Bezorgt Pozuelo Genk nog meer problemen? Dit schept een precedent

Bezorgt Pozuelo Genk nog meer problemen? "Dit schept een precedent"

Gepubliceerd: donderdag 14 februari 2019 om 12:15do 14-02-2019 om 12:15

KRC Genk zit al enkele dagen met het 'probleem-Pozuelo'. De Spanjaard stuurt aan op een vervroegd vertrek. Dat zou Genk in de toekomst weleens voor problemen kunnen zorgen, zo geeft Bert Sterckx aan.

Volgens de radiocommentator kan het gedrag van Pozuelo de groepsdynamiek ook verstoren.  "De ploegmaats zien natuurlijk ook het gedrag van hun aanvoerder", zegt Sterckx bij Sporza. "Hij heeft een voorbeeldfunctie en is de leider waar sommigen naar opkijken. Hij is de motor. Het draait beter als hij er bij is. De anderen weten ook wel dat het sportief minder zou kunnen lopen als hij er niet meer bij zou zijn", klinkt het.

Het zou zelfs nog voor meer problemen kunnen zorgen. "Anderzijds, als hij dit kan doen, dan kunnen anderen dit ook doen in de toekomst. Dit schept een precedent. En als hij blijft, onder welke voorwaarden is dat dan? Dezelfde of betere voorwaarden? Ook daar zullen anderen weleens over nadenken. Over die elementen moet Genk ook nadenken", geeft Sterckx aan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pozuelo is samen met de spelersgroep van @krcgenkofficial toch afgereisd naar Praag đŸ˜Č #europaleague #jpl #krcgenk #pozuelo

A post shared by VoetbalPrimeur.be (@voetbalprimeur.be) on

Plaats een reactie

Frefke +1496
donderdag 14 februari 2019 om 12:23
Ja dat ziet er niet goed uit... Laat hem gaan, misschien ontpopt iemand anders zich als volwaardige vervanger...
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 12:26
Waarom blijft Genk toch in het oog van de storm journalisten wacht gewoon af jullie schrijven om te schrijven jullie weten ook niet alles. Trouwens in Genk is er maar een speler met een opstap clausule dat is Pozuelo. Waarom blijft hij eerst en verkondigt hij op TV dat hij blijft tot einde van het seizoen dat heeft iedereen kunnen horen hij gaat voor eigen gewin de club die zoveel voor hem heeft gedaan telt nu niet meer. Genk is het slachtoffer zijn kunnen geen vervanger meer halen maar ja dat zal hem worst wezen.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 12:41
Waarom ben jij dat zo zeker van die enige opstapclausule, denk je dat ze echt alles aan de neus van supporters en journalisten gaan hangen?
Vind ik leuk
freejazz +2644
donderdag 14 februari 2019 om 23:20
Geldt dus voor alle clubs, nietwaar ?
Vind ik leuk
TageMeister +9210
donderdag 14 februari 2019 om 12:44
Hier ist te laat voor...
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2243
donderdag 14 februari 2019 om 13:04
Hij mag dan eerder wel gezegd hebben niet voor het eind van dit seizoen te vertrekken bij Genk maar ik heb gezien hetgeen Giovinco, de speler die Pozuelo bij Toronto zou vervangen, verdiende en dat is niet mis. Een basisloon van 5,6 miljoen dollar en een "annual guaranteed compensation" van 7,1 miljoen dollar is een pak geld. Tel daar nog eventuele prestatiegebonden bonussen bij en dan begrijp ik best dat een speler als Pozuelo een gelijkaardig aanbod niet wil laten schieten.

https://mlsplayers.org/resources/salary-guide
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
donderdag 14 februari 2019 om 13:36
Ik ben van redelijk wat zaken op de hoogte, maar bij deze nog eigenlijk niet de moeite gedaan om dat salaris uit te pluizen. Bij deze dus , een dank u wel dirk voor jouw opzoekingswerk. Zoals steeds wel degelijk comments met inhoud van jouw kant (wel vaker over 'den Antwerp', wat normaal is in jouw positie ) :)
Vind ik leuk
Peed +826
donderdag 14 februari 2019 om 13:41
Die comments nemen we er graag bij 😊
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
donderdag 14 februari 2019 om 13:44
Ik vind dat wel plezant om eens wat 'diepere" info te lezen van andere clubs dan de 'mijne'. Telkens als Dirk over zijn club begint, straalt het van hem af dat hij wel degelijk weet waarover hij het heeft. Persoonlijk vind ik dat tof om lezen. Schept ook je eigen kennis aangaande andere clubs bij, altijd een pluspunt in mijn ogen.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2243
donderdag 14 februari 2019 om 15:55
Aangezien ik feitelijk maar Ă©Ă©n enkele club volg kan ik er maar beter van op de hoogte zijn zeker? ;-)

Dat het ondertussen al meer dan vijftig jaar geleden is dat ik een eerste keer op den Bosuil kwam en dat ik zelf nog met een aantal bekende en minder bekende Antwerpspelers (na hun carriĂšre als profvoetballer) heb gevoetbald helpt wel enigszins om de passie die ik altijd gehad heb voor "mijn ploeg" in leven te houden.

Daarnaast kijk ik ook elke wedstrijd minstens twee keer.
EĂ©n keer live met alle emotie, zenuwen en wat er nog meer komt bij kijken, en nog minstens Ă©Ă©n keer nadien, zonder alle randverschijnselen. Kwestie van ook nog een min of meer objectief oordeel te kunnen geven over een wedstrijd en de prestaties en capaciteiten van bepaalde spelers.

Maar het hoe en waarom interesseert mij gewoonlijk even veel als wat er gebeurt, daarom dat ik ook even ben gaan kijken naar wat Giovinco bij Toronto verdiende.
Zelfs al heb ik het dan nog misschien verkeerd wat de beweegredenen zijn voor een eventueel vertrek van Pozuelo geeft zulke informatie toch een andere kijk op het hele verhaal.
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
donderdag 14 februari 2019 om 16:27
Goh, het lijkt mss vanzelfsprekend, maar het valt mij ook op, dat hoewel velen verklaren ik supporter voor die of die club, dat ze hoe paradoxaal dat ook mag klinken, niet weten hoe de klepel hangt bij de club in kwestie (dit is bij jou duidelijk niet het geval). En zoals je aangeeft eens je een idee krijgt van wat Giovinco op zijn loonbriefje + extra's krijgt, krijg je toch een andere beeldvorming van heel het verhaal. Hoe zuur dat ook is voor Genk supporters, wiens ontgoocheling, desalniettemin te begrijpen valt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 februari 2019 om 16:57]
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2243
donderdag 14 februari 2019 om 18:06
Ik begrijp de reactie van de Genkse supporters ook wel, maar als buitenstaander kan ik ook wel ergens begrijpen waarom een Pozuelo plots een bocht van 180 graden zou maken.

Prettig is het als supporter natuurlijk nooit.
Een paar jaar geleden hadden wij zelf ook nog zo'n geval met John Bostock, die "totaal verteerd" door heimwee Antwerp vroeg om zijn contract in onderling akkoord te beëindigen zodat hij terug naar zijn vaderland en familie kon...
Om enkele dagen later doodleuk een contract bij OHL te ondertekenen...
Voor de gemiddelde Antwerpsupporter zal John ook tot het einde van zijn dagen als verrader door het leven gaan, het is niet anders.

Dan heb ik zelf nog net iets meer begrip voor een speler die ergens wil vertrekken omdat hij de toekomst van zichzelf en zijn familie met Ă©Ă©n transfer kan veilig stellen.
Dat laatste kon je bij John Bostock zijn overgang naar OHL echt niet zeggen.

Verder worden bepaalde zaken in de media maar al te dikwijls heel zwart-wit voorgesteld. Of de oorzaak daarvan eerder te danken is aan een gebrek aan informatie of dossierkennis van de auteur in kwestie, of gewoon omdat een "licht" aangepaste versie van de feiten meer reacties en bijbehorende clicks genereert, dat laat ik daarbij even in het midden...

Maar ook precies daarom kan het nooit kwaad om zelf her en der je licht eens op te steken.
Wie een beetje handig is met zoektermen op het internet is dikwijls in een paar minuten al heel wat "slimmer". ;-)

Maar goed, Ă©Ă©n ding hebben ze bij Antwerp alvast wel uit de pers weten te houden de voorbije winterstop en dat was de naam van de speler wiens transfer in extremis niet is door gegaan omdat hij faalde tijdens de medische testen.

Dat was volgens mijn bronnen niemand minder dan José Izquierdo, die na een hoop blessureleed blijkbaar niet meer in het plaatje voorkwam bij Brighton and Hove Albion. Jammer voor ons natuurlijk, ik had hem graag de rest van het seizoen op Antwerp gezien. :-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 februari 2019 om 18:39]
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
donderdag 14 februari 2019 om 19:06
weer een mooi stuk, antwerp verduidelijking die gelinkt is aan de pozu situatie , dus 100% relevant. Van mij mag je hier nog jaren vertoeven.

Wat je 2de deel betreft, meen je dit echt of betreft het een Valentijnsmop? Sorry for asking. Maar als dat waar is, zou dat wel een verrassing van formaat geweest zijn, en tegelijk ook een transfer van formaat :D
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2243
donderdag 14 februari 2019 om 20:23
Het is echt geen grap dat van Izquierdo, en de info kwam van een bron waarvan ik al wel meer "primeurs" gekregen heb die nadien ook waar bleken te zijn.

Zoals je wel gelezen zal hebben deden er geruchten over Edmilson en Origi de ronde maar dit is dus wel uit het nieuws gebleven.
Nu had José nog niet erg veel plezier beleefd aan dit seizoen want twee keer buiten strijd geweest met een knieblessure en daarna zelfs de selectie niet meer gehaald bij Brighton...
Uiteraard is dat een speler dat Antwerp in principe niet kan betalen maar op huurbasis is er wel meer mogelijk indien er een akkoord met zijn club gevonden kan worden, wat dus blijkbaar ook gebeurd was.
Izquierdo verdient daar toch ook al weer 45000 pds/week wat toch weer iets meer dan 200K per maand is in Euros...
Niet direct in lijn met de gangbare lonen bij Antwerp. :-)
Vind ik leuk
Genkies +315
donderdag 14 februari 2019 om 13:14
Op 1 week tijd 30 berichten over Pozuelo! Begint vermoeiend te worden VP. Hoop deze avond op een sportieve reactie van de spelersgroep! En een goede prestatie van Fiolic dan zal hij wel anders praten! Mvg een toch wel bezorgde Genkie.
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
donderdag 14 februari 2019 om 13:39
Weten jullie ook eens hoe vermoeiend dat is. Rsca liefhebber zijnde moeten wij vooral dit jaar van alles slikken (en terecht) , maar ook jaren waar het goed gaat, zitten ze qua pers zijnde van alles uit hun vinger te zuigen om toch maar te kunnen klagen, zagen, en te insinueren.

Niet plezant e ? On topic. Ik ben dus geen Genkaanhanger, en ik wordt zelf al moe van al die pozuelo berichtgeving. Dus kan me wel voorstellen dat jullie het ondertussen spuugzat zijn. Zoals je zegt, geef die Fiolic volop zijn kans (toch gehaalt als potentiële vervanger )
Vind ik leuk
Genkies +315
donderdag 14 februari 2019 om 14:22
Daar kan ik u alleen maar gelijk in geven ;-)
Vind ik leuk
DOMI +651
donderdag 14 februari 2019 om 13:15
Het is inderdaad niet verstandig dat het bestuur ten koste van alles hun gelijk wil halen. Onafgezien wat het resultaat zal zijn van het bitsige contractduel op zich is naar de andere spelers toe en in het belang van een voorbeeldige sfeer in de ploeg, is het geen voorbeeld om een speler als Pozuelo te laten meespelen en daar bovenop nog kapitein te laten zijn. Een speler en kapitein moet een andere uitstraling hebben dan Pozo op dit moment. In andere ploegen speelt een dergelijke speler gewoon zelfs niet meer mee en laat een bestuur die zichzelf respecteert en als voorbeeld voor de andere spelers een dergelijke speler zelfs niet meer meespelen!
Vind ik leuk
Freddyploiks +15319
donderdag 14 februari 2019 om 14:12
Een heet hangijzer dienen Espagnol
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 15:39
Niks nieuws, hij kampt elke transferperiode met heimwee, tot zijn contract verbeterd wordt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws