Pozuelo schreeuwt het uit en zet Genk onder druk: Ik wil vertrekken

Pozuelo schreeuwt het uit en zet Genk onder druk: "Ik wil vertrekken"

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 15:27di 12-02-2019 om 15:27

Een langer verblijf van Alejandro Pozuelo bij KRC Genk lijkt stilaan onmogelijk geworden. De Spanjaard wil absoluut vertrekken, dat vertelt hij nu ook zelf.

De middenvelder geeft tegenover Het Laatste Nieuws aan dat hij de club wil verlaten. "Ik wil vertrekken", klinkt het. "Ik voel me na de publieke verklaringen van Racing Genk gisteren, 11 februari, met betrekking tot mijn contractuele situatie verplicht om dit statement te maken. Om mijn professionele reputatie, eer en publiek imago te kunnen behouden", zegt hij.

"Daarom wil ik dat de fans van Racing Genk weten hoe alles in mekaar zit. Het is absoluut onwaar dat ik in januari een akkoord bereikt heb met Genk waarin staat dat ik bij de club zou blijven tot 14 juni 2019. Ik moedig Genk aan om het contract of overeenkomst getekend door mij en de club publiek te maken. Ik ben er zeker van dat ze dat niet zullen doen omdat ik nooit zo’n contract of overeenkomst getekend heb", klinkt het bij Pozuelo.

"Het is wél waar dat ik mijn intentie om bij Genk te blijven heb verklaard. Maar daar moet bij gezegd worden dat ik door de club onder druk gezet werd om dat te doen. Ook al waren we op dat moment nog steeds de details van de zogenaamde overeenkomst aan het onderhandelen - die ik ‘in the end’ niet getekend heb", aldus de Spanjaard.

Plaats een reactie

Toca +52277
dinsdag 12 februari 2019 om 15:32
Uw reputatie, eer en publiek imago zijn in Genk volledig naar de vaantjes meneer Pozuelo. Denk niet dat er nog veel te redden valt.
Vind ik leuk
VaSy +1234
dinsdag 12 februari 2019 om 15:57
Genk heeft toch wel pech wat zo'n spelers betreft.
Die jongen is nooit gelukkig geweest hier in België..

Die had in zijn hoofd dat hij hier na een jaartje hogerop kon.
Dat is anders uitgedraaid en nu hij zijn kans ziet om financieel een enorme stap vooruit te zetten, gaat hij over lijken.

Ik vind het heel jammer voor Genk, want als ze de titel missen, zal dit een belangrijke reden zijn.. en dan bedoel ik heel deze show en niet het feit dat hij weg is, want een Pozuelo die niet wil, daar heb je ook niets aan..

Ik gun Genk de titel, mooiste voetbal in jaren.
Jammer dat een speler zijn schouders niet onder dat project kan zetten.

JA de titel is geen zekerheid, maar haal de titel op deze manier en je maakt je onsterfelijk bij Genk..

Ik ben aan het raaskallen.. waar is de tijd dat clubliefde, maar vooral spelen voor de eer, nog van tel was..
Vind ik leuk
Toca +52277
dinsdag 12 februari 2019 om 16:05
Denk eerlijk gezegd dat hij wel gelukkig was hoor bij Genk.
Het leek toch zo, alleen begrijp ik niet waarom hij nu persé weg wil op dit moment waar genk geen vervanger meer kan halen.
Denk dat de titel niet verloren is zonder Pozuelo. De hele ploeg moet nu laten zien hoe goed ze zijn, want genk is toch meer dan Pozuelo alleen.
Vind ik leuk
VaSy +1234
dinsdag 12 februari 2019 om 16:12
Nee de titel hangt niet van Pozuelo af, maar dit moet toch ook gaan knagen bij zijn teammaten. Zou ik Malinovski of Berge zijn, ik zou wel zegge: Pozze wa flik je ons nu man!
(Weliswaar niet in het Nederlands :P)
Vind ik leuk
freeman +14159
dinsdag 12 februari 2019 om 18:37
Toch heel serieuze aderlating !!!
Vind ik leuk
Toca +52277
dinsdag 12 februari 2019 om 18:42
Uiteraard. Maar ze hebben nog sterke spelers. En vooral zolang de concurrentie punten blijft morsen komt het volgens mij wel goed.
Vind ik leuk
Watcher +1102
woensdag 13 februari 2019 om 19:36
van onsterfelijkheid kun je niet leven. jammer voor Genk, maar hij is verbrand nu. Dom dat Genk het geld niet neemt en verder gaat.
Vind ik leuk
Fcb for ever +4877
dinsdag 12 februari 2019 om 16:08
Toca reputatie in het voetbal ,wat is dat?
Voor geld danst den beer ,en hoe meer ge in zijn bakske gooit,
Hoe harder hij met zen kont zal draaien !
Ik vind dit vooral jammer voor KRC Genk en hun supporters .
Langs de andere kant verdien ik mede door een lange carrière zeker niet slecht.
Maar als ik morgen een aanbieding krijg om elders 4 keer zoveel,te verdienen,
En ook al is dat om het gras af te rijden tussen de kamelen in de woestijn,geloof mij vriend
Mijn valieske zal rap gepakt zijn

Vind ik leuk
Toca +52277
dinsdag 12 februari 2019 om 16:16
We spreken hier dan wel over andere bedragen he makker.
Vind ik leuk
Fcb for ever +4877
dinsdag 12 februari 2019 om 16:41
Dat is juist wat je zegt ,maar Al meer dan 35 jaar verdien ik mijn dagelijks brood door te werken voor
Zeer ,zeer rijke mensen.ik kan dus perfect inschatten dat veel nooit genoeg is.
Maar mij hoor je niet klagen ,want ik kan temininste goed leven van de kruimels die deze
Sloebers laten liggen.
Is geld daar door vies?
Nee zeker niet ,maar wel de manier waarmee je er mee om gaat
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 16:41]
Vind ik leuk
Toca +52277
dinsdag 12 februari 2019 om 16:43
Weet ge, als hij nu deze winter vertrokken was, had ik het beter begrepen. Maar een kleine maand geleden blijft hij, en nu weer niet meer. Toch een beetje overdreven hé.
Vind ik leuk
Fcb for ever +4877
dinsdag 12 februari 2019 om 16:44
Zeer juist ,dus hoe moeten de genkies zich hier dan bij voelen?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 16:45]
Vind ik leuk
Toca +52277
dinsdag 12 februari 2019 om 16:45
Inderdaad. Als ik mij al zo druk zit te maken. 🤔
Vind ik leuk
Fcb for ever +4877
dinsdag 12 februari 2019 om 16:49
We zijn allemaal supporters ,maar in de eerste plaats houden we vooral van het spelletje.
En deze cinema wens je zelfs je ergste vijand niet toe
Vind ik leuk
Toca +52277
dinsdag 12 februari 2019 om 17:18
We zijn het weeral ééns. Antwerpenaars ondereen he. 😉
Vind ik leuk
Fcb for ever +4877
dinsdag 12 februari 2019 om 17:24
Hiel just moat, mor ze mor is ne glimburger me e groet art
Ver Genk ,dan frette toch oewe sjarep oep zeker 👺
Vind ik leuk
Genkies +313
dinsdag 12 februari 2019 om 20:30
Heel eerlijk, heb het momenteel helemaal gehad! Laat hem gaan geef Fiolic de kans en ik zou hem donderdag in Praag al opstellen en Pozuelo op de bank laten zitten! Dit komt NOOIT meer goed.
Vind ik leuk
Marcus_A +2234
dinsdag 12 februari 2019 om 17:53
Bloedend supporters hart...unieke kans op kampioen en 3 maanden van einde seizoen zo'n n soap...en gisteren persconferentie opnieuw gezien waar hij zijn liefde ( tot einde seizoen) verklaart aan Genk....ik krijg er zure oprispingen van...
Vind ik leuk
VaSy +1234
dinsdag 12 februari 2019 om 16:16
Ja oke, ik zou ook mijn valieske maken om 4x meer te verdienen dan nu. Maar over wat praten we dan? €120.000 net, €150.000 net op jaarbasis? Dat is een groot verschil met €25.000 - 35.000 op jaarbasis.

Dat is wel iets anders als €1.000.000 op jaarbasis verdienen..

Als ze mij waren komen wegpikken, had ik voor €1.000.000 altijd bij den Anderlecht gebleven zenne en gij toch ook bij Club? Zoals den Oli en den Timmy. Da zijn de mannen die 'voor altijd' in ons clubgeheugen zullen blijven hangen. :)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 16:19]
Vind ik leuk
Marcus_A +2234
dinsdag 12 februari 2019 om 17:48
Contract, gentlemen' s agreement bestaat wel nog...je hoeft niet carrière te maken op zo'n n lepe manier....ik kan mijzelf in de spiegel kijken...van hem weet ik het niet, naast geld bestaat er ook zoiets als normen en waarden, da's s niet een hol begrip dat je met geld alleen kan afkopen...het zegt iets over het karakter, gebrek aan geweten van mensen....uiteindelijk zal hij in z'n leven achter af niet kunnen terugkijken op een fijne periode in Genk...dit zal dit altijd overschaduwen....en zijn geld ...dat neemt ie dan uiteindelijk mee in zijn graf neem ik aan...
Vind ik leuk
Marcus_A +2234
dinsdag 12 februari 2019 om 17:42
Zoals ik gisteren al in 1 of andere post heb laten weten....tijdens die onderhandelingen in januari zijn er al rare spelletjes gespeeld ...Genk geeft hem verbeterde contract, blijkbaar heeft hij dat finaal niet ondertekend .....hij verklaart op persconferentie dat hij met Genk kampioen wil worden....en nu zegt hij dat hij niet gebonden is omdat hij niets ondertekend heeft....hij is een echte jurist geworden...en blijkbaar heeft zijn manager hem dat met voorbedachte rade ingefluisterd...die ruikt geld en heeft zijn koopwaar opgehitst tegen Genk...
Vind ik leuk
Toca +52277
dinsdag 12 februari 2019 om 18:04
Degoutant. Heb er geen ander woord voor. Zijn jullie en wij allemaal weer wat slimmer geworden he.
Vind ik leuk
Bart Joos +3033
dinsdag 12 februari 2019 om 15:37
De luchtbel van de brave voetballer die door de verderfelijke makelaar wordt gemanipuleerd is bij deze dan ook doorprikt.
Vind ik leuk
Toca +52277
dinsdag 12 februari 2019 om 15:42
En hun zogenaamde clubliefde en respect voor de fans.
Vind ik leuk
sus +2041
dinsdag 12 februari 2019 om 15:43
wat heeft dat nu met een makelaar te maken???
hij krijgt 4 miljoen per jaar ....
doe eens normaal man ,wat zou je zelf doen???
Vind ik leuk
Quizmaster +1129
dinsdag 12 februari 2019 om 15:42
Publieke imago?! Die kerel weet niet wat hij aan het doen is denk ik!
Ipv een standbeeld op het einde vh seizoen wordt hij nu uitgespuwd!
Zo zie je maar wat geld met een mens doet..
Hij zou beter eens denken aan zijn miljoen €/jaar en dan aan de mensen die elke week in de kou komen zitten om hem bezig te zien.
Mensen met veel minder geld dan dat, mensen die opkijken naar Mr Pozo...
Dikke egoïst is het..
Nu hoop ik nog meer dat Genk kampioen wordt, hopelijk wordt zijn naam niet vermeld!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20207
dinsdag 12 februari 2019 om 15:44
Dit kan Genk zeker de titel kosten, niet enkel sportief, maar ook mentaal is de schade enorm.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:47
Stamp hem op straat zonder afscheid want dat verdiend hij niet. Het draait allemaal om zijn persoon Genk heeft de fout gemaakt niet hij dus weg ermee weer een les voor de toekomst.Pozo uw reputatie, eer en publiek imago zijn in Genk (supporters) volledig naar de vaantjes meneer Pozuelo. denk maar niet dat er nog veel te redden valt. Jij hoeft je kop in Genk nooit meer te laten zien pretentie boy.
Vind ik leuk
TageMeister +9188
dinsdag 12 februari 2019 om 15:51
Ben benieuwd naar den tegenzet van de club...
Vind ik leuk
TageMeister +9188
dinsdag 12 februari 2019 om 15:53
zijn imago ?
Dat hij uitgespuwd zal worden door de Genk-fans ?

Wat zal hem dat deren aan den andere kant van de wereld...
Vind ik leuk
Lord Wenger +18216
dinsdag 12 februari 2019 om 16:03
Als hij niks getekend heeft moest hij een paar weken geleden ook niet al die komedie verkocht hebben. Geloofwaardigheid 0,0.
Vind ik leuk
BW +539
dinsdag 12 februari 2019 om 16:03
In januari zou Genk een transfer niet kunnen tegenhouden als een ploeg 8 miljoen € op tafel legt, en nu wel. Ik vraag me dan toch of wie hier liegt. Naar de B-kern, laten wegrotten enkomen laten trainen om 7 uur 's morgen en om 5 uur 's avonds. Een ronje of 50 laten lopen. Niet komen trainen, boete opleggen. Kijken wat hem dan zegt. Verwend nest.
Vind ik leuk
Gimini +1322
dinsdag 12 februari 2019 om 16:07
Ooit bij stilgestaan dat Genk mss ook niet heel recht in zijn schoenen staat. Het zijn daar in het bestuur ook geen engeltjes . Laat die man nu gewoon gaan en breng niet nog meer schade aan de groep dan nodig. niemand is onmisbaar. Met de juiste instelling is de groep ook sterk genoeg zonder hem.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:09
Laat hem contractbreuk doen dan moet hij naar china om daar weg te rotten in de vergetenheid .
Kan hij daar wat zagen tegen zijn in heinwee wegkwijnende vrouw en kinderen over zijn reputatie en eer de vuile rat .
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 16:12]
Vind ik leuk
j.caesar +1905
dinsdag 12 februari 2019 om 16:11
Je moet heel naïef zijn om over "clubliefde" en "respect voor de fans" te spreken als het om heel veel geld gaat. Wat nu bij Genk gebeurt, wordt als normaal beschouwd in het zakenleven. Zand erover !
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 16:12]
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 10:49
Clubliefde is niet meer van deze tijd , ieder seizoen andere spelers buitenlanders terwijl iedereen eens naar zijn eigen jeugd moet kijken er zijn nog enkelen die met clubliefde spelen en speelden Olli Deschacht , Timmy Simons , en nu Brandon Mechele die leven voor hij ploeg voor hun sport maar met de vreemden kun je al begin het zeizoen zeggen die gaan we niet kunnen houden ,als supporter sluiten we onze spelers in onze armen ,voor hen betekend het niets voor hen is het gewoon een spel een doorstroming om in het buitenland aan de bak te komen en sommige komen gedisiolusoneerd terug vb De Bock , De sutter Lestienne ,Defour enz en zijn blij als ze dan bij de middenmoot kunnen spelen maar dat is mijn mening ,iedereen wil naar China is het daar zoveel beter ?????? Het Geld is het enige wat nog telt
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:24
Konden ze hem gewoon geen 2 miljoen bonus geven bij het behalen van de titel. Hij zou wel gebleven zijn en met de CL kan je deze wel missen.

Ze moesten dat bij het bestuur toch anders aangepakt hebben...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:25
Zelfs als het waar is dat er geen schriftelijke overeenkomst was, dan nog vind ik het gegeven woord 'heilig". En dit zijn idd vijgen na pasen, ook al moet dat feest nog komen. Dat dit allicht zonder "El Capitan' zal zijn wordt steeds waarschijnlijker. Zijn geloofwaardigheid en voorbeeldfunctie is nu al weg, voor mij is hij zelf dat kapiteinschap van KRC niet meer waard. Mensen die zich zo opstellen horen ook niet thuis in een team dat een prijs of een project wil realiseren. Die moeten liefst zo snel mogelijk weg! Ander en beter zou ik zeggen; Genk pak die 8 miljoen van Toronto en gebruik die nuttig om de ploeg te versterken met 1 of 2 talenten op het middenveld. Al zitten er ook bij de huidige ploeg waardevolle spelers die op termijn Pozzo laten vergeten. Want die bladzijde wordt nu best zo snel als mogelijk omgedraaid. Geef hem dus ook niet meer de kans om de supporters nogmaals in het gezicht te spugen. Want dat verdienen Club noch team, maar zeker niet de trouwe supporters van Forza Racing. Jammer!
Vind ik leuk
margot +398
dinsdag 12 februari 2019 om 16:50
Zijn statement heeft volgens mij geen waarde. Hij vergeet erbij te zeggen dat hij wat centen op zijn zwarte rekening heeft gehad. Bovendien zijn er e-mails en voor zover ik kan zien zijn e-mails in Belgie rechtsgeldig. Daarnaast heeft hij publiekelijk gezegd bij Genk te blijven tot de zomer. Dat zijn elementen die in een rechtspraak rechtsgeldig zijn. Maar alles gezegd zijnde wat is het voetbal nog waard....Contracten moeten niet nageleefd worden, afspraken hebben geen waarde en supporters tellen niet meer mee. Degenen die nu moeten spreken is de profliga, maar die zwijgen als vermoord. Hoe kan je anders bepaalde regels opleggen aan managers en dito makelaars die enkel uit zijn op money.... Trouwens op het moment van zijn openbare mededeling dat hij bij Genke bleef was Toronto al in de running. Van huichelarij gesproken.... Nu heeft Genk geen waardige vervanger voor notabene de kapitein.... Men had hem al veel vroeger het land moeten uitsturen ipv eieren onder zijn en dat van zijn ega te leggen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 16:55]
Vind ik leuk
Marcus_A +2234
dinsdag 12 februari 2019 om 18:03
Jij beschikt over wat inside info...weet jij misschien waarom zijn manager hem dan zo'n show heeft laten opvoeren dat hij Genk mee aan de titel wilde helpen..en nu een verklaring doet dat hij perse weg wil gaan omdat hij niets getekend heeft....hij leek mij nochtans toch een jongen met normen, waarden, eer , geweten en nog waarschijnlijk in sommigen hun ogen ouderwetse begrippen die er niet meer toe doen als er geld in het spel is....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 18:04]
Vind ik leuk
margot +398
dinsdag 12 februari 2019 om 16:56
Zijn statement heeft volgens mij geen waarde. Hij vergeet erbij te zeggen dat hij wat centen op zijn zwarte rekening heeft gehad. Bovendien zijn er e-mails en voor zover ik kan zien zijn e-mails in Belgie rechtsgeldig. Daarnaast heeft hij publiekelijk gezegd bij Genk te blijven tot de zomer. Dat zijn elementen die in een rechtspraak rechtsgeldig zijn. Maar alles gezegd zijnde wat is het voetbal nog waard....Contracten moeten niet naageleefd worden, afspraken hebben geen waarde en supporters tellen niet meer mee
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:13
Als er contractueel een kampioenenpremie was overeengekomen zou ik hem ook niet geheel of gedeeltelijk betalen als hij nu vertrekt . Laat hem maar procederen en laat hem dan maar janken
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:32
En ik zal het geen twee keer zeggen.
Vind ik leuk
JLo +785
dinsdag 12 februari 2019 om 17:23
Geld overheerst voetbal... zolang dat niet beperkt wordt zal dit niet de laatste keer zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:36
Laat ons eerlijk zijn. Als Pozuelo de titel haalt, dan zal er nog voldoende interesse zijn om hem te kopen en zich rijkelijk te laten betalen. En alsof Toronto dan niet een half jaar kan wachten, als hij dan toch hun toptarget is. Dan vertrekt Pozuelo door de grote poort en heeft hij een titel bij op zijn palmares en veel ervaring om zo'n titelrace te lopen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:39
Onder druk gezet met een serieuze contractverbetering .Moet je mij eens uitleggen. Zijn verklaring in het Engels opgesteld door zijn manager.Hoe hypocriet kun je zijn .Doe ons een plezier en bol het met uw manager af.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:19
Wat een huichelaar. Eerst was hij blij dat hij bij genk was gebleven door toedoen van zijn familie en nu werd hij zogezegd onder druk gezet. Hoop dat genk een rechtsgeldige verklaring heeft dat hij verklaart heeft dat hij zou blijven tot juni. Dan koopt toronto hem niet want mort hij contractbreuk plegen en dan mag hij niet naar canada. Wel niet iedereen kiest viir het geld zoals sommige hier zeggen. Maehle en berge kregen ook gigantische aanbiedingen deze winter maar bleven omdat ze iets willen wînnen net zoals debruyne vroeger. Voor die mensen heb ik respect.
Vind ik leuk
wesleyvb +1373
dinsdag 12 februari 2019 om 18:44
8miljoen pakken en een postzegel op zijn stomme debielenkop en weg ermee ! traantjes in de ogen hahaha rotte eikel, OPROTTEN !!
Vind ik leuk
Lodecol13 +3884
dinsdag 12 februari 2019 om 19:05
een voetballer kent geen club of supporters liefde meer dat is passe , wat hier allemaal geschreven wordt is sentimement, zal hij in het verre torronto met zijn kroost vlug vergeten zijn als hij iedere maand zijn bankrekening nakijkt hoe het was in gent, was gewoon een passage in zijn loopbaan ,die nu helpt om zijn droom en zijn pensioen rijkelijk in.te vullen
Vind ik leuk
freejazz +2638
dinsdag 12 februari 2019 om 19:17
Lode, supporter zijn voor een club, welke dan ook, zowel jij voor jouw club, ik voor Genk en elkeen hier op dit forum voor zijn/haar club, DAT IS JUIST SENTIMENT. Wij besteden graag ons geld aan onze clubs (abo, ticket, pintje drinken na de match) omdat ons hart voor die club slaat (dat is SENTIMENT) en daar mag je zomaar niet aan voorbij gaan, ondanks deze harde, zakelijke, gevoelloze toestanden veroorzaakt door uitgerekend die personen waar de supporters naar opkijken. Van een tegenstelling gesproken.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3884
dinsdag 12 februari 2019 om 20:10
Ok maar ik sta dagelijks in de realiteit en ben ook fervent sup van mijn club,ben zelf shirt sponser al meer dan 15jaar dus kijk ik ook daar anders tegenop , zo weet ik ook dat een sponser ,trainer en spelers ook door diezelfde supporters opgehemeld worden om het in een paar maanden weer allemaal uit te spuwen zie ruud ,leco, bij brugge zie coucke ,teo andl,clement in beveren moet ik nog doorgaan.....
Vind ik leuk
freejazz +2638
dinsdag 12 februari 2019 om 19:53
Het volgende wil ik jullie toch niet onthouden. Op de supporters-site van Genk werd het interview van Pozo van een tweetal weken geleden (nadat hij zijn beslissing om te blijven kenbaar maakte) nog eens vertoond. Hier een beknopte samenvatting.
Mijn vrouw vindt dat ik de ploeg tot het einde van het kampioenschap moet helpen, ze weet dat ik heel gelukkig ben hier in Genk. Mijn vader vertelde mij ook van te blijven en is nu heel erg blij.
Ik blijf hier omdat we de titel kunnen halen, nu de ploeg verlaten zou ik niet over mijn hart krijgen. Ik moet de ploeg nu helpen.
Mijn ploegmaats reageerden heel blij, wij zijn ook op en naast het veld een hechte groep. En als kapitein vind ik dat ik hier nog veel te doen heb.
Boodschap voor de fans. Ik wil ze bedanken want ze geven me veel liefde. Ze doen ons (mijn vrouw en ik) als echte Genkenaar voelen.
Vind ik leuk
Dreams +4
dinsdag 12 februari 2019 om 20:08
Als dit waar is maakt dit het alleen nog erger...
Vind ik leuk
Dreams +4