Makelaar Pozuelo reageert op Croonen: ''Genk mag beweren wat het wil''

Makelaar Pozuelo reageert op Croonen: ''Genk mag beweren wat het wil''

Gepubliceerd: donderdag 14 februari 2019 om 10:18do 14-02-2019 om 10:18

Alejandro Pozuelo wil Racing Genk verlaten voor het Canadese Toronot, maar Genk houdt de Spaanse spelmaker aan zijn contract. Pozuelo en zijn entourage bereiden zich voor op een juridische strijd met de Limburgers. Dat zegt makelaar David Garcia in Het Laatste Nieuws.

Racing Genk zegt volgens Het Laatste Nieuws te beschikken over e-mailverkeer, waarin de entourage van Pozuelo verklaart akkoord te gaan om de lopende
opstapclausule tot 14 juni te schrappen. Dat zou Genk ook mee hebben gedeeld aan Toronto, dat volgens Genk-voorzitter Peter Croonen aan zet is. "Wij hebben ons standpunt duidelijk kenbaar gemaakt aan Toronto, maar we hebben sindsdien niets meer vernomen van hen. Ik vermoed dat dat de volgende stap in dit dossier zal zijn'', zei Croonen woensdag.

De uitspraken van Croonen werden voorgelegd aan Pozuelo's makelaar. Die blijft Genk de oorlog verklaren. ''Genk mag beweren wat het wil, wij maken ons op voor een juridische strijd én desnoods verbreken we ons contract in Genk'', reageert Garcia.

Lees ook: 'Pozuelo sliep als enige alleen, alsof hij in gedachten al afscheid heeft genomen'

Plaats een reactie

VeeDeeVee +20224
donderdag 14 februari 2019 om 10:20
Verbreken haha, dan kan meneer de Spanjool in China gaan spelen. Wat een grap.
Vind ik leuk
freeman +14161
donderdag 14 februari 2019 om 11:15
En .... loopt Genk dan 8 Mio € mis ! Kunnen dan evenwel nog op een vergoeding van ca 2 Mio € rekenen ..... ! Ook niet hoopgevend !
Vind ik leuk
ToCa1969 +202
donderdag 14 februari 2019 om 10:32
Blijkbaar hangt er een dikke buit aan de haak, de agressie waarmee deze makelaar zich op het speelveld smijt
Vind ik leuk
TageMeister +9210
donderdag 14 februari 2019 om 10:40
is dezelfde waarmee Genk zich verdedigd...

en zoals steeds zal de waarheid ergens int midden liggen...
Vind ik leuk
TageMeister +9210
donderdag 14 februari 2019 om 10:38
is een mail zonder handtekening rechtsgeldig ?
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
donderdag 14 februari 2019 om 10:45
Absoluut, de wetgeving hieromtrent is nog niet zo heel lang geleden aangepast (ik denk zelfs vorig jaar nog).
Vind ik leuk
Kess +629
donderdag 14 februari 2019 om 10:49
Ja ,er moet enkel het bewijs zijn dat alle partijen akkoord zijn gegaan met de afgesproken voorwaarde . zelfs de persconferentie waarin de beide partijen gezegd hebben dat hij blijft tot de volgende transferperiode is genoeg , ALS Genk zelfs de e-mails heeft , staan ze nog sterker in hun schoenen .
Vind ik leuk
BW +539
donderdag 14 februari 2019 om 13:45
Het is zelfs zo dat als de e-mail gelezen is, en er geen antwoordt op gegeven is, dit beschouwd wordt als een bevestiging. Dus als Genk een mail heeft gestuurd en Pozuelo heeft daar niet negatief op geantwoordt is dit al juridisch rechtsgeldig. Plus de persconferentie, plus het statement waarin ook nog sprake is van mondelinge afspraken. Volgens mij staat Genk hier heel sterk....
Maar... Van mij mag Pozo naar de B-kern en zijn makelaar wordt persona non grata in de Luinus Arena. Eikel.
Vind ik leuk
Xytox +3086
donderdag 14 februari 2019 om 14:54
Dat is niet correct. Dat geldt voor een mededeling, dat je mag beschouwen dat een persoon op de hoogte is wanneer een mail gelezen is, een redelijke termijn is verlopen en er een tweede medeling is gebeurd met opnieuw redelijke termijn. Dat kan dus nog nooit verlopen zijn sinds 31 Jan 19 want redelijk termijn is minstens een maand...
Trouwens voor aanpassingen van een geschreven contract volstaat een intentieverklaring niet. De mail is idd bewijs van een intentie, maar kan nooit een geschreven contract zomaar overrulen.
Een persconferentie heeft geen enkele waarde, behalve opnieuw een intentieverklaring. Indien die intentie bepaalde kosten of zo tot gevolg heft (bijvoorbeeld, dat Genk hem een woning zou geven), kunnen die kosten daarop teruggeëist worden, maar die persconferentie heeft nooit de kracht om een geschreven contract aan te passen, tenzij de handtekening tijdens die conferentie gezet wordt.

De wet die aangepast is om rechtsgeldigheid te geven aan mails heeft als doel om bijvoorbeeld een verkoop van kleine roerende goederen mogelijk te maken via mail, om eventuele afspraken te maken en in het beste geval een schadevergoeding te kunnen eisen indien niet nakomen van afspraken. Het heeft geen waarde van een contract...

Vind ik leuk
Kess +629
donderdag 14 februari 2019 om 21:32
Volledig akkoord !
Vind ik leuk
Filiep +507
donderdag 14 februari 2019 om 11:16
Als dat de manier is om de ploeg waar ge mocht openbloeien te bedanken dan stel ik me daar te veel vragen bij
Vind ik leuk
Quizmaster +1135
donderdag 14 februari 2019 om 11:17
Nog maar eens het bewijs dat die Garcia enkel geld wilt! Want bij het verbreken vh contract valt de optie Toronto weg. Dat was toch de club waar Pozo zoooooo graag naartoe wilt, wrm die piste dan zelf blokkeren?!?
Vind ik leuk
Zelfkweek +1470
donderdag 14 februari 2019 om 12:22
Gewoon om druk te zetten de 8M te aanvaarden ...
Vind ik leuk
j.caesar +1932
donderdag 14 februari 2019 om 11:23
Heeft het zin om iemand tegen zijn wil te houden ? Daar gaat het om. Pozuelo kan de schijn redden, zijn geld opstrijken en niets meer betekenen voor Genk.
Vind ik leuk
ScheveStek +2286
donderdag 14 februari 2019 om 11:34
"Alejandro Pozuelo wil Racing Genk verlaten voor het Canadese Toronot..."

Is dat een goei ploeg? Die van Toronot?
Vind ik leuk
THOR4ever +3429
donderdag 14 februari 2019 om 12:01
Zeker. Is de grote concurrent van Quequec