Genk-voorzitter Croonen geeft update over Pozuelo: ''Ik schat die kans hoog in''

Genk-voorzitter Croonen geeft update over Pozuelo: ''Ik schat die kans hoog in''

Gepubliceerd: woensdag 13 februari 2019 om 11:20wo 13-02-2019 om 11:20

Alejandro Pozuelo leeft in onmin met Racing Genk, nu de Limburgers hem niet naar het Canadese Toronto FC willen laten gaan. Pozuelo dreigt zelfs met contractbreuk. Ondanks de barst in het huwelijk werd Pozuelo wel in de kern opgenomen voor het Europa League-duel met Slavia Praag (1/16e finales). Voor vertrek gaf Genk-voorzitter Peter Croonen nog een update.

Croonen baalt vanzelfsprekend van alle ophef. ''De situatie is uiteraard niet fijn. Ik denk dat iedereen het anders had gewild. Maar de situatie is nu eenmaal hoe ze is en hoort spijtig genoeg bij het voetbal. Onze groep is matuur genoeg om hiermee om te gaan, maar uiteraard mag dit niet te lang aanslepen'', tekende Het Laatste Nieuws woensdagochtend op.

Volgens Croonen ligt de bal nu in het kamp van Toronto. ''Wij hebben Toronto duidelijk gemaakt wat ons standpunt is, maar nog niets teruggehoord. Ik vermoed dat hun reactie nu de eerstvolgende stap wordt.''

Goed gevoel
Of de commotie een positieve aanloop kent? Croonen heeft er nog altijd goede hoop in. ''Als Alejandro zich bedenkt en beslist om toch tot de zomer te blijven, zullen wij heel blij zijn en hem opnieuw in de armen sluiten. Ik schat die kans hoog in. In het andere geval zullen wij onze rechten uitputten.''

Plaats een reactie

woensdag 13 februari 2019 om 11:28
Hij blijft heeft gisteren het vliegerke gemist in Zwartberg!
Vind ik leuk
j.caesar +1935
woensdag 13 februari 2019 om 11:32
Een reactie van Toronto ? wellicht via de rechtbank 👀
Vind ik leuk
freeman +14161
woensdag 13 februari 2019 om 11:52
Ligt " de bal " in het kamp van Toronto ? Denk dat die er zal blijven liggen tot ...Pozu er een mep op geeft !
Vind ik leuk
Quizmaster +1136
woensdag 13 februari 2019 om 11:57
In de armen sluiten? Het bestuur mss, ik niet (niet dat Pozo daarvan wakker zal liggen😃)
Dat de situatie niet te lang mag aansluiten is een feit! Tot vandaag bv
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20225
woensdag 13 februari 2019 om 12:36
In de armen sluiten? Daar geloof ik niet in.
Vind ik leuk
Marcus_A +2240
woensdag 13 februari 2019 om 12:55
Ik denk dat het wel kan....alleen heeft onze ijdele hoop dat voetballers echt een bepaalde band met een club kunnen hebben die verder reikt dan het louter financiële, een deuk gekregen. Maar we moeten dit als Genkies niet ideologisch gaan beoordelen, gewoon meegaan in een positieve flow- dat voetbal nogal rot is op dit vlak is nu eenmaal zo- genieten van mooie competitie, PO1, hopelijk kampioen....en daarna zien we wel weer. Anti- standpunten innemen, de boel verzuren gaat niets veranderen....
Vind ik leuk
DOMI +651
woensdag 13 februari 2019 om 12:40
De voorzitter blijft steeds optimistisch zoals het orkest op de Titanic maar alles hangt af van wat er in zijn contract staat! De voorzitter zou dus best zelf moeten weten wie er aan het langste eind zal trekken en dus niet enkel de kansen hoog inschatten dat Pozuelo zal blijven en hopen op het feit dat Pozuelo zelf eventueel zal bijdraaien en zal veranderen van mening.
Vind ik leuk
Fie +496
woensdag 13 februari 2019 om 13:29
Prachtige vergelijking van het orkest! Alleen is Genk niet echt een zinkend schip ;-) Bij vertrek kan het wel een dreun zijn maar ik zie ze niet direct in elkaar vallen.
Vind ik leuk
DOMI +651
woensdag 13 februari 2019 om 21:31
Het ging hem niet over het zinkend schip (daar is trouwens niets over vermeld), maar wel over het tegen het absurde af absoluut positief willen overkomen! Contract is contract en zelfs als daar discussie over bestaat hoe men het nu moet interpreteren heeft iedereen (ook u en ik) het recht dit contract eenzijdig te verbreken, mits vergoeding, maar zelfs dat wil men verhinderen. In België heeft men al voor minder gestaakt!
Vind ik leuk
Fie +496
woensdag 13 februari 2019 om 23:45
ik wou je zeker geen woorden in de mond leggen. Ik vond het oprecht een leuke vergelijking.
Vind ik leuk
margot +400
woensdag 13 februari 2019 om 13:55
Niet zijn contract is doorslaggevend. Wel de communicatie via e-mail. Ik vermoed dat de makelaars in dit geval niet goed aan Toronto hebben doorgegeven wat de juiste context was die half januari is afgesproken. die hebben gegokt omdat er geen handtekening was of geen nieuw contract, maar dat was in de gegeven omstandigheden niet nodig gezien de voorwaarden mbt tot de afkoopsom niet gewijzigd zijn geworden, enkel de termijn. Ik zou als voorzitter ook gerust zijn. De bal ligt in het kamp van Toronto. Als ze Poz effectief willen kunnen ze wachten tot half mei bij het einde van de mercato in Canada. Dat is het officiële standpunt van Genk en daar kan ik inkomen, rekening houdend met de play off's.
Vind ik leuk
Vaneigens +1392
woensdag 13 februari 2019 om 13:29
Als het bestuur lef heeft en Pozuelo aan zijn contract houdt, dien je als goede supporter wel terug volledige steun te verlenen aan Pozuelo, toch? Want het bestuur neemt het op voor de club, de supporters hadden heel deze heisa liever niet gehad én als hij blijft, kan hij best op zijn best zijn - Anders heeft niemand er wat aan. So suck it up!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 13:57
De manager van Pozuelo en hijzelf hebben gisteren verklaard dat Genk nu maar eens de ondertekende verklaring ,waarin hij verklaard tot het einde van het seizoen bij Genk zal blijven,moeten openbaar maken,wel Racing doe dat ,of zit er toch een addertje onder het gras.Pas op ik hoop voor Genk dat het opgelost word.
Vind ik leuk
w-b forever +2063
woensdag 13 februari 2019 om 14:34
De juristen gaan wellicht hun graantje meepikken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws