'Toronto zet advocaten in om het contract van Pozuelo uit te pluizen'

'Toronto zet advocaten in om het contract van Pozuelo uit te pluizen'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 16:15di 12-02-2019 om 16:15

De spanningen bij Racing Genk lopen hoog op. Alejandro Pozuelo voegde een nieuw hoofdstuk toe aan de soap rondom zijn persoon door in een statement te verklaren dat hij wil vertrekken. Duizenden kilometers verderop is ook Toronto volop met Pozuelo bezig.

Pozuelo heeft openlijk zijn voorkeur voor Toronto FC uitgesproken, maar de Canadezen weigeren voorlopig commentaar. Het Laatste Nieuws weet dankzij bronnen dicht bij de club wel te melden dat Toronto FC advocaten op het dossier heeft gezet. Zij moeten alle details in het contract tussen Genk en Pozuelo doornemen en uitzoeken of hij kan vertrekken zonder zijn contract te verbreken.

Dat laatste is immers een voorwaarde voor de ploeg uit de Major League Soccer. Toronto FC sluit volgens de krant een overgang uit, wanneer Pozuelo besluit om zijn contract bij Genk eenzijdig op te zeggen. Wordt vervolgd.

Lees ook: Groot hiaat bij Genk na vertrek Pozuelo: "Hij is het bindmiddel van die ploeg"

Plaats een reactie

ekakia +445
dinsdag 12 februari 2019 om 16:23
Stel je voor dat hij zich nu blesseert en 3 maand buiten strijd is.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:35
Weg ermee en hoe rapper hoe liever .
Vind ik leuk
BW +214
dinsdag 12 februari 2019 om 16:32
Als er, zoals Pozo beweert een afkoopclausule in zijn contract staat van 8M €, kan Genk hem niet tegenhouden als die club 8M € stort. Dus ofwel staat dit niet in het contract; ofwel liegt hij...
Vind ik leuk
Mijnclub +130
dinsdag 12 februari 2019 om 16:33
Laat hem vertrekken aub.
Alle bruggen zijn opgeblazen en hij is volledig opgebrand.
We moeten voor de ploeg gaan en niet voor het individu Pozuelo.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:06
Woordbreuk is soms nog erger dan contractbreuk ...🤔
Vind ik leuk
margot +167
dinsdag 12 februari 2019 om 17:15
Laat ze maar pluizen. Tot 8 mei en dan mogen ze hem hebben met een grote strik errond. Dat is een eervol compromis. Ik begrijp de mensen van Toronto niet. Wat hebben die makelaars in hun oren geblazen. Als club moet je toch beseffen dat er afspraken zijn. Het gaat immers niet om die 8 miljoen, enkel om de timing. Ik kan Genk begrijpen dat ze het been stijf houden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:41
Een andere mogelijkheid is - omdat hij toch niet meer de focus heeft - hem verkopen. Maar niet aan die 8 miljoen euro, maar aan 14. Voila. Genk recupereert nog geld als het alsnog de CL zou mislopen. Een club die 4 miljoen jaarloon geeft, moet ook 14 miljoen op tafel kunnen leggen. Dan heeft Genk geld gekregen om hem vroeger te laten gaan, Pozuelo is happy en de nieuwe club heeft hem direct.
Vind ik leuk
wesleyvb +1264
dinsdag 12 februari 2019 om 18:41
In het voetbal gaat het ook om princiepes, hier kloot je een hele club mee! de hele wereld ziet dit! mr Defour nr2 ! Als hij nu gebleven was, een titel op zijn palmares en door de grote poort als een grote meneer, dan kon hij tekenen overal hij wou, genoeg mogelijkheden dan met een goed palmares! als hij ooit weer heimweer krijgt in Toronto, welke club wil hem dan nog inlijven, met zo een entourage? het was een vergeten voetballer, opgevist en terug groot gemaakt door Genk! EN WIJ ZULLEN HEM OOK SNEL VERGETEN TERUG !
Vind ik leuk
freejazz +2155
dinsdag 12 februari 2019 om 20:01
Dat laatste klopt niet, we zullen hem nooit meer vergeten.......maar alleen om de verkeerde redenen.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 11:39
Profs vergeten een belangrijk detail..het zijn ook maar werknemers...contractbreuk is C4 en geen recht op uitkering.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws