is degelijk, maar je moet een deftige spits kunnen inbrengen en niet zo'n Rezai en Hans moet een concurrent krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 00:23
Profs?????
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 00:27
Vertel dit niet in GB eh,.....
Vind ik leuk
ROBSON +3929
vrijdag 15 februari 2019 om 00:50
En nu u bed in. Club speelde een puike 2de helft en won al bij al verdiende. Slaap wel.
Vind ik leuk
boogie +207
vrijdag 15 februari 2019 om 07:47
Ik denk dat het in afweging ongeveer evenveel had geweest.
Ze spelen wel ook oefenwedstrijden he. Al ligt het ritme daar iets lager maar fris starten heeft ook een voordeel .
Vind ik leuk
ROBSON +3929
vrijdag 15 februari 2019 om 07:36
Vorte reactie van een supporter uit hellhole. Jaloezie is een wreed biestjen. Club was gewoon beter en verdiende de overwinning.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:19
En Poulain op RB!
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
donderdag 14 februari 2019 om 23:23
Nogmaals dit is NIET de RB. Versta toch eens dat er een verschil tussen een RCV en een RB.

De basiskennis van sommigen.. Daar stel ik toch mijn vragen bij
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:36
Hoe noem jij dan de positie die Amrabat bezette?
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
donderdag 14 februari 2019 om 23:51
RCV zoals iedere normale voetbalfan zou zeggen
Vind ik leuk
blondel +3523
vrijdag 15 februari 2019 om 14:41
Dus zonder RB?Dan vraag ik me toch af wat R of L voor u is,als ik Poulain en Denswil op het veld zie staan.Mij lijkt dat ze toch op LB en RB staan.Dat zijn toch de zijkanten RB en LB,ofwel zie ik niet goed meer,kan ook.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 14:42]
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 februari 2019 om 16:28
Rechts centraal en links centraal is NIET hetzelfde als een rechterverdediger of een linkerverdiger. Dat verschil zou je toch moeten weten. Of ben je zo'n simpele ? Dit is basiskennis, hé

En ja Club Brugge speelt zonder een echte rechterverdediger en zonder een echte linkerverdediger.

Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:25
Inderdaad maar dit mag je Amrabat niet aansmeren want dit is niet zijn positie is wel fout van Leko want al paar weken tegenvallend op die positie en Cools speelt ook beter in een 4mansverdediging idem voor Mata
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
donderdag 14 februari 2019 om 23:29
Van Cools is het al lang geweten dat dit niveau te hoog is voor hem. Ik had altijd gestart met Diatta.

Wat betreft Amrabat. Dit is ook gewoon onbegrijpelijk hoor... . Poulaîn - dat zelf puur verdedigend niet teleurstelde in de CL - moet altijd startten.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:32
fout van Leko ook met Amrabat als RCV
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:37
Probleem voor Club is dat je op RCV geen speler hebt die kan uitvoetballen en met Mechele op cv heb je al een puur verdedigende verdediger dit is te weinig om onder de druk uit te komen en op te bouwen
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
donderdag 14 februari 2019 om 23:54
Idd, heb je gelijk in. Daar mag naar de toekomst toe iets bij, maar nu moet je handelen met de middelen dat je hebt. Poulaîn is een logische keuze
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
vrijdag 15 februari 2019 om 00:11
Rb is in een 4 mans verdediging, de rechter verdediger die mee op komt, zoals meunier speelde bij ons
Vind ik leuk
DOMI +493
donderdag 14 februari 2019 om 22:59
Tijdens die wedstrijd was het verschil tussen de eerste en de tweede helft van Club nog groter dan bij Genk!
Vind ik leuk
Philip R. +390
donderdag 14 februari 2019 om 23:00
DIK verdiend!!!
Vind ik leuk
THOR4ever +3092
donderdag 14 februari 2019 om 23:00
Beresterke Wesley en een dartele Diatta loodsen Club verdiend voorbij Salzburg, en ook voorbij hun eigen terreinverzorgers. Wat een patattenveld ! Niet alleen Horvath had er last van, ook Vanaken en Schrijvers.
Vind ik leuk
Genome +773
donderdag 14 februari 2019 om 23:03
Een match met twee gezichten van beide ploegen.

Proficiat Club met de 2-1 overwinning!
Vind ik leuk
Lord Wenger +17710
donderdag 14 februari 2019 om 23:04
Proficiat Club, knap teruggevochten!
Vind ik leuk
Toca +50317
donderdag 14 februari 2019 om 23:06
Het Europees seizoen is nu sowieso geslaagd voor Club.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:10
zeker weten en het hoeft nog niet gedaan te zijn
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
donderdag 14 februari 2019 om 23:35
Heb de match gevolgd via internet in hotel in Nice
Morgen terug in belgie .
En terecht fier en met de borst vooruit
Uit het vliegtuig stappen
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:08
Knappe match van fcb, chapeau!
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:11
2de helft de eerste was ronduit zwak
Vind ik leuk
La joya +453
donderdag 14 februari 2019 om 23:09
Salzburg speelde twee maand geen wedstrijd meer dus een beetje logisch dat ge er fysiek doorzakt naart einde toe he... en de tweede goal was tegen tien spelers dan ook nog...
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 februari 2019 om 23:10]
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:14
wel wedstrijden gespeeld maar zonder inzet en je kan het ook anders zggen Brugge kan vermoeider zijn door opeenvolgende wedstrijden
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:21
La joya, je afgunst tov fcb stinkt!!!
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
donderdag 14 februari 2019 om 23:24
Over het eerst heeft hij gelijk hoor
Vind ik leuk
La joya +453
vrijdag 15 februari 2019 om 19:57
Nee helemaal niet mr messelis, maar die titel van VP, dat jullie voetbalgeschiedenis schreven vond ik er gewoon ver over. Mijn vader was zen ganse leven grote fan fcb dus heb ik zeker sympathie voor blauw zwart maar ik hekel gewoon het feit dat ze de titels van hun artikels zo maken dat je denkt -wow what happened now- terwijl het meestal op niks uitdraait...
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 23:31
Klopt, maar je moet het toch maar doen he. Op papier is dat zo, maar in de praktijk is dat soms anders. En tegen 10 man, dan is dat goed gedaan. We zien genoeg fases in het voetbal waar die man meer niet uitgebuit wordt. Vandaag lukt het wel en dat is prima.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 00:36
Inderdaad,en FCB was vermoeider door opeenvolgende matchen te spelen volgens meneer Vanassche
Vind ik leuk
Boerken +8336
vrijdag 15 februari 2019 om 01:39
Tzijn wel profs he, ze weten ook wel wat ze doen
Vind ik leuk
Patfey +6345
donderdag 14 februari 2019 om 23:15
Mooi resultaat, maar jammer van dat domme tegendoelpunt, dat duur kan kosten. 2-1 is link.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 08:29]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
donderdag 14 februari 2019 om 23:16
Leuke avond voor het Belgische voetbal, hopelijk kunnen ze beiden de klus klaren in de return.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
donderdag 14 februari 2019 om 23:26
Dit was inderdaad niet echt het RB Salzburg dat ik al zien spelen heb. Na 2 maanden kan je moeilijk op topniveau spelen.

Maar een goed Club Brugge gezien in de 2de helft. Proficiat, Brugge
Vind ik leuk
Lodecol13 +3546
donderdag 14 februari 2019 om 23:39
Gelukkig bestaat een wedstrijd uit 2helften , dus zeer knap gedaan om zo een kanjer naar huis te spelen nu zondag die andere kanjer ook zo aanpakken en naar huis sturen met zero punten
Vind ik leuk
AlexGMillian +1290
vrijdag 15 februari 2019 om 01:15
Vorig jaar hadden ze nochtans na het 2 maanden winterstop gewonnen van Dortmund die wel al ritme had...
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 februari 2019 om 08:49
Toen was Dortmund niet in vorm en hadden ze Haidara in de ploeg.
Vind ik leuk
freeman +13885
donderdag 14 februari 2019 om 23:38
Sterke tweede helft mede door inbreng van Diatta , die wordt best op links uitgespeeld , rechts deed Dennis het ook super . Man van de match met stip was Wesley ! Hier al dikwijls vermeld, beste speler van de JPL met de rug naar doel , eens die aannames bekijken en dan die passen versturen ... En achteraan Mechele weerom superieur . Van dit Club kunnen we nog heel veel moois verwachten !!!
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
donderdag 14 februari 2019 om 23:56
Dat er niet gestart werd met Diatta krijg je mij gewoon niet uitgelegd.

Knappe zege van Club wel tegen een ploeg die hoger in te schatten viel. Dat die ploeg nog niet geheel gerodeerd is na een winterslaap , veranderd daar niks aan.

Of het uiteindelijk kwalificatie oplevert , hmm wordt bibberen. Maar we leven op hoop.
Vind ik leuk
boogie +207
vrijdag 15 februari 2019 om 07:51
hoop doet de zotten in vreugde leven. en op deze site zijn we allemaal een beetje zot he
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
vrijdag 15 februari 2019 om 09:23
Daar zit mss wel waarheid in :P
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 februari 2019 om 09:46
Ela spreekt voor u zelf he :)
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
vrijdag 15 februari 2019 om 20:30
hahaha, laten we eerlijk zijn, voetbal maakt ons allemaal een beetje zot. De ene al wat meer dan de ander :P
Vind ik leuk
vampire81 +1340
vrijdag 15 februari 2019 om 10:38
hoera gewonnen, dit had ik echt niet verwacht en zelfs dat soort van resultaat (winst dus) helemaal uitgesloten tegen deze ploeg die toch van een hoger niveau zou moeten zijn

anderzijds vrees ik er wel voor dat ze een 2-1 meer dan waarschijnlijk niet over de streep gaan kunnen trekken in oostenrijk maar men weet nooit

het resultaat had zoveel beter kunnen en zelfs moeten zijn, merci waardeloze klotekeeper van niks, ware het niet voor die compleet incompetente klungel zou het er vrij tot zelfs echt goed uitgezien hebben

ge ziet toch direct dat er een zeer wezenlijk verschil is als het ook toegestaan is dat brugge een match winnend mag afsluiten (kloppen direct ploeg van veel hoger niveau), dat is een uitkomst die in de belgische competitie gewoon niet wordt toegestaan en dat wordt dan ook ten allen koste verhinderd op vrijwillige basis en met voorbedachte rade
Vind ik leuk
MrComment +2133
vrijdag 15 februari 2019 om 11:10
"ge ziet toch direct dat er een zeer wezenlijk verschil is als het ook toegestaan is dat brugge een match winnend mag afsluiten (kloppen direct ploeg van veel hoger niveau), dat is een uitkomst die in de belgische competitie gewoon niet wordt toegestaan en dat wordt dan ook ten allen koste verhinderd op vrijwillige basis en met voorbedachte rade"

Nog altijd niet naar de psychiater geweest om een voorschrift te krijgen voor pilletjes tegen waansvoorstellingen?
Vind ik leuk
boogie +207
vrijdag 15 februari 2019 om 17:24
en jij was waarschijnlijk de eerste die horvath ophemelde toen hij het goed deed
Vind ik leuk
vampire81 +1340
maandag 18 februari 2019 om 11:08
ik heb horvath NOOIT opgehemeld, NOOIT goed gevonden omdat hij dat ook bijlange na niet is

met hem in de goal tot de wintermercato omdat het echt niet anders kon, omdat de anderen zelfs nog slechter zijn dan hem (voor zover dat echt nog mogelijk was) en 1 of 2 nieuwe keepers halen in die mercato en gewoon einde horvath (dat is wat ze hadden moeten doen)

dat heb ik altijd gezegd, blijven zeggen en daar sta ik vol achter en dat zal NOOIT veranderen
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 13:44
Club heeft op basis van zijn tweede helft verdiend gewonnen,en dat was een mooie prestatie,een Historische prestatie is als je Real,Barcelona,City,Bayern of nog een andere klepper uitschakelt,toch nog een verschil.
Vind ik leuk
boogie +207
vrijdag 15 februari 2019 om 17:25
of een 0-4 tje gaat meepikken in monaco
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws